Taka-akselipalkin kiinnitys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Coolzero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 27.08.2011 16:19

Taka-akselipalkin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Coolzero »

Noin kirjoitti katsastusmies lappuun enkä kyllä itse löydä oikeata osaa kun en nimiä tiedä, kumipusla ja mielestäni on kiinni tuossa runkopalkissa, selvää klonksumista ja varsinkin korokkeissa tai kiveyksillä huomaa. Yhdellä korjaamolla kävin kysymässä mutta henkilö ei ollut koskaan noita vaihtanut.
Sillä vain kysyn kun takapalkkiin on 3:t kumiosat ja hinnat 14€/59€/79€. Ainakin siis

Autona on siis w210 sedan E 200 cdi v.2001

Tunkkasin vähä ilmaan ja koitin kuvia ottaa puhelimella kyseisestä osasta, tai siitä minkä luulen sen olevan ;) ei vaan ainakaan tästä puhelimesta anna liittää kuvia

Osaisko joku pikaseen auttaa.


Lisätääs vielä että tuo mitä nyt ajattelin niin on ihan sisälokasuojan reunalla, pyöreä ja keskellä torx pultti. Mahtaakohan tuo olla oikea?
Coolzero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 27.08.2011 16:19

Re: Taka-akselipalkin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Coolzero »

Eikö muka kukaan ole noita vaihtanut? tai osaa sanoa tarkemmin minkä osan tilaa, ei olis varaa kuskata veholle ja pyytää laittamaan 300€ osaa jos sen saa ite 50€. Katsastuksen jälkitarkastus vaa lähenee että täytys saada tuo laitettua
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Taka-akselipalkin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vaikea se on sanoa netin välityksellä mikä pusla on väljä. Eikös se selviä kun menee auton alle, vääntelee sorkkaraudalla ja katselee mikä näyttää huonoimmalta ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Taka-akselipalkin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Tuossa kuvia noista puslista
Kuva
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Taka-akselipalkin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja napa »

käsittääkseni kyseessä on takakelkan puslat, ei tukivarsien... viitaten tuohon ylläolevaan kuvaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Taka-akselipalkin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja veskola »

Oliskohan kyse siitä isosta pultista joka näkyy kun katsoo sieltä renkaan suunnasta sivulta. Otin joskus kuvankin kun hitsasin siihen vähän lisää matskuu. Sen kun avaa niin koko roska alakaa laskeutua alemmas.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Coolzero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 27.08.2011 16:19

Re: Taka-akselipalkin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Coolzero »

Ymmärsin kyllä ettei olis mikään noista. Se mitä koitin selvittää olisiko se tämä http://aijaa.com/v.php?i=002208695275.jpg , http://aijaa.com/v.php?i=001338695276.jpg , http://aijaa.com/v.php?i=001208695277.jpg. Kuvat on räpsitty iphone4 etu ja takakameralla aika sokkona kun en tunkin pitävyyteen luottanut eikä käsillä ollut mitään minkä varaan voisi luottaa, ehkä saa kuitenkin käsityksen mistä on kyse.

Valitettavasti koulu ja lapsenhoito sekä sää ongelmat haittanevat auton kanssa puuhailua + en omista pientä hallitunkkia kummempaa välinettä, saati sitten pukkeja niin en alle pääse itse, jos se ei ole tuo kuvassa oleva pyöreä juttu, yläosa ottaisi kiinni koriin tms. Jos se ei ole tuo niin koitan nyt illalla saaha jollekkin pukille tuon että pääsee vähän ravistelemaan.

Kiitoksia kuitenkin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Taka-akselipalkin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei noista kuvista mitään voi päätellä, ja jos sulla ei ole tukevaa hallitunkkia niin vieppäs se kyläsepälle suosiolla ja sano että laittaa sen puslan kuntoon.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Coolzero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 27.08.2011 16:19

Re: Taka-akselipalkin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Coolzero »

Täytynee huomenna mennä sitten kyselemään. Löysin vähän selkeämmän kuvan ja mielestäni tuossa numero 100 olisi se paketti, kuva http://aijaa.com/v.php?i=003988696678.gif, ainakin se osanumero (A 210 350 58 08) on sama kuin http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... /13303/7/8, mutta onko taas http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/181966/0 sama tuote, noissakin jo 20€ hintaeroa. Täällä korvessa kun asuu niin ei aina tiedä paikallisista pikkukorjaamoista että ovatko noita hoidelleet, useimmin kuitenki varsinkin mersuja käytetään veholla tms liikkeissä.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Taka-akselipalkin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja hanta »

