Tarinointia tuontiautoista
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kauppalehdestä:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 79&ext=ltr" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos Saksassa on ruuvattu pois kilometrejä, niin huomaako/ saako selville ruuvauksen Veholla. Olen kuullut että joitain mittareita ei saa huijattua eli autossa on muitakin mittareita kuin normi.
Haussa Mersu, mutta ko. asia kiinnostaa.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 79&ext=ltr" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos Saksassa on ruuvattu pois kilometrejä, niin huomaako/ saako selville ruuvauksen Veholla. Olen kuullut että joitain mittareita ei saa huijattua eli autossa on muitakin mittareita kuin normi.
Haussa Mersu, mutta ko. asia kiinnostaa.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei ne Veholla mitään näe, tai eivät ehkä vaan viitsi. Itse kysyin ja ei kuulemma näe vielä tuon ikäisestä (-02). No kyllä minä vaan näen, on siellä huoltotietoja ja kilometrimääriä vähän siellä täällä ja niistä päättelen, että minun lintassa ei ole ropellettu. Se vaatisi sitten jo aikamoista väärentämistä, jos nyt olisi kustu silmään.
Ei se ole viritys, jos se toimii.
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
W220 320 CDI -02
S210 E420 -96
W124 300D -88
Re: Tarinointia tuontiautoista
Nettiautossa monet liikkeet myy noita Saksan Mersuja. Erityisesti itseä kiinnostaa C-malli farkkuna ja diisselinä ja niitä löytyykin paljon kohtuu hintaan. Voiko mittarilukemiin näissä tapauksissa luottaa? Kilpiähän noissa autoissa ei ole. Onko vaarana että myyvät jotain kolarikorjattuja tai monesta autosta koottuja romuja?
Re: Tarinointia tuontiautoista
Katso huoltokirja tarkkaan. Ovatko leimat merkkiliikkeestä, onko huoltokirjassa myyjäliikkeen leima/tarra, sopiiko huoltokirjan painoajankohta auton rekisteröintiin (ei saa olla uudempi) yms.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Su 15.05.2011 00:26
Re: Tarinointia tuontiautoista
Terveiset Münchenistä. Rise kertoi käyneensä katselemassa autoja Münchenissä jobbareiden liikkeissä ja valitteli autojen korkeita hintoja ja huonoa kuntoa. Jos etsii autoa alle €8.000 hintaluokassa, niin ei kai voi vakavasti odottaa saavansa priimaa, varsinkin kun Risen kertomat esimerkit olivat jopa -80-luvulta. Ei muutaman tonnin autossa voi olla kovin merkittävää hintaeroa, osti sen mistä tahansa. Vuoden täällä asuneena, voin kertoa, että vuoden-pari vanhojen autojen kohdalla hintaero on huomattava, myös verojen jälkeen. Säästö on noin €10.000 luokkaa, kun verrataan esim. hintaluokan €60.000 - 70.000 (Suomen hinta) autoja. Totta on, että parhaat autot löytyvät monesti pienien paikkakuntien merkkiliikkeistä. Suomen nykyinen päästöihin pohjautuva verotus on tasannut pienipäästöisten perusautojen hintoja, joten aivan perusautoa, pienellä moottorilla ja perusvarustein ei kannata tuoda, tai ainakaan siinä ei paljon voita. Tämä tietysti pätee erityisesti kaikkien merkkien volyymimalleihin, (Golf, Astra jne) joiden Suomen maahantuojien maksamaa hintaa valmistaja subventoi, pitääkseen markkinaosuuttaan kalliiden autojen maissa. Tätä subventointia ei enää harrasteta merkkien yläsegementin malleissa, joten niiden tuonnissa syntyy myös paras säästö. Itse suosittelen lämpimästi asioimaan merkkiliikkeen kanssa ja maksamaan suosiolla hieman enemmän. Tällä lisärahalla saa uudempiin autoihin kansainvälisen takuun (esim Junge Sterne Mersulla, BMW Premium..) ja luotettavan auton. Tervetuloa Saksan eteläosiin auto-ostoksille. Samalla reissulla voi ihailla Baijerin maisemia ja maistella vaikka paikallista olutta. Se ainakin on halvempaa kuin kotimaassa ja sitä voi tuoda ilman veroja - vaikka uuden auton takakontin täydeltä.
