superturbo

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
maza300tdt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 04.09.2007 15:25
Paikkakunta: Satakunta

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja maza300tdt »

Esko pyysi välittämään viestin että sekä Eskon että Suberturbon voipi bongata huomenissa alastarolla.....
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja veskola »

No onkos siellä ketään paikalla ? Telttoja näkyy kuitenkin paljon alastaron webbikamerassa. Näyttää tuo keli pirun huonolta, eipä kannata ainakaan näillä näkymin kannata vaivautua paikalle. Sääennusteen mukaan ainoastaa sunnuntaiyönä kello 03:00 ei hetkeen sataisi...eli semmonen viikonloppu, hemmetin hemmetti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Täälähä ollaa. Eka kierros takana.

Onneva esko:lle uuesta ennätyksestä
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

^No mitä se kulki?
Holset siellä lukee..
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja jeemu »

10.5s@205kmh
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja veskola »

Onneksi olkoon, saiko ne jollain taikatempulla radan kuivaksi jossakin välissä :shock: jäikö paljon ajamatta ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
TommiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: To 29.11.2007 20:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Onnittelut! Saiko kukaan videolle?
C320 cdi sport edition -05 (291hv/737nm)
ex.w202 c250 TD -95
make280s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja make280s »

Onnittelut hyvästä ajasta !
MB W-210 200cdi vm 99
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja kynsi »

:thumbup:


Rupesihan se kulkemaan taas, ONNTTELUT nopeasta ajasta.

Tommi
[url=http://www.500whp.net]500whp.net[/url]
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Kyllä se videolla on
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
TommiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: To 29.11.2007 20:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Pistä jeemu pätkää näkyville!
C320 cdi sport edition -05 (291hv/737nm)
ex.w202 c250 TD -95
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja jeemu »

No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
TommiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: To 29.11.2007 20:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja TommiS »

siellähän on hilkulla ettei etutassut nouse ilmaan. :clap:
C320 cdi sport edition -05 (291hv/737nm)
ex.w202 c250 TD -95
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Ohhoh, hyvin se lähtee.
(vielä, kun kuski vois ite päättää milloin lähtee liikkeelle.)
[url=http://www.500whp.net]500whp.net[/url]
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja napa »

kynsi kirjoitti:Ohhoh, hyvin se lähtee.
(vielä, kun kuski vois ite päättää milloin lähtee liikkeelle.)
eskon pitää parantaa reaktioita :D (18 sek.)

mutta huomatkaa, että ei savuttanut käytännössä ollenkaan lähdön jälkeen :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja norsu »

Hienoa. :clap: Ysit lähestyy... :twisted:

60ft taisi parantua mukavasti. Pito näytti ainakin viteosta katsottuna hyvältä.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja esko »

ok
kiitoksia vaan ......

10,59 / 205 60ft 1,66 ( kait epävirallinen ME dieselmese) :o

sunnuntaina onnistui "ryömimällä" stage valoihin ja lähtö ....
aika vain ei ollut kummoinen 11,3 / 201 ... 60ft 1,75
oli epähuomiossa 2 vaihde :evil:
superturboa alkaen 2003
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja napa »

esko kirjoitti: oli epähuomiossa 2 vaihde :evil:
se alkaa olla jo vähän turhan pitkä lähtöön, kun vastaa mersun omassa laatikossa kai kolmosta :P

vielä kun saisit tuolla lamminmaassakin tuollaisia aikoja...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
TommiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: To 29.11.2007 20:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Ei sattuis esko olemaan viedeopätkää noista muista vedoista?
C320 cdi sport edition -05 (291hv/737nm)
ex.w202 c250 TD -95
jönni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 05.05.2010 23:34
Paikkakunta: Huittinen

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja jönni »

kyllähän se hyvin näyttäs kulkevan! meneekö kumppi rikki jo tänä kesänä?? :think: :thumbup:
c36 AMG -94
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja Terho P »

mitentuota.. meneekö tuo 10.5 yms huippuajat sillon kun onnistuu "täydellisesti" lähtö ? elikkäs jos parempaa tahtoo niin onko lisättävä seuraavaksi voimaa vai "toimivuutta"/taktiikkaa jne??

