C200 Öljyvuodot. (Ongelma ratkaistu)
C200 Öljyvuodot. (Ongelma ratkaistu)
Hei!
Mersuun laitettiin uusi kampiakselin stefa joka auttoi öljyvuotoon.
Mersuun laitettiin uusi kampiakselin stefa joka auttoi öljyvuotoon.
Viimeksi muokannut Fixa, Su 12.06.2011 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: C200 Öljyvuodot.
sullahan on siinä siis m104 sarjan moottori, joissa yleinen vika on tuo kannentiivisteen pettäminen kannen etuosasta oikeasta kulmasta, jota tuossa sinunkin moottorissa on näköjään "korjattu" laittamalla liimamassaa tuohon vuotavaan kohtaan
ei minusta kovin fiksua autonhuoltoa mutta kukin tavallaan. tosin tuo öljyvuoto ei sinänsä ole vakavaa siihen asti kunnes sitä öljyä tulee jo 2L/km sieltä pihalle tai kun vedet ja öljyt on sekaisin. itse kuitenkin vaihtaisin kansipahvin jo kosmeettisista syistä hetimmiten 


Re: C200 Öljyvuodot.
Kannentiiviste itse ei maksa kuin kolmisen kymppiä tms. Työtä sitten menee, eli kannattaa hiukan kysellä hintoja sieltä missäFixa kirjoitti:Hei!
Lähinnä kiinnostaa mitä tälle kannattaisi alkaa tehdä vai kannattaako ollenkaan (kuinka kallista). Kiitos!
on kokemusta näitten vaihdosta. Tai sitten jos joku osaava kaveri lähipiiristä nakkaa uuden pahvin sinne talkoilla niin aina parempi.

Re: C200 Öljyvuodot.
Löysin seuraavanlaisen linkin: http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... tunurkasta
Onkohan mitään järkeä lähteä koittamaan tätä kiristystä? Olisi tietysti varmempi vaihtaa heti tiiviste.
Onkohan mitään järkeä lähteä koittamaan tätä kiristystä? Olisi tietysti varmempi vaihtaa heti tiiviste.
Re: C200 Öljyvuodot.
voihan tuota kokeilla, saattaa jopa tulla kuntoonkin.
- Vauhdin Kuningas
- Vakiokalustoa
- Viestit: 74
- Liittynyt: Su 30.11.2008 22:35
Re: C200 Öljyvuodot.
Itsellä vuotaa tuosta samasta kohtaa (C220 bensa -93) ja en ole tehnyt asialle yhtään mitään, koska 10000km öljynvaihtovälin aikana ei tarvi koskaan öljyä lisätä tuon vuodon takia. En ole edes öljytikusta huomannut, että öljyä häviäisi mihinkään, mutta kyllä se siitä koneen kyljestä vuotaa, koska kylki on aina märkä ja öljypohjasta saa aina pyyhkiä öljytipat pois kun ottaa välipohjan irti.
Joten sun tapauksessa seuraisin, että paljonko se hävittää sitä öljyä siitä koneen kyljestä. Jos öljyä ei vaihtovälin aikana tarvi kovin paljoa lisätä niin itse en tekisi asialle mitään. Itse olen myös miettinyt sen kansipahvin vaihtoa, mutta on asiansa osaavalta henkilöltä kuulemma noin 8-10h homma, itse joutuisin ensikertalaisena käyttään varmasti tuplasti aikaa siihen hommaan. Lisäksi kansi kannattaa jossakin hiotuttaa suoraksi ennen sen kiinnitystä, josta koituu myös joitakin pieniä kuluja. Eli oman harkinnan mukaan kannattaa asialle tehdä jotain tai olla tekemättä...
Joten sun tapauksessa seuraisin, että paljonko se hävittää sitä öljyä siitä koneen kyljestä. Jos öljyä ei vaihtovälin aikana tarvi kovin paljoa lisätä niin itse en tekisi asialle mitään. Itse olen myös miettinyt sen kansipahvin vaihtoa, mutta on asiansa osaavalta henkilöltä kuulemma noin 8-10h homma, itse joutuisin ensikertalaisena käyttään varmasti tuplasti aikaa siihen hommaan. Lisäksi kansi kannattaa jossakin hiotuttaa suoraksi ennen sen kiinnitystä, josta koituu myös joitakin pieniä kuluja. Eli oman harkinnan mukaan kannattaa asialle tehdä jotain tai olla tekemättä...
W202, C220 -93 pensakone
Re: C200 Öljyvuodot.
Sen verran olen seurannut että selvästi näkyy vähenemistä kun katsoo öljytikkua. ja vähän olen lisäillytkin öljyä.Vauhdin Kuningas kirjoitti:Itsellä vuotaa tuosta samasta kohtaa (C220 bensa -93) ja en ole tehnyt asialle yhtään mitään, koska 10000km öljynvaihtovälin aikana ei tarvi koskaan öljyä lisätä tuon vuodon takia. En ole edes öljytikusta huomannut, että öljyä häviäisi mihinkään, mutta kyllä se siitä koneen kyljestä vuotaa, koska kylki on aina märkä ja öljypohjasta saa aina pyyhkiä öljytipat pois kun ottaa välipohjan irti.
Joten sun tapauksessa seuraisin, että paljonko se hävittää sitä öljyä siitä koneen kyljestä. Jos öljyä ei vaihtovälin aikana tarvi kovin paljoa lisätä niin itse en tekisi asialle mitään. Itse olen myös miettinyt sen kansipahvin vaihtoa, mutta on asiansa osaavalta henkilöltä kuulemma noin 8-10h homma, itse joutuisin ensikertalaisena käyttään varmasti tuplasti aikaa siihen hommaan. Lisäksi kansi kannattaa jossakin hiotuttaa suoraksi ennen sen kiinnitystä, josta koituu myös joitakin pieniä kuluja. Eli oman harkinnan mukaan kannattaa asialle tehdä jotain tai olla tekemättä...
Ja näkyy tietysti aina öljyläikät siellä missä auto on ollut pysähdyksissä. Pitääpä miettiä mitä alkaisi tekemään. Itse en osaa vaihtaa kansipahvia.
Re: C200 Öljyvuodot.
Kanattaahan tuo kansi pahvi vaihtaa ennen kuin on vedet ja öljyt sekaisin sitten se maksaa paljon enemmän.
Katso nyt ensin ettei se ole ventiilikopan tiiviste joka siellä vuotaa
Katso nyt ensin ettei se ole ventiilikopan tiiviste joka siellä vuotaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: C200 Öljyvuodot.
Ei ole venttiilikopan tiiviste, se on tarkistettu. Täytyy viedä laitettavaksi tuo, ettei mene pahemmaksi.arska10 kirjoitti:Kanattaahan tuo kansi pahvi vaihtaa ennen kuin on vedet ja öljyt sekaisin sitten se maksaa paljon enemmän.
Katso nyt ensin ettei se ole ventiilikopan tiiviste joka siellä vuotaa