Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
marker
Sisäänajossa
Viestit: 27 Liittynyt: Su 13.02.2011 08:58
Viesti
Kirjoittaja marker » Ma 01.08.2011 18:46
mikäs mahtaa olla vikana kun kylmänä lähtee hyvin käymään mut kun kone on lämmin ni joutuu sahaa aika kauvan et lähtee. ajossa ei huamaa mitään vikaa auto on 2003 ajettu 185000km olisko syöttö pumpus jotain vikaaa vai mistä lähteä etsimään
mystinen vika
tuikku
Asiantuntija
Viestit: 4769 Liittynyt: La 24.04.2004 09:39
Viesti
Kirjoittaja tuikku » Ma 01.08.2011 19:56
.
Kampiakselin asentotunnistin, vika näkyy staarilla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
marker
Sisäänajossa
Viestit: 27 Liittynyt: Su 13.02.2011 08:58
Viesti
Kirjoittaja marker » Ti 02.08.2011 09:58
onko tieto vai puhdas arvaus eilen luettiin vika koodit ja ei ilmottanut mitään
CDI203
Asiantuntija
Viestit: 12889 Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Viesti
Kirjoittaja CDI203 » Ti 02.08.2011 10:51
marker kirjoitti: onko tieto vai puhdas arvaus eilen luettiin vika koodit ja ei ilmottanut mitään
Ja testeri oli *:ri eikä mikään muu? eikä mitään ollut tallentunut?
sillä katsomalla arvoja näkyy mikä siellä on vialla
marker
Sisäänajossa
Viestit: 27 Liittynyt: Su 13.02.2011 08:58
Viesti
Kirjoittaja marker » Ma 08.08.2011 23:06
huomenna tulee uusi Kampiakselin asentotunnistin saas nähdä et auttaako
marker
Sisäänajossa
Viestit: 27 Liittynyt: Su 13.02.2011 08:58
Viesti
Kirjoittaja marker » To 11.08.2011 23:17
tänään tuli vaihdettua uusi asento tunnistin ja samat viat jatkuu kylmänä lähtee käymään ku sahaa 5 sekunttia
ja kun ajaa auton lämpimäksi eli noin 80 astetta ja sammutan auton ja starttaan heti uudestaan ni lähtee noin 5 sekuntin päästä käymään
jos taas annan olla noin kymmenen minuttia käymättä ni ei meinaa lähteä millään käymään joutuu sahaa melkein akun tyhjäksi
aika ihmeellinen vika tarvii varmaan viedä porin vehollle et ne tutkisi mikä mättää
marker
Sisäänajossa
Viestit: 27 Liittynyt: Su 13.02.2011 08:58
Viesti
Kirjoittaja marker » Su 14.08.2011 09:55
jö
CDI203
Asiantuntija
Viestit: 12889 Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Viesti
Kirjoittaja CDI203 » Ti 16.08.2011 17:24
jakil
Vakiokalustoa
Viestit: 109 Liittynyt: Su 10.10.2010 12:17
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja jakil » Ti 16.08.2011 17:46
Mitenkäs se meni, jos suuttimet vuotaa (mistä) eikö juuri silloin ollut ongelmana lämpimänä käyntiin lähtö?
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
marker
Sisäänajossa
Viestit: 27 Liittynyt: Su 13.02.2011 08:58
Viesti
Kirjoittaja marker » Ke 17.08.2011 13:45
vai voisko vika olla syöttö pumpussa ainakin kaverin fiiatis oli saman lainen vika ja siin oli pumpus vika toivottavasti ei olisi sama vika
kuulemma tohon maksaa hunajaa uusi pumppu
CDI203
Asiantuntija
Viestit: 12889 Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Viesti
Kirjoittaja CDI203 » Pe 19.08.2011 13:30
CDI203 kirjoitti: marker kirjoitti: onko tieto vai puhdas arvaus eilen luettiin vika koodit ja ei ilmottanut mitään
Ja testeri oli *:ri eikä mikään muu? eikä mitään ollut tallentunut?
sillä katsomalla arvoja näkyy mikä siellä on vialla
Paljon kysellän mutta vähän tulee tarkentaviin kysymyksiin vastauksia...
antaapi olla
marker
Sisäänajossa
Viestit: 27 Liittynyt: Su 13.02.2011 08:58
Viesti
Kirjoittaja marker » Pe 19.08.2011 22:43
joo unohdin kirjottaa että kävin auto korjaamolla ja vikaa yritettiin etsiä tietokoneen avulla mutta ei mitään ilmottanut .
kysyin porin veholta ja ne ei tiennyt mitään. suut vain tippui melkein lattiaan ja silmät pyöristy
vahvasti epäilen et vika on pumpussa et kun auto on lämmin ni se ei jaksa tehdä painetta nyt viikon lopun aikana mitataan paine kylmänä ja lämpimänä jos on eroa ni pumppu sökön ja on visiin kallis kikkare kun tarvikkeena ei visiin saa joku sano et 1000-2000 maksaa
arska10
Mersumaanikko
Viestit: 7818 Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti
Kirjoittaja arska10 » La 20.08.2011 07:19
Jos joudut pumpun vaihtamaan niin kannataa katsella Saksan ebaysta tai Ruotsalaisilta mersu sivuilta varaosa numerolla löytyy vaikka
kuinka paljon osia
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
marker
Sisäänajossa
Viestit: 27 Liittynyt: Su 13.02.2011 08:58
Viesti
Kirjoittaja marker » Ke 24.08.2011 10:56
tänään tuli tietoo vito tietäjältä että vika on suuttimissa motonetis maksaa sarja 350 ekua
AM
Tuningspesialisti
Viestit: 3179 Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti
Kirjoittaja AM » Ke 24.08.2011 11:02
350€/kpl
Kunnostettuja taisi saada ulkomailta puoleen hintaan.
