W126 Coupe: 500 SEC 1984
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Ainakin Oulun Motonetissa on tälläisen näköisiä Febi ZH-M purkkeja:
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... x=57&ty=87" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... x=57&ty=87" onclick="window.open(this.href);return false;
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Timo L. kirjoitti:Sellaista kellertävän kirkasta se on.taviokuurna kirjoitti:Onko tuo keltaista? Motonetista nimittäin saa Febin hydrauliöljyä, jonka numero on 02615. Se korvaa MB:n numeron 000 989 91 03. Se on väriltään keltaista.Timo L. kirjoitti:ZH-M on alkuperäinen aine. Saa myös Febin pullossa tarvikkeena esim. KL:stä.
Kyllä tuota 02615-ainetta minullakin oli hyllyssä kun tarkastin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
joo, näky motonetissä olevan 9.90€ litra astiaMesserschmitt kirjoitti:Ainakin Oulun Motonetissa on tälläisen näköisiä Febi ZH-M purkkeja:
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... x=57&ty=87" onclick="window.open(this.href);return false;
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Minkä verran tuota menee sinne SELllin tasonsäätöhassakkaan, onko tuo Motonetin hinta suht edukas, vai mitä muualla maksaa esim Veho
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Oulun Mb-osassa oli 12e ja niin oli oulun Motonetissakin....
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Puuilossa on halvempaa! Ainakin Kuopion 8,90 muistaakseni.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Nyt on vaihdettu jäähdytysneste, ilmanputsari ja sytytystulpat. Autossa oli tasapuolisesti kuluneet NGK BP6ES -tulpat ja samanlaiset pantiin tilalle.
Seuraavaksi on edessä automaattivaihteiston, ohjaustehostimen, moottorin, automaattisen tasonsäädön ja perän öljyjen vaihdot. Valutin vaihteiston mittatikun putkesta tuubillisen Forten Automatic Transmission Treatment:ia. Se saa olla siellä reilun 500 kilometrin verran ja sitten vaihdetaan öljy. Moottorin pesen Forten Motor Flush:illa ennen öljynvaihtoa. Automaattisen tasonsäädön öljyksi tulee Febin 02615 ja ohjaustehostimeen Febin 08972. Peräöljyn viskositeetin pitäisi olla ohjekirjan mukaan 85W-90. Liqui Moly Hypoid-Getriebeöl LS 85W-90 (saa Osasilta) ja Mobilube LS 85W-90 (saa Hessumobiilista) sopivat. Onko näkemyksiä muista sopivista peräöljyistä? Motonetista ei saa peräöljyä viskositeetilla 85W-90. 80W-90 löytyy kyllä monelta jälleenmyyjältä, mutta tuo 85W-90 on harvinaisempi.
Nopeaa toimintaa muuten FCP Grotonilla, josta tilasin reaktiotangon korjaussarjan maanantaina. Paketti on saapunut Suomen tulliin keskiviikkoiltana.
Seuraavaksi on edessä automaattivaihteiston, ohjaustehostimen, moottorin, automaattisen tasonsäädön ja perän öljyjen vaihdot. Valutin vaihteiston mittatikun putkesta tuubillisen Forten Automatic Transmission Treatment:ia. Se saa olla siellä reilun 500 kilometrin verran ja sitten vaihdetaan öljy. Moottorin pesen Forten Motor Flush:illa ennen öljynvaihtoa. Automaattisen tasonsäädön öljyksi tulee Febin 02615 ja ohjaustehostimeen Febin 08972. Peräöljyn viskositeetin pitäisi olla ohjekirjan mukaan 85W-90. Liqui Moly Hypoid-Getriebeöl LS 85W-90 (saa Osasilta) ja Mobilube LS 85W-90 (saa Hessumobiilista) sopivat. Onko näkemyksiä muista sopivista peräöljyistä? Motonetista ei saa peräöljyä viskositeetilla 85W-90. 80W-90 löytyy kyllä monelta jälleenmyyjältä, mutta tuo 85W-90 on harvinaisempi.

Nopeaa toimintaa muuten FCP Grotonilla, josta tilasin reaktiotangon korjaussarjan maanantaina. Paketti on saapunut Suomen tulliin keskiviikkoiltana.

