Onko sulla Xenonit tossa 420 ja onko kohtuullinen kulutus. Voimaa pitäisi olla riittävästiw210 e420 kirjoitti:lyhyellä mersukokemuksella (oma w210) ja "muutaman" taksin takapenkillä istuneena.
kannattaa vaihtaa w210:iin....itselläkin oli parikin vaihtoehtoa, kävin koeajamassa 124/e420:sen ja sitten samalla koneella w210:in...onhan tuo w210 ihan toiselta planeetalta, esim. sisustuksen osalta jo "2000" lukua...ainakin alkupäätäkun taas w124 on kivikaudelta....
-"uudempi" tekniikka päihittää vielä monen tämänpäivän japanialaisen ja saksalaisenkin auton mennen tullen.
-kohtuulliset ajo-ominaisuudet (vakiorenkain ja alustaosin).
-hyvät varusteet, jos sellaiset haluaa.
-melko ajaton ulkonäkö, moni asioihin perehtymätön luulee väyrystä huomattavasti uudemmaksi kuin se onkaan....siinä silmät pyörii päässä kun sanoo mannelavetin olevan vuodelta 1996![]()
-isommat ja mukavammat tilat, ihan reilusti.
-paremmat valot, esim alkup. xeenonit.
-ja onhan se uudempi......
-ruoste ei mielestäni ole kummallisempi ongelma kuin muissakaan autoissa, jos ruostetta pelkää ei pidä autoa ostaa ollenkaan.
jollei w210 olisi ollut hyvä auto, ei luultavasti sen alustaa olisi tuohon uuteen crysler 300C:n laitettu ja melkein koko tekniikkaakin?
ja lopuksi, nämähän on mielipideasioita ja jokaisella saa olla mielipide mutta sinä sen ratkaisun teet.....
w124 -> w210 kannattaisiko
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: w124 -> w210 kannattaisiko
Ei kannata vaihtaa, siis taloudellisessa mielessä. Halvimmat kilometrit saatvilkku kirjoitti:Tyytyväinen w124 2.0 d -88 700 tkm kuljettaja miettii vaihtoa väyryseen.
Nykyinen on ollut erittäin luotettava ja varmasti vielä pitkästi
taittaisi sillä matkaa ja edullisesti,eikä ole ruyosteongelmaakaan . Ajo-ominaisuudet ja mukavuus on parempi kuin kokeilemassani C -mallissa. W210 en ole koskaan ajanut enkä edes kyydissä ollut, eikä ne kyllä anna autoliikkeessä autoja koe-ajollekaan näin syksykelissä. Millanen auto se olisi?
Uskaltaisiko tehdä vaihdon nyt vai odottaisiko vielä toiset 5 vuotta ja vaihtaisi sitten?
Mitä pitäisi ottaa huomioon, jos ostaa väykyn?
Kannattaako ostaa 400tkm ajettu väykky, entä joku 700 tkm ajettu? Noihin on varmaan jo vaihdettu monet kuluvat ja kalleimmat osat?
Maalaus ei ole ongelma, kun autoja maalaa ihan harrastuksen vuoksi.
w124:lla. Saatat jopa jäädä voitolle, kun myyt sen vasta viiden vuoden
päästä etkä nyt.
Jos taas mieli tekee vaihtelua, niin kyllä se sitten saattaa kannattaa, mutta
saatu mielihyvä on oman pään sisällä ja sitä on vaikea muiden arvioida.
Joku saattaisi kyllä tuntea mielihyvää siitäkin, että se w124 on niin vanha ja paljon ajettu ja kulkee yhä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
on alkuperäiset xenonit ja kulutus viimetankilla (mittasin siksi että vaihdoin lumikumit alle) oli 10,57L/100km auringontarkalla mittauksella.tempera kirjoitti:Onko sulla Xenonit tossa 420 ja onko kohtuullinen kulutus. Voimaa pitäisi olla riittävästiw210 e420 kirjoitti:lyhyellä mersukokemuksella (oma w210) ja "muutaman" taksin takapenkillä istuneena.
kannattaa vaihtaa w210:iin....itselläkin oli parikin vaihtoehtoa, kävin koeajamassa 124/e420:sen ja sitten samalla koneella w210:in...onhan tuo w210 ihan toiselta planeetalta, esim. sisustuksen osalta jo "2000" lukua...ainakin alkupäätäkun taas w124 on kivikaudelta....
-"uudempi" tekniikka päihittää vielä monen tämänpäivän japanialaisen ja saksalaisenkin auton mennen tullen.
