A mersun valorele
A mersun valorele
Missähän sijaitsee A 160 CDI -99 valorele?
Re: A mersun valorele
ei ole varsinaista valorelettä vaan se katkaisin+sulakerasia muodostaa valomodulin
Re: A mersun valorele
kiitos! mietin vaan mistä vikaa etsiä kun pitkät palavat kokoajan...
Re: A mersun valorele
olisko viiksi jumissajannesetä kirjoitti:kiitos! mietin vaan mistä vikaa etsiä kun pitkät palavat kokoajan...
Re: A mersun valorele
vois olla mahollista! pitää ottaa ratti irti ja kahtoa!
Re: A mersun valorele
Itsellä saman vuotinen A160 bensa. Pitkät valot eivät puolestaan suostu syttymään, vaikka viiksen tuuppaa etuasentoon. Pitkien valojen vilkku kyllä pelittää.
Kysyin juuri sähköpostilla Vehon huollosta, että onko siellä jossain rele välissä. Vastaus oli että rele on ja se pitäisi löytyä sulakerasiasta.
Olikohan aivan huuhaata, kun ei ainakaan akkuboksissa oleva paperi auton sulakkeista ja releistä tunne lainkaan moista relettä?
Eli jos vika on rikkinäisessä yhdistelmäkatkaisijassa, kannattaako sellainen hakea noinkin vanhaan autoon Veholta hintaan 192 euroa, vai hankkia vaikka jostain maailmalta, vaikka käytettynä? Kokemuksia?
Kysyin juuri sähköpostilla Vehon huollosta, että onko siellä jossain rele välissä. Vastaus oli että rele on ja se pitäisi löytyä sulakerasiasta.
Olikohan aivan huuhaata, kun ei ainakaan akkuboksissa oleva paperi auton sulakkeista ja releistä tunne lainkaan moista relettä?
Eli jos vika on rikkinäisessä yhdistelmäkatkaisijassa, kannattaako sellainen hakea noinkin vanhaan autoon Veholta hintaan 192 euroa, vai hankkia vaikka jostain maailmalta, vaikka käytettynä? Kokemuksia?
Re: A mersun valorele
Moi,
Oheisesta linkistä löytyy kaikenlaista tietoa liittyen A-malliin. Tosin sitten pitää osata Lontoon murretta.
Sieltä löytyy erittelyt osa-alueittain...sulakkeet, releet ym.
http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.1.htm
Oheisesta linkistä löytyy kaikenlaista tietoa liittyen A-malliin. Tosin sitten pitää osata Lontoon murretta.
Sieltä löytyy erittelyt osa-alueittain...sulakkeet, releet ym.
http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.1.htm
Re: A mersun valorele
Jep; tutkittu on. Senkään releluettelo ei tunne pitkien valojen relettä.qaz kirjoitti:Moi,
Oheisesta linkistä löytyy kaikenlaista tietoa liittyen A-malliin. Tosin sitten pitää osata Lontoon murretta.
Sieltä löytyy erittelyt osa-alueittain...sulakkeet, releet ym.
http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.1.htm
Aika vaikea on päätellä, ketä uskoa. Vehon huolto ilmoitti, että ko. autossa on erillinen valorele, jonka pitäsi löytyä sulakerasiasta.
Nimimerkki shade_z, jonka uskon olevan kyllä asiantuntija parhaasta päästä, kertoi ettei autossa olisi valorelettä.
Sähköalan inssi, jolle heitin kysymyksen, että voiko valojen virran katkaisu tapahtua viiksikytkimestä ilman relettä, piti sitä mahdottomana. Viittasi siihen, että 55 W ja 12V johtaa sellaiseen ampeerimäärään, ettei sitä toteuteta ilman relettä.
Ei viitsisi ensimmäiseksi viedä autoa Vehollekaan, jos siellä ensimmäinen puoli vuorokautta etsitään (asiakkaan laskuun) relettä, jota ehkä ei sittenkään ole olemassakaan. Tai sitten vaihtavat 192 euron viiksikytkimen (asiakkaan laskuun) jonka jälkeen huomaavatkin, ettei vika ollut siinä, vaan releessä, jonka vaihtavat myös asiakkaan laskuun.
Olisiko kellään asiasta käsitystä, vai pitäisikö kysäistä tavalliselta autosähkökorjaamolta? Voisin kuvitella, että keskiverto autosähköasentajalle on varsin trivaali juttu, katkotaanko auton pitkiä valoja viiksikatkaisijalla pienellä ohjausvirralla vai täydellä virralla. Oli sitten kyseessä Mersu tai mikä muu auto tahansa.
Re: A mersun valorele
voihan se rele olla myös "integroitu" eli ei vaihdettavaa irrallista relettä ollenkaan.. ei löydy wis:ä kotoa joten katselen huomenna kytkistä päivällä
Re: A mersun valorele
No jos pitää valita Vehon keskivertoasentajan ja foorumin jäsenen shade_z väliltä niin aika helppoa pitäisi olla. Viiksi antaa ohjauksen eikä siellä valoja kytkemässä ole mitään erillistä relettä (en mallia tunne mutta vilkaisin kytkentäkaavioita). 211:ssä tuppa viiksi joskus temppuilemaan, varsinkin lasinpyyhkijöiden ohjauksessa, kai tuossakin voi viiksi olla viallinen mutta eiköhän se kannattaisi ensin testata ennen uusien osien hankintaa. Jospa lähistöltä löytyisi testerin omistava foorumilainen?Lippa kirjoitti:Jep; tutkittu on. Senkään releluettelo ei tunne pitkien valojen relettä.qaz kirjoitti:Moi,
Oheisesta linkistä löytyy kaikenlaista tietoa liittyen A-malliin. Tosin sitten pitää osata Lontoon murretta.
Sieltä löytyy erittelyt osa-alueittain...sulakkeet, releet ym.
http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.1.htm
Aika vaikea on päätellä, ketä uskoa. Vehon huolto ilmoitti, että ko. autossa on erillinen valorele, jonka pitäsi löytyä sulakerasiasta.
Nimimerkki shade_z, jonka uskon olevan kyllä asiantuntija parhaasta päästä, kertoi ettei autossa olisi valorelettä.
Sähköalan inssi, jolle heitin kysymyksen, että voiko valojen virran katkaisu tapahtua viiksikytkimestä ilman relettä, piti sitä mahdottomana. Viittasi siihen, että 55 W ja 12V johtaa sellaiseen ampeerimäärään, ettei sitä toteuteta ilman relettä.
Ei viitsisi ensimmäiseksi viedä autoa Vehollekaan, jos siellä ensimmäinen puoli vuorokautta etsitään (asiakkaan laskuun) relettä, jota ehkä ei sittenkään ole olemassakaan. Tai sitten vaihtavat 192 euron viiksikytkimen (asiakkaan laskuun) jonka jälkeen huomaavatkin, ettei vika ollut siinä, vaan releessä, jonka vaihtavat myös asiakkaan laskuun.
Olisiko kellään asiasta käsitystä, vai pitäisikö kysäistä tavalliselta autosähkökorjaamolta? Voisin kuvitella, että keskiverto autosähköasentajalle on varsin trivaali juttu, katkotaanko auton pitkiä valoja viiksikatkaisijalla pienellä ohjausvirralla vai täydellä virralla. Oli sitten kyseessä Mersu tai mikä muu auto tahansa.
Re: A mersun valorele
Kiitokset!shade_z kirjoitti:voihan se rele olla myös "integroitu" eli ei vaihdettavaa irrallista relettä ollenkaan.. ei löydy wis:ä kotoa joten katselen huomenna kytkistä päivällä