Koneen kierrokset max 2500

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
katja74
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 499
Liittynyt: La 16.09.2006 21:47
Paikkakunta: Ivalo/ Levi

Koneen kierrokset max 2500

Viesti Kirjoittaja katja74 »

Missähän vika, kun moottori ei ota kierroksia kun maksimissaan 2500?
Bensapumpun rele katkoo syötön noissa kierroksissa.
Autossa kokeiltu kolmea eri relettä, kaikilla sama tulos.
Ongelma-autona tälläkertaa tuo kilpuri,
eli W201 alkuperäistekniikaltaan 2,6, johon vaihdettu 3 litranen kone.
Vika tuli ohjausakseliuudistuksen myötä, eli sillä tuskin on osuutta asiaan. :roll:
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Avatar
katja74
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 499
Liittynyt: La 16.09.2006 21:47
Paikkakunta: Ivalo/ Levi

Re: Koneen kierrokset max 2500

Viesti Kirjoittaja katja74 »

Eikö kellään oo mitään vinkkii, missä vika vois olla :(
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Koneen kierrokset max 2500

Viesti Kirjoittaja karra »

Onko noissa kierrosten rajoitin virranjakajan pyörijässä? Jos se jousi on löystynyt ja alkaa pätkimään jo aiemmin... vai onko bensapumpun relettä ohjaava systeemi siis eri?
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Koneen kierrokset max 2500

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

karra kirjoitti:Onko noissa kierrosten rajoitin virranjakajan pyörijässä?
Ei ole.

Katkooko se ihan samaan tyyliin kuin kierroksenrajoitin katkoo?

Vaikea sanoa missä vika..
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Koneen kierrokset max 2500

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Jos ottaa bensapumpun releen pois kokonaan ja laittaa vaan hyppylangan parin nastan väliin että pumppu käy kokoajan ja kokeilee mitä sitten tapahtuu.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
katja74
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 499
Liittynyt: La 16.09.2006 21:47
Paikkakunta: Ivalo/ Levi

Re: Koneen kierrokset max 2500

Viesti Kirjoittaja katja74 »

jupehalm kirjoitti:Jos ottaa bensapumpun releen pois kokonaan ja laittaa vaan hyppylangan parin nastan väliin että pumppu käy kokoajan ja kokeilee mitä sitten tapahtuu.
Tätä on kokeiltu ja silloin ottaa kierroksia ihan normaalisti.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Avatar
katja74
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 499
Liittynyt: La 16.09.2006 21:47
Paikkakunta: Ivalo/ Levi

Re: Koneen kierrokset max 2500

Viesti Kirjoittaja katja74 »

jupehalm kirjoitti: Katkooko se ihan samaan tyyliin kuin kierroksenrajoitin katkoo?
Vaikea sanoa missä vika..
Katkoo.
Eli kun painaa kaasua, vaikka pohjaan asti, pätkäsee n. 2500 kierroksessa,
rele katkaseen bensapumpun syötön(?) ja kierrokset tippuu.
Kun ei helpota kaasu, niin nostaa kierrokset,
mutta katkasee taas tuossa n. 2500.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Avatar
katja74
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 499
Liittynyt: La 16.09.2006 21:47
Paikkakunta: Ivalo/ Levi

Re: Koneen kierrokset max 2500

Viesti Kirjoittaja katja74 »

Tämä mysteeri ei oo vieläkään ratkennut.
Olisko jollain ehdotuksia, mitä vois tehdä?
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: Koneen kierrokset max 2500

Viesti Kirjoittaja Roobert »

no siis jos hyppylangalla toimii tuo pumppu ja releen kanssa ei nii eikö tuo oo sitte releessä vika? tinaile se läpi tai osta uusi ;)
Avatar
katja74
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 499
Liittynyt: La 16.09.2006 21:47
Paikkakunta: Ivalo/ Levi

Re: Koneen kierrokset max 2500

Viesti Kirjoittaja katja74 »

Roobert kirjoitti:no siis jos hyppylangalla toimii tuo pumppu ja releen kanssa ei nii eikö tuo oo sitte releessä vika? tinaile se läpi tai osta uusi ;)
Kokeiltu ensin kolmella eri releellä, kaikilla sama juttu. Kierrokset max. 2500.
Hyppylangalla toimii.

Nyt uusi rele ostettu ja testattu sillä.
Ottaa kierroksia ihan ok ja sitten ykskaks koko laulu seis, eli sammuu. (tyhjäkäynnillä)
Kun laittaa uudelleen käyntiin, käy hetken ja taas sammuu.
Epäilen, että vika on kuitenkin jossain muualla kun tuossa releessä.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: Koneen kierrokset max 2500

Viesti Kirjoittaja Roobert »

yj-releelle onko mitään tehty? puola, jakajankansi+saarnaaja, tulpat/johdot?
Avatar
katja74
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 499
Liittynyt: La 16.09.2006 21:47
Paikkakunta: Ivalo/ Levi

Re: Koneen kierrokset max 2500

Viesti Kirjoittaja katja74 »

Nyt taas vähän paneuduttu tuohon käyntihäiriöön.
Mutta mitään selkoa ei oo tullu.

YJ-releen tilalle testattu toista vastaavaa, ei vaikutusta.
Ruiskun boxin tilalle testettu toista vastaavaa, ei vaikutusta.
Sytytysyksikkö vaihdettu, ei vaikutusta.
Tulpanjohdot ja jakajankoppa vaihdettu, pyöriä vaihdettu... ei vaikutusta.
Kaikkien näiden jälkeen saatiin kierrokset nousemaan siten, että katkaisu tapahtuu n. 4000.
Mutta kun päästää tyhjäkäynnille, käy hetken ja kone sammuu.

Kenelläkään ideoita, mitä vielä voisi tutkia?
Alkaa jo ideat itseltä loppua!
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Roobert
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.02.2011 19:20

Re: Koneen kierrokset max 2500

Viesti Kirjoittaja Roobert »

sinuna seuraavaks putsailisin sen tyhjäkäyntimoottorin, eli tj-moottori irti, jotain ouhdistussparyta sinne suihkuttelet (vaikka bräkleeniä), sitten paineilmaa ja sitte lopuks joku öljy sinne perään voitelemaan. jos ei auta nii sitte toimiva tj-moottori paikalleen.
Vastaa Viestiin