Käy sen katsurin luona kuvien kanssa ja pyydä että tarkentaa diagnoosin.
W203CDI
Coolzero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 27.08.2011 16:19

Re: Taka-akselipalkin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Coolzero »

Kävin käyttöautosta kysymässä tuota ja viimeviikolla olivat tehneet juuri saman, noin 700€ hinta-arvio osineen...urgh, menee kuulemma koko päivä kun pitää sitä perää purkaa.
Carman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 26.08.2010 12:29
Paikkakunta: Vilppula

Re: Taka-akselipalkin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Carman »

Juuri toissa iltana vaihtelin kaikki neljä apurungon puslaa ja vielä narinaniveletkin samalla.
Aikaa meni 5 tuntia, toisen kerran tekisi varmaan 3 tuntiin. Eikä tarvi irrottaa mitään ylimääräistä!
Ja auto oli siis farkku-väyrynen mutta ihan samanlaiset on sedanissakin.
S212 E220 CDI A T -2012
S210 E280 A T 4matic -1997
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Taka-akselipalkin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja napa »

Coolzero kirjoitti:Kävin käyttöautosta kysymässä tuota ja viimeviikolla olivat tehneet juuri saman, noin 700€ hinta-arvio osineen...urgh, menee kuulemma koko päivä kun pitää sitä perää purkaa.
niin sitä kummasti vain tulee hintaa satasen osille (no, taitaa nuo osat parisatkua maksaa, jos kaikki 4 puslaa vaihtaa samalla kertaa ja mielestäni niin kannattaakin toimia työmäärään nähden...)

joku "kyläseppä" taas vaihtaa ne 50-100 €:lla :shh:

itse tekisin homman niin, että kylmästi takakelkka irti perineen, niin ei tarvitse kuin kartaanin pultit irrottaa ja jarruletkut, pääsee sitten työstämään puslien kanssa paljon paremmin, ainakaan omaan w124 niiden vaihto ei olisi onnistunut autoon päin... olivat nimittäin niin lujassa, että 10 kg leka jäi kevyeksi :D sama asennettaessa, aika tiukka sovite, vaikka oli fairylla rasvattu... aikaa meni koko puslaremonttiin pariviikkoa, kun innostuin maalaamaan koko takakelkan ym. pientä siinä samalla... (vanhaa jäis siis vain ja ainoastaan se itse takakelkka :D )
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Coolzero
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 27.08.2011 16:19

Re: Taka-akselipalkin kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Coolzero »

Vajaa 3vko nyt mersun omistaneena pääsin itsekkin tekemään jotain, vänkärin puolen takajarrut oli jumissa ja ulompi pala kulunut jo raudalle. Oli ne männät hiukkasen jumissa ja ruosteessa eikä tietenkään kunnollisia välineitä, kolmisen tuntia siinä taisi mennä ja ainakin vähän sain tuhoja aikaiseksi :P mutta mutta melkoisen ruosteessa noi satulat on ja ulommaisen männän suojakumi oli jo revennyt ja nyt sitä ole enää ;O . Palat on kuitenkin vaihdettu ja koeajossa tuntui toimivan(ainakin crc levyssä antaa lisää luistoa). Jos tuolla toimii vielä kuukauden pari niin voi hankkia sitten uuden satulan.

Asiasta ensimmäiseen kuitenkin, ne puslat näkyi sitten melkoisen paljon paremmin kun oli rengas irti ja kyllähän se etummainen oli melkoista haperoa..siis se mitä siitä oli jäljellä... Ne on nyt myös tilattu niin pääsee ensviikolla neuvotteleen paikallisen korjaamon kanssa hinnasta.

Oli virkistävää tehdä pitkästä aikaa itse jotain vaikkakin taloyhtiön parkkipaikka ja vajaat työvälineet rajoittivat asian hoitamista, jonkinlainen onnistuminen kohentaa mieltä silti kummasti :)
Vastaa Viestiin