GLK vs CRV
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
GLK vs CRV
Ystäväni olis etsimässä uutta shitaria ja nyt hänellä on CRV 2007 mallia dieselinä.
olen sitten suositellut hänelle GLK:ta ja koittanut perustella että GLK on sentään auto tuohon riisikippoon verrattuna, eikä hintaakaan kovin paljon enempää ole....
voiko mielestänne edes näitä verrata ?
eli tarjoamani GLK on tuo halvin 200 malli 44+risat €....
mielestäni tuosta GLK:sta ei puutu varmaankaan mitään varusteita mitä CRV:ssä olisi vakiona....eikös tuossa GLK:ssa ole cruiset jne jo vakiona ?
ajettavuudeltaan en kyllä samana päivänä puhuisi noista.....molemmat on koeajettu ja GLK on monin verroin parempi.
olen sitten suositellut hänelle GLK:ta ja koittanut perustella että GLK on sentään auto tuohon riisikippoon verrattuna, eikä hintaakaan kovin paljon enempää ole....
voiko mielestänne edes näitä verrata ?
eli tarjoamani GLK on tuo halvin 200 malli 44+risat €....
mielestäni tuosta GLK:sta ei puutu varmaankaan mitään varusteita mitä CRV:ssä olisi vakiona....eikös tuossa GLK:ssa ole cruiset jne jo vakiona ?
ajettavuudeltaan en kyllä samana päivänä puhuisi noista.....molemmat on koeajettu ja GLK on monin verroin parempi.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: GLK vs CRV
Olarin Veholla istuskelin karvalakki-GLK:ssa (4-vetosessa), eipä se kovin ihmeelliseltä hintasekseen vaikuttanu. Aika karu sisältä siis. Kyl se GLK vaatii 20 k€:lla lisävarusteita, että on makea peli.
Re: GLK vs CRV
[quote="LopenUupunut"
ajettavuudeltaan en kyllä samana päivänä puhuisi noista.....molemmat on koeajettu ja GLK on monin verroin parempi.[/quote]
-ondalla en oo ajnut, eikä edes oikeastaan kiinnosta, mutta silloin tällöin tuommosta 320 CDI GLK:ta tulee käskettyä ja pitää myöntää sen olevan kyllä oikein pätevä peli.
Oot muuten sitte jo päättäny että kesärenkaat laitetaan alle kesällä...
ajettavuudeltaan en kyllä samana päivänä puhuisi noista.....molemmat on koeajettu ja GLK on monin verroin parempi.[/quote]
-ondalla en oo ajnut, eikä edes oikeastaan kiinnosta, mutta silloin tällöin tuommosta 320 CDI GLK:ta tulee käskettyä ja pitää myöntää sen olevan kyllä oikein pätevä peli.
Oot muuten sitte jo päättäny että kesärenkaat laitetaan alle kesällä...

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: GLK vs CRV
-ondalla en oo ajnut, eikä edes oikeastaan kiinnosta, mutta silloin tällöin tuommosta 320 CDI GLK:ta tulee käskettyä ja pitää myöntää sen olevan kyllä oikein pätevä peli.RH kirjoitti:[quote="LopenUupunut"
ajettavuudeltaan en kyllä samana päivänä puhuisi noista.....molemmat on koeajettu ja GLK on monin verroin parempi.
Oot muuten sitte jo päättäny että kesärenkaat laitetaan alle kesällä...

itteasiassa kesäkumit on jo alla....käyttöönotto on 1.6
ja et muuten usko mutta tyttökaveri halusi vaihtaa mersuun renkaat.....minä se vaan istuin jakkaralla ja litkin sidukkaa sen pari kolme tuntia, oikeesti pari kolme tuntia!....neuvoin aina että mitä tehdään...."ota se paineilmapyssy ja katso suunta....avaa pultti.....ota rengas ja laita se kärryyn.....ota kesäkumi ja laita se hollille....ota avain ja pyöritä mutteri paikalleen....loput sama juttu....kiristä momenttiavaimella...."....

käy se naiseltakin....ja mulla oli kiva kun haalarit ei paskaantunu ollenkaan.....


