Tähän asti tarkastettu. 1.Molemmat bensapumput toimii. 2.Polttoaine suodatin ei ole tukossa. 3. Tulpanjohdot ja tulpat ehjät, antaa kipinää. Eli mitäs muita vikoja kannattaisi lähteä etsiskelemään? Ylijännitteen suojareleen ajattelin illalla vaihtaa, kun saan käypäsen osan kaverilta, josko vika olisi siinä?
S124 220E -92 Ei lähde välillä käyntiin. Vika löytyi.
S124 220E -92 Ei lähde välillä käyntiin. Vika löytyi.
Eli auto on S124 220E -92 16 venttiilinen manuaali. Perjantaina hyvin palvellut mersu teki seuraavan tempun. Auto alkoi "hyytymään" kesken ajon, muutama terävä nykäisy, eikä enää vastannut kaasuun. Tunne oli vähän sama kuin bensa loppuisi. Pysähdyin tiensivuun ja mootori kävi hyvin tyhjäkäyntiä, mutta heti kun yritin nostaa kierroksia moottori tuntui sammuvan. Sammutin moottorin, minkä jälkeen ei enää käynnistynyt. Illalla kun menin hakemaan autoa lähti käyntiin ajoin kotiin n:30km ja toimi normaalisti. Lauantaina käynnistyi normaalista ja muutama kauppareissu tuli tehtyä. Tänä aamuna lähti käyntiin ja muutaman sadan metrin ajon jälkeen sama hyytyminen, eikä millään käyntiin. Startatessa hyrähtää, mutta sammuu samantien.
Tähän asti tarkastettu. 1.Molemmat bensapumput toimii. 2.Polttoaine suodatin ei ole tukossa. 3. Tulpanjohdot ja tulpat ehjät, antaa kipinää. Eli mitäs muita vikoja kannattaisi lähteä etsiskelemään? Ylijännitteen suojareleen ajattelin illalla vaihtaa, kun saan käypäsen osan kaverilta, josko vika olisi siinä?
Onko totta, että suojareleitä ei ole kuin 2 eri mallia W/S124 malleihin? Näin ainakin kl-varaosien verkkokaupan sivuilta ymmärsin. Tuotenumero: 5409 ja Tuotenumero: 9456
Tähän asti tarkastettu. 1.Molemmat bensapumput toimii. 2.Polttoaine suodatin ei ole tukossa. 3. Tulpanjohdot ja tulpat ehjät, antaa kipinää. Eli mitäs muita vikoja kannattaisi lähteä etsiskelemään? Ylijännitteen suojareleen ajattelin illalla vaihtaa, kun saan käypäsen osan kaverilta, josko vika olisi siinä?
Viimeksi muokannut jnev, Ma 13.06.2011 18:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W210 200cdi
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
Re: S124 220E -92 Ei lähde käyntiin.
Eipä noita oo kun kahta mallia toinen on 6-napainen ja toinen 9-napainen
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
JanneVillePetteri
- Vakiokalustoa

- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Re: S124 220E -92 Ei lähde käyntiin.
Ero tais olla siinä et 9-napainen tulee malliin jossa on luistonesto.
Re: S124 220E -92 Ei lähde käyntiin.
Tossa 9 napasessa on 2 sulaketta kannen alla ja 6 napasessa ilmeisesti1 sulake.
Mulla oli w124 kat mallissa toi 9 napainen osa nro on 2015403745.
Mulla oli w124 kat mallissa toi 9 napainen osa nro on 2015403745.
Re: S124 220E -92 Ei lähde käyntiin.
No nyt on ylijännitteen suojarele vaihdettu. On muuten 9 napanen ja 1 sulake kannen alla ja autossa ei ole luistonestoa.
Lähti heti releen vaihdon jälkeen käyntiin.mutta mutta. Kävi vähän aikaa ihan ok ja taas yritti alkaa hyytymään. Muutama reilu kaasun painallus, vähän paukku ja yski ja taas alkoi käydä ihan siististi.
Oliko vika sittenkään releessä? Savutti mielestäni hyvin valkoista savua ja aika reilusti varsinkin kylmänä. Enpä uskaltanut testailla, kun muutaman kilometrin ja toimi ok. Kun kierrokset laskee tyhjäkäynnille, niin mittari niiaa lähelle 500 kier/min ja nousee siitä n. 800. Mistä lähden vikaa nyt etsimään? Lamda anturiko vai ilmamäärämittari vai mikä?
