Koskeekohan myös suomalaisia varaosamyyjiä tää?
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2851
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Koskeekohan myös suomalaisia varaosamyyjiä tää?
http://www.dbdepot.de/index.php?nav=1&lan=2&
Vähän huonosti käännätettynä:
Marraskuun puolivälissä Daimler AG käyttöön välittömästi kieltää myynnin alkuperäisiä osia ei-valtuutetuille jälleenmyyjille nojalla lanka rangaistuksen sääntöjen rikkomisesta on osa virallista Mercedes-myyjien poistumispaikan virallisen jälleenmyyjän lupaa.
Meidän tapauksessamme tämä merkitsi pakollista ja äkillinen päättyminen luottavainen liikesuhteessa paikallisen Mercedes kauppias, joka oli kestänyt lähes kaksi vuosikymmentä.
Koska terävyyttä ja kiire, jolla tämä rangaistus oli et maailmaan antaa käsityksen paineen joka Daimler AG toimii täällä.
Jos koskee suomalaisia firmoja, niin eipä Vehon jälkeen jää paljoakaan vaihtoehtoja OEM-osien hankinnalle. Vai liekö KL ym. firmat valtuutettuja jälleenmyyjiä?
Vähän huonosti käännätettynä:
Marraskuun puolivälissä Daimler AG käyttöön välittömästi kieltää myynnin alkuperäisiä osia ei-valtuutetuille jälleenmyyjille nojalla lanka rangaistuksen sääntöjen rikkomisesta on osa virallista Mercedes-myyjien poistumispaikan virallisen jälleenmyyjän lupaa.
Meidän tapauksessamme tämä merkitsi pakollista ja äkillinen päättyminen luottavainen liikesuhteessa paikallisen Mercedes kauppias, joka oli kestänyt lähes kaksi vuosikymmentä.
Koska terävyyttä ja kiire, jolla tämä rangaistus oli et maailmaan antaa käsityksen paineen joka Daimler AG toimii täällä.
Jos koskee suomalaisia firmoja, niin eipä Vehon jälkeen jää paljoakaan vaihtoehtoja OEM-osien hankinnalle. Vai liekö KL ym. firmat valtuutettuja jälleenmyyjiä?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: Koskeekohan myös suomalaisia varaosamyyjiä tää?
Joo.
Pitää varmaan suositella RTO-tuontia
Pitää varmaan suositella RTO-tuontia
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: Koskeekohan myös suomalaisia varaosamyyjiä tää?
Onneksi on EU.
Lakimiehet asialle.
Ei taida enää onnistua , kun alkaa joka varaosaliikkeessä olemaan osia ,joista on unohtunut tähti.
Lakimiehet asialle.
Ei taida enää onnistua , kun alkaa joka varaosaliikkeessä olemaan osia ,joista on unohtunut tähti.
Re: Koskeekohan myös suomalaisia varaosamyyjiä tää?
No kiitos hienosta käännöksestä...google hoitaa homman
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Koskeekohan myös suomalaisia varaosamyyjiä tää?
Selvittelin 560SEC syylaria. Irroitin vuotavan syylarin eilen hätäpäissäni ja sain tänään vasta kuulla että ei noita voi korjata, no eka kertaa sattui vuotava muovipääty-syylari kohdalleni.Petteri Kivimäki kirjoitti:Jos koskee suomalaisia firmoja, niin eipä Vehon jälkeen jää paljoakaan vaihtoehtoja OEM-osien hankinnalle. Vai liekö KL ym. firmat valtuutettuja jälleenmyyjiä?
KL, paikallinen jäähdytinkorjaamo sekä paikallinen tarvikeliike voi toimittaa Nissensin tekeleen noin 300 eurolla. KAHAn kautta on aiemmin saanut Behriä reililla kolmellasadalla (alkuperäinen on Behr) mutta enää ei saa, tehdas oli näin ilmoittanut. Marmoritiskillä alkuperäinen maksaa 939 euroa.
Tilasin Autotarvikkeen kautta pikana Nissensin, tulee Tanskasta ja on Lappeenrannassa maanantaina. KL:n hinnan päälle olisi pitänyt siihenkin laitttaa rahti ja lisäksi toimitusaika oli 1,5 vko. Auto on nyt tallissa nimittäin levällään.