-kohtuulliset ajo-ominaisuudet (vakiorenkain ja alustaosin).
-hyvät varusteet, jos sellaiset haluaa.
-melko ajaton ulkonäkö, moni asioihin perehtymätön luulee väyrystä huomattavasti uudemmaksi kuin se onkaan....siinä silmät pyörii päässä kun sanoo mannelavetin olevan vuodelta 1996![]()
-isommat ja mukavammat tilat, ihan reilusti.
-paremmat valot, esim alkup. xeenonit.
-ja onhan se uudempi......
-ruoste ei mielestäni ole kummallisempi ongelma kuin muissakaan autoissa, jos ruostetta pelkää ei pidä autoa ostaa ollenkaan.
jollei w210 olisi ollut hyvä auto, ei luultavasti sen alustaa olisi tuohon uuteen crysler 300C:n laitettu ja melkein koko tekniikkaakin?
ja lopuksi, nämähän on mielipideasioita ja jokaisella saa olla mielipide mutta sinä sen ratkaisun teet.....
kulkupuoli on jotenkin kunnossa...
Opel, "weird lieben autos"....
Se puskurin vaihto/muokkaushan on mahdoton tehtävä?sonikki kirjoitti:No perusteluikshan riittää ihan jo vaikka pelkästää ulkonäköJeremyH kirjoitti:Niissä on niin vähän eroa että välillä oikein ihmettää miksi osa porukasta haluaa välttämättä faceliftin.
Itse pidän enemmän tuosta Pre-faceliftini puskurista kuin faceliftin.
(AMG paketti saattaa vaikuttaa asiaan)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Vielä tuohon topicin otsikkoon.
Koeaja eri väyrysiä. Tiedät sen jälkeen, kummalla ajat mieluummin, w124 vai w210?
Näihin on aika vaikea vastata, että kumpi vai kampi. Se on aika henkilökohtainen asia, mistä tykkää. Näissä kun on ajoltaan eroavaisuuksia ja kun puhutaan käytetyistä autoista, ajo-ominaisuudetkin vaihtelevat, vaikka paperilla kaksi samanlaista autoa. Toista on huollettu sekä laitettu ja toiseen vain huolta kannettu leiman saannista katsastuksesta.
W124 on hyvä auto ja w210 on hyvä auto myös. Mutta ovat eri aikakaudelta. Sisältävät mm. keskenään hieman erilaista tekniikka tms., joten aina se rinnakkain asettelu vertaillen ei ole edes järkevää.
Ps. Koeaja vielä jokunen tuoreempi ja vähemmän ajettu w124, voihan se mieleinen löytyä sieltäkin
Koeaja eri väyrysiä. Tiedät sen jälkeen, kummalla ajat mieluummin, w124 vai w210?
Näihin on aika vaikea vastata, että kumpi vai kampi. Se on aika henkilökohtainen asia, mistä tykkää. Näissä kun on ajoltaan eroavaisuuksia ja kun puhutaan käytetyistä autoista, ajo-ominaisuudetkin vaihtelevat, vaikka paperilla kaksi samanlaista autoa. Toista on huollettu sekä laitettu ja toiseen vain huolta kannettu leiman saannista katsastuksesta.
W124 on hyvä auto ja w210 on hyvä auto myös. Mutta ovat eri aikakaudelta. Sisältävät mm. keskenään hieman erilaista tekniikka tms., joten aina se rinnakkain asettelu vertaillen ei ole edes järkevää.
Ps. Koeaja vielä jokunen tuoreempi ja vähemmän ajettu w124, voihan se mieleinen löytyä sieltäkin

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Juuri näin ,mutta sitten tullaankin ongelmaan sillä vähän ajettu W124 maksaa saman tai enemmän kuin kunnossa oleva väyrynen ? Tällöin kuitenkaan harva enää ostaa vanhempaa malliaEsa H. kirjoitti:Vielä tuohon topicin otsikkoon.
Koeaja eri väyrysiä. Tiedät sen jälkeen, kummalla ajat mieluummin, w124 vai w210?
Näihin on aika vaikea vastata, että kumpi vai kampi. Se on aika henkilökohtainen asia, mistä tykkää. Näissä kun on ajoltaan eroavaisuuksia ja kun puhutaan käytetyistä autoista, ajo-ominaisuudetkin vaihtelevat, vaikka paperilla kaksi samanlaista autoa. Toista on huollettu sekä laitettu ja toiseen vain huolta kannettu leiman saannista katsastuksesta.
