Tuli oikealta kaistalta eteen Pösä jo sai aikaan puskurin ja oikean lokasuojan vaurioita. Pösöstä meni koko kuskin ovi ruttuun, kestäviä nämä Mersut) Kävin merkkiliikkeessä arvioittamassa ja sain 1035 euron arvion. Vakuutusyhtiö soitti ja tarjosi 885 €(tiputtivat arvion 80euron tuntihinnan 60 euroon/h) kertakorvausta. Rahat pitäisi olla tilillä jo huomenna, kolari sattui tänään
Ihan hyvin kun auto maksoin kuukausi sitten 550 euroa ja vauriot on kuitenkin melko vähäisiä, mm vilkku jäi ehjäksi. Arvioin tässä että korjaukseen menee itsetehtynä 250 euroa kun ottaa tarvikepuskurin ja tinaa ja maalaa lokasuojan pikkuvaurion... Joskus nämä hommat menee ihan hyvinkin...
Missä yhtiössä sinulla on vakuutus? Minulle ehdotettiin 2000-luvun alussa ehjän pystärin lunastusta, vaikka siitä oli vain väännetty lukkopesät nurin ja rikottu toisen takaoven kolmioikkuna. En muista enää paljon korvattiin, mutta korvaus oli huomattavasti pienempi.
Itse sain 300ce takakulman naarmuista + oven pienestä lommosta 750e kun joku vähän peruutteli..naarmut lähti vahalla, pikku lommolle en tehnyt mitään.
Sitten joku peruutti liikennevaloissa 290td keulaan, puskuri halkesi vähän n 5cm matkalta, 550e tuli sieltä..ihan kohtuullisesti ne tuntuu kuitenkin maksavan, ainakin itse olen ollut tyytyväinen.
Huono korvaus!!!
Minulla joskus oman auton ovi "lennähti" tuulenpuuskan vaikutuksesta parkkipaikalla monitori sylissä ovea avatessa 124 mersun kylkeen mihin tuli noin alle 5mm kokoinen lommo, maali jäi täysin ehjän näköiseksi. Jälkeä ei siis nähnyt jos katsoi metrin etäisyydeltä mitenkään. Vakuutusyhtiön kertakorvaus oli jotain tuota luokkaa (yli tonnin kuitenkin) mitä sinullakin minkä maksoin kun en halunnut bonuksia menettää moisen parkkipaikka töttöröinnin takia.
No, auto oli vakuutusyhtiön tarkastajan auto eli saattoi olla silläkin merkitystä, kaverille pikkasen reilumpi korvaus tms. harmi sinänsä minun kannalta. No, rehellisyys palkittiin kun metsästin omistajan kiinni ja kerroin aiheuttamastani jäljestä. Samalla viikolla oamalle työkaverille kävi juurikin kuin sinulle eli toinen vaihtoi kaistaa hanen keulaansa/kylkeen. Oli puskuri ja etulokari ja lamput ym rikki, korvaus pienempi (mutta sehän oli vain 15v uudempi piippeli (opel) joten korjaaminen varmasti selvästi halvempaa). Oli se vakuutustarkastaja (sama joka arvioi "kaverinsa" auton) hieman nolon näköisena kun olin mukana tätä opeliksia tarkasttuttamassa ja kysyin muina miehinä jotta miten voi olla että tämän korvaus on näin ja tuohon vahinkoon josta oli valokuva mukana on korvaus isompi.
No, aina ei voi voittaa.
Molemmilla osapuolilla oli vakuutukset Tapiolassa, siitä johtuen rahat saan jo huomenna. Tosiaan Tapiolan heppu sanoi että korvauksen saat merkkilikkeen laskun mukaan, mutta tuntiveloitus tippuu 60 euroon, 80 euron sijasta ja sitten siihen tuli päälle joku 35 euroa korvausta menetetystä ajoajasta tjsp.
Puskurin hinnaksi oli laitettu merkkilikkeen arviossa 250 euroa. Katselin Kl-varaosan hintaa tarvikepuskurille 154 euroa....