R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Itse ajattelin secin perään laittaa hyväksi kehutut Redlinen 75w-90.
Kerrohan miten vaikutti laatikossa tuo Forte.
Kuvia odotellessa...
Kerrohan miten vaikutti laatikossa tuo Forte.
Kuvia odotellessa...
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
oliskohan tästä lillusta kyse


valitettavasti kameran linssi ei kierrä tuuppin reunoille, mutta tartteepas keksiä siihenkin jottain



valitettavasti kameran linssi ei kierrä tuuppin reunoille, mutta tartteepas keksiä siihenkin jottain

mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Kyllä, juurikin tuota valutin vaihteistoon.touhottaja kirjoitti:oliskohan tästä lillusta kyse![]()
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
tuossa olis oikein luettavissa oleva ohoje

nyt sitten kun vaihat uuvet ölpät, niin laitakko sitten uusien öljyjen sekkaan uuven tuupillisen


nyt sitten kun vaihat uuvet ölpät, niin laitakko sitten uusien öljyjen sekkaan uuven tuupillisen

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Niin, eikö tuo ole nimenomaa lisäaine eikä mikään pesuaine.touhottaja kirjoitti:
nyt sitten kun vaihat uuvet ölpät, niin laitakko sitten uusien öljyjen sekkaan uuven tuupillisen
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Lisäaine minunkin tietääkseni tuo on, eli jätetään laatikkoon. Mihin oireisiin laitat tuota ainetta ja onko jollakin aikaisempaa kokemusta tästä Fortesta mersun automaateissa?JOHe kirjoitti:Niin, eikö tuo ole nimenomaa lisäaine eikä mikään pesuaine.touhottaja kirjoitti:
nyt sitten kun vaihat uuvet ölpät, niin laitakko sitten uusien öljyjen sekkaan uuven tuupillisen
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Sain kahden eri merkkihuollon huoltomieheltä ohjeen:BTriker kirjoitti:Lisäaine minunkin tietääkseni tuo on, eli jätetään laatikkoon.JOHe kirjoitti:Niin, eikö tuo ole nimenomaa lisäaine eikä mikään pesuaine.touhottaja kirjoitti:
nyt sitten kun vaihat uuvet ölpät, niin laitakko sitten uusien öljyjen sekkaan uuven tuupillisen
1. aine laatikkoon
2. ajoa yli 500 km
3. vaihteistoöljyn vaihto
4. halutessaan voi vielä lisätä tuubillisen uuden öljyn sekaan
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
ei auttanu itsellä ex-mesen perässä Fortet mitään....ei pienentynyt yhtään ääni ainakaan vaikkei se mikään nomaalia jollotusta isompi ollut.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
olekkos koittanu tällästä öljyä (jos tavallinen perä)Messerschmitt kirjoitti:ei auttanu itsellä ex-mesen perässä Fortet mitään....ei pienentynyt yhtään ääni ainakaan vaikkei se mikään nomaalia jollotusta isompi ollut.

mullon pelkkiä romuja vaan
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
ei perkkele kerkee enää testaileen ku myyty koko pirssi ja tuohon nykysen ASDn ei uskalla mitään mennä kaateleen
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Hahaa hieno on peli. Bongasin sut eilen Espoon Muuralassa.
S213 E63 AMG 2018
S211 E320 CDI Designo 2005
Dodge Charger 440 R/T 1969
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Kiitos. Jep, pyörin perjantai-iltana Muuralan tuntumassa Veholla ja Motonetissä käyden.Ville126 kirjoitti:Hahaa hieno on peli. Bongasin sut eilen Espoon Muuralassa.

R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Nyt on reaktiotangon pallonivelet vaihdettu molemmille puolille. Hommaan meni aikas paljon aikaa, kun ei ollut prässiä, jolla kynkän kumit olisi saanut helpommin irti. No, Jaska keksi tähänkin omavalmisteisen työkalun, jolla homma lopulta onnistui
. Linkeissä on pari kuvaa kynkästä:
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Moottoriöljy ja suodatin on myös vaihdettu. Kaadoin öljyn sekaan purkillisen Forten Motor Flushia ja käytin tunnin 1250RPM tyhjäkäynnillä. Sitten vanhan öljyn valutus pois ja hiukan uutta öljyä tilalle. Lopulta tuli kirkasta öljyä ulos. Ulos tullut vanha öljy oli muuten Forten jäljiltä todella juoksevaa
. Sitten 8 litraa Teboilin 15W-40 Moniastetta tilalle. Sulakesatsi tuli myös vaihdettua.
Seuraavaksi on tehtävälistalla pakoputken irronneen kiinnikkeen hitsaus, ABS-anturien johtojen kunnon tarkistaminen, vaihteiston, perän (sekä perämurikan että automaattisen tasonsäätimen) ja ohjaustehostimen öljyjen vaihto, jarrunesteen ja bensasuodattimen vaihto sekä perän automaattisen tasonsäädön säätäminen.

" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Moottoriöljy ja suodatin on myös vaihdettu. Kaadoin öljyn sekaan purkillisen Forten Motor Flushia ja käytin tunnin 1250RPM tyhjäkäynnillä. Sitten vanhan öljyn valutus pois ja hiukan uutta öljyä tilalle. Lopulta tuli kirkasta öljyä ulos. Ulos tullut vanha öljy oli muuten Forten jäljiltä todella juoksevaa

Seuraavaksi on tehtävälistalla pakoputken irronneen kiinnikkeen hitsaus, ABS-anturien johtojen kunnon tarkistaminen, vaihteiston, perän (sekä perämurikan että automaattisen tasonsäätimen) ja ohjaustehostimen öljyjen vaihto, jarrunesteen ja bensasuodattimen vaihto sekä perän automaattisen tasonsäädön säätäminen.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Nyt on muutama kuva SECistä, jossain vaiheessa tulee vielä lisääVille500 kirjoitti:Tahtoo kuvia!

" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeiseksi on vaihdettu ohjaustehostimen öljy ja polttoainesuodatin. Ohjaustehostimen öljyn vaihdossa sovellettiin Karran kuvailemaa menetelmää, jossa imettiin ensin vanhat öljyt pois, otettiin paluuletku irti ja pantiin astia alle. Suodattimen (orkkis Mersun suodatin) vaihdon jälkeen pantiin säiliöön uutta nestettä ja käytettiin moottoria pari sekuntia, jotta saatiin vanhat nesteet pumpattua astiaan. Tämä tehtiin 6-8 kertaa. PA:n vaihto oli hiukan yllätyksellinen, kun uutta suodatinta asentaessani huomasin RTO Tuonnin myyneen minulle liian isokokoisen suodattimen

R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Jees, komee peli - onnea hankinnalle. Oma silmä vaan ei ole tottunut noihin helmasarjoihin. Mitkä on vanteiden speksit, ihan mielenkiinnosta?taviokuurna kirjoitti:Nyt on muutama kuva SECistä, jossain vaiheessa tulee vielä lisääVille500 kirjoitti:Tahtoo kuvia!Löytyvät tästä linkistä:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeiseksi on vaihdettu ohjaustehostimen öljy ja polttoainesuodatin. Ohjaustehostimen öljyn vaihdossa sovellettiin Karran kuvailemaa menetelmää, jossa imettiin ensin vanhat öljyt pois, otettiin paluuletku irti ja pantiin astia alle.
Olin eilen illalla foorumiveljen 560 SECcin kyydissä; ensin takana ja sitten edessä, sen ortopedipenkit antoi paremmin tukea kuin omat vakiot.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Linkissä on kolme uutta kuvaa SEC:istä Coupen kanssa
" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarkistimme ABS-anturien johdot yleismittarilla. Johdoissa ei näyttäisi olevan katkeamia. Silti ABS-valo palaa. On kokeiltu myös toisella ABS-yksiköllä, joka tosin oli 124:en, mutta valo paloi silti. Irrotin kuskin puolen anturin pyörästä. Magneettipinta oli todella likainen, mutta putsasin sen. Apparin puolen anturi on sen sijaan jumissa. Se ei meinaa millään lähteä kolostaan, vaikka olen suihkinut paljon CRC:tä. Se liikkuu kyllä sivusuunnassa, mutta ei kolosta poispäin (moottoria kohti). Onko mitään ideoita, miten anturin saisi irti vai pitääkö vaan nitkuttaa ja liottaa CRC:ssä pari viikkoa?

" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarkistimme ABS-anturien johdot yleismittarilla. Johdoissa ei näyttäisi olevan katkeamia. Silti ABS-valo palaa. On kokeiltu myös toisella ABS-yksiköllä, joka tosin oli 124:en, mutta valo paloi silti. Irrotin kuskin puolen anturin pyörästä. Magneettipinta oli todella likainen, mutta putsasin sen. Apparin puolen anturi on sen sijaan jumissa. Se ei meinaa millään lähteä kolostaan, vaikka olen suihkinut paljon CRC:tä. Se liikkuu kyllä sivusuunnassa, mutta ei kolosta poispäin (moottoria kohti). Onko mitään ideoita, miten anturin saisi irti vai pitääkö vaan nitkuttaa ja liottaa CRC:ssä pari viikkoa?
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
ota pyörä pois ja sitten pyörän napa ja katto onko navan ABS hammastus kuinkakin sittanen
ja voithan koittaa jollakin navan puolelta painaa anturia irti päin mutta ei siitä tapista vaan kuorista ja samalla anturia heiluttaen vaikka pyörittämällä ja samalla lisäämällä jotakin lillua sinne väliin, sitten kun olet saanu sen kokonaan pois putsaa reikä vaikka akun napa harjalla, sitten puhallus ja vaseliini kerros anturin paikalleen asennuksen kanssa 
mutta mites peräöljyt, kuinka vanahat mahtaa olla ja jos paljon metallia seassa niin voi poltella merkkivaloo


mutta mites peräöljyt, kuinka vanahat mahtaa olla ja jos paljon metallia seassa niin voi poltella merkkivaloo

mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Ei ole tietoa peräöljyjen vaihdosta. Se on seuraavien toimenpiteiden listalla. Mobilube LS 85W-90 on kaksi litraa jo hankittuna, ja proppuihin olen suihkinut CRC:tä, jotta irtoaisivat helpommintouhottaja kirjoitti:mutta mites peräöljyt, kuinka vanahat mahtaa olla ja jos paljon metallia seassa niin voi poltella merkkivaloo

R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
ei niihin proppuihin suihkiminen paljon auta, propun kierteet ovat kartiokierteitä ja kiristyvät propun ulkoreunoistataviokuurna kirjoitti:Ei ole tietoa peräöljyjen vaihdosta. Se on seuraavien toimenpiteiden listalla. Mobilube LS 85W-90 on kaksi litraa jo hankittuna, ja proppuihin olen suihkinut CRC:tä, jotta irtoaisivat helpommintouhottaja kirjoitti:mutta mites peräöljyt, kuinka vanahat mahtaa olla ja jos paljon metallia seassa niin voi poltella merkkivaloo

mutta se on tärkeetä, että putsaa sen propun kuusiokolo reijän mahdollisimman hyvin jollakin metallisella tapilla pohjia myöten, että avvain mennee oikeesti pohjaan asti ja vartta sitten sen verran ettei tartte puhjata koko päivää yhen propun kanssa

nyt kun oot siellä perän likellä, kannattaa se perän huohotin putsata samalla kertaa että ilima kiertää

siitä avaamis avaimesta senverran, että se tappi mikä tulee siihen proppuun on sitten mahollisimman lyhyt ettei se nuljaa liian pitkän tapin takia sitä proppua

mun mielestä sun kannattas ottaa se perän takakansi pois kokonaan ja putsata se perän kotelon pohjalta kaikki lillu pois ja kansi sitten kiinni jollakin tasoliimalla

mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Nyt on perän öljyt vaihdettu. Proput lähtivät kohtalaisen helposti irti. Uutta öljyä meni ohjekirjassa ilmoitettu määrä eli noin 1,3 litraa.
Nesteet pitää vielä vaihtaa vaihteistolle, jarruille ja automaattiselle tasonsäädölle. Jumiutuneen ABS-anturin irrottaminen on myös lähiaikojen tehtävä.
Nesteet pitää vielä vaihtaa vaihteistolle, jarruille ja automaattiselle tasonsäädölle. Jumiutuneen ABS-anturin irrottaminen on myös lähiaikojen tehtävä.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Nyt on vaihteistoöljy vaihdettu. Uutta öljyä (ATF220) meni 7,8 litraa. Myös momenttimuunnin tyhjennettiin vanhasta öljystä.
Vaihdoin myös etupyörien ABS-anturit. Apparin puolen anturi oli päästään erittäin kulunut, kun sen vihdoin sai irti. Kuskin puolen anturin johdon kuori oli murtunut monesta kohdasta, joten vaihdoin senkin. Enää ei ABS-valo pala
Jaska taitavasti hitsasi irronneen pakoputken kiinnikkeen paikalleen, joten eipä sekään kolise enää
Vaihdoin myös etupyörien ABS-anturit. Apparin puolen anturi oli päästään erittäin kulunut, kun sen vihdoin sai irti. Kuskin puolen anturin johdon kuori oli murtunut monesta kohdasta, joten vaihdoin senkin. Enää ei ABS-valo pala

Jaska taitavasti hitsasi irronneen pakoputken kiinnikkeen paikalleen, joten eipä sekään kolise enää

R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W126 Coupe: 500 SEC 1984
Onnea katsastuskin taas voimassa!



Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92