Eihän nää ole ollu mustan w126:n alla, Kehvolla...? Siellä tuli ajeltua joku aika sitten ja yhessä pihassa näin moisen kaunistuksen...Västi kirjoitti:Nyt sitten tein päätöksen, nämä myydään.
Pakardisen "Ye Olde" rauta, w123 300d vm. -82
- Pakardinen
- Mersumies
Re: Pakardisen "wanha" rauta, w123 300d vm. -82
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Ja minä lupaan maksaa sulle kyseisistä kauhistuksista vähän enemmän kuin vitosen kappale, jos sulle sattuu tollasia 9" ET10 olevia vanteita mersukaupoilla käteen jäämään.
[/quote]
Asia sovittu! Tosin jos on tehty rajoitettu satsi ni ei taida hirmusesti pyöriä muuta kuin mersujen alla.
Perus kaivonkansia ja barokkeja olenkin jo saanut lahjoitettua pois tilaa viemästä.

Asia sovittu! Tosin jos on tehty rajoitettu satsi ni ei taida hirmusesti pyöriä muuta kuin mersujen alla.
Perus kaivonkansia ja barokkeja olenkin jo saanut lahjoitettua pois tilaa viemästä.
Ei ole samat, tulleet minulle Saksasta. Ensin takavanteet ja vuosi myöhemmin etuset. Sen takia ovat "eriparia".Pakardinen kirjoitti:Eihän nää ole ollu mustan w126:n alla, Kehvolla...? Siellä tuli ajeltua joku aika sitten ja yhessä pihassa näin moisen kaunistuksen...Västi kirjoitti:Nyt sitten tein päätöksen, nämä myydään.
Toinen setti puolestaan tuli Ranskasta.
- Pakardinen
- Mersumies
Kyllä kait nuo vanteet nyt alkaa oleen siinä kunnossa, että tämänkertainen vatvominen rupee riittämään. Ei ne nyt näyttelykuntoset ole, eikä edes kiillä, mutta ovatpahan nyt tämän kesän tuommoset. Pitäähän sitä jättää ens keväällekin tekemistä.

Jottaen tuommosta paskoo... Keskikupit eivät ole vielä lopullisessa muodossaan, niihin tulee parin viikon päästä muutos.
Semmottis.

Jottaen tuommosta paskoo... Keskikupit eivät ole vielä lopullisessa muodossaan, niihin tulee parin viikon päästä muutos.
Semmottis.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
hieno väri yhdistelmä 

- Pakardinen
- Mersumies
Tänks, munkin mielestä käy valkoseen autoon ihan hyvin...epk kirjoitti:hieno väri yhdistelmä

Edit: Saikos niitä kullanvärisiä venttiilejä jostain? Ja mistä ja millä nimellä minä nyt löydän sitä geeliSinolia?
en tie kullanvärisistä venttiileistä ? tosin menishän ne kun jollain pikkupensselillä vedät ihan normi tynkä kumiventtiilin kullaksi... ja sitä juoksevaa sinolia, löytyyypi melkein mistä vain !
e:
e:

Mulla olis rosterisia venttiilejä, kullatut on loppu.Pakardinen kirjoitti:Tänks, munkin mielestä käy valkoseen autoon ihan hyvin...epk kirjoitti:hieno väri yhdistelmä
Edit: Saikos niitä kullanvärisiä venttiilejä jostain? Ja mistä ja millä nimellä minä nyt löydän sitä geeliSinolia?
Pirun komiat! Kiiltää ja kultanen toimii aina. Onko mattalakkakin, toimii!
Piru vie ku tuli komiat!Pakardinen kirjoitti:Kyllä kait nuo vanteet nyt alkaa oleen siinä kunnossa, että tämänkertainen vatvominen rupee riittämään. Ei ne nyt näyttelykuntoset ole, eikä edes kiillä, mutta ovatpahan nyt tämän kesän tuommoset. Pitäähän sitä jättää ens keväällekin tekemistä.
Semmottis.

Ei tuo väri satu olehen subarun kultanen? Omiin kerkesin jo semmosta hommata.
W123 300TDT
W123 300D
W126 300SDL Turbo
W123 300D
W126 300SDL Turbo
- Pakardinen
- Mersumies
Tjoo, mitenhän mahtaa pysyä kumissa maali...?epk kirjoitti:tosin menishän ne kun jollain pikkupensselillä vedät ihan normi tynkä kumiventtiilin kullaksi...

Ihan clearcoat:ia se on, noissa kuvissa vanteet on vielä likaset, pilvinen keli, enkä minä mikään ammattimaalarikaan ole...eepi kirjoitti:Pirun komiat! Kiiltää ja kultanen toimii aina. Onko mattalakkakin, toimii!