AM kirjoitti:Ei ihmekkään että vakuutukset on kalliita
olin juuri sanomassa samaa tuollaisiin alle tonnin autoihin ei tarvitsis korvata yhtään mitään... tai jos jotain niin sitten lunastukseen kylmästi sillä päivän arvolla (50-700 €) muuten omistaja sais paikkailla pikku lommot miten itse haluaa, jos ei tykkää ajella klommoisella autolla...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Ei kai näillä tonnin ja alle parkkipaikkaklommojen korvauksilla ole mitään merkitystä vakuutusmaksuihin verrattuna isompiin haavereihin, vuodessa parissa kuittaantuu muutama satanen vakuutusmaksuna.
dealer kirjoitti:Ei kai näillä tonnin ja alle parkkipaikkaklommojen korvauksilla ole mitään merkitystä vakuutusmaksuihin verrattuna isompiin haavereihin, vuodessa parissa kuittaantuu muutama satanen vakuutusmaksuna.
juu ei olekkaan ja siksi pitäis siirtyä sellaiseen käytäntöön, että paremmissa autoissa (yli 5000 € arvoiset) korvaus on purkki asiaksas kittiä ja 2 purkkia auton sävyistä kilikalia jos auto on kolarin jäliltä ajokunnossa... muuten kylmästi lunastukseen päivän arvolla, joka ei siis ole mikään autoliikkeen ulosmyynti hinta...
kasko vakuutusten myynti pitäis välittömästi kieltää lailla, niin vois tulla jotain järkeä tähän autoiluun, ensinnäkin ihmiset ei ostais kuin sellaisen auton, jonka on varaa mällätä omalla kustannuksella... lisäksi jäis tuhansia muita vakuutustapahtumia toteutumatta...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mitä sitä kaskoa tähän sotkemaan. sehän on täysin vapaavalintainen vakuutus. jos kokee, että oma ajotaito on sen verran heikko, että kolreita saatta tulla, niin hyvähän se on olla.
liikennevakuutukset sitten erikseen. eikä ne autoissa niin kovin kalliit ole. jos ajelet nätisti ja omsitat poonuksia, niin halvathan ne melkein on. jos taasen mälläilee jatkuvasti, niin sopiikin maksaa. sitä vartenhan ne on.
mulla ei ole kaskoa koskaan ollu, eikä ole tarvinnutkaan, että niiden hinnoista en kovin paljoa edes tiedä. jos haluaa parempaa mieltä "kalliisiin" vakuutuksiin, niin kannattaa tsekata mitä moottoripyöriin maksaa vakuutukset. ja jos haluaa vielä parempaa mieltä, niin tarkistaa samalla moottoripyörien kaskojen hintoja. kyllä rupee tuntuun halvalta autoilu.
Mulla sattu joku aika sitten joku F*RD kuski ajamaan mun w124:n kylkeen/keulaan risteyksessä, hajos vanne (Fondmetal 4000 jota ei näköjään keneltäkään saa mistään?), siipi, etupuskuri, etu ovi, alapallonivel, vilkku, ajovalo umpio ja mitähä viel = lunastuskunto.. merkkiliikkeen korajus arvio oli jotai 5250 e. Sain kertakorvausta n.1435 e, kiitoksia vaan vakuutusyhtiölle . Todella perseestä että vanhasta autosta ei makseta, eikä siitä suostuta korjaamaan mitää oikeaa summaa. Mun lankussa ei kuitenkaan mitää vakavia ruostevaurioita ollut eikä ole, mutta kun eihän se ole yksilö, se on lankku kuten muutkin nettiautossa olevat?! Puheesta päätellen oli vakuutusyhtiön ukko vastaavasta palvelusta katsonut mitä tollasesta korvataan. Anteeksi vihan purkaukseni. Onnekseni tuo minimaalinen korvaus kattoi lähes kokonaan maalauksen ja osat jotka ostin ja itse asensin...
