213cdi sprintterissä vika!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sakke0207
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: Ke 04.01.2006 09:48
Paikkakunta: turku

213cdi sprintterissä vika!

Viesti Kirjoittaja sakke0207 »

eli tehty kansiremppa, jonka jälkeen alkanut käymään huonosti tyhjäkäynnillä ja sauhuttaa kitkerää savua. Ajoitus on paikallaan, suuttimien tiivisteet vaihdettu. Kierroksilla käy paremmin. Tämän talouden ensimmäinen cdi mersu, eli apua kaivataan! Ehdoituksia?
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Avatar
sakke0207
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: Ke 04.01.2006 09:48
Paikkakunta: turku

Re: 213cdi sprintterissä vika!

Viesti Kirjoittaja sakke0207 »

eikö kellään mitään hajua mikä ois?
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 213cdi sprintterissä vika!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Suutimet tarkistaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
sakke0207
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: Ke 04.01.2006 09:48
Paikkakunta: turku

Re: 213cdi sprintterissä vika!

Viesti Kirjoittaja sakke0207 »

vehosta kävin hakemassa uudet kuparitiivisteet ja pultit suuttimien kiristämiseen. nyt käy todella hyvin tyhjäkäyntiä, mutta kiihdyttäessä kuuluu omituinen nakutus. olisiko suutinkärki vaurioitunut vai missä vika?
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 213cdi sprintterissä vika!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sakke0207 kirjoitti:vehosta kävin hakemassa uudet kuparitiivisteet ja pultit suuttimien kiristämiseen. nyt käy todella hyvin tyhjäkäyntiä, mutta kiihdyttäessä kuuluu omituinen nakutus. olisiko suutinkärki vaurioitunut vai missä vika?
jos on kärki rikki voi pitä kyllä naputusta
(eikä ole tavatonta että olisi irotuksen yhteydessä vaikka hajonut "herkä kolhuille")
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
sakke0207
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: Ke 04.01.2006 09:48
Paikkakunta: turku

Re: 213cdi sprintterissä vika!

Viesti Kirjoittaja sakke0207 »

mistä huomaa että kärki rikki? vaikuttais olevan saman näköisiä kaikki? sytyttää edc tai mikä olikaan kolme kirjainta ja punainen valo, mistäs tämä kertoo voikos aiheuttaa naputuksen?
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 213cdi sprintterissä vika!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sakke0207 kirjoitti:mistä huomaa että kärki rikki? vaikuttais olevan saman näköisiä kaikki? sytyttää edc tai mikä olikaan kolme kirjainta ja punainen valo, mistäs tämä kertoo voikos aiheuttaa naputuksen?
Kärjessä ei vällttämättä näy silmällä mitään, suutin tarkistus miten ruiskii, muoto, jääkkö tiputtamaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
sakke0207
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: Ke 04.01.2006 09:48
Paikkakunta: turku

Re: 213cdi sprintterissä vika!

Viesti Kirjoittaja sakke0207 »

eli nyt kyl kieltämättä rupee pikkusen harmittaa tää rintteri,

eli nyt siis tämä projekti menee seuraavasti.

1. tekee painetta paisuntasäiliöön, mutta käy muuten ok, kansi koeponnistettiin ja tasohöylättiin. Kansi paikalleen ja käy huonosti, jotenkin kierroksilla, käy tuhisten, suuttimiin uudet tiiivisteet ja pultit vehosta, käynti parani, mutta tuhisi kumminkin, ohivuoto mittauksessa kaikissa sylintereissä reilusti ohivuotoa, kakkosessa eniten. Kansi pois ja koneistamolle, imuventtiilit uusiksi kaikki imuvenat vuosivat.

2. nyt kansi paikallaan, käy ok tyhjäkäyntiä, mutta 2200-3500kierosten välillä ajossa naputtaa aivan helkutisti,paikallaan kierrättäessä ei kuulu naputusta. Suuttimet vaihdettu toisesta autosta, sama vika edelleen, ei kierrä kuin 3000kierrosta tyhjäkäynnillä, joskus kiertää 4000kierrosta, mutta yleensä vain 3000kierrosta, sauhuttaa tyhjäkäynnillä sinistä ja kitkerää sauhua..

mitään merkkivaloja ei pala, lähtee hyvin käymään, yms..

MISSÄ VIKA?
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 213cdi sprintterissä vika!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sakke0207 kirjoitti:eli nyt kyl kieltämättä rupee pikkusen harmittaa tää rintteri,

eli nyt siis tämä projekti menee seuraavasti.