Onko muilla kokemusta ns alkuperäisosista joita ei enää saisi valmistajalta/tukkurilta?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Koskeekohan myös suomalaisia varaosamyyjiä tää?
Voisko tehdas laittaa ahtaalle myös paikalliset jälkimarkkinointitavoitteet eli ryöstöhinnoittelun....
"Ja meidän merkkihän on niin arvokas brändi, että kukaan ei sitä pilaa kokoamalla autoaan epäkurantilla tavaralla ja puhu sitten pahaa meistä"-asenteella...
... Jaa mutta tuohan on mennyt monesti metsään jo ihan siellä alkupäässäkin...
"Ja meidän merkkihän on niin arvokas brändi, että kukaan ei sitä pilaa kokoamalla autoaan epäkurantilla tavaralla ja puhu sitten pahaa meistä"-asenteella...
... Jaa mutta tuohan on mennyt monesti metsään jo ihan siellä alkupäässäkin...
Re: Koskeekohan myös suomalaisia varaosamyyjiä tää?
Sellainen on ainakin tullut vastaan, että Väyryseen ei saa enää virtalukkoa muualta kuin valtuutetulta korjaamolta...
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
Re: Koskeekohan myös suomalaisia varaosamyyjiä tää?
Petterille tiedoksi,
kyseinen ohje EI ole Vehosta lähtöisin, vaan tehtaan tapa toimia, ja suojella normaaleja alkuperäisvaraosien myyjiä/maahantuojia.
Sama sääntö on ollut VW:llä, Volvolla ym jo vuosia. Nythän puhutaan todella alkuperäisistä varaosista.
kyseinen ohje EI ole Vehosta lähtöisin, vaan tehtaan tapa toimia, ja suojella normaaleja alkuperäisvaraosien myyjiä/maahantuojia.
Sama sääntö on ollut VW:llä, Volvolla ym jo vuosia. Nythän puhutaan todella alkuperäisistä varaosista.
Petteri Kivimäki kirjoitti:http://www.dbdepot.de/index.php?nav=1&lan=2&
Vähän huonosti käännätettynä:
Marraskuun puolivälissä Daimler AG käyttöön välittömästi kieltää myynnin alkuperäisiä osia ei-valtuutetuille jälleenmyyjille nojalla lanka rangaistuksen sääntöjen rikkomisesta on osa virallista Mercedes-myyjien poistumispaikan virallisen jälleenmyyjän lupaa.
Meidän tapauksessamme tämä merkitsi pakollista ja äkillinen päättyminen luottavainen liikesuhteessa paikallisen Mercedes kauppias, joka oli kestänyt lähes kaksi vuosikymmentä.
Koska terävyyttä ja kiire, jolla tämä rangaistus oli et maailmaan antaa käsityksen paineen joka Daimler AG toimii täällä.
Jos koskee suomalaisia firmoja, niin eipä Vehon jälkeen jää paljoakaan vaihtoehtoja OEM-osien hankinnalle. Vai liekö KL ym. firmat valtuutettuja jälleenmyyjiä?
perheessä
w 204 farkku -10
w 203 sedan -07
w 172 slk -06
w 204 farkku -10
w 203 sedan -07
w 172 slk -06
Re: Koskeekohan myös suomalaisia varaosamyyjiä tää?
Sivuuttaa hieman aihetta nimittäin nahkaset avaimen perät. Yritin tilailla varaosa kauppiaan kautta
sellasta mersuun mutta maahantuojalta tuli vastaus että niitä ei enää myydä
koska autojen maahantuojat olivat uhanneet oikeustoimilla. Toyota ja opel ostivat oman merkkisensä pois
ja myyvät niitä omissa liikkeissä muista en sitten tiedä.
sellasta mersuun mutta maahantuojalta tuli vastaus että niitä ei enää myydä
koska autojen maahantuojat olivat uhanneet oikeustoimilla. Toyota ja opel ostivat oman merkkisensä pois
ja myyvät niitä omissa liikkeissä muista en sitten tiedä.
w639 4x4
w129
w126
w124 x 2kpl
w123 x 3kpl (yksi lang malli)
w129
w126
w124 x 2kpl
w123 x 3kpl (yksi lang malli)
Re: Koskeekohan myös suomalaisia varaosamyyjiä tää?