W124 on hyvä auto ja w210 on hyvä auto myös. Mutta ovat eri aikakaudelta. Sisältävät mm. keskenään hieman erilaista tekniikka tms., joten aina se rinnakkain asettelu vertaillen ei ole edes järkevää.
Ps. Koeaja vielä jokunen tuoreempi ja vähemmän ajettu w124, voihan se mieleinen löytyä sieltäkin

Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Vielä vähän OT:ta tähän topikkiin:sonikki kirjoitti:Nii ja siihe päälle vielä etusiivet, konepelti, maski, valot, muovihelmat, takapuskuri ja vielä ne koko Mersun historian kuvottavimman näköiset takavalotJeremyH kirjoitti:Se puskurin vaihto/muokkaushan on mahdoton tehtävä?
Jos sen noin päin ajattelee, niin ylivoimaiseltahan se voi tuntua.
Itse olen yhdistänyt faceliftin puskurin alaosan ja pre-faceliftin yläosan toisiinsa, niin ei tarvii muuttaa lokareita yms.
Onhan siinä oma hommansa, mutta voi sitä aikansa tyhmemminkin käyttää.
(puskuri on jo myyty)
Niin jos vastakkain laittaa hyvä kuntoisen W124 300(t)dt:n ja jonkun "kunnossa" olevan 200cdi:n niin tuolta saattaa tuntua.sportsman kirjoitti:Juuri näin ,mutta sitten tullaankin ongelmaan sillä vähän ajettu W124 maksaa saman tai enemmän kuin kunnossa oleva väyrynen ? Tällöin kuitenkaan harva enää ostaa vanhempaa mallia![]()
Alle kymppitonnin väyrysiä ei kannata edes kattella jos haluaa oikeasti hyväkuntoisen, mutta W124 koppasia hyväkuntoisia saakin jo halvemmalla.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Itselläni kun oli aikanaan facelift-väyrynen kirosin että ei olisi ollut, koska ei-faceliftiin saa ihan laillisia ja aitoja xenonumpioita saksasta edullisesti. Faceliftin xenonumpio maksaa paljon paljon enemmän.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Niin, nyt se on tehty. w124 200d myytiin pois ja tilalle w210 220 aut. elegance -96 reilu 400tkm.Esa H. kirjoitti:Vielä tuohon topicin otsikkoon.
Koeaja eri väyrysiä. Tiedät sen jälkeen, kummalla ajat mieluummin, w124 vai w210?
Näihin on aika vaikea vastata, että kumpi vai kampi. Se on aika henkilökohtainen asia, mistä tykkää. Näissä kun on ajoltaan eroavaisuuksia ja kun puhutaan käytetyistä autoista, ajo-ominaisuudetkin vaihtelevat, vaikka paperilla kaksi samanlaista autoa. Toista on huollettu sekä laitettu ja toiseen vain huolta kannettu leiman saannista katsastuksesta.
W124 on hyvä auto ja w210 on hyvä auto myös. Mutta ovat eri aikakaudelta. Sisältävät mm. keskenään hieman erilaista tekniikka tms., joten aina se rinnakkain asettelu vertaillen ei ole edes järkevää.
Ps. Koeaja vielä jokunen tuoreempi ja vähemmän ajettu w124, voihan se mieleinen löytyä sieltäkin
Muutama spraylla maalattu ruostekohta, pohja tosi hyvä. Uutta jouset, iskarit, koko pakoputki ja kardaani, jarrupalat, lamppujen lasit ym. Ei isompaa vikaa ole ilmennyt, kojelaudan ja mittarin valot ei pala eikä varoitusvaloista airbag valo, mutta onpa tuohon katsastukseen vielä lähes vuosi laittaa valo palamaan. Neuvoja!
Aivan loistopeli ajaa pitkänkin matkan 86km/h vakkarilla takapuolen puutumatta. Tilaa selvästi enemmän sisällä ja tavaratilassa. Kiva ajaa muuten kaupungissa, mutta tuntuu isommalta.
Kokeilin ensin kans w124 300dt aut. -92 310tkm. Tuntui työkoneelta sekin ja kulku ei tuntunut paljon kummoisemmalta kuin entisessä 200d autossa, vääntöä kyllä enemmän. Ei kyllä raketti ole tuo väykkykään, mutta eipä minulla kiirettä usein ole. Hieno ja tyylikäs auto mielestäni.
