S211 keula jäi ylös
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 42
- Liittynyt: Ma 07.02.2011 10:38
- Paikkakunta: Oulu
S211 keula jäi ylös
Elikkä vaihdatin autooni S211 -03 Eleganceen uuden iskarit ja Avantgarde jouset ja autoa noutaessa asentaja ja minä ihmettelimme, että miten keula voi olla ylempänä kuin mitä aikaisemmin? Eli kysymys kuuluu, että mitä asentaja teki väärin? Uudet jouset oli lyhyemmät, mitä alkuperäiset elegancen jouset.
Mercedes-Benz V250 Bluetec W447 -15
EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
Re: S211 keula jäi ylös
vaihdatitko jouset joka kulmaan ja iskarit vain eteen? uudet jouset on aina tosi jäykät varsinkin kun avantgardeista puhutaan, mutta jos taakse jäi vanhat iskarit ja eteen tuli uudet niin keula voi jäädä koholle kun uudet jouset+iskarit sitä ylöspäin työntelee.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: S211 keula jäi ylös
oliko "alkuperäiset" poikki kun vaihtoa aloitit tekemään.
olisko käyny niin että edellisellä oli siellä löysemmät mutta pidemmät jouset ja vitosen kumit ?
ja nyt sinä laitoit jäykemmät jouset ja ne vanhat vitosen kumit joten keula nousikin ylemmän....
olisko käyny niin että edellisellä oli siellä löysemmät mutta pidemmät jouset ja vitosen kumit ?
ja nyt sinä laitoit jäykemmät jouset ja ne vanhat vitosen kumit joten keula nousikin ylemmän....
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 42
- Liittynyt: Ma 07.02.2011 10:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: S211 keula jäi ylös
Eteen tuli uudet hilut ja taakse jäi vanhat iskarit + ilmajouset, mutta oishan keulan jokatapauksessa pitäny pudota koska sinne tuli matalemmat jouset, mitä alkuperäiset!? Iskari ei minun mielestä vaikuta korkeuteen, vaan nimenomaan jousi.
Mercedes-Benz V250 Bluetec W447 -15
EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: S211 keula jäi ylös
siinä tapauksessa vaikuttaa iskarikin aivan pikkiriikkisen jos, vanhat iskarit oli öljy+löysä jousi....ja uudet on kaasu+jäykkäjousi....se kaasuiskari pikkasen antaa nostetta....kuten upsider siideriPVBasstard kirjoitti:Eteen tuli uudet hilut ja taakse jäi vanhat iskarit + ilmajouset, mutta oishan keulan jokatapauksessa pitäny pudota koska sinne tuli matalemmat jouset, mitä alkuperäiset!? Iskari ei minun mielestä vaikuta korkeuteen, vaan nimenomaan jousi.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: S211 keula jäi ylös
laitatappa taaksekin uudet iskarit niin varmaankin nousee vaakaan sit 

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: S211 keula jäi ylös
ei taida olla kyse takaiskareista nyt...jos siellä joku ilmasysteemi niin eiköhän se nosta sen persiin just sille tasolle kun sen pitääkin olla ?Roobert kirjoitti:laitatappa taaksekin uudet iskarit niin varmaankin nousee vaakaan sit
mulla on ihan sama juttu omassa W210:ssa ja viikonloppuna edestä lähtee pätkä jousta pois jotta saadaan vaateriin....kysehän on lokasuojan reunan ja renkaan välistä ei siitä että auto ei olis vaaterissa....vaateriin se menee kun keulan laskee oikeaan korkoon.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: S211 keula jäi ylös
toiminekko tuo automaattinen tasonsäätö noissa ilmajousissa sitte kun on erilaiset edessä, jos se pitää vain perän oikealla korkeudella siinä mihin se on säädetty, eikä välitä keulan asennosta mitään?
jos se on sakemanni sen aatellu silleen että siihen laitetaan aina alkuperäisen jäykkyiset jouset sekä iskarit joka kulmaan jos niitä vaihdetaan 


Re: S211 keula jäi ylös
211etuiskareissa on säätö siinä alalautasessa.. nostaa sen lautasen ylös mihin jousen alapohjaa niin siellä on sokka mikä siirretään oikeaan kohtaan.. yleensä tietenkin samaan kuin vanhassa. jos ei vanhassa ollut säätöä niin mittaus paljonko lautanen on iskarin alapultista ja uuteen iskariin samanverran. siinä on ainakin 5cm säätöä
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: S211 keula jäi ylös
PVBasstard kirjoitti:Elikkä vaihdatin autooni S211 -03 Eleganceen uuden iskarit ja Avantgarde jouset ja autoa noutaessa asentaja ja minä ihmettelimme, että miten keula voi olla ylempänä kuin mitä aikaisemmin? Eli kysymys kuuluu, että mitä asentaja teki väärin? Uudet jouset oli lyhyemmät, mitä alkuperäiset elegancen jouset.