Tässä kannattaisi varmaan selkeyttää pari asiaa, ennen kuin keskustelu lähtee ihan Esson baari -osastolle.
1. Piraattiroska on aina piraattiroskaa.
Kun torilla myydään tosihienoa kaljapullonavaaja-avaimenperää Mersun logolla, niin kyse on piraatista. Se on rikollista toimintaa se. Tässä ei puhuta siitä. Jos Kiinan poika tekee miljoona samanlaista avaimenperää ja laittaa siihen erilaisten automerkkien nimiä, niin ei se tee siitä yhtään alkuperäisempää kuin mitä se on. Eli torimyyjien Lassi ja Leevi -paidat ja "Mersun avaimenperät" ovat kaikki laittomia. Aina.
2. Tässä ei puhuta ns. OEM-osista.
Tuo argumentti "että kukaan ei sitä pilaa kokoamalla autoaan epäkurantilla tavaralla ja puhu sitten pahaa meistä" on ihan hölmö, koska tässä puhutaan nimenomaan alkuperäisistä (eli tehtaan logolla varustetuista osista). Ei siis ns. harakiri-osista, Biltema-osista tai muusta vastaavasta. Niiden laatu voi olla ihan OK, mutta niitä ei ole tehnyt sama OEM-alihankkija kuin alkuperäiset osat, joista auto on tehtaalla aikanaan koottu. Joskus niitä ihan samoja osia myydään niiden valmistajan omassa paketissa (esim. Febi, Bosch jne.), jolloin osa on ihan identtinen alkuperäisen kanssa, mutta puhutaan OEM-osasta (Original equipment manufacturer), ei alkuperäisestä osasta. Niiden myynnistä tässä ei ole kyse; niitä saa edelleen myydä niin paljon kuin haluaa. Eikä tämä koske Biltema-osia; niitä saa edelleen myydä niin paljon kuin haluaa. Tässä puhutaan alkuperäisistä tehtaan osista. Eli toisin sanoen tämän kiellon jälkeen autoonsa on tuon yllä olevan väitteen vastaisesti helpompi laittaa sitä p*skaa osaa kuin alkuperäistä, koska sitä harakiriä on helpompi saada.
3. Vehon hinnoittelu ei liity tähän, eikä tehdas kai siihen edes vaikuta.
Vehossa alkuperäiset osat maksavat enemmän kuin Saksassa, koska siihen tulee mukaan Vehon kate ja kulut. Siksi Niemöller ja DB Depot ovat olleet halvempia kuin Veho, koska niiden kautta on saanut myös alkuperäisiä osia, mutta Saksan hinnoilla. Enää ei saa, koska tehdas ei enää myy niitä Niemöllerille ja DB Depotille. Nyt ne myyvät enää Biltema-osaa ja OEM-osaa. Alkuperäisiä saa vain Vehosta (Vehon hinta) ja Saksasta tehtaalta sekä paikallisista valtuutetuista autoliikkeistä (ns. Saksan hinta).
4. Mikä siinä alkuperäisessä osassa on vikana?
En oikein ymmärrä, mikä kiinalaisissa avaimenperissä viehättää. Jos p*ska maksaa torilla kympin, ja tehtaan alkuperäinen kuusi euroa (esimerkiksi tämä tallainen), niin miksi se huono ja kallis on pakko saada? Sama pätee moneen osaan, vaikka ei kaikkiin - joskus alkuperäinen laatu maksaa enemmän kuin harakiri-osa. Mutta jos laatu on sama, alkuperäinen tehtaan osa on lähes aina halvempi.
5. Tässä saattaa olla taustalla joku vähän monimutkaisempi syy kuin tehtaan ilkeys.
En tiedä, mistä tämä myyntikielto on tullut ja mikä sen syy on. En ole jaksanut ottaa selvää. Ilmeisesti syy on muille kuin meille niin ilmeinen, että sitä ei ole edes selitetty missään. Ja tilanne saattaa olla myös niin, että tehdas ei saa myydä näitä muille kuin valtuutetuille jälleenmyyjille, vaikka haluaisi. Taustalla voi olla USA:n lainsäädäntö tai EU:n ryhmäpoikkeusasetus. Eli syy ei välttämättä ole se, mitä Esson baarissa kerrotaan.