marker
Sisäänajossa
Viestit: 27 Liittynyt: Su 13.02.2011 08:58
Viesti
Kirjoittaja marker » Ke 24.08.2011 11:24
niinpäs olikin voi perse
marker
Sisäänajossa
Viestit: 27 Liittynyt: Su 13.02.2011 08:58
Viesti
Kirjoittaja marker » Ke 31.08.2011 12:46
mut kyl sekin hullulta tuntuu et olis kaikki suuttimet menny vialliseksi ja jos esim 1 olis rikki ni kyl luulis lähtevä 3 käymään
eikä edes tule mitään savu pölläystä kun pistää kylmänä käymään
CDI203
Asiantuntija
Viestit: 12889 Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Viesti
Kirjoittaja CDI203 » Ke 31.08.2011 14:59
marker kirjoitti: mut kyl sekin hullulta tuntuu et olis kaikki suuttimet menny vialliseksi ja jos esim 1 olis rikki ni kyl luulis lähtevä 3 käymään
eikä edes tule mitään savu pölläystä kun pistää kylmänä käymään
Jos 1 suutin on rikki(tai muusta syystä railipaine hukassa) niin ei lähde käymään 3
lisäksi suutimen sähköpää voi olla sökö
Tape
Vakiokalustoa
Viestit: 468 Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47
Viesti
Kirjoittaja Tape » Ke 31.08.2011 15:12
Osasto malttamaton offtopic-spämmää sen verran, että haluaisin tuoda auton cdi203:lle webasto ym ihmettelyyn, mut oon hyvin epävarma foorumin yv-viestien toimivuudesta? Pahoittelut hätäilystä.
marker
Sisäänajossa
Viestit: 27 Liittynyt: Su 13.02.2011 08:58
Viesti
Kirjoittaja marker » Ma 05.09.2011 17:22
nyt ei enään oikee lähe kylmänäkään käymään ja sit kun lähtee ni pöllåyttää sinistä
arska10
Mersumaanikko
Viestit: 7818 Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti
Kirjoittaja arska10 » Ma 05.09.2011 17:30
Kannataisiko mitata puristuspaineet jossai korjaamolla jos kerran oikein sinistä pölläytää niin jostain menee öljyä puristustilaan
voihan olla venttiilin varretkin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
marker
Sisäänajossa
Viestit: 27 Liittynyt: Su 13.02.2011 08:58
Viesti
Kirjoittaja marker » Ma 05.09.2011 21:04
joo nyt viikon loppuna meen näyttämääm tota romua yhdelle vito harrastajalle ja se tutkii vian
CDI203
Asiantuntija
Viestit: 12889 Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Viesti
Kirjoittaja CDI203 » Ti 06.09.2011 00:58
Kuinka sinistä?
jos sutin ruukkii miten sattuu sekin näkyy joskus sinertävänä mustan sijasta, myös ilma systeemissä vaiktta väriin
marker
Sisäänajossa
Viestit: 27 Liittynyt: Su 13.02.2011 08:58
Viesti
Kirjoittaja marker » Ma 19.09.2011 10:01
no niin nyt ei sitten lähde edes kylmänäkään käymään ja huomenna pitäs mennä turkuun näyttämääm häkkisen korjaamolle tota vehjettä
CDI203
Asiantuntija
Viestit: 12889 Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Viesti
Kirjoittaja CDI203 » Ma 19.09.2011 10:58
marker kirjoitti: no niin nyt ei sitten lähde edes kylmänäkään käymään ja huomenna pitäs mennä turkuun näyttämääm häkkisen korjaamolle tota vehjettä
Suutin sitten varmaankin hajosi
marker
Sisäänajossa
Viestit: 27 Liittynyt: Su 13.02.2011 08:58
Viesti
Kirjoittaja marker » Ma 19.09.2011 12:11
otin äsken letkut auki mitkä menee poltoaine suadattimelle niin ei tullut yhtään löpöä kun yritin startata
CDI203
Asiantuntija
Viestit: 12889 Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Viesti
Kirjoittaja CDI203 » Ma 19.09.2011 12:23
marker kirjoitti: otin äsken letkut auki mitkä menee poltoaine suadattimelle niin ei tullut yhtään löpöä kun yritin startata
Siirto pumppu on suodatimen(jälkeen) ja korkeapaine pumppun välissä (imu pumppu)
marker
Sisäänajossa
Viestit: 27 Liittynyt: Su 13.02.2011 08:58
Viesti
Kirjoittaja marker » To 22.09.2011 07:48
no niin nyt on vito korjattu sain auton ajettua turkuun kun laitoin startti pilotilla käymään 2 suutinta oli paskana remontti makso 690 mut pää asia et nyt toimii