Re: Tarinointia tuontiautoista
joku meinasi että vaihelaatikon päästä voi tarkistaa?? uudemissa ainaki ? en ite kyllä tiiä mutta niin ne porisee
tähellinen auto
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ammattimieshän haistaa autosta kilometrit + mahdolliset muut viat
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ja tosi ammattimiäs tekee vieläpä nuo havainnoit mobilen valokuvastajusa82 kirjoitti:Ammattimieshän haistaa autosta kilometrit + mahdolliset muut viat

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tuontiautoa hankittaessa Saksasta esim. kaksi avainta ei ole mitenkään itsestäänselvyys niin kuin Suomessa lienee. Hieman kummaksuttaa, jos auto toimitetaan yksillä avaimilla. Siitä iso plussa niille Mobilen myyjille, joilla on tapana kuvata myös huoltokirja sekä avaimet myynti-ilmoituksiinsa.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Juu, itsellänikään ei kaksia avaimia ollut ja pyynnöistä huolimatta eivät saaneet avaimia leasing-yhtiöltä.
Koitin selvittää miten avaimia ei ole. Vastaus oli kutakuinkin tämä.
Leasing autoissa on monta "asiakasta", ainakin: Leasing-yhtiö, leasaava yritys, käyttäjä, huoltoliike.
Leasingyhtiö tekee paperit yrityksen kanssa ja luovuttaa avaimet yritykselle. Huoltokirja menee huoltoliikkeeseen, ja avain käyttäjälle.
Kun auto myydään eteenpäin, on kaikki leveellään pitkin poikin. Auton mukana tulee aina (tietenkin) se avain jolla autoa on käytetty, eli käyttäjän avain. Huoltokirja pitää myyjä2:n (nämä jotka myy mobilessa) pyytää huoltoliikkeeltä. Siksi se ei yleensä ole heti auton mukana kun saavat auton. (omassanikin sanottiin, ettei huoltokirja ole vielä tullut, mutta tuli sitten parin päivän päästä kun kyselin vielä uudelleen). Kakkosavain ym jotka on jäänyt asiakasyrityksen kassaholviin tms säilöön jää usein sinne, koska myyjä2 ei välttämättä saa edes tietää kuka oli leasingfirman asiakasyritys eli pyytää heiltä avaimia. Leasingyhtiötä joka on auton myynyt myyjä2:lle ei hirveästi kiinnosta alkaa kyseleen kun ei ostohetkellä ole asiaa kysytty.
Itse ajoin heti Saksassa Mersulle ja tilasin kakkosavaimen sieltä, samalla tiesin, että auto on "rehellinen", koska muuten avainta ei olisi saanut teetettyä.
ps. Avainta muuten ei olisi saanut tilattua, jos mukana ei olisi ollu saksassa asuvaa asiamiestä. Alkoivat nimittäin Saksassa heti mersulla valittaan, että jos auto on menossa Suomeen, pitää avain tilata sieltä (ja maksaa ~200€ enempi). Asiamiehemme kuitenkin sanoi mersulla, että hän on ostanut auton ja niille ei kuulu mihin auto menee sen jälkeen ja kuka sen häneltä ostaa. (onneksi eivät kysyneet papruja kun hän ei ollut ostaja). Asiamiehelle avain tuli postissa tai hän haki sen parin viikon jälkeen ja lähetti sen minulle postissa.
Koitin selvittää miten avaimia ei ole. Vastaus oli kutakuinkin tämä.
Leasing autoissa on monta "asiakasta", ainakin: Leasing-yhtiö, leasaava yritys, käyttäjä, huoltoliike.
Leasingyhtiö tekee paperit yrityksen kanssa ja luovuttaa avaimet yritykselle. Huoltokirja menee huoltoliikkeeseen, ja avain käyttäjälle.
Kun auto myydään eteenpäin, on kaikki leveellään pitkin poikin. Auton mukana tulee aina (tietenkin) se avain jolla autoa on käytetty, eli käyttäjän avain. Huoltokirja pitää myyjä2:n (nämä jotka myy mobilessa) pyytää huoltoliikkeeltä. Siksi se ei yleensä ole heti auton mukana kun saavat auton. (omassanikin sanottiin, ettei huoltokirja ole vielä tullut, mutta tuli sitten parin päivän päästä kun kyselin vielä uudelleen). Kakkosavain ym jotka on jäänyt asiakasyrityksen kassaholviin tms säilöön jää usein sinne, koska myyjä2 ei välttämättä saa edes tietää kuka oli leasingfirman asiakasyritys eli pyytää heiltä avaimia. Leasingyhtiötä joka on auton myynyt myyjä2:lle ei hirveästi kiinnosta alkaa kyseleen kun ei ostohetkellä ole asiaa kysytty.
