Moi,
kohteena siis -02 w203 200cdi joka on vikatilassa (ei kierrä yli 3krpm). Kävin paikallisella yleishuoltamolla ottamassa koodit (oli joku boschin yleistesteri) ja se löysi muutaman vian: Ilmamäärämittarin ja ahtopaineanturin jännite liian korkea. No tuon ahtopaineanturin sai kuitattua pois, mutta ilmamäärämittarin vika jäi. Ja vikatila myös.
Uskaltaako tuon perusteella ostella jo ilmamäärämittarin, vai täytyykö viedä oikeen starilla katottavaksi? Toisaalta 300tkm ja alkuperäinen Maffi paikallaan. KL-varaosien 75€ maffi on varmaan hyvä? Entä poistuuko vikatila jos itse vaihdan anturin?
Ja asiasta kolmanteen, uskaltaako tommosta moottoritilaa pestä ilman painetta edes suojamuovi päälllä?
CDI:n vikatila ja ilmamäärämittari - Ratkaistu
CDI:n vikatila ja ilmamäärämittari - Ratkaistu
Viimeksi muokannut JocceKoo, Ke 08.06.2011 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CDI:n vikatila ja ilmamäärämittari
kyllä sen melkeen uskaltaisi vaihtaa, yleensä kyllä maffi ei aiheuta vikatilaa ja silloin on helpompi testata sen toiminta irrottamalla sen johto ja ajamalla lenkki --> jos auton kulku ei muutu huonompaan suuntaan kun johto irti niin maffissa vika.
Kl:n maffin on hyvä ja sen voi itse vaihtaa eikä tarvitse kuitata mitään testerillä että lähtee toimimaan.
Kl:n maffin on hyvä ja sen voi itse vaihtaa eikä tarvitse kuitata mitään testerillä että lähtee toimimaan.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: CDI:n vikatila ja ilmamäärämittari
Joo tosiaan kokeilin ottaa maffilta piuhan irti, mutta ei ollut vaikutusta, vikatila pysyi. Eli kokeillaan maffin vaihdolla.
Re: CDI:n vikatila ja ilmamäärämittari - Ratkaistu
KL:n maffi vaihdettu yli 300tkm nähneen orggiksen tilalle = Auto toimii taas normaalisti. Suhteellisen pienellä laitolla mennyt tuokin auto, ollut sukulaisella jostain 80tkm ajetusta, ja nyt mittarissa joku 320tkm. Yhtään anturia ei ole vaihdettu ainakaan kuittien ja huoltokirjan perusteella, termostaatti 2 kertaa, yksi vesipumppu ja normaalisti kuluvaa tavaraa kuten raidetangonpäätä ja jarruosaa. Että eipä tommonen CDI taidakaan yhtään sen heikompi olla mitä vanhat esikammiodieselit. Alkaa oikeastaan itselläkin pientä sähkömersukuumetta nostella :O
Mutta kysästään vielä uudestaan tota aikaisempaa, eli uskaltaako tommosen konetilan pestä Pinelinellä ja juoksevalla vedellä? Ei ole varmaan koskaan pesty, ja on todellakin sen näköinen myös. Huomaisi alkavat vuodot yms. nopeampaa kun olisi peruspuhdas.
Mutta kysästään vielä uudestaan tota aikaisempaa, eli uskaltaako tommosen konetilan pestä Pinelinellä ja juoksevalla vedellä? Ei ole varmaan koskaan pesty, ja on todellakin sen näköinen myös. Huomaisi alkavat vuodot yms. nopeampaa kun olisi peruspuhdas.
Pineline vie kyllä rasvat tehokkaasti, paineilmalla kuivaus ja esim. crc:tä joka paikkaan, muuten hapettuu ikävästi.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Juu kyllä cdi-koneinen mersu tarjoaa huolentonta ajoa, autoja on vaan niin paljon olemassa ja koko ajan liikenteessä että väkisinkin joku aina kirjoittaa että on jotain ongelmaa
Kulutukseltaan ja väännötään kuitenkin huomattavasti edellä esikammiokoneita 
Itse olen pessyt konehuonetta miedolla liottimella jonka olen antanut hetken vaikuttaa ja sitten tulikuumalla vedellä huuhtelu ja auto sen jälkeen käymään että häviää kosteus. Moottori luonnollisesti ajettu kuumaksi ennen pesua... Kylmällä vedellä en ole koskaan uskaltanut koittaa...
Itse olen pessyt konehuonetta miedolla liottimella jonka olen antanut hetken vaikuttaa ja sitten tulikuumalla vedellä huuhtelu ja auto sen jälkeen käymään että häviää kosteus. Moottori luonnollisesti ajettu kuumaksi ennen pesua... Kylmällä vedellä en ole koskaan uskaltanut koittaa...
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Juu.. nää on ihan hyviä vehkeitä, kunhan vaan lastentaudit laittaa kerralla kuntoon. Jos vaan lusikka tai räikkä yhtään kädessä pysyy, niin pääsee säästämään vielä kustannuksissakin. Ei itsellä ainakaan pahaa sanottavaa.