Minusta tuo on todella mukava ajaa, mukavaa ja pehmeätä kyytiä. Melkein voisi sanoa että paras auto mitä olen koskaan ajanut. (oma auto paras auto
)Ja on siinä sellaista ison auton tuntua vaikka nykyautoihin verrattuna normaalipainoinen n. 1500kg. Omassa tuntuu tehoakin olevan ihan tarpeeksi, mutta siinä on kyllä lastu ja manuaali. Ruoste kai tuotakin alkaa vaivata, mutta kaikkea ei voi saada samassa paketissa.
Näin muuten juuri -96 väyrysen, saksasta uitettu, ei tippaakaan ruostetta. Toiset -98 ja -99 autot on jo kaarista pahan näköisiä. Varmasti auttaa jos muistaa pitää pelleistä huolta.

Näin muuten juuri -96 väyrysen, saksasta uitettu, ei tippaakaan ruostetta. Toiset -98 ja -99 autot on jo kaarista pahan näköisiä. Varmasti auttaa jos muistaa pitää pelleistä huolta.
Re:
vilkku kirjoitti:Niin, nyt se on tehty. w124 200d myytiin pois ja tilalle w210 220 aut. elegance -96 reilu 400tkm.Esa H. kirjoitti:Vielä tuohon topicin otsikkoon.
Koeaja eri väyrysiä. Tiedät sen jälkeen, kummalla ajat mieluummin, w124 vai w210?
Näihin on aika vaikea vastata, että kumpi vai kampi. Se on aika henkilökohtainen asia, mistä tykkää. Näissä kun on ajoltaan eroavaisuuksia ja kun puhutaan käytetyistä autoista, ajo-ominaisuudetkin vaihtelevat, vaikka paperilla kaksi samanlaista autoa. Toista on huollettu sekä laitettu ja toiseen vain huolta kannettu leiman saannista katsastuksesta.
W124 on hyvä auto ja w210 on hyvä auto myös. Mutta ovat eri aikakaudelta. Sisältävät mm. keskenään hieman erilaista tekniikka tms., joten aina se rinnakkain asettelu vertaillen ei ole edes järkevää.
Ps. Koeaja vielä jokunen tuoreempi ja vähemmän ajettu w124, voihan se mieleinen löytyä sieltäkin
Kokeilin ensin kans w124 300dt aut. -92 310tkm. Tuntui työkoneelta sekin ja kulku ei tuntunut paljon kummoisemmalta kuin entisessä 200d autossa, vääntöä kyllä enemmän. Ei kyllä raketti ole tuo väykkykään, mutta eipä minulla kiirettä usein ole. Hieno ja tyylikäs auto mielestäni.
Niin, nyt se on tehty taas, eli väykky myytiin. Ruosteen kanssa alkoi olla pitelemätön (myyntimaalattu). Perustekniikka olisi ollut hyvä.
Tilalle Pösö 406 2.0 HDI GW (farmari 7-h) -2000. Vähemmän vikaa, ei ole ruostetta, mukavampi ajaa jokapäiväisessä käytössä, kuluttaa 2,5 litraa satasella vähemmän, on kuin raketti verrattuna entisiin mersuihin, naurettavan halpa ostaa...
Ainoa mikä harmittaa on, että tuota ei saa automaattina ja se status...
Re: w124 -> w210 kannattaisiko
Taisi tulla maalauksessa kuitenkin raja vastaan vai olisiko ollut peltihommia tiedossa?vilkku kirjoitti: Maalaus ei ole ongelma, kun autoja maalaa ihan harrastuksen vuoksi.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Re:
Onnea vaan! Ihan oikeasti. Ja toivottavasti.vilkku kirjoitti:vilkku kirjoitti:Niin, nyt se on tehty. w124 200d myytiin pois ja tilalle w210 220 aut. elegance -96 reilu 400tkm.Esa H. kirjoitti:Vielä tuohon topicin otsikkoon.
Koeaja eri väyrysiä. Tiedät sen jälkeen, kummalla ajat mieluummin, w124 vai w210?
Näihin on aika vaikea vastata, että kumpi vai kampi. Se on aika henkilökohtainen asia, mistä tykkää. Näissä kun on ajoltaan eroavaisuuksia ja kun puhutaan käytetyistä autoista, ajo-ominaisuudetkin vaihtelevat, vaikka paperilla kaksi samanlaista autoa. Toista on huollettu sekä laitettu ja toiseen vain huolta kannettu leiman saannista katsastuksesta.
