Joo, tuoreena forumilaisena ekaa kertaa olen tänne kirjoittelemassa........
Elikkä olisin elämäni ensimmäistä Mersua hankkimassa ja 124-korinen bensakoneella olis kiikarissa ikäluokassa 90-95 ja neloskone saa kelvata.
Kysymys kuuluukin että ostaessani sellaista niin mihin muuhun kuin etukaarien kuntoon kannattaa kiinnittää huomiota?
Ja....missä vuosimallissa ne istuimet uusittiin, oliko se siinä -93 faceliftissä, vai aiemmin?
Viimeksi muokannut Terrance, Ti 27.07.2010 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yleis ilme,ajaessa ei saa vedellä ja kolista.
Bensakoneisen kilometrit ovat vähäisiä mutta koneet kestää varsin 600-700tkm ,tieten jos on hyvin pidetty.
Muutenkin arvosta osto autossasi eniten koria koska muita osia saat esim.koneita ,laatikoita ,sisustaa halvalla.
Tällaisina kesinä arvostaa ilmastointia mutta ei kuitenkaan ole välttämätön.Ja autossa ollessaan ilmastointi on kestävää laatua.
KE-jetillä olevat ,pienivikaisia mutta kun syventyy ruiskuun niin helppoja laitettavia.
Sitten taas 16-venttiilinen m111 on hyvä kone myös tekniikaltaan kuin m102 mutta ruisku erilainen.
Itse kyllä karsastaisin hieman tätä ruiskua esim.kalliina kaasuläppäkotelona tai ECU vikoina mutta näitä saa korjattua mutta hinta on kova.Joka tapauksessa ruisku toimii hyvin jettiin nähden.
Mutta tämä on oma mielipiteeni ja monesti täällä tapaa viallisia vehkeitä ja vaan siksi että halutaan neuvoa ongelmissa joten se kaiketi vaikuttaa myös päätöksentekoon kuten cdi koneiden suutin ongelmat.
Katso myös muuta mersu asiaa takaisin päin historiassa koska sieltä löytyy myös paljon vastaavia juttuja.
Ja toivotetaan vielä tervetuloa mersufoorumille!
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Jep, olen vaihtamassa merkkiä osittain ihan uteliaisuudesta, nyt vielä ajelen 200-sarjan Volvolla ja ruosteisuus on kyllä tuttua vaikka hyvä menopeli muuten onkin mutta kori rupeaa katoamaan ympäriltä.
Ja mekaanisen ruiskun "ominaisuudet" on tulleet ko.auton kanssakin tutuksi joten jos vaan hyväkorisen yksilön löytäisin, niin muuten voisin nopeasti jopa tottua uuteen merkkiin ja mitä olen mersun kyydissä ollut, niin viimeistely on ainakin eri luokkaa kuin volvossa, kestävyydestä en tiedä vielä.
Minä myös tulin volvon kautta ja täytyy sanoa että mitä enemmän ajan mersulla sen enemmän tykkään siitä.
Ei nämä hapatuksia ja niin arkoja ruostumaan ole kuin 240-sarja.
Etsit vaan suoraan hyvän yksilön ja pidät siitä huolta niin siinä on autoa todella pitkäsksi aikaa.
Nelos koneisena suosittelisin mahdollisimman isoa eli 230/220 niin löytyy vääntöäkin .
Mersun koneet ovat kestäviä ,omallinikin ajattelin repäistä 650tkm ja luulisin että pääsisinkin mutta tavoitetta pitää olla.
Varaost ovat halpoja ja alkuperäisetkin kohtuuhintaista.
Jos vähänkin osaa itse tehdä niin hyvä juttu.
Monet ovat kertoneen kun ovat kerran w124 omistaneet niin sen halvempaa ja kestävämpää ei ole heillä ollut.
Ja mitä laatuun tulee niin sen tuntee kyllä kun istuu kyytiin.