Itse ajoin heti Saksassa Mersulle ja tilasin kakkosavaimen sieltä, samalla tiesin, että auto on "rehellinen", koska muuten avainta ei olisi saanut teetettyä.
ps. Avainta muuten ei olisi saanut tilattua, jos mukana ei olisi ollu saksassa asuvaa asiamiestä. Alkoivat nimittäin Saksassa heti mersulla valittaan, että jos auto on menossa Suomeen, pitää avain tilata sieltä (ja maksaa ~200€ enempi). Asiamiehemme kuitenkin sanoi mersulla, että hän on ostanut auton ja niille ei kuulu mihin auto menee sen jälkeen ja kuka sen häneltä ostaa. (onneksi eivät kysyneet papruja kun hän ei ollut ostaja). Asiamiehelle avain tuli postissa tai hän haki sen parin viikon jälkeen ja lähetti sen minulle postissa.
W211 facelift 320cdi A
Chip by powerflash.fi
Chip by powerflash.fi
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kuulostaa erikoiselta, että auton käyttäjälle ei annettaisi kuin yksi avain, mutta mistäs noista saksalaisten käytännöistä tietää.
Omassa oli huoltokirja ja kahdet avaimet. Kenties se ei ole ollut leasingautona, mutta firman autona kuitenkin. Huoltokirjan on siinä täytynyt kulkea auton mukana, kun Mersuliikkeitten leimoja oli eri puolelta Saksaa.
Omassa oli huoltokirja ja kahdet avaimet. Kenties se ei ole ollut leasingautona, mutta firman autona kuitenkin. Huoltokirjan on siinä täytynyt kulkea auton mukana, kun Mersuliikkeitten leimoja oli eri puolelta Saksaa.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Niin, itse ajattelin tilannetta, joka yhdessä yrityksessä oli ihan täällä suomessa. Autoon oli kaksi tai kolme avainta olemassa, mutta leasing auto oli firman "yleisessä" (3-5hlö) käytössä. Käyttöavain oli tietyssä paikassa, joka haettiin kun autoa käytettiin ja palautettiin samaan paikkaan. Toiset avaimet autoon oli jossain, ties missä arkistoholvissa.tn62634 kirjoitti:Kuulostaa erikoiselta, että auton käyttäjälle ei annettaisi kuin yksi avain, mutta mistäs noista saksalaisten käytännöistä tietää.
Verotusjuttuja en tiedä miten ne menee tuossa tapauksessa. (vai onko siinä mitään ihmeellistä, en tiedä miten lesaing jutut menee yleensä)
W211 facelift 320cdi A
Chip by powerflash.fi
Chip by powerflash.fi
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ajateltiin tämä yksilö hakea ens viikonloppuna Virosta
http://fin.auto24.ee/used/857501" onclick="window.open(this.href);return false;.
Mitä kannattaa varoa, tai ottaa erityisesti huomioon?
Mites vakuutuksen kanssa, pitääkö suomesta ottaa jo etukäteen vakuutus, että saa ajaa satamasta kotiin jne?
Vai käykö viron vakuutus mukamas suomessakin?
Kaikki vinkit ja neuvot on tervetulleita.
http://fin.auto24.ee/used/857501" onclick="window.open(this.href);return false;.
Mitä kannattaa varoa, tai ottaa erityisesti huomioon?
Mites vakuutuksen kanssa, pitääkö suomesta ottaa jo etukäteen vakuutus, että saa ajaa satamasta kotiin jne?
Vai käykö viron vakuutus mukamas suomessakin?
Kaikki vinkit ja neuvot on tervetulleita.

Does it have big rims? -YES!
Does it ride good? -NO!
Does it ride good? -NO!
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kilometrejä sen verran, että jakopää pitää olla vaihdettua, tai sitten pian vaihdat sen itse. Kylmänä säksättää noi kasit jos jakopää alkuperäinen ja noilla kilsoilla. Vaikka onkin ketjullu niin noissa kaseissa se venyy niin paljon, että pitää vaihtaa useammin. Remppa on joku 2500€, muuta en osaa kertoa.Omnic kirjoitti:Ajateltiin tämä yksilö hakea ens viikonloppuna Virosta
http://fin.auto24.ee/used/857501" onclick="window.open(this.href);return false;.