Jos joku osais täällä pääkaupunkiseudulla auttaa vian etsinnässä niin olisin kiitollinen.
Lähti heti releen vaihdon jälkeen käyntiin.mutta mutta. Kävi vähän aikaa ihan ok ja taas yritti alkaa hyytymään. Muutama reilu kaasun painallus, vähän paukku ja yski ja taas alkoi käydä ihan siististi.
W210 200cdi
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
-
JanneVillePetteri
- Vakiokalustoa

- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Re: S124 220E -92 Ei lähde käyntiin.
nii kaikkihan ne releet on 9-napaisia 1-2 sulakkeella,mut itse vastinpinnejä
on mallista riippuen 6 tai 9.
Onko ne tulpat varmasti ehjät? Milloin vaihdettu?
on mallista riippuen 6 tai 9.
Onko ne tulpat varmasti ehjät? Milloin vaihdettu?
Re: S124 220E -92 Ei lähde käyntiin.
Tutkailin tuota huoltokirjaa ja onhan noilla tulpilla jo ainakin 40 tkm ajettu
. Selitys vaimon käytössä oleva auto. Tiedän TOSI huono selitys. No nyt lähden hakemaan uudet tulpat, mutta aion vielä kerran tarkastaa akun takaa sähkö liitokset ja kokeilla vielä vanhaa relettä, jotta varmistan onko se viallinen. Jatketaan tästä ja kiitokset vastauksista.
W210 200cdi
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
Re: S124 220E -92 Ei lähde käyntiin.
Kokeilin vanhalla releellä ja yllätys yllätys lähti käyntiin
. Otin ilmamäärä mittarin liittimen irti, eikä ollut mitään vaikutusta, lähti hyvin käyntiin ja käy hyvin, samoin irroitin lamdan johdot ja hyvin käynnistyi ja jäi käymään. Ei kai se lamda kyllä toimikaan kun moottori on kylmä. Voiko viallinen kaasuläppäkotelo tehdä moisen tempun, ettei käynnisty ollenkaan ja voiko kaasuläppäkotelon toimintaa jotenkin testata? Onko bensa puolella jotain, joka voi katkaista bensantulon ? Eli mistä etsisin vikaa? Alkaa tuntua mystiseltä vialta. 
Voikohan jompi kumpi Bensapumppu olla rikki, eli vaikka pyörii, niin ei anna riittävästi painetta?
Voikohan jompi kumpi Bensapumppu olla rikki, eli vaikka pyörii, niin ei anna riittävästi painetta?
W210 200cdi
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
-
JanneVillePetteri
- Vakiokalustoa

- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
Re: S124 220E -92 Ei lähde käyntiin.
Vaihda tulpat kuiteskin,tuskin siitä haittaakaan on..vie pakokaasutesteriin niin näet toimiiko lambda ja onko muut arvot ok.Joskus muuten jollain taisi olla katti tukossa kun teki tuollaisia oireita..
bensanpaineet voi mittauttaa jos epäilet pumppu vikaa..tutki myös mahdolliset imuvuodot jollain cleanerillä..
bensanpaineet voi mittauttaa jos epäilet pumppu vikaa..tutki myös mahdolliset imuvuodot jollain cleanerillä..
Re: S124 220E -92 Ei lähde käyntiin.
Nyt on tulpat vaihdettu, ja päästöt mitattu ja kaikki ok. Kokeilin ottaa vuoronperään aina toisen bensapumpun pois pelistä (johdot irti) ja hyvin tuntu toimivan vain toisellakin pumpulla. Mikshän niitä on siellä 2kpl? Onks toinen varalla jos toinen hajoo?
Otin vielä kaasuläppä kotelolta johdon irti eikä sekään vaikuttanut kun tyhjäkäyntiin.
. Pitää toivoo, että se vika oli sitten siinä ylijännitteen suojareleessä.
Jos vika uusii jatketaan vianhakua.
Otin vielä kaasuläppä kotelolta johdon irti eikä sekään vaikuttanut kun tyhjäkäyntiin.
Jos vika uusii jatketaan vianhakua.
W210 200cdi
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
Re: S124 220E -92 Ei lähde käyntiin.
Melko varmasti se vika oli siinä yj-releessä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
jaakko.putkisaari
- Mersumies

- Viestit: 2565
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: S124 220E -92 Ei lähde käyntiin.
Tulppien lisäksi olisi hyvä vilkista jakajan kannen kunto,kyllä siellä ne molemat pumput tarvitaan turvaamaan paine täys kaasulla jne.