onnea eskolle! kovettu on aika :shock:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Terho P kirjoitti:mitentuota.. meneekö tuo 10.5 yms huippuajat sillon kun onnistuu "täydellisesti" lähtö ? elikkäs jos parempaa tahtoo niin onko lisättävä seuraavaksi voimaa vai "toimivuutta"/taktiikkaa jne??

onnea eskolle! kovettu on aika :shock:
Joo tän määkin haluaisin tietää, että oliko nyt täydellinen veto? Eli maholliset muutokset tulee ilmanlämpötilasta/paineesta ja pidosta? Vai oisko vielä toivomisenvaraa tällä tekniikalla?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja norsu »

Loppunopeus kertoo voiman suht tarkasti, mikäli paino ei muutu. Yks kymppä nyt tulee helposti ihan kaikkien asioiden sattumana, mutta kyllähän sen täydellisen vedon saaminen on omien kokemusten perusteella vaikeaa/lähes mahdotonta...

Eikös tämä ollut samaan tapaan ylipainoinen, kuten tuo Maken tenava? Kol sataa kiloa pois ja lukemat siirtyvät eri sekunneille. :twisted:

Uskoisin eskon motissa olevan vielä varaa pieneen kiristykseen tehojenkin puolesta.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja esko »

TommiS kirjoitti:Ei sattuis esko olemaan viedeopätkää noista muista vedoista?
on jotain vireolla ku saatais nettiin...........
superturboa alkaen 2003
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja esko »

jönni kirjoitti:kyllähän se hyvin näyttäs kulkevan! meneekö kumppi rikki jo tänä kesänä?? :think: :thumbup:
-
kyllä täytyy sanoa notta jos 1070hevosvoimaanen 1070kg kulkee 8,3 leveillä läskeilleä :thumbup: niin meikäläisen :thumbdown:
1500 kg puntti :cry: on aikas lailla painon puolesta äärirajoilla........ kova on jytinä ku valssit täräjää takapääs.......iskari säätöö :?

liian pienet renkaan ja mahdoton massa ,,,,,,,,,,, on muuten moni kommentoinu että väänntö ja voima ei taida olla esteenä vaan hopan paino, kuski mukaan lukien :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
kovat kiihrytysukot sanoo notta 200 kg painosta pois olis 0.5 s .......... :idea: :clap:
-
vaakalla ku punnittiin 60 % painosta oli etuakselilla , pitännee siirtää jollain tavoin taka-aksilalle...... :problem:
superturboa alkaen 2003
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja esko »

Terho P kirjoitti:mitentuota.. meneekö tuo 10.5 yms huippuajat sillon kun onnistuu "täydellisesti" lähtö ? elikkäs jos parempaa tahtoo niin onko lisättävä seuraavaksi voimaa vai "toimivuutta"/taktiikkaa jne??

onnea eskolle! kovettu on aika :shock:

18 s reaktioaika, joka näytti kuuluttajan ,jeemun kuvaamala videolla ,mielestä olevan jollain tapaa hauskaa ...... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
verrattuna erään jenkkipakun n 30 s herätysaikaan ....... :o :(
ei kisaa ilman kasia näihän tää puolueton kommennitti lakaasee .....:sick:

on toki isoturboprobleema........ haetaan kyllä ratkaisua :problem: :clap:
..
..
kisalähtö sunnuntaina erhomäke timppaan vastaa onnistu kohtuullisesti.......

näkisin näillä painoilla 10.4 voi olla mahdollista ilman laihduttamista...... :wtf: :geek: :silent:











superturboa alkaen 2003
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja esko »

norsu kirjoitti:Loppunopeus kertoo voiman suht tarkasti, mikäli paino ei muutu. Yks kymppä nyt tulee helposti ihan kaikkien asioiden sattumana, mutta kyllähän sen täydellisen vedon saaminen on omien kokemusten perusteella vaikeaa/lähes mahdotonta...

Eikös tämä ollut samaan tapaan ylipainoinen, kuten tuo Maken tenava? Kol sataa kiloa pois ja lukemat siirtyvät eri sekunneille. :twisted:

- näis o.......

Uskoisin eskon motissa olevan vielä varaa pieneen kiristykseen tehojenkin puolesta.

