Kiitos jo etukäteen neuvoista.
MB W211 E280CDI jousien värimerkinnät
MB W211 E280CDI jousien värimerkinnät
Tuli ostettua tuollainen -06 käyttöönotettu (facelift -malli) E280CDI V6 farmari. Muuten hyvä, mutta kun on Elegance-malli niin vähän on turhan korkea. Perää jo vähän Star:lla laskin, mutta kun keulaa pitäisi saada alaspäin. Kysymys kuuluu, että mitämerkkaa jousissa värimerkinnät? Jos vaikka Kl:n nettisivuilta katon avantgarde-jousia niin niitä on montaa sorttia ja jokaisessa eri värimerkinnät. Osaisikohan joku kertoa, että millaiset jouset tohtisin tilata, että passaa autoon. korkeus saisi laskea sen n.30mm elegancen korkeudesta. Eli ei ihan tonttiin mutta ei tuollaista "maasturia" niinkuin nyt on
Haluaisin mieluummin avantgarde-jouset, kuin jonkun tuninkialustasarjan, ku en mitään kivirekeä autosta tahdo.
Kiitos jo etukäteen neuvoista.
Kiitos jo etukäteen neuvoista.
S211 E280 CDI A T 7g-tronic, -06
Re: MB W211 E280CDI jousien värimerkinnät
Tässä linkki olisiko apua
http://www.mbca.org/forum/front-springs-color-code" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mbca.org/forum/front-springs-color-code" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: MB W211 E280CDI jousien värimerkinnät
No ei tuosta kyl oo mitään apuaarska10 kirjoitti:Tässä linkki olisiko apua
http://www.mbca.org/forum/front-springs-color-code" onclick="window.open(this.href);return false;
X204 220CDI
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: MB W211 E280CDI jousien värimerkinnät
morjesta.
itsellä saman kaltainen prokkis edessä ensviikolla tosin väyryseen.
aikani miettinyt noita jousia ja mallimerkintöjä jne. ja tulin siihen tulokseen (joku tämän neuvoi jossain vaiheessa) että katkaisen jousesta laikkakoneella puoli kierrettä kerrallaan sovittaen korkeuden haluamalleni tasolle.
tällä hetkellä itsellä on vahvistetut etujouset ja muuten ihan balanssissa mutta sentin pari liian korkealla....niin ja ettei kukaan neuvo turhaan kumit on ykköset (kuten aina
).
itsellä saman kaltainen prokkis edessä ensviikolla tosin väyryseen.
aikani miettinyt noita jousia ja mallimerkintöjä jne. ja tulin siihen tulokseen (joku tämän neuvoi jossain vaiheessa) että katkaisen jousesta laikkakoneella puoli kierrettä kerrallaan sovittaen korkeuden haluamalleni tasolle.
tällä hetkellä itsellä on vahvistetut etujouset ja muuten ihan balanssissa mutta sentin pari liian korkealla....niin ja ettei kukaan neuvo turhaan kumit on ykköset (kuten aina
Opel, "weird lieben autos"....
Re: MB W211 E280CDI jousien värimerkinnät
Kuulin joskus vanhalta mersu mieheltä että vartti kierros pudotaa noin 1cm:n
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: MB W211 E280CDI jousien värimerkinnät
joo toi varmaan pitää paikkansa melkolailla....meinaan kun tuossa muutama kk sitten jousi oli poikki alaosasta sen varttikierteen palan verran oli keula vajaan sentin notkollaan....arska10 kirjoitti:Kuulin joskus vanhalta mersu mieheltä että vartti kierros pudotaa noin 1cm:n
pitää aloitella pätkien 1cm jousta kerrallaan
Opel, "weird lieben autos"....
Re: MB W211 E280CDI jousien värimerkinnät
No on siitä hiukan apua. KL:n sport/avantgardejousia on 3 eri sorttia. värimerkinnät:1vihr+1kelt, 1virh+2kelt,1vihr+3kelt. Nuo värit siis merkkaa yläpään kumin korkeutta?? Mutta mikän nuista jousista on lyhyin, osaisiko joku vastata siihenTässä linkki olisiko apua
http://www.mbca.org/forum/front-springs-color-code" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E280 CDI A T 7g-tronic, -06
Re: MB W211 E280CDI jousien värimerkinnät
itellä vähän samanlaista ongelmaa laitatin autooni uudet (tarvike)iskarit ja niiden myötä auton keula nousi entisä ylemmäs, kun auto on classic niin koroa on muutenkin. olen miettinyt tuota jousien pätkimistä, mutta miten lie vaikuttaa ajoon?! toisaalta ei ollut niin kalliit iskarit että vois vaikka huvikseen kokeilla laikalla madaltaa ja jos ei toimi ni laittas jotkut avantgarde jouset...
Audi Q7
Ex: E-mersuja
Ex: E-mersuja
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: MB W211 E280CDI jousien värimerkinnät
ei niitä iskareita kyllä kannata laikkailla....oisko kyse nyt jousista kuitenkin ?villeeino kirjoitti:itellä vähän samanlaista ongelmaa laitatin autooni uudet (tarvike)iskarit ja niiden myötä auton keula nousi entisä ylemmäs, kun auto on classic niin koroa on muutenkin. olen miettinyt tuota jousien pätkimistä, mutta miten lie vaikuttaa ajoon?! toisaalta ei ollut niin kalliit iskarit että vois vaikka huvikseen kokeilla laikalla madaltaa ja jos ei toimi ni laittas jotkut avantgarde jouset...
eikä vaikuta ajoon ainakaan omasta mielestä mitenkään (väyrysessä).