Onhan se ollut uutena kallis ja arvostettu auto.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Jos vaan rahat riittää niin kiikarissa olisi 220 koneella oleva mutta kelpaa se 230 hyvin myös. Kun vaan pääsen Volvosta edes kohtuullisella tappiolla eroon niin sitten vaan sopivaa etsimään........!
Istuimet jämäköityivät 9/89 (muovikyljistä) alkaen. Muista että kylkiä on laitettu jälkikäteenkin, eli katso kokonaisuutta . Tervetuloa foorumille!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:Istuimet jämäköityivät 9/89 (muovikyljistä) alkaen. Muista että kylkiä on laitettu jälkikäteenkin, eli katso kokonaisuutta . Tervetuloa foorumille!
Ja vaihtuivat taas uudestaan -94, kun siirryttiin E-sarjaan.
Kestävyydestä en tiedä, se 200- sarjan volvo on niin yksinkertainen ja luja peli, että ei se aiankaan paljoa mersua heikompi ole. Vinokone taitaa olla mersun bensoja lujempikin.
Whaeva kirjoitti:
Kestävyydestä en tiedä, se 200- sarjan volvo on niin yksinkertainen ja luja peli, että ei se aiankaan paljoa mersua heikompi ole. Vinokone taitaa olla mersun bensoja lujempikin.
Niinkö? Mitä niissä muutettiin? Kuosihan on erilainen, mutta muuttuiko rakennekin? Itse en ole pistänyt tuota merkille, tosin E-facelifteissä harvemmin olen istunutkin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Whaeva kirjoitti:
Niinkö? Mitä niissä muutettiin? Kuosihan on erilainen, mutta muuttuiko rakennekin? Itse en ole pistänyt tuota merkille, tosin E-facelifteissä harvemmin olen istunutkin.
Eli tuli vietyä Volvo vaihtoon ja tilalle tuli E220 sedan vm95 tomaattilaatikolla, ilmastoinnilla ja vakionopeudensäätimellä (ei toimi)
Ensi vaikutelma on ollut kyllä miellyttävä, vaikka ohjaus tuntuu vähintäänkin omituiselta näin aluksi keskialueen klapin vuoksi mutta se lienee ominaisuus....
Ulkoa ihan siisti (varsinkin entiseen volvooni verrattuna) mutta antennijalan juuressa on kukkaa ja takaluukun kromilistan juuressa jonkun verran myös,mutta onneks tummansininen väri peittää hyvin vielä virheet. Kuvia pitäs jossain vaiheessa pistää tänne kun vaan kameraan sais muistikortin jostain. Sisätilatkin on tosi hyvässä kuosissa, kuskin penkkikin on ehjä.
Muutamia "ominaisuuksia" ajoneuvossa on mutta niistä kyselen tossa tekniikkapuolella vaikka.
Itsekkin olen huomannut että samanikäisiin volvoihin(perheessä ollut useita 240,740) nähden viimeistely on aivan eri luokkaa varsinkin sisustan osalta, ajo-ominaisuuksissa ja kestävyydessä mersu vie voiton myös.Volvoista positiivista että ainakin meillä pysyivät koreiltaan hyvässä kunnossa.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Lainaan tätä vanhaa ketjua kun asia on minullakin sama. On nimittäin kaamea W124-kuume. Nettiautossa iskin silmäni tähän yksilöön: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/3857818" onclick="window.open(this.href);return false; Haussa on nimenomaan M111-koneinen 200/220E mahdollisimman alkuperäiskuntoisena. Hintatasosta olen koittanut muodostaa jotain käsitystä, onko tuossa pyynti mielestänne linjassa? Jos menen autoa katsomaan, niin heittäkää jotain vinkkejä (tai linkkejä) mitä kannattaa tarkistaa, ja missä kunnossa tuon verran ajetun Mersun tulisi olla.
Itselläni ei ole aikaisemmin ollut yhtään mersua, mutta tällä hetkellä parikin harraste-Audia, joista toinen museokilvissä ja toinen kunnostusta odottelemassa.
Kiitos!
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Vuosimalleissa 1993-1995 murenee eristeet moottorin johtosarjasta.
