w 124 250 konkkaa ja savuttaa käynnistäessä
w 124 250 konkkaa ja savuttaa käynnistäessä
Kone konkkaa ja savuttaa kauniin sinistä savua kylmäkäynnistyksen jälkeen. Hehkut on kunnossa. Lämpimänäkin tulee sinistä käryä putkesta, ei niin paljon kuin kylmänä, mutta huomaa kuitenkin. Ensin ajattelin että jokin suutin ruikkii, ja niinpä testattiin suuttimet ja eikun asentamaan parhaat takaisin moottoriin. Kun poistin takimmaista suutinta, niin suuttimen ja etukammion välissä oli mustaa nestettä jota ensin ajattelin, että nythän vika löytyi täältä. Liikaa antava suutin ja nokea liuenneena sekaan, mutta ei. Suutinten vaihdon jälkeen vika on yhä samanlainen. Niinpä tämä musta neste on öljyä, mutta mistä se pääsee etukammioon? Koneella on ajettu n. 450 tkm, ja pitäisi pitää paikkansa, mutta on seisonut viimeiset 5 vuotta, ja edellisen omistajan mukaan tälläistä vikaa ei ole ollut kun auto (moottori palvelee vielä, auto ei) on ollut vielä aktiivisessa toiminnassa. Olisisiko renkaat tartttuneet kiinni vai mistä tämä johtuu? Suutin ja etukammiohan ei ole lähelläkään öljyä?
Re: w 124 250 konkkaa ja savuttaa käynnistäessä
voisi olla kansi halki ja sieltä sitä ölppää sitten tulisi sinnekin kammioon mutta ei oikein taho uskoo tuosta 250:stä, 200D olis jo eri juttu
käytäppäs venakoppa irti ja tarkista että nokan ajotus on kohdillaan kampiakseliin nähden. venttiilivarren kumithan voisi savuttaa kyllä kun varmasti ovat heikossa hapessa kun aivan kuivillaan kerran olleet 5 vuotta.

Re: w 124 250 konkkaa ja savuttaa käynnistäessä
Voisihan tuo etukammiokin olla rikki tai sitten kannen tiiviste kuivunut ajanmyöten joten vuotaa paskaa tuone
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w 124 250 konkkaa ja savuttaa käynnistäessä
Nyt suurin epailys, että kansipahvi vuotaa. Takapäässä on myös öljykanava, niin kuin etunurkassakin. Täytyy käyttää kansi oikaisussa ja uusia venaohjurit.
Re: w 124 250 konkkaa ja savuttaa käynnistäessä
Autolla on nyt vain ajettu ja vähän mietitty ongelmaa. Voisikohan syöttöpumpussa olla jotain vikaa, kun kylmäkäynnistyssavu tuoksahtaa aika vahvasti palamattomalta riisseliltä. Sininen savu kyllä taas puoltaa öljynpalamiseen.
Re: w 124 250 konkkaa ja savuttaa käynnistäessä
Oiskohan viisainta tehdä ensin puristuspainemittaus. Jos kone käy ontuen ja sinistä tulee niin puristus voi olla vitosessa liian alhainen jotta dieseli palaisi kunnolla.
Jos edellisen omistajan puheet pitää paikkansa niin saattaapi hyvinki olla renkaat jumittunu seisokin aikana. Nimimerkillä kokemusta on kahdestakin mb:n dieselkoneesta.
Jos edellisen omistajan puheet pitää paikkansa niin saattaapi hyvinki olla renkaat jumittunu seisokin aikana. Nimimerkillä kokemusta on kahdestakin mb:n dieselkoneesta.
Re: w 124 250 konkkaa ja savuttaa käynnistäessä
On käynyt tuo puristuspainemittaus mielessä. Pitää perehtyä heti kun vain aika sallii.
Paljonkohan pitää löytyä Bainetta sylinteristä?
Paljonkohan pitää löytyä Bainetta sylinteristä?
Re: w 124 250 konkkaa ja savuttaa käynnistäessä
18 bar muistaakseni minimi raja mitä pitää painetta olla per sylinteri, sylinterien välinen ero paineessa ei saa kuitenkaan ylittää 3 bar
Re: w 124 250 konkkaa ja savuttaa käynnistäessä
Autolla on vain ajettu eikä ole tutkittu sen enempää. Nyt olen huomannut että tyhjäkäynti käry on lähes tulkoon kadonnut. Kylmäkäynnistyksen jälkeen muutaman kerran retuuttaa, ja lämpimänä joskus tyhjäkäynnillä jännästi täryyttää autoa, mutta eiköhän näillä pienillä violla päästetä ainakin toistaiseksi, josko sitten tutkisi talvella. Kyllä siellä sisuksissa jotain häikkää on.