Olen joskus ite mielessäni miettinyt jos sattuisin ajamaan 300 DT 4Maticin lunastus kuntoon, niin mistähän nettiauton sivulta he vertaus hintaa etsisivät. Kun noiden pyyntihinnat pyörii +4 ke ? Voihan olla että heille käy mainiosti vertailu autoksi 300 TE 4Matic Tähän asti yhtiöiden kanssa on ollut ihan helppoa neuvotella, pari kertaa tyttären auto on mennyt lunastukseen, vaikka ei hän syyllinen ollut kumpaakaan, itelle tuli aikoinaan Venäjällä sotilas pulla Uaz kylkeen liukkaalla kelillä jarrut pohjassa. Kaikissa tapauksissa on korvaukset olleet ihan asiallisia, juuri Nettiauton keskihintojen mukaisia. Ja nykyään korvaustoiminta on ripeää, ihan ykköspäivien sisällä on rahat tullut tilille.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Oscar_F kirjoitti:Mulla sattu joku aika sitten joku F*RD kuski ajamaan mun w124:n kylkeen/keulaan risteyksessä, hajos vanne (Fondmetal 4000 jota ei näköjään keneltäkään saa mistään?), siipi, etupuskuri, etu ovi, alapallonivel, vilkku, ajovalo umpio ja mitähä viel = lunastuskunto.. merkkiliikkeen korajus arvio oli jotai 5250 e. Sain kertakorvausta n.1435 e, kiitoksia vaan vakuutusyhtiölle :problem:evil:
Minusta kun kertakorvaus oli aina jotain 60%korjaussummasta oli auto vanha tai uusi,Mikä vakuutus yhtiö sulla oli/on?
Ei tämä sinun korvaus juttu ole mennyt oikein.Vika ei ole sinun ja korjaus maksaa oli vanha tai uusi niin samaan kuntoonhan se pitää saada.tässä tapauksessa olisi sinun pitänyt laitattaa auto vakuutuksen piikkiin kuntoon ja unohtaa kertakorvaukset.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
No sehän on silloin lunastus auton käyvästä arvosta ja kertakorvausta jos nyt ei halua jättää autoa itselleen.
Kertakorvaus vaan sanana on että korjausta ei tehdä vaan otetaan korjaus rahana jolloin autoa ei lunasteta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Minun autoani on kolhittu kahdesti, kummallakin kertaa rehellinen syyllinen otti yhteyttä vaikkei silminnäkijöitä ollut.
Terveiset vaan kyseisille Lindströmin ja Itellan kuljettajille
Ensimmäisellä kerralla otin vakuutusyhtiöstä kertakorvauksen joka oli sentilleen sama summa kuin kolarikorjaamosta hakemani kustannusarvio.
Toisella kerralla vastapuoli maksoi itse kustannusarvion mukaisen summan, oli laskenut ettei kannata ottaa vakuutuksesta.
Kyseessä alle 500 euron vauriot.
Taas pelti venyi ja paukkui, kiitosta vaan nimimerkille "nainen ratissa liukkaalla".. Vänkärin puolen ovet ja ehkä korikin väärä. Auto-Sunin korjauskustannusarvio +4000 €.. Saas nähdä mitä tuolta IF:ltä tarjotaan.
kolmisen vuotta sitten 124 oli parkissa yksi tuli kylkeen meni ovet lommolle ja takalokari reilut 1600e hakkasin vähän suoraksi myin sit 1200 eteempäin ihan hyvät rahat oli mulla vajaat 3 vuotta 80000km ajoin ostaessa hinta 2500e eli pelkkää +++
nyt yksi potkas pari kuukautta sitten mätään w 115 oveen sain omavastuun jälkeen 395 rahaa ja viime kesänä yksi peruutti pysäköidyn w 115 etupuskuriin sain 1400e tunnin työllä oijoin tuli parempi kuin ennen.
tänään kun pysähdyin valoon tuli opeli w 115 perään takapuskuri väänty noin 2 senttiä saa oijottua varmaan tunnissa meen näyttään vahinkotarkastajalle saan ehkä tonnin korvauksen sitten oon reippaasti +koska maksoin autosta pari vuotta sitten 2500 ja oon ajanut sillä yli 60000 km.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54