W124 on hyvä auto ja w210 on hyvä auto myös. Mutta ovat eri aikakaudelta. Sisältävät mm. keskenään hieman erilaista tekniikka tms., joten aina se rinnakkain asettelu vertaillen ei ole edes järkevää.
Ps. Koeaja vielä jokunen tuoreempi ja vähemmän ajettu w124, voihan se mieleinen löytyä sieltäkin
Kokeilin ensin kans w124 300dt aut. -92 310tkm. Tuntui työkoneelta sekin ja kulku ei tuntunut paljon kummoisemmalta kuin entisessä 200d autossa, vääntöä kyllä enemmän. Ei kyllä raketti ole tuo väykkykään, mutta eipä minulla kiirettä usein ole. Hieno ja tyylikäs auto mielestäni.
Niin, nyt se on tehty taas, eli väykky myytiin. Ruosteen kanssa alkoi olla pitelemätön (myyntimaalattu). Perustekniikka olisi ollut hyvä.
Tilalle Pösö 406 2.0 HDI GW (farmari 7-h) -2000. Vähemmän vikaa, ei ole ruostetta, mukavampi ajaa jokapäiväisessä käytössä, kuluttaa 2,5 litraa satasella vähemmän, on kuin raketti verrattuna entisiin mersuihin, naurettavan halpa ostaa...
Ainoa mikä harmittaa on, että tuota ei saa automaattina ja se status...
Pösöt on kyllä kieltämättä mukavia ajettavia, itsekin niitä useampia omistanut.
Systerin perheellä oli just tuommonen hankkimasi kaltainen auto vuosikaudet, enimmäkseen remontissa. Ostivat sen ihan muutaman vuoden ikäisenä joskus vajaa kymmenen vuotta sitten. Viime keväänä sille sitten tuli lopullinen noutaja, kun kampiakseli halus kanssa tulla haistelemaan moottorin ulkopuolista maailmaa...
En ole koskaan kuullut juttua yhdestäkään likimainkaan niin huono-onnisesta mersusta kuin tuo pösönen vaikka autoa ei olis hoidettu ollenkaan ja ajettu miljoona. Pösöllä ei tainnut vielä olla edes kolmea sataa ja oli hyvin pidetty.
Toivotaan, että tällä tarinalla on onnellisempi loppu.
Re: Re:
vilkku kirjoitti:vilkku kirjoitti:Niin, nyt se on tehty. w124 200d myytiin pois ja tilalle w210 220 aut. elegance -96 reilu 400tkm.Esa H. kirjoitti:Vielä tuohon topicin otsikkoon.
Koeaja eri väyrysiä. Tiedät sen jälkeen, kummalla ajat mieluummin, w124 vai w210?
Näihin on aika vaikea vastata, että kumpi vai kampi. Se on aika henkilökohtainen asia, mistä tykkää. Näissä kun on ajoltaan eroavaisuuksia ja kun puhutaan käytetyistä autoista, ajo-ominaisuudetkin vaihtelevat, vaikka paperilla kaksi samanlaista autoa. Toista on huollettu sekä laitettu ja toiseen vain huolta kannettu leiman saannista katsastuksesta.
W124 on hyvä auto ja w210 on hyvä auto myös. Mutta ovat eri aikakaudelta. Sisältävät mm. keskenään hieman erilaista tekniikka tms., joten aina se rinnakkain asettelu vertaillen ei ole edes järkevää.
Ps. Koeaja vielä jokunen tuoreempi ja vähemmän ajettu w124, voihan se mieleinen löytyä sieltäkin
Kokeilin ensin kans w124 300dt aut. -92 310tkm. Tuntui työkoneelta sekin ja kulku ei tuntunut paljon kummoisemmalta kuin entisessä 200d autossa, vääntöä kyllä enemmän. Ei kyllä raketti ole tuo väykkykään, mutta eipä minulla kiirettä usein ole. Hieno ja tyylikäs auto mielestäni.
Niin, nyt se on tehty taas, eli väykky myytiin. Ruosteen kanssa alkoi olla pitelemätön (myyntimaalattu). Perustekniikka olisi ollut hyvä.
Tilalle Pösö 406 2.0 HDI GW (farmari 7-h) -2000. Vähemmän vikaa, ei ole ruostetta, mukavampi ajaa jokapäiväisessä käytössä, kuluttaa 2,5 litraa satasella vähemmän, on kuin raketti verrattuna entisiin mersuihin, naurettavan halpa ostaa...
