Ajattelimpas lisätä oman (ikuisuus)projektini tänne Projektit-osioon.
Autohan on siis 200D joka on palvellut isälläni käyttöautona vuodesta -96 aina kesään -10 joten kilometrejäkin on mittarissa 640tkm (oikeasti kilometrejä on likemmäs 800tkm koska vain trippimittari toimii) Autoon on vaihdettu vetarit -09 syksyllä. Auto ei pidä ylimääräisiä ääniä ja konekin tuntuu olevan vielä tikissä (vaikka eihän tämä 200D uutenakaan mihinkään lähde )
Aivan projektin aluksi vaihdoin soittimen Alpinen CD-soittimen (vanha 2006 vuonna ostettu soitin)
Lisäksi ostin halvalla sonyn xplod 6x9 koaksaalit hattuhyllylle (koska Boss merkkisistä 6x9:stä soi vain vasen kaiutin) Tarkoituksena on kuitenkin uusia niin etukajarit kuten nämä sonytkin.
Seuraavana ohjelmassa on uusien etulokareiden osto sekä ruostepaikkojen hiominen, kittaaminen ja maalaus. Ei kellään olisi tietoa mistä saa mersun värikoodeilla maalia?
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Kl-Varaosissa on myynnissä "Ecoline" tarvikepellejä http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /43143/810" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun sitten taas Merteilillä on vain ihan Tarvikelokari nimellä http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/view/2818/6/1" onclick="window.open(this.href);return false;
eniten mietityttää pellien istuvuus, sillä nämähän on varmaankin samaa paskaa eri paketissa. Lisäksi sivuvilkun reikä olisi hyvä olla.
Jos joku näitä on ostellut ja asennellut voisi laittaa alle vähän infoa näiden eroista.
Paketillinen tavaraa KL-varaosista tuli tilattua. Huomenna asentelemaan. Paketissahan oli Etulokarit, Pari tiivistettä ja uudet hehkut. Eniten mietityttää lokarien istuminen mutta sen näkee sitten huomenissa
Vaihdoin aikani kuluksi venttiilikopan tiivisteen sekä sovittelin etulokareita
KL-Varaosien lokari napsahti tilaansa niinkuin se olisi ollut siinä aina
Seuraavaksi maalikaupoille
Peltsi28 kirjoitti:Vaihdoin aikani kuluksi venttiilikopan tiivisteen sekä sovittelin etulokareita
KL-Varaosien lokari napsahti tilaansa niinkuin se olisi ollut siinä aina
Seuraavaksi maalikaupoille
Eikö tarvinnut sovitella tai taivutella lokaria? ku itelläki on tuo lokarin vaihto tulossa kohta (nyrkin kokoinen reikä kyljessä )
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
Auto on tällä hetkellä siinä vaiheessa, että etulokarit on maalattu ja paikallaan, lisäksi etuvilkut vaihdoin kirkkaisiin (alkup.)
Ongelmiakin ilmeni:
Akku kuoli lopullisesti
Etuovien paikkamaalaus kusi pahemman kerran, kun tein huonot pohjat Nyt pitää hioa paikat uudestaan ja käydä sävyttämässä lisää maalia.
Varsinaiseen asiaan ja kysymykseen. Kuinka helppo urakka tälläisen om601 turbottaminen on? Kylällä pyörii yksi turbotettu 190d (4 mukinen) mutta koska sen kuski on eräänlainen kiitäjä, en tarkemmin ole asiaa häneltä tiedustellut. Moottoriin pitää ilmeisesti uusia osia koska ~800 tkm? ja tehotavoite on välillä 100 - 140 kaakkia.
Pidemmällä tähtäimellä tulee varmaan halvemmaksi ostaa viisimukinen turbokone. Noilla kilometreillä alkaa alakerta olemaan jo hieman väsynyt, eikä pakosti kestä hirveitä väännönlisäyksiä. Tietenkin aina voi tulla positiivisia yllätyksiä
Projekti etenee luultavasti ennen joulua rutkasti, koska kaveriltani löytyy lämpimästä tallista sopukka mihinkä ikiliikkujan saa kärrättyä, jotta kylkien paikkamaalaukset saa tehtyä. Autokortti tulee löytymään lompakosta 1.2.12 (olisi muuten jo tämänvuoden puolella mutta mopotshow nappas tutkaan melkein 3 numeroisen luvun )
Pyyhkijän moottori on hajalla. Tarvikemoottorit on susia (nykyinen moottori on tarvike ja se kesti pari vuotta) eikä hintaero tarvikemoottorin ja Bosch:in moottorin välillä ole kuin muutama kymppi
Lueskelimpas tuossa erinäköisiä topicceja paikkamaalauksesta täällä foorumilla. Voipi olla että kokeilen paikkamaalausta pienoismalli-pensselillä. Varmaankin helpoin tapa korjata pikku paikkoja, kun kerran auton arvo on luultavimmin alle tonnin setelin. Ei kenelläkään ole muuta hyvää vinkkiä? Paukkumaalaus meni päin veetä
Itse olen ainakin tehnyt hyvät pohjat, sitten kilikolia päälle, vähän vesihiomapaperia ja karhun villaa, sitten kirkaslakka + taas karhun villaa. Lopuksi kun iskee värivahan niskaan niin hyvältä näyttää
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
M4ketech kirjoitti:Itse olen ainakin tehnyt hyvät pohjat, sitten kilikolia päälle, vähän vesihiomapaperia ja karhun villaa, sitten kirkaslakka + taas karhun villaa. Lopuksi kun iskee värivahan niskaan niin hyvältä näyttää
Ehkä se meni pilalle juuri siksi etten hionut kilikalia ollenkaan . Kumminkin tuota valmiiksi sävytettyä maalia jäi maalarilta ylitse etulokarien maalauksen jälkeen, joten ajattelin ne käyttää pois noihin paikkamaalauksiin, vaikka on tuolla paukkupullokin