-Daaz
1. Piraattiroska on aina piraattiroskaa.
Kun torilla myydään tosihienoa kaljapullonavaaja-avaimenperää Mersun logolla, niin kyse on piraatista. Se on rikollista toimintaa se. Tässä ei puhuta siitä. Jos Kiinan poika tekee miljoona samanlaista avaimenperää ja laittaa siihen erilaisten automerkkien nimiä, niin ei se tee siitä yhtään alkuperäisempää kuin mitä se on. Eli torimyyjien Lassi ja Leevi -paidat ja "Mersun avaimenperät" ovat kaikki laittomia. Aina.
2. Tässä ei puhuta ns. OEM-osista.
Tuo argumentti "että kukaan ei sitä pilaa kokoamalla autoaan epäkurantilla tavaralla ja puhu sitten pahaa meistä" on ihan hölmö, koska tässä puhutaan nimenomaan alkuperäisistä (eli tehtaan logolla varustetuista osista). Ei siis ns. harakiri-osista, Biltema-osista tai muusta vastaavasta. Niiden laatu voi olla ihan OK, mutta niitä ei ole tehnyt sama OEM-alihankkija kuin alkuperäiset osat, joista auto on tehtaalla aikanaan koottu. Joskus niitä ihan samoja osia myydään niiden valmistajan omassa paketissa (esim. Febi, Bosch jne.), jolloin osa on ihan identtinen alkuperäisen kanssa, mutta puhutaan OEM-osasta (Original equipment manufacturer), ei alkuperäisestä osasta. Niiden myynnistä tässä ei ole kyse; niitä saa edelleen myydä niin paljon kuin haluaa. Eikä tämä koske Biltema-osia; niitä saa edelleen myydä niin paljon kuin haluaa. Tässä puhutaan alkuperäisistä tehtaan osista. Eli toisin sanoen tämän kiellon jälkeen autoonsa on tuon yllä olevan väitteen vastaisesti helpompi laittaa sitä p*skaa osaa kuin alkuperäistä, koska sitä harakiriä on helpompi saada.
3. Vehon hinnoittelu ei liity tähän, eikä tehdas kai siihen edes vaikuta.
Vehossa alkuperäiset osat maksavat enemmän kuin Saksassa, koska siihen tulee mukaan Vehon kate ja kulut. Siksi Niemöller ja DB Depot ovat olleet halvempia kuin Veho, koska niiden kautta on saanut myös alkuperäisiä osia, mutta Saksan hinnoilla. Enää ei saa, koska tehdas ei enää myy niitä Niemöllerille ja DB Depotille. Nyt ne myyvät enää Biltema-osaa ja OEM-osaa. Alkuperäisiä saa vain Vehosta (Vehon hinta) ja Saksasta tehtaalta sekä paikallisista valtuutetuista autoliikkeistä (ns. Saksan hinta).
4. Mikä siinä alkuperäisessä osassa on vikana?
En oikein ymmärrä, mikä kiinalaisissa avaimenperissä viehättää. Jos p*ska maksaa torilla kympin, ja tehtaan alkuperäinen kuusi euroa (esimerkiksi tämä tallainen), niin miksi se huono ja kallis on pakko saada? Sama pätee moneen osaan, vaikka ei kaikkiin - joskus alkuperäinen laatu maksaa enemmän kuin harakiri-osa. Mutta jos laatu on sama, alkuperäinen tehtaan osa on lähes aina halvempi.
5. Tässä saattaa olla taustalla joku vähän monimutkaisempi syy kuin tehtaan ilkeys.
En tiedä, mistä tämä myyntikielto on tullut ja mikä sen syy on. En ole jaksanut ottaa selvää. Ilmeisesti syy on muille kuin meille niin ilmeinen, että sitä ei ole edes selitetty missään. Ja tilanne saattaa olla myös niin, että tehdas ei saa myydä näitä muille kuin valtuutetuille jälleenmyyjille, vaikka haluaisi. Taustalla voi olla USA:n lainsäädäntö tai EU:n ryhmäpoikkeusasetus. Eli syy ei välttämättä ole se, mitä Esson baarissa kerrotaan.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: Koskeekohan myös suomalaisia varaosamyyjiä tää?
hyvä,
tämän selkeämmin ei asiaa voi enää esittää.
tämän selkeämmin ei asiaa voi enää esittää.
perheessä
w 204 farkku -10
w 203 sedan -07
w 172 slk -06
w 204 farkku -10
w 203 sedan -07
w 172 slk -06
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2851
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Koskeekohan myös suomalaisia varaosamyyjiä tää?