Mitä kannattaa varoa, tai ottaa erityisesti huomioon?
Mites vakuutuksen kanssa, pitääkö suomesta ottaa jo etukäteen vakuutus, että saa ajaa satamasta kotiin jne?
Vai käykö viron vakuutus mukamas suomessakin?
Kaikki vinkit ja neuvot on tervetulleita.
Re: Tarinointia tuontiautoista
SLK hakusessa. Olisko jollain heittää vinkkejä mitä pitäisi erityisesti huomioida? Tässä pari ehdokasta johon osaan oltu jo yhteydessä.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Huoltokirja saatu. Huollot yhtä lukuun ottamatta samassa liikkeessä tehty.
http://www.autoscout24.de/details.aspx? ... dqfjdmdyxs" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei ehtinyt ottaa huoltokirjasta kuvia vielä. Muuten tuli kyllä lisäkuvia jotka otettu jo reilu 2kk sitten.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Jarrulevyt / renkaan pultit oudosti ruosteessa.
Huoltokirjat pitää kysyä (ei mainintaa ilmoituksessa.
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=ljy4tpmaqdui" onclick="window.open(this.href);return false;
Verot paljon isommat kun 2003v auto kyseessä ? tullin sivuilta ei oiein saanut varmaa tietoa veroista. Joskus 2001-2003 näyttää olevan tonnin halvempi kun taas toisella kerralla vaikka kilsat olis samat.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Huoltokirja saatu. Huollot yhtä lukuun ottamatta samassa liikkeessä tehty.
http://www.autoscout24.de/details.aspx? ... dqfjdmdyxs" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei ehtinyt ottaa huoltokirjasta kuvia vielä. Muuten tuli kyllä lisäkuvia jotka otettu jo reilu 2kk sitten.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Jarrulevyt / renkaan pultit oudosti ruosteessa.
Huoltokirjat pitää kysyä (ei mainintaa ilmoituksessa.
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=ljy4tpmaqdui" onclick="window.open(this.href);return false;
Verot paljon isommat kun 2003v auto kyseessä ? tullin sivuilta ei oiein saanut varmaa tietoa veroista. Joskus 2001-2003 näyttää olevan tonnin halvempi kun taas toisella kerralla vaikka kilsat olis samat.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kannattaako saksasta ostaa 3000€-4000€ mersu 

Re: Tarinointia tuontiautoista
C 180 Kompressor, vm. 2002, ajettu 60 000 km
http://www.autovertriebssysteme.de/data ... 2774_5.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Hinta 6 900 € - Mitä mieltä olette? Hakemisen arvoinen kapistus?
http://www.autovertriebssysteme.de/data ... 2774_5.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Hinta 6 900 € - Mitä mieltä olette? Hakemisen arvoinen kapistus?
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei mene ikinä läpi tuo 60tkm.. vaikka se ois ollut mummun kauppakassina.M|kko kirjoitti:C 180 Kompressor, vm. 2002, ajettu 60 000 km
http://www.autovertriebssysteme.de/data ... 2774_5.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Hinta 6 900 € - Mitä mieltä olette? Hakemisen arvoinen kapistus?
Auto on kuitenkin 10v vanha ja 6000km/v on vähän millä tahnsa mittarilla katsottuna.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mitäs ihmeellistä tuossa, alkuviikosta tein remonttia dieselmersuun jolla on ajettu viimeksi kuluneiden 30 vuoden aikana yhteensä hieman alle 100000 kilometriä vaikka auto on ympäri vuoden liikenteessä.
