W210 E200cdi aut laatikon ujeltaminen/jyrrääminen
W210 E200cdi aut laatikon ujeltaminen/jyrrääminen
2001 mallinen E200cdi automaatti 450 tkm mentynä laatikosta noin korvakuulolla kuskin paikalta kuultuna tulee kylmänä ajoittain kovaa ulvontaa joka muuttuu/poistuu kun kaasua joko lisää tai vähentää. Ääni ei kuulu heti liikkelle lähdettäessä vaan tasakaasulla noin 60 kmh vauhdissa ja ainoastaa kylmänä. Jos autolla on ajettu niin että se on täysin lämmin, ilmasta/pakkasesta huolimatta ei esiinny ulinaa koskaan, jyrinää kylläkin jossain sopivassa vauhdissa. Keskilaakeri kumeineen on uusittu ja peräöljyt johon sekaan veholla kitkaa pienentävä Wurthin aine. Perästä ei tullut mitään epäilyttävää ulos. Ja myös laatikkoon vaihdettu öljyt säännöllisesti. Eli kysymys kuuluu että mikä vikana? Joku tuossa ehdotti että laatikon viimeinen laakeri ennen kardaania, mutta miten sen vaihto, ei taida saada tästä 722699 laatikosta enää sitä peräosaa laakerin kanssa irti? Ja rätti on myös kunnossa. Kardaani vähän jumitti kun sitä pyöritettiin irti ollessa käsin. Jos laatikko pitää purkaa kokonaan niin on ilmeisesti ammattilaisen homma ja aika mittava ja tietenkin kallis?
Re: W210 E200cdi aut laatikon ujeltaminen/jyrrääminen
Mulla manuaalilaatikko ja tuossa 50-60km vauhdissa juurikin ujeltaa ilmeisesti laatikko.. Juuri tietyssä nopeudessa eli esim korkeammissa tai alemmissa nopeuksissa ei koskaan.
Ollut kylläkin jo heti ostaessa kolme vuotta sitten eli eipä kai se niin vakavaa ole.

W210 E320cdi
Toivois tietenkin ettei ole vakavaa mutta kun sen esiintyminen on lisääntynyt tässä viime aikoina, mutta toisaalta taas onko sitten tullut ajettua kylmällä autolla useammin. Toki kiva ois jos sen sais helposti kuntoon, mutta kun kustannukset on arvoitus koska pelkkä laakerihan ei maksa juuri mitään mutta työ maksaa ja sitä tässä tapauksessa voi ollakin jonkin verran. Ja varmaan pitää teettää jossain missä on tuntiveloitus kohdallaan, heidän kannalta, ei minun.
Mulla on manuaali ja ulinaa kuuluu n. 40 vauhissa, koska sama ulina on kuulunu oikeastaan kokoajan mitä toi auto on mulla ollut, niin olen tulkinnnut sen siten että auto vonkaa lisää vauhtia 
Ootko koittanu ajaa kuutta kymppiä jollain lukkovaihteella, vai aina Deellä?

Ootko koittanu ajaa kuutta kymppiä jollain lukkovaihteella, vai aina Deellä?