Katsokaa, että moottori käy tasaisesti tyhjäkäyntiä ja vetää nikottelematta.
Lisävarusteena olisi hyvä olla ortopedipenkit, niissä on muotoilua ja säätöä, muttei ne Volvon tasolle silti yllä.
Moottorin olisi syytä olla iso ja autossa automaattivaihde. 220 ja 230 ovat hyviä moottoreita, itsellä on ollut molemmat.
Ilmastointi, metalliväri ja sähkölasit lisäävät jälleenmyyntiarvoa.
Jos auto ei ole mätä, moottori toimii ja varusteena on automaatti ja ilmastointi, niin paketti on valmis.
Kilometrit mittarissa eivät ratkaise oikeastaan mitään, ne on niin helppo väärentää ja paljon ajettukin voi olla hyvä.
Plussaa:
-Kiva väri
-Vähän kilometrejä
-Huoltokirja
-Ei hajoavia lisävarusteita
-Luultavasti hyväkuntoinen Saksassa ajettu kori
-Ei ole vedetty
-Teknisesti hyvät peltivanteet alla
Miinusta:
-Suorastaan epäilyttävän vähän kilometrejä
-Talvivarustusta puuttuu (istuinlämmitys, lampunpesuri, iso laturi, webasto, yms).
-Pieni moottori
-Käsivalintainen vaihteisto
-Ei voi kuljettaa pitkiä tavaroita
-Ei ole vetokoukkua
-Ei ole näyttäviä aluvanteita
-Ei ole lukkoperää 95% varmuudella
Häksä kirjoitti:Tervehdys Mersumiehet,
Lainaan tätä vanhaa ketjua kun asia on minullakin sama. On nimittäin kaamea W124-kuume. Nettiautossa iskin silmäni tähän yksilöön: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/3857818" onclick="window.open(this.href);return false; Haussa on nimenomaan M111-koneinen 200/220E mahdollisimman alkuperäiskuntoisena. Hintatasosta olen koittanut muodostaa jotain käsitystä, onko tuossa pyynti mielestänne linjassa? Jos menen autoa katsomaan, niin heittäkää jotain vinkkejä (tai linkkejä) mitä kannattaa tarkistaa, ja missä kunnossa tuon verran ajetun Mersun tulisi olla.
Itselläni ei ole aikaisemmin ollut yhtään mersua, mutta tällä hetkellä parikin harraste-Audia, joista toinen museokilvissä ja toinen kunnostusta odottelemassa.
Samoja huomioita tein itsekin. Mistä muuten noin yleensä tietää että autossa on lukkoperä? (muuten kuin ajossa kokeilemalla, onko jotain päälle näkyviä tuntomerkkejä?) VIN-dekooderi ei maininnut sellaisesta, joten tuskinpa sitä on.
Onko näihin muuten mahdollista asentaa penkinlämmitinelementtejä jälkikäteen? Jos ei, niin se on suurin puute. Tämänhetkinen käyttöauto (-88 Jetta) on niin karu, että tämä Mersu olisi siitä joka tapauksessa suuri harppaus Toisaalta arvostan juuri sitä, että ei ole mitään hajoavia lisävarusteita.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Lukkoperä näkyy mittaristossa keltaisena kolmiona ja olisiko siellä myös teksti ASD jossain varoitusvalossa.
Auton alla on hydrauliikkaa (venttiili ja painevaraaja), joka menee perään.
Noin niukasti talvivarustellussa autossa tuskin on ASD:kään, koska se oli hintava varuste.
Istuinlämmittimet voi asentaa autoverhoilija jälkikäteenkin. Tosin Mersun alkuperäinen lämmitys lienee vertaansa vailla.
Parilla kympillä saa savukkeensytyttimeen kytkettävän tarvikelämmittimen, jota voi käyttää sellaisenaan tai istuinsuojan alla.
Ei tuo Mersun villasekoitekangas aivan niin pahalta tunnu talvella kuin jokin muu verhoilu.