En yhtään tiiä, onko Subarun väri. Huh, onneks ehdin ensin... Kyllä minä jo ehdin pelätäkin, että joku ehtii laittaa kaivonkansista samanlaiset. Nyt mulla on ainakin vähän aikaa melko uniikit...giisseli kirjoitti:Ei tuo väri satu olehen subarun kultanen? Omiin kerkesin jo semmosta hommata.

Niin tuosta Sinolista vielä. Sillon pari vuotta sitten mulle puhuttiin geelimäisestä Sinolista, nykkö käypi ihan tuo juotavakin...?
Ei pelkoa, aatelin pitää nuo kaivonkannet ihan hopeisina.En yhtään tiiä, onko Subarun väri. Huh, onneks ehdin ensin... Kyllä minä jo ehdin pelätäkin, että joku ehtii laittaa kaivonkansista samanlaiset. Nyt mulla on ainakin vähän aikaa melko uniikit...

W123 300TDT
W123 300D
W126 300SDL Turbo
W123 300D
W126 300SDL Turbo
Mul olis passelit kromiventiilit. jäykät passaa 8 ja 11mm reikään. tääl meil ainaki rengasliikkees on myös kumiventiilei joilla on krominen teräskuori päällä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Pakardinen
- Mersumies
Mitäs pidät Sergey venttiileillä hintaa? Ja onko tavalliset vai piiloventtiilit?
Pitänee vähän rengasliikkeestäkin kysyä, millasia sieltä löytyy.
Jännä juttu muuten, kun noista venttiileistä tuli puheeks. Niissä mun 7" leveissä oli tuo "Lorinser" -teksti stanssattuna juuri päinvastaiselle puolelle venttiilinreikää. Näissä 8" leveissä tuo teksti on 45 astetta vasemmalle mikäli venttiilinreikä on alhaalla ja 9" leveissä se on ns. samassa kolossa venttiilinreiän kanssa... Mikähän vitsi tuossakin piilee...?
Pitänee vähän rengasliikkeestäkin kysyä, millasia sieltä löytyy.
Jännä juttu muuten, kun noista venttiileistä tuli puheeks. Niissä mun 7" leveissä oli tuo "Lorinser" -teksti stanssattuna juuri päinvastaiselle puolelle venttiilinreikää. Näissä 8" leveissä tuo teksti on 45 astetta vasemmalle mikäli venttiilinreikä on alhaalla ja 9" leveissä se on ns. samassa kolossa venttiilinreiän kanssa... Mikähän vitsi tuossakin piilee...?
Morjes!
Hienolta ne vaan näyttävät nuo, ei pal muuta voi sanoa! Mitesmuuten, tuossa aiemminkin jossain taisin kysellä, että mistä asti noita LO-vanteita on tehty? Tietääkö joku? Lähinnä sillä ajattelen, että olisko niitä ollut saatavilla jo silloin kun mun -81 kärry on ollut uusi (tai uudehko). Eli toisin sanoen, pitääkö mun kanssa alkaa himoita ja saalistaa sellaisia, vai tyydynkö ihmettelemään, löytyiskö jostain alkuperäisen kaltaiset Pentat jostakin...
(Tällä hetkellä tosin on projektina kunnostaa Karralta hankkimani 8-reikävanteet satakaksneloseen, mutta se nyt ei kuulu tähän...)
Sitä nyt vaan piti kuitenkin kysyä, että olenko mä ihan totaalisen pihalla, kun ei ole minkään sortin käsitystä, että mitä tekemistä sillä geeli-Sinolilla on tän asian kanssa... Mihin sitä tarvitaan?
T:TTT
Hienolta ne vaan näyttävät nuo, ei pal muuta voi sanoa! Mitesmuuten, tuossa aiemminkin jossain taisin kysellä, että mistä asti noita LO-vanteita on tehty? Tietääkö joku? Lähinnä sillä ajattelen, että olisko niitä ollut saatavilla jo silloin kun mun -81 kärry on ollut uusi (tai uudehko). Eli toisin sanoen, pitääkö mun kanssa alkaa himoita ja saalistaa sellaisia, vai tyydynkö ihmettelemään, löytyiskö jostain alkuperäisen kaltaiset Pentat jostakin...