Tosiaan tuo yj rele voi oireilla myös kun juotokset lämpenee ja ei lähde lämpimänä esim;käyntiin auto ennenkuin yj rele jäähtyy hetken.
Onko koska vaihdettu sytkä johdot nekin kun tulee jossain vaiheessa tiensä päähän??
Tosiaan tuo yj rele voi oireilla myös kun juotokset lämpenee ja ei lähde lämpimänä esim;käyntiin auto ennenkuin yj rele jäähtyy hetken.
Onko koska vaihdettu sytkä johdot nekin kun tulee jossain vaiheessa tiensä päähän??
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: S124 220E -92 Ei lähde käyntiin.
Olen samaa mieltä, että molemmat pumput varmaan tarvitaan, mutta lähinnä kokeilin voiko käyntiinlähtöön vaikuttaa toisen bensapumpun pimentyminen ja siihen ei ollut vaikutusta.
Tulpanjohdot mittasin ja niissä on vastusarvo n. 2000 - 2100 ohm ja päällisinkin puolin näyttäävät ehjiltä. Virranjaotintahan ei autossani ole vaan niin sanotut jakajapuolat 2kpl. Niitä en ole vielä mitannut, mutta voihan nuo illalla mitata.
Aamulla ajelin töihin n.45km ja tuntui toimivan
. Löytyykö tuohon yj releeseen jotain arvoja, että sen vois mitata? En ajatellut itse alkaa mittaamaan, mutta eräs tuttu (enemmänkin sähköpuoleen perehtynyt) voisi kokeilla mittailla tuota vanhaa yj relettä.
Tulpanjohdot mittasin ja niissä on vastusarvo n. 2000 - 2100 ohm ja päällisinkin puolin näyttäävät ehjiltä. Virranjaotintahan ei autossani ole vaan niin sanotut jakajapuolat 2kpl. Niitä en ole vielä mitannut, mutta voihan nuo illalla mitata.
Aamulla ajelin töihin n.45km ja tuntui toimivan
W210 200cdi
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
-
jaakko.putkisaari
- Mersumies

- Viestit: 2565
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: S124 220E -92 Ei lähde käyntiin.
No niin tietysti 220e ei tosiaan ole jakajaa,tuon yj releen arvoista en osaa sanoa,yleen sä nk kylmä juotoksia,saattaa kylmänä toimia,mutta lämmetessä irroitaa ja katkoa virtoja.Jotenkin tuntuisi polttoaine puolen vialta etenkin jos puutuu kesken ajon...
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: S124 220E -92 Ei lähde käyntiin.
Nyt se mersu teki taas saman tempun, eli ei lähde käyntii
. Hörähtää, mutta heti sammuu. Onko polttoainepuolella joku paineensäädin ja jos on niin missä? Äsken katsoin, että startatessa tulee kipinä.
1. Voiko jotenkin mitata (yleismittarilla) suoraan tulpanjohdosta antaako puola riittävästi virtaa?
2. Onko autossani erillinen ruiskutuksen ohjausyksikkö?
3. Onko autossani erillinen sytytyksenohjaus yksikkö?
4. Vai ohjaako 2 ja 3 kohdassa mainittuja se niin kutsuttu "ECU" oliko se joku moottorin ohjausyksikkö?
5. Voiko yleismittarilla mitata suuttimille tulevat virrat, ja mitä arvoja pitäisi liittimiin tulla?
Jotenkin tuntuisi, ettei moottori saa polttoainetta.
Positiivista kun aurinko paistaa.
1. Voiko jotenkin mitata (yleismittarilla) suoraan tulpanjohdosta antaako puola riittävästi virtaa?
2. Onko autossani erillinen ruiskutuksen ohjausyksikkö?
3. Onko autossani erillinen sytytyksenohjaus yksikkö?
4. Vai ohjaako 2 ja 3 kohdassa mainittuja se niin kutsuttu "ECU" oliko se joku moottorin ohjausyksikkö?
5. Voiko yleismittarilla mitata suuttimille tulevat virrat, ja mitä arvoja pitäisi liittimiin tulla?
Jotenkin tuntuisi, ettei moottori saa polttoainetta.
Positiivista kun aurinko paistaa.
W210 200cdi
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
-
jaakko.putkisaari
- Mersumies

- Viestit: 2565
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: S124 220E -92 Ei lähde käyntiin.
Nyt kun vika päällä kuuluuko ennen starttausta selvästi polttoaine pumppujen surahdus takapäästä??
