Pikkuisen Waxenbergeristä
Pikkuisen Waxenbergeristä
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
TV:ssä tuli juttua jonkin aikaa sitten siitä pitäisikö koko Lahtisen koti museoida merkittävän taidekokoelman takia. Ajattelin, että kuuluukohan siihen taidekokoelmaan tämäkin helmi autotallin (no museossahan se nyt on) puolelta. Ilmeisesti kuuluu. 

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Olis kiva tietää ton Waxenberger-yksilön tarkka historia ja vaiheet Suomessa. Rekisteröitiinkö heti Suomeen saapuessaan vai oliko kilpa-autona ilman kilpiä? Onko siis alkuperäiset kilvet? Onko alkuperäisessä värissään? Millaiset varusteet tehtaalta lähtiessään / mitkä nyt? Keiden omistuksessa ollut? jne.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Urpohan sen taisi heti uutena ostaa, ja ymmärtääkseni heti kilpiin vaikka kilpaa ajettiinkin.Sami H. kirjoitti:Olis kiva tietää ton Waxenberger-yksilön tarkka historia ja vaiheet Suomessa. Rekisteröitiinkö heti Suomeen saapuessaan vai oliko kilpa-autona ilman kilpiä? Onko siis alkuperäiset kilvet? Onko alkuperäisessä värissään? Millaiset varusteet tehtaalta lähtiessään / mitkä nyt? Keiden omistuksessa ollut? jne.
Väri on alkuperäinen.
Voisihan tuota Akia l. Vehoniemen automuseon "intendenttiä" ja Kaapon pitkäaikaista kaveria käydä haastattelemassa jonkun sunnuntaipäivän ratoksi. Viime kesän Kangasalan miitissä olleet tämän hepun varmasti muistavatkin, kun Waxesta savut otettiin. Eiköhän häneltä (kahvi)kupin ääressä löydy paljonkin tietoa ja dokumentteja.Mauri H. kirjoitti:Urpohan sen taisi heti uutena ostaa, ja ymmärtääkseni heti kilpiin vaikka kilpaa ajettiinkin. Väri on alkuperäinen.Sami H. kirjoitti:Olis kiva tietää ton Waxenberger-yksilön tarkka historia ja vaiheet Suomessa. Rekisteröitiinkö heti Suomeen saapuessaan vai oliko kilpa-autona ilman kilpiä? Onko siis alkuperäiset kilvet? Onko alkuperäisessä värissään? Millaiset varusteet tehtaalta lähtiessään / mitkä nyt? Keiden omistuksessa ollut? jne.
Autosta on olemassa ainakin suusanallista perimätietoa kosolti ja veikkaan että myös joltinenkin kirjoitettu historiikki. Jos ei ole, niin tuollaisen voisi sitten itsekin väkästää, kontakteja auton kanssa tekemisissä olleisiin henkilöihin ei liene vaikea saada, ehken näitä kilvanajon nimimiehiä lukuunottamatta. Kun tuo Urpon kummipoikakin kuuluu ystäväpiiriin ja on auton kanssa aikoinaan paljon pelannut, niin sitä kautta voisi valaistua paljonkin ns. ennen kuulumatonta tietoa. Onko "Waxenberger - ainoa laatuaan" Tähtiklubin virallinen julkaisu nro 1. Saisihan moisella hommalla kirjailijan uran alkuun ja vielä komeissa merkeissä


Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Waxen historiikkiprojekti on alkanut eli muutamat kontaktit on otettu ja mutta nyt ollaan vielä vailla erästä henkilöä. Siis DB:n "museovastaava" pitäisi saada kiinni. Norbert Haug lupasi antaa taustatukea kisatoiminnan puitteissa olevista seikoista. Suomalaisena
on melko vaivatonta päästä juttusille, kun ensin tietää pari oikopolkua.
Yrittävät vieläkin saada Waxen ostettua, Urpolle annettu ensimmäinen tarjous aikoinaan oli "vain" uusi S päikseen, sitten taidetiiin tyrkyttää jo milliä markoissa, seuraavaksi samaa summaa, mutta DM-kurssilla ja ties mitä seuraavaksi. Tästä tuloo jännää.... vasiten siinä vaiheessa kun pääsee ruoriin.

Yrittävät vieläkin saada Waxen ostettua, Urpolle annettu ensimmäinen tarjous aikoinaan oli "vain" uusi S päikseen, sitten taidetiiin tyrkyttää jo milliä markoissa, seuraavaksi samaa summaa, mutta DM-kurssilla ja ties mitä seuraavaksi. Tästä tuloo jännää.... vasiten siinä vaiheessa kun pääsee ruoriin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Hmm... Nyt en mene enää väittämään. Mutta nykyinen värihän on sellainen viininpunainen metalliväri, alkuperäinen kun on muistaakseni keskipunainen ja ei-metalli. Jaa että olisi ollut tehtaallakin entisöitävänä? Itse kun luulin, että Urpo vaan olisi kisauran jälkeen vaihtanut sinne tavallisen sisustan ja maalannut sen uudestaan. Olisivatko enää tehtaalta pois päästäneet, jos sinne olisi erehtynyt lykkäämään?Mauri H. kirjoitti:Eikös se tehtaalla entisöinnin yhteydessä maalattu ?Daaz kirjoitti:Ei ole mutta on hyvin lähellä.Mauri H. kirjoitti:Väri on alkuperäinen.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Eikös se Suomessa maalattu aikoinaan uudestaan?
Urpo olisi vielä halunnut autosta vihreän(?) mutta onneksi lähipiiri(?) puhui ympäri. Muistan lukeneeni Tähdelliset lehdestä..?
Urpo olisi vielä halunnut autosta vihreän(?) mutta onneksi lähipiiri(?) puhui ympäri. Muistan lukeneeni Tähdelliset lehdestä..?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!