kierrokset nousee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mw124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 05.12.2006 00:07

kierrokset nousee

Viesti Kirjoittaja mw124 »

Voisiko joku mersumoguli auttaa minun 308d lähtee normaalisti käymään käy reipasta tyhjäkäyntiä muutaman sekunnin ja sitten nostaa kierrokset tappiin ulkoisesti kaikki kaasuvivut ovat ok
MB 308d 91

Projekti:
MB 200 D W123 -81

Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: kierrokset nousee

Viesti Kirjoittaja veskola »

Nyppääppäs pumpun takaa tyhjäkäynnin säätö (sähköinen tai alipaine) pois, tekeekö edelleen ?

Pumpun takakannen yläreunassa jonkinlainen "mokkula" tai alipainekello.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
mw124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 05.12.2006 00:07

Re: kierrokset nousee

Viesti Kirjoittaja mw124 »

joo tekee saman
MB 308d 91

Projekti:
MB 200 D W123 -81

Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: kierrokset nousee

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

veskola kirjoitti:Nyppääppäs pumpun takaa tyhjäkäynnin säätö (sähköinen tai alipaine) pois, tekeekö edelleen ?

Pumpun takakannen yläreunassa jonkinlainen "mokkula" tai alipainekello.
Eikös sen kuulukkin tehdä, jos se ei saa alipainetta?
En mä mistään mitään tiiä, kunhan ihmettelen mukana ja yritän opiskella. Veskola tai joku muu varmaan korjaa jos mulla menee metsään, (niin kuin todennäköisesti menee)

Jos olen yhtään kärryillä, niin siellä on alipaine vuoto.

Saattaa kuulostaa hullulta, mutta...

Siellä ei siis auton seisoessa ole alipainetta. Kun kone käynnistyy, niin alipainepumppu alkaa imeskelemään. Koneen kannessa on lämpöventtiili johon menee alipaineletku alipainepumpulta ja sieltä edelleen alipainekellolle. Kun kone on lämmennyt (30 asteeseen tms.) niin kyseinen ventsu aukeaa, alipaine pääsee alipainekellolle. Alipaineen kasvaessa kello vähentää soppaa, eli kierrokset eivät pääse karkaamaan.
Jos alipaine pääsee karkaamaan jostakin letkun vuotokohdasta, lämpöventtiili on jumissa tai alipainepumpun ja lämpöventtiilin välisessä letkussa oleva suodatin on tukossa niin säätö ei toimi ja kierrokset karkaa.

Menikö yhtään oikein? Terveisin Bensa Toyotien rassaaja.

Osa numero 167 on lämpöventtiili.
Kuva
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Vastaa Viestiin