w639 öljyntasovalo ja vedon puute+ muuta virittelyä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
TsKo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 24.02.2011 22:30

w639 öljyntasovalo ja vedon puute+ muuta virittelyä

Viesti Kirjoittaja TsKo »

Joo eli 05 115cdi vito ja homma alkoi siitä kun autoon laitoin amg modatut suuttimet ja vaihdoin öljyt+hehkut, sekä sovittelin 320cdi:n ahdinta.

Yhden katkenneen hehkun :mrgreen: ja melkosen pura,kasaa,pura,sovita,kasaa turauksen jälkeen.

Tilanne eka koeajolla: Öljyn tason merkkivalo palaa, tikusta katottuna öljyt ok. Ajossa tuntuu ettei vedä juuri ollenkaan ja kierrosten noustessa sitten alkoi moottorin vikavalo palaa. Ensimmäinen arvaus oli että ahdot nousee liian korkeaksi ja siksi menee varaohjelmalle.

Seuraavaksi laitoin vakioahtimen takaisin ja uusi koeajo, yllätykseksi käytös samanlaista, eli vedossa kun kiekat nousee alkaa vikavalo palamaan ja kun sammuttaa virrat ja pistää uudestaan käyntiin on meno taas laiskaa ja aikansa kun vedättää menee varaohjelmalle ja sytyttää moottorinohjauksen vikavalon.

Nyt herää muutamia kysymyksiä.

Noiden amg suuttimien ei vissiin pitäisi aiheuttaa vakio-ohjelmallakaan ongelmia?

Vaikuttaako öljyntason merkkivalo jotain tehonpudotusta?

Mikä öljyntason merkkivalon on mahtanut saada palamaan?



Hauskaa kun on paljon tapahtumia samaan aikaan ja ei tiedä että mikä vaikuttaa mihinkin ja mistä tota vyyhtiä kannattaisi lähteä purkamaan.
Olisko kenelläkään ajatuksia aiheesta? Erityisesti kiinnostaa noiden amg suuttimien toiminta muuten vakio moottorissa??
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: w639 öljyntasovalo ja vedon puute+ muuta virittelyä

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Oletko mittariston huoltonäytöstä katsonut, paljonko auto ilmoittaa öljyn määräksi?
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: w639 öljyntasovalo ja vedon puute+ muuta virittelyä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kenelläkähän teetätit suuttimet ?
Tuleeko savua ?
Onko vikakoodit luettu, niistä selviää, miksi menee vikatilaan, muuten se ei tässä arvailemalla selviä.
Helpointa on ostaa oma, halpa testeri, kun tuossa on jo se obd-pistoke, siitä kuiteski jotain suuntia aina näkee.
Vedon puute saattaisi johtua pikemminkin siitä, ettei ahdot nouse tarpeeksi, yleensä jos ne piikittää, niin siihen astihan se kosla vetää hyvin.
Onko ahtimelle menevä alipainelinja kunnossa, virratomana siivet auki -> moottori käyntiin -> siivet menee toiseen äärilaitaan, kiinni. - Tarkista.
Syötön määrä ja sitäkautta toimivuus riippuu, kenen tekemät suuttimet.
Juuri ja juuri pelaa vakiollakin ohjelmalla, mutta pitäisi savuttaa, jos syöttöjä tulee...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
foku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 22.09.2010 18:35
Paikkakunta: Helsinki

Re: w639 öljyntasovalo ja vedon puute+ muuta virittelyä

Viesti Kirjoittaja foku »

TsKo kirjoitti: Tilanne eka koeajolla: Öljyn tason merkkivalo palaa, tikusta katottuna öljyt ok.

Mikä öljyntason merkkivalon on mahtanut saada palamaan?
Moi !

Lukase toi mun aloittama ketju läpi.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=99405" onclick="window.open(this.href);return false;


T:Foku
Vito 111CDI-2,7/34K pitkä
Automaatti
Vm. 2004
***************************************
Suzuki GSX-R 1000 K4
TsKo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 24.02.2011 22:30

Re: w639 öljyntasovalo ja vedon puute+ muuta virittelyä

Viesti Kirjoittaja TsKo »

Ongelma ratkesi ennenkuin rupesin luetuttamaan vikakoodeja.

Elikkäs öljyntasoanturin ja ahtopaineanturin johdot ristissä :oops:
Ja on sitten ainakin vitossa erittäin helppoa sekoittaa, kun se öljyanturin piuha sopii pituutensa puolesta paremmin siihen ahtopaineanturiin ja päinvastoin. molemmissa sämänlainen kolminapainen liitin.

Vielä mielenkiintoisempaa on se kun se vikavalo taasen ei pala kokoajan. Alkaa tuntumaan että pitää hommata kunnollinen vikakoodinlukija mersuun. Edellisessä autossa (e39 bmw) vikakoodinlukuvehkeet oli välttämättömät :lol: muuten olis saanu asua pajalla.

Toinen vaihtoehto tietysti olisi olla räpeltämättä toimivaa autoa, mutta sehän ei ole kivaa :mrgreen:

Suuttimet on Kajaanissa Karjalaisen tekemät ja tuntuu olevan vetoja ihan kivasti vakioahtimella ja ohjelmallakin. Täytyy kasata se isompi ahdin taas takasin jahka kerkiää, sekä alkaa kaivelemaan joku ohjelman tekijä, joka saa tehtyä vitoon ohjelman.
Vastaa Viestiin