Ja KL-varaosista (KL-varaosien hinta)Daaz kirjoitti: Tässä kannattaisi varmaan selkeyttää pari asiaa, ennen kuin keskustelu lähtee ihan Esson baari -osastolle.
..
Alkuperäisiä saa vain Vehosta (Vehon hinta) ja Saksasta tehtaalta sekä paikallisista valtuutetuista autoliikkeistä (ns. Saksan hinta).
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: Koskeekohan myös suomalaisia varaosamyyjiä tää?
Kyselin juuri Kaffimaan auton kautta jarrulevyjä ja paloja, ja kyllä minulle jäi ainakin käsitys, että KL-varaosien osat eivät ole alkuperäisiä (Kaffimaa toimittaa haluttaessa molempia; esim. palojen osalta alkuperäiset palat maksavat melko tarkkaan kaksi kertaa sen mitä KL-varaosien kalliimpi vaihtoehto ja KL:llä on sitten vielä "econoline"-versio, joka on vielä halvempi).Petteri Kivimäki kirjoitti:Ja KL-varaosista (KL-varaosien hinta)Daaz kirjoitti: Tässä kannattaisi varmaan selkeyttää pari asiaa, ennen kuin keskustelu lähtee ihan Esson baari -osastolle.
..
Alkuperäisiä saa vain Vehosta (Vehon hinta) ja Saksasta tehtaalta sekä paikallisista valtuutetuista autoliikkeistä (ns. Saksan hinta).
Jos joku tietää tarkemmin, niin korjatkoot.
Re: Koskeekohan myös suomalaisia varaosamyyjiä tää?
Kulutusosien suhteen KL:n osat ei aina ole alkuperäisiä. Mutta jos tilaa w115:en kaasuvivun osan KL:n kautta, niin se on varmasti alkuperäinen näin esimerkkinä.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2851
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Koskeekohan myös suomalaisia varaosamyyjiä tää?
Mitenkäs soittamalla KL?tj86430 kirjoitti:.. ja kyllä minulle jäi ainakin käsitys, että KL-varaosien osat eivät ole alkuperäisiä (Kaffimaa toimittaa haluttaessa molempia; esim. palojen osalta alkuperäiset palat maksavat melko tarkkaan kaksi kertaa sen mitä KL-varaosien kalliimpi vaihtoehto ja KL:llä on sitten vielä "econoline"-versio, joka on vielä halvempi).
Jos joku tietää tarkemmin, niin korjatkoot.
No minä tiedän ainakin Jyväskylän liikkeestä, että toimittavat alkuperäisvaraosia. W115 240D 3.0n pakoputken etummainen pätkä (original) tuli juuri Saksan tilauksena.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: Koskeekohan myös suomalaisia varaosamyyjiä tää?
Et tainnut ihan ymmärtää tuon kirjoittamani sisältöä. Pieni sosialisti siellä jossain hiukan piilossa sisälläni taas nosti vähän puolinaisella pottuiluhengellä sarkastisesti päätään.Daaz kirjoitti:Tuo argumentti "että kukaan ei sitä pilaa kokoamalla autoaan epäkurantilla tavaralla ja puhu sitten pahaa meistä" on ihan hölmö, koska tässä puhutaan nimenomaan alkuperäisistä (eli tehtaan logolla varustetuista osista). Ei siis ns. harakiri-osista, Biltema-osista tai muusta vastaavasta. -Daaz
Eli tarkoitus oli vähän v****iluhengessä heittää ilmaan, että josko tuo tehdas voisi juurikin vaikuttaa paikallisesti maakohtaisesti toimivan yksikön hinnoitteluun esimerkiksi määräämällä maksimikatteen tavaralle, jolla sopimukset säilyy. Myynti moninkertaistuisi kun nk. harakirikama ei olisi enää niin houkutteleva vaihtoehto ja brändin leima ainakin käytettyjen varaosien suhteen ei kokisi arvonalennusta, kun kukaan ei ainakaan leimaisi tuotetta sen viallisen käytetyn halpavaraosan perusteella. Loppupottuilu oli sitten tarkoitettu kustannustehokkuuden äärimmäiseen pyrkimykseen vrt. viime vuosien laatuongelmat ihan siis MB:lläkin.
