Mikä hiton W114 280 S?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1635
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Mikä hiton W114 280 S?

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Joskus näkee puhuttavan W114/115-mallin 280 S:stä. Itse muistan joskus nähneenikin W114:n "280 S" -lätkällä, mutta siitä on jo vuosia. Virallisesti tällaista mallia ei kuintenkaan ole olemassa.

Oletteko törmänneet ilmiöön tai tiedättekö siitä jotakin? Onkohan tämä 280 S taas sellaisia "myydään nuo jämäromut niille tyhmille suomalaisille, laittakaa niihin vaan hieno nimi" -juttuja?

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Vastaus on lähempänä kuin arvaatkaan, olisko M130 ehkä w108 280s moottori =) ja kenelläköhän on semmoinen :) Eli 250 mallissa oli tuo moottori 73/8->76.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1635
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Muffler kirjoitti:Vastaus on lähempänä kuin arvaatkaan, olisko M130 ehkä w108 280s moottori =) ja kenelläköhän on semmoinen :) Eli 250 mallissa oli tuo moottori 73/8->76.
Niin niin, mutta se on malliltaan kuitenkin "250 2.8". Mutta mikä ihme tänä 280 S on, onko Veho lätkinyt tuollaisia lätkiä noihin 2.8-malleihin täällä Suomessa?

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Muffler kirjoitti:Vastaus on lähempänä kuin arvaatkaan, olisko M130 ehkä w108 280s moottori =) ja kenelläköhän on semmoinen :) Eli 250 mallissa oli tuo moottori 73/8->76.
Ja sama motti taisi olla myös coupessa, eli 250 C.
Tuota merkintää tuskin on ikinä "virallisesti" käytetty, hieman yllättävää jos se olisi jostain luukunkannesta löytynyt. Ellei sitten ole näitä kylillä tehtyjä... :lol:
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

raul kirjoitti:
Muffler kirjoitti:Vastaus on lähempänä kuin arvaatkaan, olisko M130 ehkä w108 280s moottori =) ja kenelläköhän on semmoinen :) Eli 250 mallissa oli tuo moottori 73/8->76.
Ja sama motti taisi olla myös coupessa, eli 250 C.
Tuota merkintää tuskin on ikinä "virallisesti" käytetty, hieman yllättävää jos se olisi jostain luukunkannesta löytynyt. Ellei sitten ole näitä kylillä tehtyjä... :lol:
Joku pelle peloton pistäny takakonttiin ässän lätkän havaitessaan sylinterinkannessa lukevan 280s.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1635
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Jos Mufflella lukee takaluukussa 280 S, niin se ei ole ainoa (viitaten siihen aikanaan näkemääni). Siis Veho? :shock:

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Daaz kirjoitti:Jos Mufflella lukee takaluukussa 280 S, niin se ei ole ainoa (viitaten siihen aikanaan näkemääni). Siis Veho? :shock:

-Daaz
Lues uudelleen. Sylinterikannessa lukee 280s, kontissa 250.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1635
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Muffler kirjoitti:Lues uudelleen. Sylinterikannessa lukee 280s, kontissa 250.
No ei tästä nyt oikein saa selvää että missä lukee ja mitä:
Muffler kirjoitti:Joku pelle peloton pistäny takakonttiin ässän lätkän
Ilmeisesti siis tarkoitit sitä "280 S:ää" josta minä alkujaan puhuin.

Siis W114 280 S -bongauksia tähän mennessä: 1 (yksi), Daaz vuonna 1996.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Daaz kirjoitti:Siis W114 280 S -bongauksia tähän mennessä: 1 (yksi), Daaz vuonna 1996.

-Daaz
Heh, eli melkosen heikoilla jäillä liikutaan... :shock:
Todistaa vain sen että tuninkia oli jo viime vuosituhannella.
Avatar
tuti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: To 04.03.2004 16:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja tuti »

Samoin kuin M-lätkää leivotaan jokaisen bemarin takaluukkuun ja maskiin... ..ja hevosvomat kasvaa... :D
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
Vastaa Viestiin