1. tekee painetta paisuntasäiliöön, mutta käy muuten ok, kansi koeponnistettiin ja tasohöylättiin. Kansi paikalleen ja käy huonosti, jotenkin kierroksilla, käy tuhisten, suuttimiin uudet tiiivisteet ja pultit vehosta, käynti parani, mutta tuhisi kumminkin, ohivuoto mittauksessa kaikissa sylintereissä reilusti ohivuotoa, kakkosessa eniten. Kansi pois ja koneistamolle, imuventtiilit uusiksi kaikki imuvenat vuosivat.

2. nyt kansi paikallaan, käy ok tyhjäkäyntiä, mutta 2200-3500kierosten välillä ajossa naputtaa aivan helkutisti,paikallaan kierrättäessä ei kuulu naputusta. Suuttimet vaihdettu toisesta autosta, sama vika edelleen, ei kierrä kuin 3000kierrosta tyhjäkäynnillä, joskus kiertää 4000kierrosta, mutta yleensä vain 3000kierrosta, sauhuttaa tyhjäkäynnillä sinistä ja kitkerää sauhua..

mitään merkkivaloja ei pala, lähtee hyvin käymään, yms..

MISSÄ VIKA?
Ohivuoto poistui venttili rempan jälkeen?
paisunta säiliöön ei tule ennän painetta?
puristus paineet kunnossa?
ajoitus kohdalaan?
3000rmp tyhjä käynnillä siis täh :?: (varmaankin paikallan vapaalla...jos on manuaali niin ei kuulu kiertää vapaalla)
jonnekin *:rin piuhan päähän testiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
sakke0207
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: Ke 04.01.2006 09:48
Paikkakunta: turku

Re: 213cdi sprintterissä vika!

Viesti Kirjoittaja sakke0207 »

juu ei ohivuotoja, eikä tee painetta enää. puristukset ok. ajoitus seuraavasti: pisteet nokissa ja nokkapukissa klo 12 ja nokka-akselin rattaassa pisteet vastakkain ja alakerta ot kohdassa eikös se näin pidä olla?

joo manuaali ja vapaalla 3000kierrosta, mutta kun ottaa välillä paikallaankin 4000kierrosta.
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 213cdi sprintterissä vika!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sakke0207 kirjoitti: joo manuaali ja vapaalla 3000kierrosta, mutta kun ottaa välillä paikallaankin 4000kierrosta.
asenon tunistimia tarkistella
kampiakselin, nokkaakselin, kytkin polkimen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
sakke0207
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: Ke 04.01.2006 09:48
Paikkakunta: turku

Re: 213cdi sprintterissä vika!

Viesti Kirjoittaja sakke0207 »

missä tommosessa on vikakoodipistoke? voikos lukea tommosella memoscan-vikakoodilukijalla?

voiskos noi anturin tehdä tuon huonon käynnin?
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 213cdi sprintterissä vika!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sakke0207 kirjoitti:missä tommosessa on vikakoodipistoke? voikos lukea tommosella memoscan-vikakoodilukijalla?

voiskos noi anturin tehdä tuon huonon käynnin?
anturit voi tehdä huonon käynnin
pistoke on kytkin jalan lepuutus paikan etupuolella(tai ainakin pitäisi olla usein se on potkittu irti ja pudonnut sinne panelin taakse niin että kohdalla on vaan pyörreä reikä) ~2cm pyörreä 14reikäinen päälä mustamuovi

mainitu laiteen sopivuudesta/toimivuudesta ei mitään hajua, kuin että eikös siinä ole "obd" kantikas liittin eli tarvitsee ainakin jotain siihen väliin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
sakke0207
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: Ke 04.01.2006 09:48
Paikkakunta: turku

Re: 213cdi sprintterissä vika!

Viesti Kirjoittaja sakke0207 »

kukakohan turussa lukis vikakoodit veho pyytää 60-80e, kun ei tuo mun memoscan maksanut kuin 85e koko laite niin tuntuu aika hävyttömältä, 5 min hommasta.
mutta voiskos joku muu komponentti aiheuttaa sinistä sauhua, kun ottaa alipaineletkulta tulevan pikku letkun irti niin loppuu sauhutus, eli ahtimen alipaine puuttuu silloin..