Opel, "weird lieben autos"....
Re: GLK vs CRV
Uusin TM (8/2011) ja sivu 120. Jotenkin vain saksalainen rauta on
Luotettavamman oloista...
Luotettavamman oloista...
S211 320CDI -04
S203 220cdi -03
exät:
W639 111CDI -05
722.6 AMG laatikko -99 (liikuttaa 2t brittisohvaa)
kasa sprinttereitä
W140, 320 -94
W202 tourinki, 220CDI -00
190E -83
S203 220cdi -03
exät:
W639 111CDI -05
722.6 AMG laatikko -99 (liikuttaa 2t brittisohvaa)
kasa sprinttereitä
W140, 320 -94
W202 tourinki, 220CDI -00
190E -83
Re: GLK vs CRV
LopenUupunut kirjoitti:-ondalla en oo ajnut, eikä edes oikeastaan kiinnosta, mutta silloin tällöin tuommosta 320 CDI GLK:ta tulee käskettyä ja pitää myöntää sen olevan kyllä oikein pätevä peli.RH kirjoitti:[quote="LopenUupunut"
ajettavuudeltaan en kyllä samana päivänä puhuisi noista.....molemmat on koeajettu ja GLK on monin verroin parempi.
Oot muuten sitte jo päättäny että kesärenkaat laitetaan alle kesällä...
itteasiassa kesäkumit on jo alla....käyttöönotto on 1.6
ja et muuten usko mutta tyttökaveri halusi vaihtaa mersuun renkaat.....minä se vaan istuin jakkaralla ja litkin sidukkaa sen pari kolme tuntia, oikeesti pari kolme tuntia!....neuvoin aina että mitä tehdään...."ota se paineilmapyssy ja katso suunta....avaa pultti.....ota rengas ja laita se kärryyn.....ota kesäkumi ja laita se hollille....ota avain ja pyöritä mutteri paikalleen....loput sama juttu....kiristä momenttiavaimella...."....

käy se naiseltakin....ja mulla oli kiva kun haalarit ei paskaantunu ollenkaan.....


Pikkasen kateellinen, ihan vaan pikkasen...
Re: GLK vs CRV
Ai tuosta "ota kesäkumi, laita se hollille...." joo, mini voisi olla varmastikin.
Eipä se uuden mallin crv:kään huonompi kärry tunnu olevan, jotenkin sellainen japanilaisen oloinen vain eli etäinen ajotuntuma minun mielestä. GLK:ta en ole kokeillut. CRV sellainen tunteitaherättämätön peruskulkine, pääsee paikasta toiseen kohtuu hinnalla ja ilmeisesti kuitenkin luotettavastikin.
Eikös CRV ollut juurikin se mistä tuo taannoin ollut hiukkassuodatin kohu nousi, 3000€ lasku vähän ajettuun autoon?
Eipä se uuden mallin crv:kään huonompi kärry tunnu olevan, jotenkin sellainen japanilaisen oloinen vain eli etäinen ajotuntuma minun mielestä. GLK:ta en ole kokeillut. CRV sellainen tunteitaherättämätön peruskulkine, pääsee paikasta toiseen kohtuu hinnalla ja ilmeisesti kuitenkin luotettavastikin.
Eikös CRV ollut juurikin se mistä tuo taannoin ollut hiukkassuodatin kohu nousi, 3000€ lasku vähän ajettuun autoon?
300td -91, manuaali.
Re: GLK vs CRV
"
Uusin TM (8/2011) ja sivu 120. Jotenkin vain saksalainen rauta on
Luotettavamman oloista...
"
Tämä juttu tuli myös mulle hetivälittömästi mieleen... miten voi 10 vuotta vanha kosla olla tuommosta pärettä...
Tuosta teeämmän jutusta vielä... siinä on oikeen malliesimerkki siitä miten autokauppiaitten narussa alan lehdistö on.
Ei ensimmäistäkään sanaa millasilla renkailla honta oli varustettu, paljonko kuljettajalla oli ajokokemusta kaikkiaan, paljonko tiellä oli sitä lunta ja oliko uria yms...
Kauhee hehkutus vaan että ajonvakautus tulee ja pelastaa... ostakaa uusia autoja, joissa on ajonvakautus... ostakaa ostakaa... kele!
Emännän japanialaisessa vuosimallin 2010 leasinki-crossoverissa
on ESP ja vetoluistonesto. ... ja kaikki keleen turvavyöpiipittimet...
Juuri viime viikolla se keleen espi yritti viedä koslan väkisin ojaan soratiellä, kun kurvissa oli irtonaista mursketta... ja vauhtia alle 40kmph.
Vitolla saman kurvin ajaa turvallisesti puoleta kovempaa ilman mitään ajoavustimia, eikä se edes pyöri siinä soran päällä niinku toi liian leveillä kumeilla varustettu riisikuppi.
Uusin TM (8/2011) ja sivu 120. Jotenkin vain saksalainen rauta on
Luotettavamman oloista...
"
Tämä juttu tuli myös mulle hetivälittömästi mieleen... miten voi 10 vuotta vanha kosla olla tuommosta pärettä...

Tuosta teeämmän jutusta vielä... siinä on oikeen malliesimerkki siitä miten autokauppiaitten narussa alan lehdistö on.
Ei ensimmäistäkään sanaa millasilla renkailla honta oli varustettu, paljonko kuljettajalla oli ajokokemusta kaikkiaan, paljonko tiellä oli sitä lunta ja oliko uria yms...

Kauhee hehkutus vaan että ajonvakautus tulee ja pelastaa... ostakaa uusia autoja, joissa on ajonvakautus... ostakaa ostakaa... kele!
Emännän japanialaisessa vuosimallin 2010 leasinki-crossoverissa

Juuri viime viikolla se keleen espi yritti viedä koslan väkisin ojaan soratiellä, kun kurvissa oli irtonaista mursketta... ja vauhtia alle 40kmph.

Vitolla saman kurvin ajaa turvallisesti puoleta kovempaa ilman mitään ajoavustimia, eikä se edes pyöri siinä soran päällä niinku toi liian leveillä kumeilla varustettu riisikuppi.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: GLK vs CRV
vanttom kirjoitti:"
Uusin TM (8/2011) ja sivu 120. Jotenkin vain saksalainen rauta on
Luotettavamman oloista...
"
Tämä juttu tuli myös mulle hetivälittömästi mieleen... miten voi 10 vuotta vanha kosla olla tuommosta pärettä...![]()
Tuosta teeämmän jutusta vielä... siinä on oikeen malliesimerkki siitä miten autokauppiaitten narussa alan lehdistö on.
Ei ensimmäistäkään sanaa millasilla renkailla honta oli varustettu, paljonko kuljettajalla oli ajokokemusta kaikkiaan, paljonko tiellä oli sitä lunta ja oliko uria yms...![]()
Kauhee hehkutus vaan että ajonvakautus tulee ja pelastaa... ostakaa uusia autoja, joissa on ajonvakautus... ostakaa ostakaa... kele!
Emännän japanialaisessa vuosimallin 2010 leasinki-crossoverissaon ESP ja vetoluistonesto. ... ja kaikki keleen turvavyöpiipittimet...
Juuri viime viikolla se keleen espi yritti viedä koslan väkisin ojaan soratiellä, kun kurvissa oli irtonaista mursketta... ja vauhtia alle 40kmph.![]()
Vitolla saman kurvin ajaa turvallisesti puoleta kovempaa ilman mitään ajoavustimia, eikä se edes pyöri siinä soran päällä niinku toi liian leveillä kumeilla varustettu riisikuppi.
ihan asiasta kirjoitat ja asiallisesti mutta tuota en kyllä minäkään usko että se esp koittaisi viedä ojaan...sehän vie sinne minne renkaat näyttää ja renkaiden suunnan antaa vain ja ainoastaan kuljettaja.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: GLK vs CRV
Näin minäkin olen kuvitellut ESPin toimivan, mutta kyllä tuon vehkeen kanssa on herännyt epäilys jotta onko jonku anturin piuhat ristissä...
Tai sitte se intialainen softanvääntäjä ei ole edes tiennyt mihin se koodinpätkä on menossa...
Järjestelmä ei näy tajuavan että tiessä voi olla loivareunainen monttu, heti perään kivi, jota pitää väistää ja kallistus vaihtuu tässä vaiheessa kurvia väärinpäin. Siihen kun tulee sitä neljääkymppiä sorapatjan päällä niin että takapyörät pikkusen luisuu sivuttain, niin auto alkaa jarrutella oikeanpuolen etupyörää niin että auto meinaa kääntyä poikittain ja nokkaa ojaa kohti... yllätti oikeen perusteelisesti...
Paikankin vois laittaa, jos osais tuolta kuuklemapsista jotain lokaatiota kopioida...
Talvella sillä vetoluistonestolla ei päässyt paikaltaan liikkeelle, kun ei se onneton osaa näköjään jarruttaa luistavaa pyörää...
Tämä kaskai ei sentään sammu luistoneston vuoksi niinkuin edellinen liisari kolmesta softapäivityksestä huolimatta teki...
Tai sitte se intialainen softanvääntäjä ei ole edes tiennyt mihin se koodinpätkä on menossa...

Järjestelmä ei näy tajuavan että tiessä voi olla loivareunainen monttu, heti perään kivi, jota pitää väistää ja kallistus vaihtuu tässä vaiheessa kurvia väärinpäin. Siihen kun tulee sitä neljääkymppiä sorapatjan päällä niin että takapyörät pikkusen luisuu sivuttain, niin auto alkaa jarrutella oikeanpuolen etupyörää niin että auto meinaa kääntyä poikittain ja nokkaa ojaa kohti... yllätti oikeen perusteelisesti...
Paikankin vois laittaa, jos osais tuolta kuuklemapsista jotain lokaatiota kopioida...

Talvella sillä vetoluistonestolla ei päässyt paikaltaan liikkeelle, kun ei se onneton osaa näköjään jarruttaa luistavaa pyörää...
Tämä kaskai ei sentään sammu luistoneston vuoksi niinkuin edellinen liisari kolmesta softapäivityksestä huolimatta teki...
Re: GLK vs CRV
Jos äkkiä vilkaisten tuon TM:n jutun ytimen ymmärsin, niin ongelmaa on myös siinä, että keskivertoihmiset eivät oikeasti ymmärrä näistä nykyautojen järjestelmistä perusteitakaan, kun sekoitetaan esim. ajonvakautus luistonestoon, ja luullaan sitten vetoluistonestolla varustetussa autossa on ESP. Kaikenlisäksi tosiaan sitten vielä oikeasti luullaan, että se kumoaa fysiikan lait. En tietenkään väitä, että olisivat huonoja keksintöjä, päinvastoin. Omassa perheessä kahdessa kolmesta autosta on ESP ja onhan se liukkaalla melkoinen perusvarmistin, mutta mutta.LopenUupunut kirjoitti:vanttom kirjoitti:"
Uusin TM (8/2011) ja sivu 120. Jotenkin vain saksalainen rauta on
Luotettavamman oloista...
"
Tämä juttu tuli myös mulle hetivälittömästi mieleen... miten voi 10 vuotta vanha kosla olla tuommosta pärettä...![]()
Tuosta teeämmän jutusta vielä... siinä on oikeen malliesimerkki siitä miten autokauppiaitten narussa alan lehdistö on.
Ei ensimmäistäkään sanaa millasilla renkailla honta oli varustettu, paljonko kuljettajalla oli ajokokemusta kaikkiaan, paljonko tiellä oli sitä lunta ja oliko uria yms...![]()
Kauhee hehkutus vaan että ajonvakautus tulee ja pelastaa... ostakaa uusia autoja, joissa on ajonvakautus... ostakaa ostakaa... kele!
Emännän japanialaisessa vuosimallin 2010 leasinki-crossoverissaon ESP ja vetoluistonesto. ... ja kaikki keleen turvavyöpiipittimet...
Juuri viime viikolla se keleen espi yritti viedä koslan väkisin ojaan soratiellä, kun kurvissa oli irtonaista mursketta... ja vauhtia alle 40kmph.![]()
Vitolla saman kurvin ajaa turvallisesti puoleta kovempaa ilman mitään ajoavustimia, eikä se edes pyöri siinä soran päällä niinku toi liian leveillä kumeilla varustettu riisikuppi.
ihan asiasta kirjoitat ja asiallisesti mutta tuota en kyllä minäkään usko että se esp koittaisi viedä ojaan...sehän vie sinne minne renkaat näyttää ja renkaiden suunnan antaa vain ja ainoastaan kuljettaja.
Meilläkin työpaikalla kun kuuntelee naisihmisten juttuja silloin kun harvoin autoista kukaan mitään innostuu esittämään, niin juurikin luistonestojen ja espien sekaisin meneminen on enemmän sääntö kuin poikkeus. Syksyllä eräälle tietämättömien satunnaisotokselle ekoilla lumikeleillä ihan tarkoituksella demonstroin kuinka vaimon aakkonen mukavan paukkeen ja rutinan saattelemana kääntyy liukkaalla näppärästi kylki edellä perä menosuuntaan

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: GLK vs CRV
no vähän nolosti pitää minunkin myöntää että mersun (E420-96) kanssa meni minullakin silloin oston jälkeen "sekaisin" luistonesto ja ajonvakautus....tai ei ne sekaisin mennyt vaan luulin todellakin mesussa olevan ESP !RH kirjoitti:Jos äkkiä vilkaisten tuon TM:n jutun ytimen ymmärsin, niin ongelmaa on myös siinä, että keskivertoihmiset eivät oikeasti ymmärrä näistä nykyautojen järjestelmistä perusteitakaan, kun sekoitetaan esim. ajonvakautus luistonestoon, ja luullaan sitten vetoluistonestolla varustetussa autossa on ESP. Kaikenlisäksi tosiaan sitten vielä oikeasti luullaan, että se kumoaa fysiikan lait. En tietenkään väitä, että olisivat huonoja keksintöjä, päinvastoin. Omassa perheessä kahdessa kolmesta autosta on ESP ja onhan se liukkaalla melkoinen perusvarmistin, mutta mutta.LopenUupunut kirjoitti:vanttom kirjoitti:"
Uusin TM (8/2011) ja sivu 120. Jotenkin vain saksalainen rauta on
Luotettavamman oloista...
"
Tämä juttu tuli myös mulle hetivälittömästi mieleen... miten voi 10 vuotta vanha kosla olla tuommosta pärettä...![]()
Tuosta teeämmän jutusta vielä... siinä on oikeen malliesimerkki siitä miten autokauppiaitten narussa alan lehdistö on.
Ei ensimmäistäkään sanaa millasilla renkailla honta oli varustettu, paljonko kuljettajalla oli ajokokemusta kaikkiaan, paljonko tiellä oli sitä lunta ja oliko uria yms...![]()
Kauhee hehkutus vaan että ajonvakautus tulee ja pelastaa... ostakaa uusia autoja, joissa on ajonvakautus... ostakaa ostakaa... kele!
Emännän japanialaisessa vuosimallin 2010 leasinki-crossoverissaon ESP ja vetoluistonesto. ... ja kaikki keleen turvavyöpiipittimet...
Juuri viime viikolla se keleen espi yritti viedä koslan väkisin ojaan soratiellä, kun kurvissa oli irtonaista mursketta... ja vauhtia alle 40kmph.![]()
Vitolla saman kurvin ajaa turvallisesti puoleta kovempaa ilman mitään ajoavustimia, eikä se edes pyöri siinä soran päällä niinku toi liian leveillä kumeilla varustettu riisikuppi.
ihan asiasta kirjoitat ja asiallisesti mutta tuota en kyllä minäkään usko että se esp koittaisi viedä ojaan...sehän vie sinne minne renkaat näyttää ja renkaiden suunnan antaa vain ja ainoastaan kuljettaja.
Meilläkin työpaikalla kun kuuntelee naisihmisten juttuja silloin kun harvoin autoista kukaan mitään innostuu esittämään, niin juurikin luistonestojen ja espien sekaisin meneminen on enemmän sääntö kuin poikkeus. Syksyllä eräälle tietämättömien satunnaisotokselle ekoilla lumikeleillä ihan tarkoituksella demonstroin kuinka vaimon aakkonen mukavan paukkeen ja rutinan saattelemana kääntyy liukkaalla näppärästi kylki edellä perä menosuuntaan.


mitä tulee ESP:hen niin ainakin audilla tuo laite toimii todella mainiosti, radalla olen testannut ja vähän jopa koittanut rajoja paiskaamalla reilusti ylikovaa mutkaan....hienosti se vaan ottaa auton haltuun, tosin kyllä kuskin pitää olla myös kartalla ja normaalit ohjausliikkeet (vastaohjaukset+vasemman jalan jarrut jne) pitää unohtaa ja autoa viedään täysin kaasulla ja ratilla....ja aina sinne minne halutaan ajaa pitää renkaiden osoittaa...ihma ja kumma, kyllä se esp on paljon kuskia taitavampi....mutta ei kyllä nopeampia aikoja anna radalla.

kaikkinensa erittäin hieno varuste ja varsinkin kokemattomalle kuskille tänäpäivänä mielestäni ensiautoon ihan ehdoton, sitten kun ajotaidot on vähän karttuneet voi aloittaa harjoittelun autoilla joissa ei tuota ole....huom harjoittelun!
Opel, "weird lieben autos"....
Re: GLK vs CRV
Tuossa edellä tulikin se oleellinen seikka esiin jotta ESP on tehty asvaltilla ajamista silmällä pitäen , ja siellä se myös toimii.
Soratiellä se on pahasti tilanteesta pihalla...
Keskiverto kaupunkilaistyösuhdekoroillakuskille se on verraton apu törmäilyn välttämisessä...
Autovalmistajat tietysti tekee laitteensa sen mukaan missä on päämarkkina ja mistä raha tulee... joten ainakin minä jatkan ajamista 13 vuotta vanhalla autolla...
Soratiellä se on pahasti tilanteesta pihalla...
Keskiverto kaupunkilaistyösuhdekoroillakuskille se on verraton apu törmäilyn välttämisessä...

Autovalmistajat tietysti tekee laitteensa sen mukaan missä on päämarkkina ja mistä raha tulee... joten ainakin minä jatkan ajamista 13 vuotta vanhalla autolla...

Re: GLK vs CRV
En tiedä missä te ajelette ja miten, mutta minulla ei ESP ole vielä koskaan tehnyt mitään ihmeellistä vaan sen (ehkä noin 3-4 kertaa) kun se on aktivoitunut "vahingossa" (aina ollut liukas talvikeli, ainakin kahdesti ohituksessa keskivallia ylittäessä) on ollut hyvin looginen ja avuksi, tai näin ainakin uskon. Tosin kertaakaan ei ole ollut mistään vakavasta kyse vaan en olisi edes huomannut että luistoa oli ilman esp:tä. No, autot joissa minulla on tuo järjestelmä ollut ovat olleet VAG konsernin tuotteita eli kaippa niissä sitten se toimii fiksummin kuin mersuissa jos kaikilla täällä tuntuu olevan ongelmia
Sorry, pikku piikki oli pakko panna.
Ja vaikka on liukkaalla alustalla koittanut harjoitella ESP:n toimintaa tahallaan niin mitään epäloogista en ole havainnut. Ainoa että tappaa kyllä vauhdin tilanteessa missä aktivoituu mutta lie aivan hyväkin koska tilanteessa voisi melko varmaksi sanoa että tilannenopeus on ollut liian kova jos luisto on alkujaan päässytkään alkamaan! Leikkiminen ja kilpailutoiminta erikseen mutta niiden pitäisi tapahtua radalla eikä "hiekkateillä" tai muualla liikenteen seassa.

