Elikkäs, auto on ollut talven seisonnassa jonka jälkeen kottero ei kierrä eikä kulje kunnolla.. tai no kyllä se kulkee, mutta heikommin kuin 200d ja bensankulutus ei tälle autolle ainakaan normaaleissa lukemissa ole.
Mennäänhän asiaan eli kun antaa kierroksia paikallaan niin 3000 asti kiertää ihan oikein ja kunnolla mutta sen jälkeen alkaa jotenkin takerteleen eikä kierrä kuin just ja just 5500 pienen huuattamisen jälkeen, rajottimelle ei puhettakaan. ajossa jaksaa just 4000 kiertää, alaväännöillä pääasiassa pitää kurvailla kun ne on vielä tallella mutta ylhäällä sitten ihan hengetön vehje
Ensiksi lähdettiin sytkäosat vaihtamaan mutta mikään ei muuttunut kummemmaksi (vj kansi/pyörijä, tulpanjohdot/puolanjohto ja tulpat)
YJ-rele ja BP-rele on uusittu kanssa eikä vika sielläkään piilenyt, bensapumppukin on uusittu vanhan omistajan toimesta 48tkm sitten eli tuskin sielläkään vika on? pumpun merkistä en ottanut selkoa mutta kuitenkin hopea ja toinen pää räikeän sininen.
Sitä tässä vaan ollaan ihmetelty että miten voi kulua jopa 20L/100km vaikka kärry ei kulje riippumatta miten sitä kengittää eikä bensaa kuitenkaan mistään vuoda, alussa se kulutti ihan normaalisti sen 10L/100km, mutta bensapainesäätimen puhdistuksen jälkeen se alkoi syömään ihan hemmetisti. painesäätimeen tulevasta alipaineletkusta oli se ura kulunut huonoksi eikä se ollut ollenkaan siinä kiinni ja säädin oli täynnä paskaa jotka lähti tinnerillä pois, sisällä oli myös joku prikkaa muistuttava pehmeä kumilätkä jossa oli keskellä reikä, jonka otin pois kun luultiin että se on irronnut siitä alipaineletkun päästä joka taisi loppujenlopuksi ihan tarpeellinen olla kun kulutus nousi kaksinkertaseksi, harmi vaan että sekin tuli nakattua tallin perälle ja sitä ei sieltä enää löydä
Tämän lisäksi vielä lambda-anturikin mittailtiin yks päivä ja tyhjäkäynnillä heitteli kokoajan 0.65 - 0.70 välillä eli ihan selvästi se rikkaalla käy, kuitenkin voltit vaihteli kun kierrätti että anturin pitäisi kuitenkin pelata. katsastuksessakin päästöarvot oli aika katossa (493/4.x) eli palamatonta pensselinpesuvettä sieltä aikalailla tulee, läpi se silti meni ihme ja kumma.
Tuohon lambdaan liittyen vielä semmonen että seosruuvia koitettiin säätää niin se ei ainakaan oikein pelaa kun ihan hitusen liikauttaa niin seokset menee heti tyhjäkäynnillä joko liian rikkaalle (0.7) tai liian laihalle (-0.05 / 0.03) ruiskukin on kertaalleen käytetty irti että jos pohjatiiviste ois halki ja ottaa ilmaa mutta eipä ollut sekään.
Ajatuksia ja ideoita otetaan vastaan mistä ongelmaa hyöväis lähtä paikantamaan, itellä alkaa jo kiinnostus loppua
230 CE tehot hukassa
230 CE tehot hukassa
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
Re: 230 CE tehot hukassa
Ajattelin aluksi että bensansuodatin tukossa, mutta jos kerran käy rikkaalla niin sen vois lukee pois. Voiskohan k-jetti jumittaa (vanhat bensat seissy k-jetissä ja jumittannu paikat). Tai sit b.paineen säädin jotenki sökönä ja b.paineet isommat mitä pitää. Nää nyt on vaan veikkauksia mut kannattaa tarkistaa.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: 230 CE tehot hukassa
Ihan hyvin mahdollista että tuo paineensäädin on rikki koska siitä on ollut se alipaineletku irti ties kuin kauan ja oli täynnä hiekkaa sun muuta öljytöhnää, hankala tarkistaa senkin toiminta ennen kuin saa jostain toisen
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
W108 250S -67
E91 330d xDrive -09
Golf mk4 1.9tdi Automatic -05
Golf mk5 2.0tdi -09
Re: 230 CE tehot hukassa
tommonen tehdasmllinen mittari ei paljoo maksa hydrauliikka liikeessä. samassa paikassa saat tehtyä siihen letkun banjoliittimellä tai T-haaralla. olikoha toi setti 20e ku hommattii muistaakseni k-jetis toi paine on jotai 5bar luokkaa.. et joku 10bar mittari olis hyvä
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79