AUX-LIITIN

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
karikuuva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

AUX-LIITIN

Viesti Kirjoittaja karikuuva »

autoni hanskalokerossa on aux-liitin,ja olen yrittänyt parilla puhelimella saada sitäkautta musiikkia kuulumaan , mutta kajareista ei kuulu ,kuin vähän ääntä vaikka volumit on melkein täysillä.?
w 211 e55 amg kompressor
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: AUX-LIITIN

Viesti Kirjoittaja DBFI »

karikuuva kirjoitti:autoni hanskalokerossa on aux-liitin,ja olen yrittänyt parilla puhelimella saada sitäkautta musiikkia kuulumaan , mutta kajareista ei kuulu ,kuin vähän ääntä vaikka volumit on melkein täysillä.?
Tuo taitaa olla vähän kaikissa mesen AUX-liitimissä tilanne. Noista vempaimista ei kai tule linjatasoista signaalia vaan sellainen jonka voi syöttää nappikuulokkeille tms. ja laitteet eivät uskalla puskea isompaa signaalia ettei säädösten mukaiset äänenpaineet korvissa ylity. Ainakin iPod-sarjaan saa jälkiasennettavan "lisävahvistimen" tuohon samaan liitäntään, sen liittimet vaan ei sovi suoraan normi aux-liitäntään.
Tomp
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Eikös tässä yritetä saada puhelimesta ääntä autoon? Eikä autosta puhelimeen, niin kuin DBFI:n jutusta minä käsitin.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Tomp kirjoitti:Eikös tässä yritetä saada puhelimesta ääntä autoon? Eikä autosta puhelimeen, niin kuin DBFI:n jutusta minä käsitin.
Itse ymmärsin että puhelimesta musiikkia autoon. Ja siihen viittasin kun se puhelimen signaalitaso on sovitettu alas ja AUX-liitin on taas suunniteltu linjatasoille. Vahvistin voi toimia kumpaan suuntaan tahansa mutta se MB:n iPod-liitännän lisävahvistin vahvistaa nimenomaan sinne autolle menevää ääntä.
Tomp
Mersumies
Mersumies

Aivan, joo. Nyt ymmärsin, siis tarkoitit, että puhelin rajoittaa sitä volumea. Aluksi kun ymmärsin, että auton aux rajoittaisi ääntä ulospäin puhelimeen.

Varmaankin ongelma on tuo puhelin. iPod toimii ainakin itselläni, kuuluu hyvin, eikä kohise, vain johto auton ja iPodin välissä. Onkos muuten puhelimesta volumet täysillä?
karikuuva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja karikuuva »

no niin . pientä päivitystä aiheeseen. vika oli puhelimessa , kun ei oikein kuulunut ,nyk. puh. on samsung galaxy s ja imuroin juutuupista musiikkia siihen ja kytkin välijohdolla aux-liittimeen , niin johan alkoi kuulumaan harman-kardoneista niin maan perusteellisen kovaa, ettei paremmasta väliä.
w 211 e55 amg kompressor
Tomp
Mersumies
Mersumies

Kommentista päätelle reinikaista tuli ladattua :D No hyvä, että toimii!
kyyjonssoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja kyyjonssoni »

karikuuva kirjoitti:no niin . pientä päivitystä aiheeseen. vika oli puhelimessa , kun ei oikein kuulunut ,nyk. puh. on samsung galaxy s ja imuroin juutuupista musiikkia siihen ja kytkin välijohdolla aux-liittimeen , niin johan alkoi kuulumaan harman-kardoneista niin maan perusteellisen kovaa, ettei paremmasta väliä.
Muutenkin tuossa Samsungin Galaxy S:ssä on ollut äänen lähtötasot todella hiljaisia jonka vuoksi ainakin itse makselin parit euro Volume Boost nimisestä Android-softasta, jolla voluumitasoa sai nostettua ilman sen suurempia kikkailuja.
2012-> Audi B8 - A4 2.0 TDI - 2008
2011-2012: W211 - 320 CDI - 2004
2009-2011: W124 - 200D - 1987
Vastaa Viestiin