SLK

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
skelle
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

SLK

Viesti Kirjoittaja skelle »

Tervehdys!
Minulla olisi sellainen pitkä aikainen projekti ostaa SLK mersu ympärivuotiseen käytöön...Budjetiksi olen ajatellut n12-14k€ ja vuosi malliksi 2000- ja moottoriksi 230 kompressori...Minulla ei ole mitään kokemusta näin uusista ja tän mallisista mersuista ...Ensimmäiseksi tulee mieleen tällaiset kysymykset : Tyyppiviat? Luotettavuus? Onko ruoste ongelmia? Vakuutusmaksut? Muuta huomioitavaa ostetaessa kyseistä mobiilia? Kannataisiko tuonti ulkomailta? Jos arvoisalla forumin väellä on muita kokemuksia vinkkejä olen todella kiitollinen kaikesta avusta :-)
Y.T Skelle
RAM
Mersumies
Mersumies

Re: SLK

Viesti Kirjoittaja RAM »

Tuollaisen viime kesänä saksasta ostin harrasteautoksi. SLK:n harrastaminen on rajoittunut ihan pelkkään vahailuun, kiillottamiseen ja jatkuvaan öljyjen (myös laatikko) vaihtamiseen. Siksi piti ostaa myös toinen harrasteauto, jota pääsee korjailemaankin.
Kyseinen automalli komeilee saksan 10 vuotiaiden autojen katsastustilastoissa koko ajan kolmen kärjessä. Se kertonee jotain.
Auto on hyvin alustasuojattu jo tehtaalta lähtiessään ja omastani en ole korista ruostevaurioita löytänyt.

Tyyppivikoja en tosiaankaan ole vielä päässyt todistamaan.

Vakuutusmaksut
kasko 380 eksua 70%
liikennevakuutus muistaakseni 780 eksua 0%
Tarkistan nämä vielä jossakin vaiheessa
skelle
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Kiitos infosta :-) Kuulostaa hyvältä , nyt vaan sitten säästämään dollareita ja jatkaa metsästämistä :-) Kaikesta lisä infosta ja kokemuksista olen edeleen Kiitollinen ..
Marko M
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Tuonti varmasti kannattaa, Suomessa vähän facelift malleja kaupan, hintapyynnit kohtuutomia täällä.

Voin kyllä varauksetta. Mulla oli 01 mallin 200 kompressor, todella kiva peli :-)
230 C 1978
markkuj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja markkuj »

Mulla ollut nelisen vuotta 230 -99 kompura,pelannut moitteetta,tarkka rengastuksestaan.
14 tonnia riittänee veroineen jo ihan mukavasti ja saksan maalla on valinnanvaraa niin
ulko kuin verhoilun väreihin,ei tarvitse ottaa välttämättä sitä mustaa,mulla valkoinen sisältä.
R 170 -99
W 204 -08
sportsman
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sportsman »

SLK- malleissa on kuulemani mukaan ollut jonkin verran sähköongelmia. Johtuvat jostain peräluukkussa sijaitsevasta ohjausboksista.
Tarkista siis ennen ostoa että kaikki varoitusvalot palavat mittaristossa sekä kaikki sähkölaitteet toimivat autossa.
Ei tämä ongelma ole yleinen mutta joissakin on näitä ollut. Tuon ohjausboksin hinta lienee 1500 euroa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
skelle
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Kiitoksia jälleen kerran kaikesta infosta...Lisä info on aina tervetullutta..
Y.T
Skelle
eselkoo97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja eselkoo97 »

Vähän täsmennystä tuohon urbaanilegendaan "jostain takaboksin ohjausyksiköstä":

Takaboksin lattian alla tai vuosimallista riippuen oikeanpuoleisessa pohjalokerossa on paineella toimivan keskuslukituksen pumppu. Samassa mötikässä on kannen alla piirilevy, joka ohjaa pumpun lisäksi sisävaloja ja ehkä jotain muuta "mukavuuselektroniikkaa".

Jos keskuslukitus hyytyy, syynä on yleensä tuon piirilevyn tai mötikän liitospistukkeen kastuminen ja siitä seuraava hapettuminen/ruostuminen. Kastuminen johtuu tavaratilaan valuneesta vedestä. Sitä tulee tyypillisesti takaboksin kannen tiivisteen välistä kovalla sateella, jos katolta valuvia vesiä varten olevat tyhjennysritilät (takalasin alanurkissa) ovat tukossa. Tukkoon ne menevät esim. neulasista. Putsaa siis noi ritilät usein, ihan sormella nyppimällä!

Hapettumat voi yleensä korjata, osaava elektroniikkakorjaaja käy rutiinilla läpi piirilevyn ja pistukkeen, putsaa ja vahvistaa huonot juotokset, lopuksi suihkii suojalakan pintaan. Ei siinä edes mitään kytkentäkaavioita tarvita. Maksaa mieluummin kymppejä kuin satasia, riippuu kuka tekee. Itse käytin menestyksellä espoolaista Video-Teknoa vai mikä se oli.

Uusavuton tietysti uusii koko mötikän - luulen että pelkkää piirilevyä ei löydä erikseen. Mötikkä pumppuineen ja muineen (jotka varmaan on ikuisia) maksaa kuulemma jotain 500-1000 euroa ostopaikasta riippuen. En ihmettelisi, vaikka jossain Saksanmaalla ois myynnissä kunnostettuja piirilevyjä tai mötiköitä, siksi yleistä tuo kostuminen ilmeisesti on.

Itse viritin korjauksen jälkeen mötikän irti tavaratilan pohjasta ja heitin mäkeen mötikkää ympäröivän vaahtomuovikotelon, joka juuri pitää mötikän märkänä, jos kerran kastuu. Pari vuotta tuo korjattu vehje on nyt toiminut asianmukaisen eleettömästi.

Koko roska löytyy helposti kansien alta, ja sen purkamiseen työpöydälle riittää suunnilleen ruuvimeisseli. Tältä palstalta löysin tarkat, kuvitetut (saksankieliset) ohjeet koko hommaan.
Vastaa Viestiin