JariN kirjoitti:Se on vielä melko tarpeellinen se magneetti, jos se puuttuu, vetää pyörintäanturit kaiken metallimoskan itseensä ja alkavat temppuilla.
Kertokaahan mielipiteenne.
Eli kun minulla silloin tällöin tuo laatikko menee vikatilaan ja joka kerta sieltä löytyy samat vikakoodit. Toinen pyörintäanturi kolmosesta ja toinen pyörintäanturien 2 ja 3 erosta. (koodit luettu kolmella eri lukulaitteella, mutta ei *:lla)
On aivan sattuman varaista milloin tuo vikatila tulee. Joskus jo heti naapurin kohdalla. (n.1km) ja joskus voi ajaa vaikka useamman sata kilometriä ilman vikatilaa. Auton sammuttamalla kuittaantuu vikatila.
Viime öljynvaihdossa en ainakaan huomannut mitään magneettia missään.
Olisiko mahdollista/todennäköistä että tämä vaiva johtuisi juurikin tuon magneetin puuttumisesta?
(ostinko johdinlevyn "turhaan"?)
Ajattelin että jos törkkäisi jonkun vanhan kajarin magneetin kiinni öljypohjaan (ulkopuolelle tyhjennyksen lähelle) ja ajelisi laatikon lämpimäksi. Tämän jälkeen lorauttaisi metallimössö-öljyt pihalle, uudet öljyt ja oikeanlainen magneetti sisään ja onnellisena kohti auringonlaskua. Haaveilenko turhia?