Uusi C-malli tulossa 2007
Uusi C-malli tulossa 2007
.
Jos nyt ei ajttelisi ollenkaan massivista autoainaa, vaan haaveilisi hetkisen näkkärin ja vesilasin äärellä.
Autobild.de sivustot on varmaankin kaikille tutut.
Siellä oli jo jotain tietoa uudesta c-malista. Ulkonäöstä ei kai ilkeä sanoa pahaa sanaa, kun ei tuo omakaan niin kummoinen ole, mutta mutta mutta.
Keula näyttäs menevän "takaisin päin" samaan massaan muittenkin merkkien kanssa, jostain syystä ei hirveesti ilahduta.
Mutta moottoripuolella (siis diiseli) on kiinnostavaa nähdä, että nelipyttyisestä tulee aika laaja tehopaketti. Täytyy vaan toivoa, että eri tehoisten versioiden erot tehdään edeleenkin "perinteisesti".
Jotekin tuntuis siltä, että taitaa kuutosmoottorit olla menneen talven lumia.
Neljä vuotta vielä odottelua, tuntuu helkkarin pitkältä..
.
Jos nyt ei ajttelisi ollenkaan massivista autoainaa, vaan haaveilisi hetkisen näkkärin ja vesilasin äärellä.
Autobild.de sivustot on varmaankin kaikille tutut.
Siellä oli jo jotain tietoa uudesta c-malista. Ulkonäöstä ei kai ilkeä sanoa pahaa sanaa, kun ei tuo omakaan niin kummoinen ole, mutta mutta mutta.
Keula näyttäs menevän "takaisin päin" samaan massaan muittenkin merkkien kanssa, jostain syystä ei hirveesti ilahduta.
Mutta moottoripuolella (siis diiseli) on kiinnostavaa nähdä, että nelipyttyisestä tulee aika laaja tehopaketti. Täytyy vaan toivoa, että eri tehoisten versioiden erot tehdään edeleenkin "perinteisesti".
Jotekin tuntuis siltä, että taitaa kuutosmoottorit olla menneen talven lumia.
Neljä vuotta vielä odottelua, tuntuu helkkarin pitkältä..
.
Re: Uusi C-malli tulossa 2007
PIkaiset ensikommentit:tuikku kirjoitti:...Keula näyttäs menevän "takaisin päin" samaan massaan muittenkin merkkien kanssa, jostain syystä ei hirveesti ilahduta....
- Sedanissa omituinen perä. Takapuskurin "puuttuminen" kaiketi tekee tuon omituisuuden.
Keskikonsooli on omituinen pahka.
Sedanin keula on muuten ihan kiva, mutta BMWmäiset luomet eivät ole vieläkään mieleeni.
Sportcoupen keula tuo mieleen jonkun Opelin. Ilmeisesti valojen vinous. Taidan olla tulossa vanhaksi
Sportcoupen perä näyttää Audilta. Poikittainen linja ja valojen muoto tekevät sen.
Sportcoupe Cabrion linjat ovat aikalailla 307-Peugeotin tyyliset.
-T
- SledgeHammer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 360
- Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
- Paikkakunta: Ritis
Minusta tuo uusi C on ihan selkeä jatke sille muotoilulinjalle jota uudet Mersumallit ovat noudattaneet.
Tietyllä tavalla tuossa C:ssä on aika paljon samaa muotoilukieltä kuin uudessa SLK:ssa..ja myös CLS:ssä.
Taas ei tarvitse olla kovin suuri näkijä että pystyy suunnilleen hahmottamaan mielessään miltä esim kohta uudistuva CL tulee näyttämään.
Aikalaillahan tuossa on myös uusien BMW:den piirteitä. Muotoilusta löytyy löyhästi, mutta selkeästi, yhtymäkohtia sekä Z4:n linjoihin, sekä myös uuteen 500-sarjaan.
Ja tuota samaa linjaa tulee melkoisen varmasti aikanaan jatkamaan myös E:t ja "Ässät"..aikanaan tulevan SL:nkin muoto on minusta jo nyt suuntaa antavasti arvattavissa.
No..eiköhän noihin sitten aikanaan silmä totu..ja eipä kait se sinällään paha asia ole jos muotoilussa on yhtymäkohtia BMW:hen..mutta se täytyy kyllä sanoa että Sportcoupe cabrio muistuttaa häiritsevän paljon keväällä esiteltyä Opel Tigra cabriota..
Tietyllä tavalla tuossa C:ssä on aika paljon samaa muotoilukieltä kuin uudessa SLK:ssa..ja myös CLS:ssä.
Taas ei tarvitse olla kovin suuri näkijä että pystyy suunnilleen hahmottamaan mielessään miltä esim kohta uudistuva CL tulee näyttämään.
Aikalaillahan tuossa on myös uusien BMW:den piirteitä. Muotoilusta löytyy löyhästi, mutta selkeästi, yhtymäkohtia sekä Z4:n linjoihin, sekä myös uuteen 500-sarjaan.