wiimax.fi
Re: Tarinointia tuontiautoista
Vähänhän se on, mutta ei mahdotonta. Mulla seisoo tossa pihassa Ducato, johon on tullut viimeisen n. 10v aikana n. 30tkm. (Yhteensä siinä on vajaa 140tkm, vm. -98)TLP kirjoitti: Auto on kuitenkin 10v vanha ja 6000km/v on vähän millä tahnsa mittarilla katsottuna.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Juu, mites toi allekirjoituksen S211... samat kilometrit ?tj86430 kirjoitti:Vähänhän se on, mutta ei mahdotonta. Mulla seisoo tossa pihassa Ducato, johon on tullut viimeisen n. 10v aikana n. 30tkm. (Yhteensä siinä on vajaa 140tkm, vm. -98)TLP kirjoitti: Auto on kuitenkin 10v vanha ja 6000km/v on vähän millä tahnsa mittarilla katsottuna.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei tokikaan. Luultavasti kuitenkin muillakin kuin minulla on kakkosautoja, joihin kertyy vähemmän kilometrejä kuin ykkösautoon. Joskus näitä kakkosautoja saatetaan jopa myydä.TLP kirjoitti:Juu, mites toi allekirjoituksen S211... samat kilometrit ?tj86430 kirjoitti:Vähänhän se on, mutta ei mahdotonta. Mulla seisoo tossa pihassa Ducato, johon on tullut viimeisen n. 10v aikana n. 30tkm. (Yhteensä siinä on vajaa 140tkm, vm. -98)TLP kirjoitti: Auto on kuitenkin 10v vanha ja 6000km/v on vähän millä tahnsa mittarilla katsottuna.
Re: Tarinointia tuontiautoista
HUOMIO HUOMIO.
Haluan varoittaa teitä kaikkia. Tässä tämän kevään aikana paljastunut Mercedes-Benz, Bmw ja Audi merkkisistä tuontiautoista todella rajuja mittarinlukema ruuvauksia ja hyvin väärennettyjä huoltokirjoja. NYT PITÄKÄÄ HUOLI AUTOA VAIHTAESSANNE ETTÄ AUTO ON KUNNOLLINEN JA LUKEMA PITÄÄ PAIKKANSA.
Tässä pari itse narauttamaani.
E 320CDI 2004 mittarissa 265tkm todelliset metrit 340tkm.
C 200 CDI 2007 mittarissa 134tkm todelliset ainakin 226tkm (sekavat tiedot autosta hiukkas suodatin auton mukaan vaihdettu 330tkm).
Bmw 530D 2005 mittarissa 202tkm todelliset 542tkm.
Haluan varoittaa teitä kaikkia. Tässä tämän kevään aikana paljastunut Mercedes-Benz, Bmw ja Audi merkkisistä tuontiautoista todella rajuja mittarinlukema ruuvauksia ja hyvin väärennettyjä huoltokirjoja. NYT PITÄKÄÄ HUOLI AUTOA VAIHTAESSANNE ETTÄ AUTO ON KUNNOLLINEN JA LUKEMA PITÄÄ PAIKKANSA.
Tässä pari itse narauttamaani.
E 320CDI 2004 mittarissa 265tkm todelliset metrit 340tkm.
C 200 CDI 2007 mittarissa 134tkm todelliset ainakin 226tkm (sekavat tiedot autosta hiukkas suodatin auton mukaan vaihdettu 330tkm).
Bmw 530D 2005 mittarissa 202tkm todelliset 542tkm.
S213 E63 AMG 2018
S211 E320 CDI Designo 2005
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kerrotko vielä miten sait selville varmasti oikean kilometrilukeman ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Osassa autoista näkyy tuolla Mersun testerillä selvät virheet huoltohistoriassa.
Elikkä näin esim W220, W211 jne jne korisissa.
Huolto 7: 120000
huolto 8: 140000
Huolto 9: 75000
Huolto 10: 95000
Huolto 11: 115000 jne jne. Joten noiden erotuksesta laskemalla olen homman toteuttanut. Tosin myönnetään kun täällä tunnetaan tota pilkkua viilattavan että eihän noistakaan voi olla satavarma.
Joistain autoista joutuu toden teolla tonkimaan (virtalukko ja muita elekronisia komponenttejä) jolloin voi saada vain suuntaa antavia lukemia. Lisäksi yhdessä e-sarjalaissessa oli vaihdettu mittaristoa jolloin auto ilmoittaa mittariston olevan jälkiasennettu taikka ajoneston koodin eroavaisuutta, outoa tässä tapauksessa oli se että auto kuitenkin toimi?
Elikkä näin esim W220, W211 jne jne korisissa.
Huolto 7: 120000
huolto 8: 140000
Huolto 9: 75000
Huolto 10: 95000
Huolto 11: 115000 jne jne. Joten noiden erotuksesta laskemalla olen homman toteuttanut. Tosin myönnetään kun täällä tunnetaan tota pilkkua viilattavan että eihän noistakaan voi olla satavarma.
