mb 270 ml-02 abs,bas,eps valot loistaa
mb 270 ml-02 abs,bas,eps valot loistaa
valot syttyy melkein heti kun auton käynnistää ja eivät meinaa sammua ennenkuin ollut sammuksissa n.tunnin.. voiko johtua akusta kun yhden kerran lähti heikosti käyntiin mut muuten starttaa tosi hyvin ja vikakoodi on luettu ja näytti jotain abs:n pumppumoottoria ja ja myös jarruvalokytkintä mut sen olen tsekannu ja on ok eikä sen vikaa enää ole herjannut.. samoihin aikoihin myös takalasin pyyhkijä saattaa pysähtyä välille mut kun käyttää sitä pesurin kanssa niin toimii ok! sotkeeko akku nyt pelkästään jos heikko on? kuitenkin can-väylässä pitkälti koko auton sähköt on 

-
- Mersumies
Re: mb 270 ml-02 abs,bas,eps valot loistaa
Testing, testing...kun laitat auton käyntiin, nosta samalla VÄLITTÖMÄSTI kierroksia noin 1500-2000/min. Tuolla tavalla auton laturi nostaa jännitteen normaaliksi ja auton ohjausyksikkö ei saa virheellistä tietoa.jarikomu kirjoitti:valot syttyy melkein heti kun auton käynnistää ja eivät meinaa sammua ennenkuin ollut sammuksissa n.tunnin.. voiko johtua akusta kun yhden kerran lähti heikosti käyntiin mut muuten starttaa tosi hyvin ja vikakoodi on luettu ja näytti jotain abs:n pumppumoottoria ja ja myös jarruvalokytkintä mut sen olen tsekannu ja on ok eikä sen vikaa enää ole herjannut.. samoihin aikoihin myös takalasin pyyhkijä saattaa pysähtyä välille mut kun käyttää sitä pesurin kanssa niin toimii ok! sotkeeko akku nyt pelkästään jos heikko on? kuitenkin can-väylässä pitkälti koko auton sähköt on
Jos valot pysyvät sammuksissa, on akku ollut vajaa, joka taas aiheutuu kenties jostakin sammuksissa virtaa kuluttavasta
komponentista tai väylästä tai huonosta akusta tai laturista.
Esimerkiksi takaluukun avoinna olo saattaa kuluttaa virtaa tavalla. joka saa jännitteen laskemaan vaikka auto käynnistyykin vielä hyvin.
vika löytyi eli abs pumppumoottorin hiilet aivan lopussa
hiilien vaihto niin pitäis toimia taas!

Moi,
Minulla oli juuri tuo sama hiilivika. Uudet motonetistä muutamalla eurolla (täytyy vähän viilata) ja taas pelittää.
Minulla oli juuri tuo sama hiilivika. Uudet motonetistä muutamalla eurolla (täytyy vähän viilata) ja taas pelittää.
2004 SLK 320 Final Edition