Opel, "weird lieben autos"....
Re: MB W211 E280CDI jousien värimerkinnät
Kyllä seon toi jousi joka pitää tuon auton korkeuden oikeana eikä iskari jos jos koitat otaa jousen pois niin kyllä nokka putoaa
iskarin tehtävänä on vaimentaa iskuja eikä säätää korkeutta paitsi noissa airmaticissa
iskarin tehtävänä on vaimentaa iskuja eikä säätää korkeutta paitsi noissa airmaticissa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
osku280cdi
- Vakiokalustoa

- Viestit: 62
- Liittynyt: Pe 18.06.2010 22:44
- Paikkakunta: P-Suomi
Re: MB W211 E280CDI jousien värimerkinnät
Tarjolla olis w211 e280 cdi v6 avantgarden etujouset 80€/pari+PK.
Ne värikoodit meinaa jousenjäykkyytä.
Ne värikoodit meinaa jousenjäykkyytä.
Re: MB W211 E280CDI jousien värimerkinnät
Laittaa ensialkuun jousilautasen sokan alimpaan uraan.
Niitähän on nähty että vaihdetaan iskarit ja jätetään sokka siihen missä se sattuu olemaan, sitten ihmetellään kun keula on ylhäällä.
Niitähän on nähty että vaihdetaan iskarit ja jätetään sokka siihen missä se sattuu olemaan, sitten ihmetellään kun keula on ylhäällä.
wiimax.fi
Re: MB W211 E280CDI jousien värimerkinnät
LopenUupunut kirjoitti:ei niitä iskareita kyllä kannata laikkailla....oisko kyse nyt jousista kuitenkin ?villeeino kirjoitti:itellä vähän samanlaista ongelmaa laitatin autooni uudet (tarvike)iskarit ja niiden myötä auton keula nousi entisä ylemmäs, kun auto on classic niin koroa on muutenkin. olen miettinyt tuota jousien pätkimistä, mutta miten lie vaikuttaa ajoon?! toisaalta ei ollut niin kalliit iskarit että vois vaikka huvikseen kokeilla laikalla madaltaa ja jos ei toimi ni laittas jotkut avantgarde jouset...![]()
eikä vaikuta ajoon ainakaan omasta mielestä mitenkään (väyrysessä).
aivan jouset!
tämä laitettiin samalle kohdalle kuin aiemmin (toki vanhat jouset on jonkin verran löystyny) mutta se sokka tuli toisiks alimpaan uraan joten eipä siinä juuri enää ole varaa...dealer kirjoitti:Laittaa ensialkuun jousilautasen sokan alimpaan uraan.
Niitähän on nähty että vaihdetaan iskarit ja jätetään sokka siihen missä se sattuu olemaan, sitten ihmetellään kun keula on ylhäällä.
Audi Q7
Ex: E-mersuja
Ex: E-mersuja
Re: MB W211 E280CDI jousien värimerkinnät
Jatketaan tähän samaan:
onko jollakin käsitystä onko ajotuntumassa kummempia eroja näissä avantgarden jousissa 1vih+1kelt, 1vih+2kelt, 1vih+3kelt? pituushan pitäisi olla sama, vain jäykkyys muuttuu täplien lisääntyessä. tarkotus olis laittaa classicin etusiin jotkut noista.
onko jollakin käsitystä onko ajotuntumassa kummempia eroja näissä avantgarden jousissa 1vih+1kelt, 1vih+2kelt, 1vih+3kelt? pituushan pitäisi olla sama, vain jäykkyys muuttuu täplien lisääntyessä. tarkotus olis laittaa classicin etusiin jotkut noista.
Audi Q7
Ex: E-mersuja
Ex: E-mersuja
Re: MB W211 E280CDI jousien värimerkinnät
Näkeekö tuota sokan asentoa, tai uria tolpan ollessa autossa kiinni (jos renkaan ottaa pois edestä)?dealer kirjoitti:Laittaa ensialkuun jousilautasen sokan alimpaan uraan.
Niitähän on nähty että vaihdetaan iskarit ja jätetään sokka siihen missä se sattuu olemaan, sitten ihmetellään kun keula on ylhäällä.
W211 220cdi
Re: MB W211 E280CDI jousien värimerkinnät
Eipä taida näkyä. Kyseessä on siis tällainen konstruktio:cdi2002 kirjoitti:Näkeekö tuota sokan asentoa, tai uria tolpan ollessa autossa kiinni (jos renkaan ottaa pois edestä)?


Re: MB W211 E280CDI jousien värimerkinnät
Saako tota sokkaa paikassa vaihdettua? sillai että jousi puristimella ryppyyn,ja lautaneen ylös ja muutamaan? onko normaali lukko sokka vai kummoinen?
_____________________________
MB E s212 250cdi
[ex]MB E w211 270cdi -02
MB E s212 250cdi
[ex]MB E w211 270cdi -02
Re: MB W211 E280CDI jousien värimerkinnät
Lukkosokan paikan muuttaminen vaatii koko tolpan purkamisen, eli tolppa irti autosta, jousi lyttyyn ylälautanen irti ja jousi pois. Ihan ruuvimeisselillä tai vastaavalla kampeamalla saa tuota sokan paikkaa vaihdettua.
On se vaan aika jännä kun koko keulan paino makaa tuollaisen ~1mm paksun sokan varassa...
Mutta tuntuu kestävän.
On se vaan aika jännä kun koko keulan paino makaa tuollaisen ~1mm paksun sokan varassa...