Näin.
Re: Koskeekohan myös suomalaisia varaosamyyjiä tää?
Ok, siis KL:n varaosat voivat olla tai olla olematta (osasta riippuen) alkuperäisiä.
Näin ollen:
Daaz: "Alkuperäisiä saa vain Vehosta ja..."
PK: "ja KL-varaosista"
Pitää paikkansa osittain.
Näin ollen:
Daaz: "Alkuperäisiä saa vain Vehosta ja..."
PK: "ja KL-varaosista"
Pitää paikkansa osittain.
Re: Koskeekohan myös suomalaisia varaosamyyjiä tää?
Kysyin http://www.mbclassics.de" onclick="window.open(this.href);return false; firmasta uudempaa osaa eli w124 johtosarjaa josko voisi toimittaa minulle sellaisen. Vastaus oli että Daimler ei toimita heille enää MB-osia. Lopullinen "niitti" on tullut tämän vuoden aikana.
Katselin SLS shopista pagodan takapuskuria; kun klikkasin osaa tuli tällainen viesti: With no guarantee of accuracy, this sparepart can be required with the shown number by a authorized Daimler AG distributor
Jo pari vuotta sitten MB-Klubi (M Ollinkari) selvitteli miten saataisiin Classic Centeristä osia Suomeen heidän edulliseen hintaan. Tulos oli se että koska CC on osa Daimleria niin paikallisiin maihin kaikki varaosat hinnoitellaan päämaahantuojan katteilla. Piste.
Jos ottaisi syyskokouksessa taas esille asian; nyt kun nuo webbiputkat ei voi toimittaa alkuperäisosia niin Daimlerin tavoite eli pitää mahdollisimman paljon mersuja kunnossa/ajossa/saada näkyvyyttä, ei toteudukaan enää heidän haluamalla tavalla. CC haluaisi nimittäin myydä osia harrastajille harrastajaystävälliseen hintaan mutta organisaatiolle se ei käy, Matti oli Saksassa astyi käynyt tästä juttelemassa. Jos nyt tällä saisi vähän painetta aikaiseksi...
Katselin SLS shopista pagodan takapuskuria; kun klikkasin osaa tuli tällainen viesti: With no guarantee of accuracy, this sparepart can be required with the shown number by a authorized Daimler AG distributor
Jo pari vuotta sitten MB-Klubi (M Ollinkari) selvitteli miten saataisiin Classic Centeristä osia Suomeen heidän edulliseen hintaan. Tulos oli se että koska CC on osa Daimleria niin paikallisiin maihin kaikki varaosat hinnoitellaan päämaahantuojan katteilla. Piste.
Jos ottaisi syyskokouksessa taas esille asian; nyt kun nuo webbiputkat ei voi toimittaa alkuperäisosia niin Daimlerin tavoite eli pitää mahdollisimman paljon mersuja kunnossa/ajossa/saada näkyvyyttä, ei toteudukaan enää heidän haluamalla tavalla. CC haluaisi nimittäin myydä osia harrastajille harrastajaystävälliseen hintaan mutta organisaatiolle se ei käy, Matti oli Saksassa astyi käynyt tästä juttelemassa. Jos nyt tällä saisi vähän painetta aikaiseksi...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Koskeekohan myös suomalaisia varaosamyyjiä tää?
Mielestäni paras ratkaisu olisi se, että CC aloittaisi osien myynnin suoraan, ja tekisi oman webbisivun tyyliin SLS Shop.
Tämä vain rajoitettuihin klassikko-mallisarjoihin. Ja osien toimitus myös suoraan tilaajalle. On hienoa, että tehdas valmistuttaa ja varastoi klassikko-osia, mutta eihän se mikään bisnes ole paikallisille maahantuojille. Uskon että olisivat vain hyvillään, kun olisi keskitetty palvelu - ja niin mekin.
Tämä vain rajoitettuihin klassikko-mallisarjoihin. Ja osien toimitus myös suoraan tilaajalle. On hienoa, että tehdas valmistuttaa ja varastoi klassikko-osia, mutta eihän se mikään bisnes ole paikallisille maahantuojille. Uskon että olisivat vain hyvillään, kun olisi keskitetty palvelu - ja niin mekin.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)