voiskos olla ilmamäärämittarissa vika tai ?
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 213cdi sprintterissä vika!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sakke0207 kirjoitti:kukakohan turussa lukis vikakoodit veho pyytää 60-80e, kun ei tuo mun memoscan maksanut kuin 85e koko laite niin tuntuu aika hävyttömältä, 5 min hommasta.
mutta voiskos joku muu komponentti aiheuttaa sinistä sauhua, kun ottaa alipaineletkulta tulevan pikku letkun irti niin loppuu sauhutus, eli ahtimen alipaine puuttuu silloin..

voiskos olla ilmamäärämittarissa vika tai ?
Sinistä sauhuakin on monenlaista
mutta Jumitava EGR tekee joskus sinertävää kitkerää käryä
testaa niin että otat ali paine letkun irti sitä ohjaavasta systeemistä tukit letkunpään lopuuko savu
sitten sama mutta ahto paineen säätö systeemille
(tosin voi olla että ihan pienikin ahtopaine saa sen EGR ventiilin valskaaman)
mutta suuntaa saa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
sakke0207
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: Ke 04.01.2006 09:48
Paikkakunta: turku

Re: 213cdi sprintterissä vika!

Viesti Kirjoittaja sakke0207 »

tuli tuossa vehossa käytyä ja haettua nuo polttoaineputket, o-renkaita ja uuden naftasuodattimen. uudet osat asennettu ja käynti huomattavasti tasaisempi, mutta nyt koeajon aikana syttyi edc-valo, ei lähde millään käymään, mikäs sille nyt sitten tuli?

en oo kerenny viemään vielä vikakoodien lukuun, koska leima ummessa ja nyt ei sit enään käykkään..

kaverilla ois 220cdi c-mersun pumppu, mutta pumpussa ei anturia, mikä sitten taas sprintterin pumpusta löytyy..

mikäs tuon anturin virka on?
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 213cdi sprintterissä vika!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sakke0207 kirjoitti:tuli tuossa vehossa käytyä ja haettua nuo polttoaineputket, o-renkaita ja uuden naftasuodattimen. uudet osat asennettu ja käynti huomattavasti tasaisempi, mutta nyt koeajon aikana syttyi edc-valo, ei lähde millään käymään, mikäs sille nyt sitten tuli?

en oo kerenny viemään vielä vikakoodien lukuun, koska leima ummessa ja nyt ei sit enään käykkään..

kaverilla ois 220cdi c-mersun pumppu, mutta pumpussa ei anturia, mikä sitten taas sprintterin pumpusta löytyy..

mikäs tuon anturin virka on?
Anturi siinä pumppun yhdessä "luukussa"?
jos niin voisi olla leputus venttilin sähköinen ohjaus(vaihtaa sen siihen toiseen pumppun)

railipaineen säädin tarkistella ennen pumppun vaihtoa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
sakke0207
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: Ke 04.01.2006 09:48
Paikkakunta: turku

Re: 213cdi sprintterissä vika!

Viesti Kirjoittaja sakke0207 »

eli nyt tuli sitten hommattua sopiva vikakoodin lukulaite itselle. ja sprintterissä seuraavat koodit:

p1148 , p1470

c1011, c1022, c1010

b1041, b1040, b1010

mitäs noi sitten on ? ja mitä ne vihjaa. kyl toi laite niistä jotain kertos, mut ei enää muista, kun vklppuna tuli koodit luettua.
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 213cdi sprintterissä vika!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kokeile nolata ja siiten uudeleen luku mitä jää jäljelle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
sakke0207
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: Ke 04.01.2006 09:48
Paikkakunta: turku

Re: 213cdi sprintterissä vika!

Viesti Kirjoittaja sakke0207 »

eli taas jatkuu operaatio, nyt sitten on vaihdettu uusi kone, koko paketti nipussa ja kovin on koitettu pari päivää startata käymään, ei herjaa vikakoodeista. mutta rail-paine startatessa vain 25baria, eikö paineen pitäisi olla noin 250baaria? ainoa vika mikä mieleen tulee niin suuttimien johdot sekaisin.. onkos kellään sprintteriä mistä vois katsoa johdotukset? koska vitossa ja c-mersussa erinlaiset johdot..
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 213cdi sprintterissä vika!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Painen säädin kunnossa?
Ei tosiaan lähde noin pienellä paineella käyntiin (tyhjäkäynillä200bar)
Jos käytössä *:ri niin ylensä myös wis löytyy mistä kytkentä,
Lisäksi kun sitä testaa sieltä kautta tulee myös piuhojen tarkistus ohje,

Suutimien paluu puolen vuodot tarkistaa, säädin testi tehdä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin