w201 2.0E -> 3.0E

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Parru
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 29.06.2011 17:22

w201 2.0E -> 3.0E

Viesti Kirjoittaja Parru »

Uusi nimi foorumilla, katsotaan saanko mitään apuja.

Oon seurannut tätä mahti foorumia jo pidemmän aikaa mutta nyt kun itselle tuli kysymys mihin en löytänyt vastausta, piti luoda profiili :roll:. Foorumi siis selattu hyvin kannesta kanteen, komeita projekteja teillä monella! Mutta Jääköön esipuhe siihe.

Eli 2.0 bensa 190 josta "jo" vajaan 600 000 kohdalla antautui ensimmäinen moottori. Tarkoituksena laittaa tuo m103 bensakutonen ja 5v manuaali nykyisen 4v tilalle. Näitä on jonkun verran tehty eli kyllä se sinne kai sopii, mutta koko paketti on tulossa 124 korista. Kysymyksenä siis lähinnä nuo koneen ja laatikon kiinnikkeet, ja kardaani? Onko mahdollista että vanhat kiinnikkeet jommasta kummasta kävis ja pitäiskö tuon kardaanin olla lyhyempi? Olis tässä vielä aikaa ennen aloitusta hommailla / suunnitella noita osia jos jollain ois tietoa. Kyllähän sen sitte viimestään paikoilleen laittaessa huomaa, mutta tyssää heti jos kiinnikkeet ei oo sinnepäinkään :) Jotain projektia tästä saa tehtyä, jos on kiinnostusta lukea tai jos joku tulevaisuudessa tekee jotain vastaavaa.
-88 w201 projekti
-86 porsche (audi) 944
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w201 2.0E -> 3.0E

Viesti Kirjoittaja napa »

eikös w201 ole tehty M103 koneella ihan tehtaankin toimesta, eli sillä 2.6 litraisella versiolla...

moottoreissa sinänsä ei ulkoisesti pitäis olla mitään eroa ulkoisesti, mutta w201 ja w124 kiinnikkeet saattaa poiketa toisistaan ratkaisevasti "helpon swapin" tekemiseksi... ja w124 kartaani nyt ei ainakaan pitäis sopia, kun autoilla on ihan selvästi eroa akselivälissä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Parru
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 29.06.2011 17:22

Re: w201 2.0E -> 3.0E

Viesti Kirjoittaja Parru »

Joo tämä vissiin se 103.980 ja pienempi 940. Olisin voinut hieman tarkentaa, eli voisko tuosta 190 omasta 2 litrasesta käydä kiinnikkeet tohon 3 litran koneeseen? 124 koneen kiinnikkeet voi olla vähän leveämmät ja kardaani luultavasti onkin liian pitkä, kaikestahan voi tietysti tehdä sopivan. Mietin vain että tuleeko 6 sylinterinen ja 5v vaihteisto taaemmas kuin 4 sylinterinen ja 4 vaihteinen, eli kävisikö tuo 190 tän hetkinen kardaani tohon pakettiin.
-88 w201 projekti
-86 porsche (audi) 944
jaanne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: To 10.03.2011 21:01
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w201 2.0E -> 3.0E

Viesti Kirjoittaja jaanne »

Sitä ei voi tietää, sittekö paketti on paikallaan niin mittanauha kouraan ja mittaileen, hyvällä tuurilla löytyy sopivan mittanen pätkä. Toinen vaihtoehto on että nykyistä lyhentää. Mutta sillon pitää kahtoa heittokellolla että pätkästä tuli suora.

Niin ja vielä nuita kardaaneitahan on erikokosella laipallaki vielä, seki kannattaa ottaa huomioon :)
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: w201 2.0E -> 3.0E

Viesti Kirjoittaja Roobert »

ei se todennäköisesti samalla kardaanilla onnistu. kiinnikkeet voi käydä entiset koneessa, varmaksi ei pysty sanomaan. :roll:
Avatar
Parru
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 29.06.2011 17:22

Re: w201 2.0E -> 3.0E

Viesti Kirjoittaja Parru »

Jees. Tässä on vaan paljon ylimääräistä aikaa että olis tuon voinut selvittää ja hommailla valmiiksi ennenkuin autoihin pääsee kunnolla käsiksi :roll: . Koitin hakea moottorin kiinnikkeiden, eli m102 ja m103 varaosanumeroita että olisivatko olleet samat tuohon koriin mutta en niitäkään löytänyt. Mutta joo, katselee sitten kun koneet on pois autoista. :) Tommoset kiinnikkeet tekee tietty itekkin.
-88 w201 projekti
-86 porsche (audi) 944
Avatar
tonijuopperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 297
Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
Paikkakunta: tornio

Re: w201 2.0E -> 3.0E

Viesti Kirjoittaja tonijuopperi »

laitat niillä m103 koneen korvallisilla. :clap:
Mercedes-Benz forever
Avatar
Parru
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 29.06.2011 17:22

Re: w201 2.0E -> 3.0E

Viesti Kirjoittaja Parru »

Niillähän se, mutta etten suotta hommais ylimääräsiä jos onki samat. Viikonloppuna selviää sit.
-88 w201 projekti
-86 porsche (audi) 944
Vastaa Viestiin