C200 Öljyvuodot. (Ongelma ratkaistu)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Fixa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

C200 Öljyvuodot. (Ongelma ratkaistu)

Viesti Kirjoittaja Fixa »

Hei!

Mersuun laitettiin uusi kampiakselin stefa joka auttoi öljyvuotoon.
Viimeksi muokannut Fixa, Su 12.06.2011 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roobert
Mersumies
Mersumies

Re: C200 Öljyvuodot.

Viesti Kirjoittaja Roobert »

sullahan on siinä siis m104 sarjan moottori, joissa yleinen vika on tuo kannentiivisteen pettäminen kannen etuosasta oikeasta kulmasta, jota tuossa sinunkin moottorissa on näköjään "korjattu" laittamalla liimamassaa tuohon vuotavaan kohtaan :lol: ei minusta kovin fiksua autonhuoltoa mutta kukin tavallaan. tosin tuo öljyvuoto ei sinänsä ole vakavaa siihen asti kunnes sitä öljyä tulee jo 2L/km sieltä pihalle tai kun vedet ja öljyt on sekaisin. itse kuitenkin vaihtaisin kansipahvin jo kosmeettisista syistä hetimmiten :roll:
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Fixa kirjoitti:Hei!

Lähinnä kiinnostaa mitä tälle kannattaisi alkaa tehdä vai kannattaako ollenkaan (kuinka kallista). Kiitos!
Kannentiiviste itse ei maksa kuin kolmisen kymppiä tms. Työtä sitten menee, eli kannattaa hiukan kysellä hintoja sieltä missä
on kokemusta näitten vaihdosta. Tai sitten jos joku osaava kaveri lähipiiristä nakkaa uuden pahvin sinne talkoilla niin aina parempi. :thumbup:
Fixa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Löysin seuraavanlaisen linkin: http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... tunurkasta
Onkohan mitään järkeä lähteä koittamaan tätä kiristystä? Olisi tietysti varmempi vaihtaa heti tiiviste.
Roobert
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Roobert »

voihan tuota kokeilla, saattaa jopa tulla kuntoonkin.
Vauhdin Kuningas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Vauhdin Kuningas »

Itsellä vuotaa tuosta samasta kohtaa (C220 bensa -93) ja en ole tehnyt asialle yhtään mitään, koska 10000km öljynvaihtovälin aikana ei tarvi koskaan öljyä lisätä tuon vuodon takia. En ole edes öljytikusta huomannut, että öljyä häviäisi mihinkään, mutta kyllä se siitä koneen kyljestä vuotaa, koska kylki on aina märkä ja öljypohjasta saa aina pyyhkiä öljytipat pois kun ottaa välipohjan irti.

Joten sun tapauksessa seuraisin, että paljonko se hävittää sitä öljyä siitä koneen kyljestä. Jos öljyä ei vaihtovälin aikana tarvi kovin paljoa lisätä niin itse en tekisi asialle mitään. Itse olen myös miettinyt sen kansipahvin vaihtoa, mutta on asiansa osaavalta henkilöltä kuulemma noin 8-10h homma, itse joutuisin ensikertalaisena käyttään varmasti tuplasti aikaa siihen hommaan. Lisäksi kansi kannattaa jossakin hiotuttaa suoraksi ennen sen kiinnitystä, josta koituu myös joitakin pieniä kuluja. Eli oman harkinnan mukaan kannattaa asialle tehdä jotain tai olla tekemättä...
W202, C220 -93 pensakone
Fixa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Vauhdin Kuningas kirjoitti:Itsellä vuotaa tuosta samasta kohtaa (C220 bensa -93) ja en ole tehnyt asialle yhtään mitään, koska 10000km öljynvaihtovälin aikana ei tarvi koskaan öljyä lisätä tuon vuodon takia. En ole edes öljytikusta huomannut, että öljyä häviäisi mihinkään, mutta kyllä se siitä koneen kyljestä vuotaa, koska kylki on aina märkä ja öljypohjasta saa aina pyyhkiä öljytipat pois kun ottaa välipohjan irti.

Joten sun tapauksessa seuraisin, että paljonko se hävittää sitä öljyä siitä koneen kyljestä. Jos öljyä ei vaihtovälin aikana tarvi kovin paljoa lisätä niin itse en tekisi asialle mitään. Itse olen myös miettinyt sen kansipahvin vaihtoa, mutta on asiansa osaavalta henkilöltä kuulemma noin 8-10h homma, itse joutuisin ensikertalaisena käyttään varmasti tuplasti aikaa siihen hommaan. Lisäksi kansi kannattaa jossakin hiotuttaa suoraksi ennen sen kiinnitystä, josta koituu myös joitakin pieniä kuluja. Eli oman harkinnan mukaan kannattaa asialle tehdä jotain tai olla tekemättä...
Sen verran olen seurannut että selvästi näkyy vähenemistä kun katsoo öljytikkua. ja vähän olen lisäillytkin öljyä.
Ja näkyy tietysti aina öljyläikät siellä missä auto on ollut pysähdyksissä. Pitääpä miettiä mitä alkaisi tekemään. Itse en osaa vaihtaa kansipahvia.
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kanattaahan tuo kansi pahvi vaihtaa ennen kuin on vedet ja öljyt sekaisin sitten se maksaa paljon enemmän.
Katso nyt ensin ettei se ole ventiilikopan tiiviste joka siellä vuotaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Fixa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

arska10 kirjoitti:Kanattaahan tuo kansi pahvi vaihtaa ennen kuin on vedet ja öljyt sekaisin sitten se maksaa paljon enemmän.
Katso nyt ensin ettei se ole ventiilikopan tiiviste joka siellä vuotaa
Ei ole venttiilikopan tiiviste, se on tarkistettu. Täytyy viedä laitettavaksi tuo, ettei mene pahemmaksi.
Vastaa Viestiin