Ainoa mikä harmittaa on, että tuota ei saa automaattina ja se status...
Kyllähän noita automaatteina on?
Re: w124 -> w210 kannattaisiko
Oma koeajokokemus W210:sta muutti aikalailla ennakkoluulojani kyseistä mallia kohtaan.
Löydettiin kaverin kanssa ihan sattumalta paikallisesta Rinta-Joupista poikkeuksellisen siistin näköinen väyrynen, jota se myös oli oikeasti tarkemmassakin syynissä. Konepellin etureunassa oli maalit irronneet ja ruoste aika hyvässä vauhdissa, mutta hyvin pienellä alalla ja takakaarissa oli alkavaa mutta todella mitätöntä kukkaa. Siinä kaikki.
Ja ajettavuus tuntui todella tukevalta ja tarkaltakin verrattuna oman W124:ni klapilla höystettyyn ohjaukseen.
Kunto oli sisältä ja teknisesti kaikin puolin erinomainen, johon saattoi vaikuttaa että kyseessä oli ex-diplomaattiauto ja vain 168 000km mittarissa.....
Auto oli siis E200 Bensa A, Classic varusteilla höystettynä tarpeellisilla lisäherkuilla kuten A/C ja Cruise. Ei mikään ripein ajokki mutta omaan tarpeeseen täysin riittävä olis ollut, vain pääoma puuttui kyseisen helmen (omasta mielestäni) hankintaan......
Löydettiin kaverin kanssa ihan sattumalta paikallisesta Rinta-Joupista poikkeuksellisen siistin näköinen väyrynen, jota se myös oli oikeasti tarkemmassakin syynissä. Konepellin etureunassa oli maalit irronneet ja ruoste aika hyvässä vauhdissa, mutta hyvin pienellä alalla ja takakaarissa oli alkavaa mutta todella mitätöntä kukkaa. Siinä kaikki.
Ja ajettavuus tuntui todella tukevalta ja tarkaltakin verrattuna oman W124:ni klapilla höystettyyn ohjaukseen.
Kunto oli sisältä ja teknisesti kaikin puolin erinomainen, johon saattoi vaikuttaa että kyseessä oli ex-diplomaattiauto ja vain 168 000km mittarissa.....
Auto oli siis E200 Bensa A, Classic varusteilla höystettynä tarpeellisilla lisäherkuilla kuten A/C ja Cruise. Ei mikään ripein ajokki mutta omaan tarpeeseen täysin riittävä olis ollut, vain pääoma puuttui kyseisen helmen (omasta mielestäni) hankintaan......
W124 E220 -95 (ex)
Ford Mondeo 1.8 -03 (ex, thank God...)
Volvo S70 -97
Ford Mondeo 1.8 -03 (ex, thank God...)
Volvo S70 -97
Re: Re:
Luulis olevan ku citikkaankin on saannut. Tosin manuaalina mä tuollaisen ottaisinkin ku suorastaa järkyttäviä ajaa nuo ranskis automaatit. Vertailukohteena C5 ja tehdas uus 2.2 HDI:n loota (vanha ku hajos käsii) ja +500tkm vaivattu väyrysen tiptronic nii ei tolla citikalla ole kyllä mitää jakoa vertas noissa sitte mitä tahansa osa-aluettaMacc kirjoitti:Kyllähän noita automaatteina on?

Kunnossa oleva väyrynen on kyllä yksi parhaita Mersuja ajaa ja jos joku tämän kiistää nii ei usko sitä itekkää

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Re:
Parhaista tiedä, kun niin monta mersua jäänyt ajamatta, mutta totta kyllä, että itekkin tykkään, että ei auto tuosta enää paljon voi normiajoa ajatellen parantua. Meikäläisen kaksikosta tuo farkkupaavo on kyllä vielä pykälän parempi, renkaistakin huolimatta (koreankumit vs. contit) rauhallisempi ja ehkä aavistuksen suuntavakaampikin. Jostain syystä myös hiljaisempi, vaikka luulisi sedanin olevan farkkua hiljaisempi. Ehkäpä ne koreankumit peittoaa tuossakin lajissa merkkirenkaan.sonikki kirjoitti: Kunnossa oleva väyrynen on kyllä yksi parhaita Mersuja ajaa ja jos joku tämän kiistää nii ei usko sitä itekkää
Tiedättekö muuten millä Ahtisaari kuulemma ajelee?



...tai sitten pahasti menneen talven lumia