Ja tuota samaa linjaa tulee melkoisen varmasti aikanaan jatkamaan myös E:t ja "Ässät"..aikanaan tulevan SL:nkin muoto on minusta jo nyt suuntaa antavasti arvattavissa.
No..eiköhän noihin sitten aikanaan silmä totu..ja eipä kait se sinällään paha asia ole jos muotoilussa on yhtymäkohtia BMW:hen..mutta se täytyy kyllä sanoa että Sportcoupe cabrio muistuttaa häiritsevän paljon keväällä esiteltyä Opel Tigra cabriota..
- SledgeHammer
- Vakiokalustoa
- Viestit: 360
- Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
- Paikkakunta: Ritis
Yäk. Takaapäin ainakin näytti ihan Citroen C5:n ja Xsaran ja nykyisen C sportcoupen ristisiitokselta. Sisältä tuli jostain syystä mieleen Honda Accord.
Ja miksi, oi miksi joka saamarin uusi auto viritellään näissä ennakko- ja mainoskuvissa näyttämään joltain työmatkaliikennevalokisaajan märältä päiväunelta. On kisamaailmasta apinoidut vanteet ja menevät helmareiät ja sumuvalot ja muuta. Milläs aikuinen ihminen nyt sitten kohta ajaa?
Taidan ostaa varastoon 15 W123:aa ja laitella niistä muutaman hyvän auton niin on jotain rauhallisennäköistä millä ajaa eläkepäiviin asti. Silloin muutan mökille missä ainoat kulkupelit on vene ja päältäajettava ruohonleikkuri.
Ja miksi, oi miksi joka saamarin uusi auto viritellään näissä ennakko- ja mainoskuvissa näyttämään joltain työmatkaliikennevalokisaajan märältä päiväunelta. On kisamaailmasta apinoidut vanteet ja menevät helmareiät ja sumuvalot ja muuta. Milläs aikuinen ihminen nyt sitten kohta ajaa?
Taidan ostaa varastoon 15 W123:aa ja laitella niistä muutaman hyvän auton niin on jotain rauhallisennäköistä millä ajaa eläkepäiviin asti. Silloin muutan mökille missä ainoat kulkupelit on vene ja päältäajettava ruohonleikkuri.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 470
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Re: Uusi C-malli tulossa 2007
Jos meinaat diesel kutosia niin C270Cdi aijotaan korvata juuri kutosella, V6:lla myöhään syksyllä. Näin saksan viisaat tietäjät meinaa ainakin.tuikku kirjoitti:.
Jotekin tuntuis siltä, että taitaa kuutosmoottorit olla menneen talven lumia.
.

A170cdi-00 1999-
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Tuossa olet kyllä erittäin oikeassa.Aku P kirjoitti:Ja miksi, oi miksi joka saamarin uusi auto viritellään näissä ennakko- ja mainoskuvissa näyttämään joltain työmatkaliikennevalokisaajan märältä päiväunelta. On kisamaailmasta apinoidut vanteet ja menevät helmareiät ja sumuvalot ja muuta. Milläs aikuinen ihminen nyt sitten kohta ajaa?
Siksi minäkin suosin saippualaatikkokoreja, ne sentään vielä näyttävätkin autoilta, eivätkä dildoilta joissa mu...ku sisällä

Ja se oli myös yksi syy, miksi hankin juuri W123:n.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Toivottavasti ei. Onhan tuota retroa nähty jo ihan riittämiin mm. mittaristoissa ja muussa. Niillä yritetään saada se oma arkinen corollakin näyttämään autoklassikolta ja omistaja autoharrastajalta. On se nyt jumalauta että lanka on muotoiluporukalta niin pahasti kateissa että joko a) kopioidaan edellistä mallia tai b) vielä vanhempaa tai c) yritetään luoda uutta mutta lyödään älyttömästi yli. Hienoja yksityiskohtia löydetään mutta kokonaisuudet on hukassa. Matkitaan jonkun brittiklassikon tiettyjä detaljeja ja ympätään ne 15 000 euron japsikatiskaan niin avot. Mihin katosi taito tehdä kokonaisuuksina autoja, jotka on samalla omaperäisiä mutta eivät "tekemällä tehdyn" näköisiä.Daimler kirjoitti:Saas nähdä milloin mersulta tulee retro-malli tyyliin mustang,t-bird tai pt cruiser,tekisivät sen sitten W123-mallista.
Käytännön esimerkkinä voisi toimia BMW, jonka1988 esitelty 500 -sarja (E34) on minustakin ihan tai oikeastaan tosihyvän näköinen auto. On merkin ominaispiirteet ja kaikki korin yksityiskohdat sopusoinnussa keskenään. Seuraava, E39 on vielä sekin tunnistettavissa mutta tämä nykyinen, jonkaa koodia en muista, onkin jo jotain järkyttävää. Perusmuoto on OK, mutta kun väenvängällä istutetaan autoon täysin siihen sopimattomat lamput ja 8291-tuumaiset vanteet ns. kortonkirenkailla ym. niin kokonaisuus on lievästi sanoen viturallaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Uusi C-malli tulossa 2007
.