Ja vaikka on liukkaalla alustalla koittanut harjoitella ESP:n toimintaa tahallaan niin mitään epäloogista en ole havainnut. Ainoa että tappaa kyllä vauhdin tilanteessa missä aktivoituu mutta lie aivan hyväkin koska tilanteessa voisi melko varmaksi sanoa että tilannenopeus on ollut liian kova jos luisto on alkujaan päässytkään alkamaan! Leikkiminen ja kilpailutoiminta erikseen mutta niiden pitäisi tapahtua radalla eikä "hiekkateillä" tai muualla liikenteen seassa.
300td -91, manuaali.
Re: GLK vs CRV
OT, milloin olet viimeksi tarkistanut aakkosen takajarrujen kunnon? Veikkaus: palat ruosteessa.RH kirjoitti:ihan tarkoituksella demonstroin kuinka vaimon aakkonen mukavan paukkeen ja rutinan saattelemana kääntyy liukkaalla näppärästi kylki edellä perä menosuuntaan.
Otsikkoon: ei CRV hullumpi ole, mutta ehkä kuitenkin GLK, jos noista täytyy valita.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Re: GLK vs CRV
200 CDI on takatuuppari. Premium Business hinnoittelulla saa GLK:takin 220- ja 250- CDI versioita 4-maticceina. Ulkopuolen sporttipaketin saa alle tonnilla mutta tulee rumempi maski ja 2 cm turhanpäiväistä madallusta alustaan. Ajoltaanhan tuo normikorkeakaan ei juuri perus-C:stä poikkea ollen täysin henkilöautomainen. Pienellä lisävarustelulla selviää - esim. sisäpuolen sporttipaketti, Comand/Audio 50, HK-audio, sähkötakaluukku ja tehdasvetokoukku - ja siinä se on.
Ajettavuudessa iso ero esim. Tojottajan RAV-4:ään ja hieman pienempi otsikossa mainittuun Hondan CRV:hen. Moottorit ovat näissä molemmissa puhdittomia. Sekä vaihteistot antiikkisia. Ja pahinta on sisustus. Ei pitäisi olla vaikea valinta...
Ajettavuudessa iso ero esim. Tojottajan RAV-4:ään ja hieman pienempi otsikossa mainittuun Hondan CRV:hen. Moottorit ovat näissä molemmissa puhdittomia. Sekä vaihteistot antiikkisia. Ja pahinta on sisustus. Ei pitäisi olla vaikea valinta...
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: GLK vs CRV
Rengasmelu on ainakin aivan eri tasolla (siis äänekkäämpi) CRV:ssä. Eikä taida tomaattia olla saatavissa. Eipä noissa Hondissakaan ole juuri vikoja ollut hiukkassuodatinta lukuunottamatta. (3 CRV.tä v.2006,07,09).
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: GLK vs CRV
Lisää OT:isk kirjoitti:OT, milloin olet viimeksi tarkistanut aakkosen takajarrujen kunnon? Veikkaus: palat ruosteessa.RH kirjoitti:ihan tarkoituksella demonstroin kuinka vaimon aakkonen mukavan paukkeen ja rutinan saattelemana kääntyy liukkaalla näppärästi kylki edellä perä menosuuntaan.
No joo. Ehkä olisi pitänyt kirjoittaa vähän vähemmän lennokkaasti. Siis vaimon autossa on jarrut kyllä ihan kunnossa. Pauke ja rutinakin lienee kevyttä liioittelua, eikä tuo nyt oikeastaan ihan näppärästikään heittämällä ympäri mene. Kyllä sitä sai paiskoa ihan tolkuttomasti, eli ESPi hoitaa hommansa kyllä ihan kiitettävästi. Mutta että menee se kuitenkin, kun tarpeeksi kiusaa.
Re: GLK vs CRV
Taitaa nykyään saada automaattinakin.illinois kirjoitti:Rengasmelu on ainakin aivan eri tasolla (siis äänekkäämpi) CRV:ssä. Eikä taida tomaattia olla saatavissa. Eipä noissa Hondissakaan ole juuri vikoja ollut hiukkassuodatinta lukuunottamatta. (3 CRV.tä v.2006,07,09).
300td -91, manuaali.