Joistain autoista joutuu toden teolla tonkimaan (virtalukko ja muita elekronisia komponenttejä) jolloin voi saada vain suuntaa antavia lukemia. Lisäksi yhdessä e-sarjalaissessa oli vaihdettu mittaristoa jolloin auto ilmoittaa mittariston olevan jälkiasennettu taikka ajoneston koodin eroavaisuutta, outoa tässä tapauksessa oli se että auto kuitenkin toimi?
S213 E63 AMG 2018
S211 E320 CDI Designo 2005
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: Tarinointia tuontiautoista
Niin noita periaatteessa tulee aika usein autoja missä assyst huollon alta löytyy nuo muutetut kilometrit esiin viimeksi 2007vm 320cdi ML mihin tuli kun kuittasin huollon starin valikkoon 224tkm ja mittarissa oli 154tkmVille126 kirjoitti:Osassa autoista näkyy tuolla Mersun testerillä selvät virheet huoltohistoriassa.
Elikkä näin esim W220, W211 jne jne korisissa.
Huolto 7: 120000
huolto 8: 140000
Huolto 9: 75000
Huolto 10: 95000
Huolto 11: 115000 jne jne. Joten noiden erotuksesta laskemalla olen homman toteuttanut. Tosin myönnetään kun täällä tunnetaan tota pilkkua viilattavan että eihän noistakaan voi olla satavarma.
Joistain autoista joutuu toden teolla tonkimaan (virtalukko ja muita elekronisia komponenttejä) jolloin voi saada vain suuntaa antavia lukemia. Lisäksi yhdessä e-sarjalaissessa oli vaihdettu mittaristoa jolloin auto ilmoittaa mittariston olevan jälkiasennettu taikka ajoneston koodin eroavaisuutta, outoa tässä tapauksessa oli se että auto kuitenkin toimi?

Vanhemmissa viisi viimeistä ja uudemmissa 50 viimeisintä huolto jää muistiin...
Mut nuokin voi tyhjentää starilla jos haluaa muutamassa minuuutissa..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ei tarkoitus ole pilkkua viilata mutta kysyin vain perusteita löydöillesi .
On tietysti ihan varmaa jos ostaa halvimman mersun häkistä mistä tahansa maasta niin todennäköisesti saa sitä mitä tilaa
Ikävä kyllä samaan kategoriaan lasken myös Itä-Euroopan maat sekä myös Italian .
Minusta on myös selvää että tämä ongelma ei koske ainostaan tuontiautoja vai onko näin että Suomessa ei ole käytössä
samanlaista tietotekniikkaa tai osaamista ?
Aiemmin käsittääkseni juuri leasingautoista vähennettiin kilometrejä vuosittain niin Suomessa .
On tietysti ihan varmaa jos ostaa halvimman mersun häkistä mistä tahansa maasta niin todennäköisesti saa sitä mitä tilaa

Ikävä kyllä samaan kategoriaan lasken myös Itä-Euroopan maat sekä myös Italian .
Minusta on myös selvää että tämä ongelma ei koske ainostaan tuontiautoja vai onko näin että Suomessa ei ole käytössä
samanlaista tietotekniikkaa tai osaamista ?
Aiemmin käsittääkseni juuri leasingautoista vähennettiin kilometrejä vuosittain niin Suomessa .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mulla nyt on tullut kuusi autoa joista on selvästi kilometrejä vähennetty, kaksi tullut samasta liikkeestäkin..kylläkin ulkomaan tuonteja..joskami kirjoitti:
Niin noita periaatteessa tulee aika usein autoja missä assyst huollon alta löytyy nuo muutetut kilometrit esiin viimeksi 2007vm 320cdi ML mihin tuli kun kuittasin huollon starin valikkoon 224tkm ja mittarissa oli 154tkm
Vanhemmissa viisi viimeistä ja uudemmissa 50 viimeisintä huolto jää muistiin...
Mut nuokin voi tyhjentää starilla jos haluaa muutamassa minuuutissa..
Kolme w210 mitkä on ollu Suomi autoja, kaikkein eniten ruuvattu mittarista.. esim * näytti 884tkm mittarissa 414tkm...
Yksi SLK joka oli Italian tuonti niin puuttui muistaakseni 75tkm mittarista..
Kaikki eivät edes halua, että katsotaanko mitä testeri näyttää kilometreiksi.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tuon jotenkin ymmärtää ettei haluta tietää oikeita....silmäterästä tuleekin aivan läpip*aska ruuvattu taxi, vaikka auto olisikin priimakuntoinen.