Ajattelin kyllä lähinnä sitä, että kun nelosdiiselin teho näkyy jo tavoittavan suuremman kuutosen. Kuutosmoottorin taloudellisuus on huonompi ja valmistuskustannukset / myyntihinta suurempi, joten myyminen voi olla vaikeaa.
Kuutosessa näyttäis olevan komeasti vääntöjä, että oliskohan parempi kohde suurempikorisissa malleissa.
Näyttäisi kyllä siltä, että moottoripuolella on tehty pitkiä päiviä, siksi suuri muutos tehoissa muutaman vuoden päästä tapahtuu. Nykyisen malliston tehokkain parilitrainen on uuden mallisto tehottomin !
Muutenkin tehot nousee siihen malliin, että bensamoottoreilla ei taida olla enää asiaa eturiviin. Mersu ottaa nyt kyllä selkeästi johtopaikan tämän kokoluokan diiseleissä, jättääpä melkoisen hajuraonkin muihin. Toisilla valmistajilla taitaa olla tekemistä, että pääsevät millään mallilla samoihin teholukuihin.
Räikkösellekin taitais olla tuloksellisinta se, että tilais taksimersun suoraan varikolle, nousis takapenkille ja sanois kuskille, että "seuraile vaan nuita punasia autoja tuolla eturivissä, ja jos pääset loppusuoralla ohi, niin se tonni tippiä".
.
No jooTurbocompound kirjoitti:
Jos meinaat diesel kutosia niin C270Cdi aijotaan korvata juuri kutosella, V6:lla myöhään syksyllä. Näin saksan viisaat tietäjät meinaa ainakin.
Ajattelin kyllä lähinnä sitä, että kun nelosdiiselin teho näkyy jo tavoittavan suuremman kuutosen. Kuutosmoottorin taloudellisuus on huonompi ja valmistuskustannukset / myyntihinta suurempi, joten myyminen voi olla vaikeaa.
Kuutosessa näyttäis olevan komeasti vääntöjä, että oliskohan parempi kohde suurempikorisissa malleissa.
Näyttäisi kyllä siltä, että moottoripuolella on tehty pitkiä päiviä, siksi suuri muutos tehoissa muutaman vuoden päästä tapahtuu. Nykyisen malliston tehokkain parilitrainen on uuden mallisto tehottomin !
Muutenkin tehot nousee siihen malliin, että bensamoottoreilla ei taida olla enää asiaa eturiviin. Mersu ottaa nyt kyllä selkeästi johtopaikan tämän kokoluokan diiseleissä, jättääpä melkoisen hajuraonkin muihin. Toisilla valmistajilla taitaa olla tekemistä, että pääsevät millään mallilla samoihin teholukuihin.
Räikkösellekin taitais olla tuloksellisinta se, että tilais taksimersun suoraan varikolle, nousis takapenkille ja sanois kuskille, että "seuraile vaan nuita punasia autoja tuolla eturivissä, ja jos pääset loppusuoralla ohi, niin se tonni tippiä".
.
Juu-u. Itellä tuli ensimmäisenä tuosta persiistä mieleen Skoda Fabia sedan (ei saa tappaaAku P kirjoitti:Yäk. Takaapäin ainakin näytti ihan Citroen C5:n ja Xsaran ja nykyisen C sportcoupen ristisiitokselta. Sisältä tuli jostain syystä mieleen Honda Accord.


Keula hyvä, perä Fabiasta
Keulasta ihan nätin näköinen. Perä on tosiaan suoraan Skodasta. En välttämättä aina pidä uusien autojen muotoilusta. Esimerkiksi uusi 5-sarjan BMW näyttää ihan vanhalta Mitsu Galantilta. Ja myynnissä oleva BMW 3-sarjan Coupe tulee todennäköisesti näyttämään paljon paljon nätimmältä kuin 2005 esiteltävä seuraajansa, ainakin ennakkokuvien mukaan.
Massiivinen sisustus (vrt uusi BMW 7-luokka) on toinen silmäänpistävä muutos uudessa C-sarjassa. Nämä tällä hetkellä myynnissä olevat mallit kun ovat aika sulavan ja harmonisen muotoisia autoja. Ja tarkoitan nykyistä S-, E-, ja C-sarjaa.
Massiivinen sisustus (vrt uusi BMW 7-luokka) on toinen silmäänpistävä muutos uudessa C-sarjassa. Nämä tällä hetkellä myynnissä olevat mallit kun ovat aika sulavan ja harmonisen muotoisia autoja. Ja tarkoitan nykyistä S-, E-, ja C-sarjaa.
Valtsu
C180A W203 -01
C180A W203 -01