Kesti muuten melkoisen kauan, ennen kuin keksin, millä nimellä tuota löytyy netistä. Se on polttogeeliä, löytyy esim. Motonetin valikoimista näköjään. Itse tuote on tommoinen.Pakardinen kirjoitti:
Niin tuosta Sinolista vielä. Sillon pari vuotta sitten mulle puhuttiin geelimäisestä Sinolista, nykkö käypi ihan tuo juotavakin...?
Sitä nyt vaan piti kuitenkin kysyä, että olenko mä ihan totaalisen pihalla, kun ei ole minkään sortin käsitystä, että mitä tekemistä sillä geeli-Sinolilla on tän asian kanssa... Mihin sitä tarvitaan?
T:TTT
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
S211 E 220 CDI -09
Tuon kiilloitettun reunan suojaamiseen, vaha haalistaa kiillon.
Sinol tekee sulkevan kalvon pintaan ja näin suojaa kiilloitettua alumiinia, eikä kiilto haalene.
Sinol tekee sulkevan kalvon pintaan ja näin suojaa kiilloitettua alumiinia, eikä kiilto haalene.
Allright, kiitos!eepi kirjoitti:Tuon kiilloitettun reunan suojaamiseen, vaha haalistaa kiillon.
Ei ollutkaan tuommoinen juttu ennen tullut vastaan; täytyykin kokeilla omiin Rialeihin tuota (nyt niissä on juurikin se vahakerros päällä).
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
S211 E 220 CDI -09
- Pakardinen
- Mersumies
Haa! Polttogeeliä, no nyt alko lyyti kirjottamaan, kiitos.
Sergeyhän sen varmaan osais sanoa, koska noita Lorinserin kaivonkansia on alettu valmistaa. Ite arvaisin, että joskus -80 -luvun taitteessa niitä on ruvettu painamaan. No taas toisaalta, kun niitä on aika paljon käytetty R107:ssä, niin voisvat olla vaikkapa -70 -luvulta.
Sergeyhän sen varmaan osais sanoa, koska noita Lorinserin kaivonkansia on alettu valmistaa. Ite arvaisin, että joskus -80 -luvun taitteessa niitä on ruvettu painamaan. No taas toisaalta, kun niitä on aika paljon käytetty R107:ssä, niin voisvat olla vaikkapa -70 -luvulta.
Mun käsitys on että olis tullu 500SL malliin varusteeksi. Millo sitä o alettu tekemään? en osaa sanoa.
- Pakardinen
- Mersumies
Pikku pikku spacerii, ihan pientä tiiserii...

Tuo 25mm:n spaceri on JUST oikean kokonen. Tulee (minun makuuni) juuri sopivasti kaarelle, ei yli muttei jää sisäänkään.
Tänä iltana rengaspuljun kautta työmaalle laittamaan pyörät alle, voi juku voi juku.

Tuo 25mm:n spaceri on JUST oikean kokonen. Tulee (minun makuuni) juuri sopivasti kaarelle, ei yli muttei jää sisäänkään.
Tänä iltana rengaspuljun kautta työmaalle laittamaan pyörät alle, voi juku voi juku.

- Pakardinen
- Mersumies
No joo joo, on se 2-3mm liian paksu. Enste otti kiinni sisälokariinPakardinen kirjoitti:Tuo 25mm:n spaceri on JUST oikean kokonen.

Niin ärsyttävän vähän ottaa kiinni, että ihan ärsyttää. Noh, tuolle näyttää kotio päästyä vähän halko/vasara yhdistelmää, niin eiköhän se siitä.
Mutta on ne nyt alla kuitenkin. Ja voi jee, että näyttää hyvältä...

- Pakardinen
- Mersumies
Rullaus olis tieten paras, mutta hei, auto on alle tonnin kottero...Sergey kirjoitti:rullaushan se paras olis... mikä rengas siel nyt sitte on? ja alkuperäinen ET miinus 25=?

Renkas on 225/40 ja ET10 miinus 25, eikös se ole miinus 15...

Muoks: Tuo Maxxis MZ-1 rengas on siinä mielessä paska, että siinä on ristuksenmoinen ulkoneva vekki juuri ennen vanteen ranttia. Sehän siinä kiinni ottaa.

- Pakardinen
- Mersumies
Nyt pittää malttoo outtoo. Kenties huomenissa...Jonze kirjoitti:K U V I A ! ! !

niin, vannesuoja... siks aina valitsen renkaan jossa sitä ei ole 

- Pakardinen
- Mersumies
Niinpä. Tämänkin kun olis tajunnu ajoissa...Sergey kirjoitti:niin, vannesuoja... siks aina valitsen renkaan jossa sitä ei ole

- Pakardinen
- Mersumies
No siinon nyt sitte niitä kuvia:

Ruostetta alkaa olla ja pakoputki tippuu kohta tielle, mutta onpahan ainakin somat vanteet.
Paitsi että tuohon huulen kiiltoon en ole lainkaan tyytyväinen, en ensinkään. Tuolle asialle on vielä jotain tehtävä.

Ruostetta alkaa olla ja pakoputki tippuu kohta tielle, mutta onpahan ainakin somat vanteet.

Paitsi että tuohon huulen kiiltoon en ole lainkaan tyytyväinen, en ensinkään. Tuolle asialle on vielä jotain tehtävä.
WAU.
- Pakardinen
- Mersumies
Minäki tykkään.Sergey kirjoitti:WAU.

Nyt on tuo rengas setuppikin sellanen, että on sopusuhtasen näkönen, etupää vs. takapää.