Jos ei kuulu mitään niin syytä voisi hakea pa releestä joka pitäisi löytyä akun takaa "musta boxi",joku voisi muistaa mitkä pohjassa näkyvät numerot yhdistettiin hyppylangalla kun rele otetaan pois,tällöin pitäisi pumpulle/pumpuille tulla suora virta.Nyt sitten avaimesta virta päälle jos pumput surisee niin vika ehkä releessä!?? Autokin toki voi käynnistyä,ajamista tuolla ei kyllä suositella ilman relettä"palovaaran" vuoksi....
Jos ei kuulu mitään niin syytä voisi hakea pa releestä joka pitäisi löytyä akun takaa "musta boxi",joku voisi muistaa mitkä pohjassa näkyvät numerot yhdistettiin hyppylangalla kun rele otetaan pois,tällöin pitäisi pumpulle/pumpuille tulla suora virta.Nyt sitten avaimesta virta päälle jos pumput surisee niin vika ehkä releessä!?? Autokin toki voi käynnistyä,ajamista tuolla ei kyllä suositella ilman relettä"palovaaran" vuoksi....
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: S124 220E -92 Ei lähde käyntiin.
Kyllä ne pumput surahtaa, ja olen ne testannut sekä pumput, että releen.
Harmi vaan, kun aloin mittaamaan suuttimille tulevia virtoja niin sepäs otti ja lähti taas käyntiin.
Pitää varmaan pikku hiljaa alkaa kallistumaan siihen tosi asiaan, että moottorinohjainyksikkö (ECU) on rikki.
Nyt kun tarkemmin mietin aina kun auto on lähtenyt käyntiin siinä on ollut ennen sitä akku irti n. 2 - 4h. Nollaakohan tuo ECU jotenkin itsensä kun akku on irti?
Pitää varmaan kysyä tuosta naapuripitäjän (Lohja) Elektromekalta pystyiskö se tarkistaa sen ECU:n, vai löytyykö forumilaisista sellaista velhoa joka osaa korjata ECU:ja? On vähän turhan tyyris osa uutena.
Harmi vaan, kun aloin mittaamaan suuttimille tulevia virtoja niin sepäs otti ja lähti taas käyntiin.
Nyt kun tarkemmin mietin aina kun auto on lähtenyt käyntiin siinä on ollut ennen sitä akku irti n. 2 - 4h. Nollaakohan tuo ECU jotenkin itsensä kun akku on irti?
W210 200cdi
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
Re: S124 220E -92 Ei lähde välillä käyntiin ja välillä lähte
Nyt on taas viikon tauon jälkeen aloitettu mersusta vian etsintä. Sain lainaan uuden ohjausyksikön ja nyt pitää alkaa testaamaan sillä autoa. Koeajo lenkin aikana tein seuraavan havainnon.
Autonihan ei ota paikallaan kuin noin 4200kier/min ilmeisesti ei pidäkään ottaa, mutta kun lähtee ykkösellä paikalltaan todella rivakasti niin auto ei ota kuin nuo 4200kier/min. Kun vaihtaa kakkoselle niin sitten vetää hyvin sinne yli 5000kier/min.
Rajoitetaanko nuo paikalla kierrokset katkomalla bensan saantia vai katkaisemalla sytytysvirta? ja voiko asd valon palaminen vaikuttaa tuohon asiaan?
Edelleen on alkuperäinen vika paikallistamatta. Uudella ohjainyksiköllä ajettu vasta muutama kilometri ja nyt ilmeisesti uusi vika autossa. Aalkaa kohta huumorintaju mersun kanssa loppua.
Autonihan ei ota paikallaan kuin noin 4200kier/min ilmeisesti ei pidäkään ottaa, mutta kun lähtee ykkösellä paikalltaan todella rivakasti niin auto ei ota kuin nuo 4200kier/min. Kun vaihtaa kakkoselle niin sitten vetää hyvin sinne yli 5000kier/min.
Rajoitetaanko nuo paikalla kierrokset katkomalla bensan saantia vai katkaisemalla sytytysvirta? ja voiko asd valon palaminen vaikuttaa tuohon asiaan?
Edelleen on alkuperäinen vika paikallistamatta. Uudella ohjainyksiköllä ajettu vasta muutama kilometri ja nyt ilmeisesti uusi vika autossa. Aalkaa kohta huumorintaju mersun kanssa loppua.
W210 200cdi
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
Re: S124 220E -92 Ei lähde välillä käyntiin ja välillä lähte
Kaukaa haettu yhtäläisyys, mutta kerron kuitenkin.
