124 vuotaa polttoainetta...
124 vuotaa polttoainetta...
Elikkä auto 250D -86 ja nyt ilmeni tällainen ongelma, että auto vuotaa polttoainetta... Kun kone on käynnissä niin mitään näkyvää vuotoa ei löydy (pumppu on hieman kostea suihkuputkien juuresta), mutta kun auto seisoo yön yli pihalla niin auton alla on suuri (n.2-3dl) lammikko... Eli onko jokin yleinen vika mistä tämä johtuu? Ja mistä saa tiivisteitä suuttimiin ja suihkutusputkiin? Motonetistä ko. tiivisteitä ei ainakaan löydy...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Suuttimienputkista ei pysty koneen pyörimättä polttoainetta paljon vuotamaan - vain putkessa oleva polttoaine. Koneen käydessä putkissa on kova paine ja tällöin vuotaa jos vuotaa. Yleisin polttoaineen vuotokohta on suuttimilta tulevat paluu kumiletkut, jotka ajanmittaan kovettuu ja katkeaa.
Seuraavana lähtisin tutkimaan polttoainesuodatinta ja polttoaineputkistoa. Polttoainevuoto saattaa kauempana, mutta valuu maahan jostain tietystä kohdasta. Muovien alle voi keräätyä polttoainetta, joka valuu auton seistessä lätäköksi.
Seuraavana lähtisin tutkimaan polttoainesuodatinta ja polttoaineputkistoa. Polttoainevuoto saattaa kauempana, mutta valuu maahan jostain tietystä kohdasta. Muovien alle voi keräätyä polttoainetta, joka valuu auton seistessä lätäköksi.
uutta ongelmaa...
pohjapanssarin olen ottanut pois juuri vuodon paikallistamiseksi ja lätäkkö on edelleen öljypohjan kohdalla (aine on kuitenkin dieseliä)! Ja miten eikö se ottais ilmoja jos vuoto olisi jossain ennen pumppua? Lähtee nimittäin aamulla käyntiin ihan normaalisti!
Eikä tämä ole ainoa ongalma ko.auton kanssa. Tännään yritin säädättää ruskeasuon teboililla pyöräkulmat ja sieltähän tuli kilometrin mittainen vikalista osista ja puslista, jotka olisi vaihdettava ennen kuin pyöräkulman voisi säätää! Taitanee olla motonet halvin paikka ko. puslat, raidetangot, takasäätötangot, taka alatukivarsien puslat, alapallonivel ym. ym. ym. ym.
ostaa? Onko puslien vaihdattamisesta pääkaupunkiseudulla kokemusta? Mikä olisi edullisin paikka? kuitilla ei niin väliä...
Eikä tämä ole ainoa ongalma ko.auton kanssa. Tännään yritin säädättää ruskeasuon teboililla pyöräkulmat ja sieltähän tuli kilometrin mittainen vikalista osista ja puslista, jotka olisi vaihdettava ennen kuin pyöräkulman voisi säätää! Taitanee olla motonet halvin paikka ko. puslat, raidetangot, takasäätötangot, taka alatukivarsien puslat, alapallonivel ym. ym. ym. ym.

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- Daimler
- Mersumies
- Viestit: 616
- Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
- Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala
Itsellä rupesi vuotamaan yksi ruiskupumpulta lähtevä suihkuputki juuri sen mutterin "välistä".KIristys ei auttaunut joten leikkasin kumisesta paluuletkusta pikku tiivisteen mutterin ja putken väliin,nyt tuli vaan mieleen että pitäisi varmaan vaihtaa nuo suihkuputket,ovatko hinnakkaita ja saako valmista sarjaa vai pitääkö taivutella itse? Eli siis pumpulta suuttimiin menevät putket.
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
minulla sama homma.. ei auttanut vaikka kuinka kiristi mutteria. ruiskulta lähtevä nelossylinterin putki oli aivan juuresta poikki, vuoto vähän hellitti painamalla putkea pumppuun päin. Hain romikselta uuden(käytetyn). makso4€.Daimler kirjoitti:Itsellä rupesi vuotamaan yksi ruiskupumpulta lähtevä suihkuputki juuri sen mutterin "välistä".KIristys ei auttaunut joten leikkasin kumisesta paluuletkusta pikku tiivisteen mutterin ja putken väliin,nyt tuli vaan mieleen että pitäisi varmaan vaihtaa nuo suihkuputket,ovatko hinnakkaita ja saako valmista sarjaa vai pitääkö taivutella itse? Eli siis pumpulta suuttimiin menevät putket.
Nyt uudempi 250d ja vuotaa jostain sylinterin päästä mistä lie.. saattaapi olla juuri se paluuputki! :?
Vito 134 cdi
w212
w212