Varmaan ne vanhat jouset kuorma päällä kuitenkin olleet lyhyemmät, vaikka irroitettuna ovatkin pitemmät kuin jäykät uudet jouset. Eikai tuohon muuta selitystä ole,ei niitä jousia voi väärin laittaa!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 42
- Liittynyt: Ma 07.02.2011 10:38
- Paikkakunta: Oulu
Re: S211 keula jäi ylös
Kuten shade_z kertoili edellä, eli uuden iskarin jousilautasen säätö oli asentajalla jäänyt yläasentoon. Varattiin uusi aika, että saadaan mese ryhtiin. Onko kelläkään tietoa kärsiikö puottaa alimpaan asentoon, ettei vanne 9x20" ET40 255/30/20 rengastuksella ala raapiin kaariin?
Mercedes-Benz V250 Bluetec W447 -15
EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
Re: S211 keula jäi ylös
Missä w211 on jäykimmät jouset? Käyköhän jonkun 400 cdi:n etujouset omaan 320:een Avantgardeen?? Mulla on turhan matala ja löllö keula, meinaa keula raapia herkästi maata pitkissä hidaste- ja routaheitoissa. Toki iskaritkin ovat parhaat päivät nähneet. Pitänee joku päivä innostua säätämään keulaa hieman ylemmäs tuolta säädöstä.
Re: S211 keula jäi ylös
Mulla kävi sama homma kun vaihdettiin eteen uudet jouset koska toinen alkuperäisistä katkesi. Autosta pitää antaa valmistekoodi, josta selviää varustelutaso, moottori...ym. Sen perusteella määritetään uudet jouset. Esim avantgarde /sport jousia on samalle koneelle ainakin kolmea eri jäylkyyttä vaikka jousen korkeus sama. Minulle siis laitettiin aluksi lian jäykkä jousi, jolloin etupää jäi 5cm normaalia ylemmäs (nyrkki meni kaaren ja renkaan väliin...!). Vein auton takaisin pajalle ja vaihtoivat oikeat jousetnjankeula putosi normilukemiin.
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
Re: S211 keula jäi ylös
Tänään hain KL-varaosista autooni jouset. Pistelaskusysteemillä tuli muistaakseni 240 pojoa, joka antaa kaikkein jäykimmän jousen. Värikoodi on yksi vihreä ja kolme keltaista. Korkeus säädetään tosiaan jousen alakupilla, jäykkyys ei mielestäni ole ongelma, jos asentaja ymmärtää säätää korkeuden.
Re: S211 keula jäi ylös
Eikös se ilmaperäkin pitäisi samalla säätää ja kalibroida, jos sinnekin on vaihdettu hiluja? Varsinkin, jos vielä keulaankin on laitettu Avantgarden osia Elegance-autoon niin ei kai se perän vanha kalibrointi voi enää pitää kutiaan...?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: S211 keula jäi ylös
400:ssa on aina ilmajouset. Eli niistä ei ole apua kun kyse rautajousista.JP74 kirjoitti:Missä w211 on jäykimmät jouset? Käyköhän jonkun 400 cdi:n etujouset omaan 320:een Avantgardeen?? Mulla on turhan matala ja löllö keula, meinaa keula raapia herkästi maata pitkissä hidaste- ja routaheitoissa. Toki iskaritkin ovat parhaat päivät nähneet. Pitänee joku päivä innostua säätämään keulaa hieman ylemmäs tuolta säädöstä.
Re: S211 keula jäi ylös
Joo, perää pitää nostaa. Autoni on siis avantgarde, aika matalakin oli...Keula nousi uusilla jousilla noin 30mm, vaatii takapään säätöä ylemmäs. Nyt kestää ajaa hidastetöyssyihin, ei ole pohjalevyt maassa. Aika perseestä vaihtaa jouset ja iskarit, jos vertaa vanhempiin malleihin. Käytössä kun ei ollut mitään hitec laitteita. Vanhempiin vaihtaa jouset vartissa omilla puristimilla.Division kirjoitti:Eikös se ilmaperäkin pitäisi samalla säätää ja kalibroida, jos sinnekin on vaihdettu hiluja? Varsinkin, jos vielä keulaankin on laitettu Avantgarden osia Elegance-autoon niin ei kai se perän vanha kalibrointi voi enää pitää kutiaan...?
Alkuperäisissä iskareissa korkeutta ei voi muuttaa. Laitoin Bilsteinin Sportit, joissa on säätö eri jousille alapäässä. Säätö on nyt samassa kohdassa, kuin alkuperäisessä iskarissa rinnakkain verratessa.