Vaimolla on W202 240 (farkku), jossa V6 kone ja automaattiloota. Siihen tuli sellainen vika, ettei ottanut kuin himpun yli 4000 kierrosta/min. Vika oli kuutospytyn tulpanjohdoissa. Molemmat rikki. Pyttyä kohti on kaksi tulppaa.
Auto oli luonnollisesti laiska kulkemaan, mutta ajamaan pystyi. Uusin kaikki 12 tulpanjohtoa kerralla, joten nyt pelannee taas jonkin aikaa.
Vaimolla on W202 240 (farkku), jossa V6 kone ja automaattiloota. Siihen tuli sellainen vika, ettei ottanut kuin himpun yli 4000 kierrosta/min. Vika oli kuutospytyn tulpanjohdoissa. Molemmat rikki. Pyttyä kohti on kaksi tulppaa.
Auto oli luonnollisesti laiska kulkemaan, mutta ajamaan pystyi. Uusin kaikki 12 tulpanjohtoa kerralla, joten nyt pelannee taas jonkin aikaa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Re: S124 220E -92 Ei lähde välillä käyntiin ja välillä lähte
Eiköhän tuohon ongelmaan ole parhaimpia vastaamaan nimimerkillä dbfi ta cdi203 itse vasta opetelen tuota mesen elektroniikaa
koita panna vaikka yv:tä jomalle kumalle
koita panna vaikka yv:tä jomalle kumalle
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: S124 220E -92 Ei lähde välillä käyntiin ja välillä lähte
voihan siellä bensapumppu jumia vaikka se suriseekin, ja siksi ei auto jaksanut ottaa kierroksia mutta tyhjää kävi kyllä. välillä se sitte junttaa sen pois pelistä ja auto ei starttaa ei sitten millään
Re: S124 220E -92 Ei lähde käyntiin.
Paineensäädin on polttoainetukissa. Jos vikaa paineensäätimessä, ei yleensä oireile noin.jnev kirjoitti:Nyt se mersu teki taas saman tempun, eli ei lähde käyntii. Hörähtää, mutta heti sammuu. Onko polttoainepuolella joku paineensäädin ja jos on niin missä? Äsken katsoin, että startatessa tulee kipinä.
1. Voiko jotenkin mitata (yleismittarilla) suoraan tulpanjohdosta antaako puola riittävästi virtaa?
2. Onko autossani erillinen ruiskutuksen ohjausyksikkö?
3. Onko autossani erillinen sytytyksenohjaus yksikkö?
4. Vai ohjaako 2 ja 3 kohdassa mainittuja se niin kutsuttu "ECU" oliko se joku moottorin ohjausyksikkö?
5. Voiko yleismittarilla mitata suuttimille tulevat virrat, ja mitä arvoja pitäisi liittimiin tulla?
Jotenkin tuntuisi, ettei moottori saa polttoainetta.
Positiivista kun aurinko paistaa.
Polttoaineen paineensäädinta ohjaa moottorin alipaine. Alipaineletku kannattaa tutkia, ettei ole vuotoja. Joskus on paineensäätimen kalvo hajonnut, jolloin alipaineputkesta pääsee bensiini imusrjaan. Silloin on tiedossa käyntihäiriöitä.
Re: S124 220E -92 Ei lähde välillä käyntiin ja välillä lähte
Kiitoksia kaikille vianhaku talkoisiin osallistuneille.
Taas sitten mersu hyytyi näin Maanantain sadepäivän kunniaksi, eli vika ei ollut moottorinohjainyksikössä.
Tuntuu siltä että ei, saa polttoainetta, koska käy edelleen tyhjäkäyntiä, mutta ei ota kierroksia, ja kohta sitten sammuu kokonaan, kun muutaman minuutin käyttää. Otin äsken pa pumpun releen irti, niin ei käynnisty ollenkaan ja kun laitoin releen takaisin lähtee käyntiin, mutta ei jaksa ottaa kierroksia. Pitää mitata suuttimien resistanssit olisiko niissä vikaa. (en kyllä tiedä miten viallinen suutin oireilee).
Soitin Kahvimaan Autoon Nummelaan, mutta ensimmäinen mahdollinen aika ensiviikon ke ja to. Lupasivat, että isäntä itse soittaa illalla ja keskustellaan, olisiko hänellä ideoita mistä vikaa etsiä. Ja vian haku jatkuu. Nyt sataa vettä ja pihalla on mukava rassata.