:twisted: :twisted:

imu/ pako nokkien säätöje vaikutusta ei o mitattu... overlap ym ......... ruiskutuksen ajotusta penkitykses testataan,,,,,,,
pakosrj muutos herävyyteeen, vesiruiskutus................. :thumbup: :thumbup:
mahollisuuksia o ....... :crazy: :crazy: :problem: :mrgreen:

,
,
rahhoo :thumbdown:
.
tästä taasen jatketaan

olisha tuo ku olis muitaki dieselkisailijota ku kyselijöitäs ........ :|


superturboa alkaen 2003
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja norsu »

esko kirjoitti: olisha tuo ku olis muitaki dieselkisailijota ku kyselijöitäs ........ :|
Eipä tuolla tunkua nakujen kanssa tule olemaan ilman omaa luokkaa. Ei ole mieltä ylentävää hävitä sekunneilla ajassa ja reaktiotkin pitäis vielä olla suht tasaset tärpättien kanssa. Rahalla toki saa ja nakullakin pääsee tarvittaessa, mutta samalla budjetilla ajaa tärpätillä kyllä kovempaa (esim. kaverin kotitallissaan omin kätösin rakentama pikkulohkokilpuri tavoittelee ens viikonloppuna kutosta Alastarossa, eikä butjetti päätä huimaa). Ensimmäistä hyperbar-periaatteella toimivaa nakua odotellessa viivalle... :shh:

Katuautoluokassa homma hieman eri, koska näillä nakuilla voi oikeasti ajaa kauppareissut ja peräkärrillä polttopuut tollasella korkean ysin vartilla liikahtavan käyttiksen kanssa. Ei etes talvi tee katkoa ajamiseen jos niin haluaa ja ilman traileriakin pärjää kilpatouhuissa, kunhan ymmärtää että kaikki rikkoutuu aikanaan ja maksimisäädöissä riskit kasvaa moninkertaiseksi... No on noita lähes käyttis tärpättejäkin olemassa, muutama jopa ihan tuttavapiirissä, mutta litratehojen ollessa 400hv:n nurkilla neitipaineilla, ei kellarin kestävyyttä enää mitata kuukausissa...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja jeemu »

norsu kirjoitti:
Katuautoluokassa homma hieman eri, koska näillä nakuilla voi oikeasti ajaa kauppareissut ja peräkärrillä polttopuut tollasella korkean ysin vartilla liikahtavan käyttiksen kanssa. Ei etes talvi tee katkoa ajamiseen jos niin haluaa ja ilman traileriakin pärjää kilpatouhuissa, kunhan ymmärtää että kaikki rikkoutuu aikanaan ja maksimisäädöissä riskit kasvaa moninkertaiseksi... No on noita lähes käyttis tärpättejäkin olemassa, muutama jopa ihan tuttavapiirissä, mutta litratehojen ollessa 400hv:n nurkilla neitipaineilla, ei kellarin kestävyyttä enää mitata kuukausissa...
Eikös noi "lähes" kaikki street pelit oo lähes käyttiksiä? :lol: ja jokku yli 400hp/ltr mosien kestonki voi jopa laskee kuukausis :clap:

Ja mitä noihi reaktiohi tulee, nii eikö esko:lla ollu iha ok tällit Erhomäkee vastaan?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Re: superturbo

Viesti Kirjoittaja norsu »

jeemu kirjoitti: Eikös noi "lähes" kaikki street pelit oo lähes käyttiksiä? :lol: ja jokku yli 400hp/ltr mosien kestonki voi jopa laskee kuukausis :clap:
Hauskoja leimaussessioita noissa striittipeleissä varmaan on: "No, lainaa tästä tätä leimasinta viikonlopuksi, mutta muista palauttaa maanantaiaamuun mennessä..." :D

Tossa laskeskelin just että 1,9bar säädöissä toisesta tärpätistä tuli 373hv/L ja toisesta 2,2bar tasan 400hv/L. Viimekesänä ajoivat huomattavasti pienemmillä ahtimilla 2,8bar ahdoilla, joten yli 450hv/L pitäisi olla luvassa vielä tänä kesänä, mikäli saavat pelit säätöihin ennen hajoamista. Alakerta näyttäisi olevan onkelmakohta, eikä tehonlisäys varmastikkaan ole apuja tuomassa. Hienoja laitteita ja fiksusti tehtyjä, vaan ei oikein käyttiksiä enää kuitenkaan.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Vastaa Viestiin