Taas sitten mersu hyytyi näin Maanantain sadepäivän kunniaksi, eli vika ei ollut moottorinohjainyksikössä.
Autossa on 2kpl samanlaisia pumppuja ja Pa-pumput kyllä pyörii ja bensaakin tulee koska, otin jo aikaisemmin pumpulta lähtevän putken irti ja kun laitoin virrat päälle, niin bensaa tulee, mutta auto ei lähde käyntiin. Hyrähtää vaan ja käy noin 5sek, ja sammuu. Olen myös ottanut releen irti ja käyttänyt pummpuja pakolla, mutta ei vaikutusta.Roobert kirjoitti:voihan siellä bensapumppu jumia vaikka se suriseekin, ja siksi ei auto jaksanut ottaa kierroksia mutta tyhjää kävi kyllä. välillä se sitte junttaa sen pois pelistä ja auto ei starttaa ei sitten millään
Alipaineletku on ehjä ja paineensäätimen kalvo vaikuttaa ehjältä, kun letkusta imee.rokka1965 kirjoitti: Paineensäädin on polttoainetukissa. Jos vikaa paineensäätimessä, ei yleensä oireile noin.
Polttoaineen paineensäädinta ohjaa moottorin alipaine. Alipaineletku kannattaa tutkia, ettei ole vuotoja. Joskus on paineensäätimen kalvo hajonnut, jolloin alipaineputkesta pääsee bensiini imusrjaan. Silloin on tiedossa käyntihäiriöitä.
Tuntuu siltä että ei, saa polttoainetta, koska käy edelleen tyhjäkäyntiä, mutta ei ota kierroksia, ja kohta sitten sammuu kokonaan, kun muutaman minuutin käyttää. Otin äsken pa pumpun releen irti, niin ei käynnisty ollenkaan ja kun laitoin releen takaisin lähtee käyntiin, mutta ei jaksa ottaa kierroksia. Pitää mitata suuttimien resistanssit olisiko niissä vikaa. (en kyllä tiedä miten viallinen suutin oireilee).
Soitin Kahvimaan Autoon Nummelaan, mutta ensimmäinen mahdollinen aika ensiviikon ke ja to. Lupasivat, että isäntä itse soittaa illalla ja keskustellaan, olisiko hänellä ideoita mistä vikaa etsiä. Ja vian haku jatkuu. Nyt sataa vettä ja pihalla on mukava rassata.
W210 200cdi
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
Re: S124 220E -92 Ei lähde välillä käyntiin ja välillä lähte
Rupes tuntumaan että sieltä on jokin polttoaine linja tukossa esim filtterit ei enää muuta keksi jos nuo kaikki on tsekattu.
tuntuis ettei anna tarpeeksi tavaraa että jaksais käydä kaasulla.
tuntuis ettei anna tarpeeksi tavaraa että jaksais käydä kaasulla.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: S124 220E -92 Ei lähde välillä käyntiin ja välillä lähte
Nyt on taas vikaa etsitty.
Sain auton käyntiin, mutta ei jaksanut otaa kierroksia ja otin ilmamassamittarin johdon irti ja autohan toimii
. Nyt ajoin auton kotiin ja tein saman kokeen eli ilmamassamittarin liitin paikakalleen, niin ei vastaa kaasuun ollenkaan ja liitin irti niin ottaa kierroksia. Vika on ilmeisestikin ilmamassamittarissa. Saa polttoainetta, mutta saa niin paljon, että tukehtuu.
Eli rahallahan tästäkin selvitään. Nyt vaan pitää nuukana miehenä selvittää mistä massamittarin halvimmalla saa.
Vielä kerran kiitokset kaikille vinkeistä ja neuvoista.
Sain auton käyntiin, mutta ei jaksanut otaa kierroksia ja otin ilmamassamittarin johdon irti ja autohan toimii
Eli rahallahan tästäkin selvitään. Nyt vaan pitää nuukana miehenä selvittää mistä massamittarin halvimmalla saa.
W210 200cdi
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
Re: S124 220E -92 Ei lähde välillä käyntiin. Vika löytyi.
Mulla rikkinäinen eha teki tollasta m103 koneessa.Tosta e220 koneesta en tiedä onks siinä enään sellasta vekotinta?
Re: S124 220E -92 Ei lähde välillä käyntiin. Vika löytyi.
Mulla oli bensavehkeis aina ennen tukkia painemittari. Varmaan vieläkin saa alle 20e liittimineen hydrauliikkaliikkeistä tai autoliikkeistä.



