Alkoi niin kauhiasti tuon auringonpaisteen kanssa kolottaan autonrassaamishammasta, pitä tänään päräyttää moottori tulille ylävesiletkun vaihdon jälkeen. Venttiilinvälysten tarkastus ja tukikumien vaihto niin saapi kevät tulla.
Oikein piti videota kokeilla ottaa kun niin nätisti kävi tuo OM617. Pahoittelen videolla ääntelevää ääliötä.
Täytyy häpeäkseni myöntää, et otin secin jo liikenteeseen . Piti myydä toi talvitoyota kaverille...
Joutus ostaa aika "suolaset" 225/50/16 hakkaneloset... Täytyis löytää joku hiano talvipirssi ens talveks(w123)
230E on ollu ajossa koko talven Tässä kuussa alkais w124:n seuraava katsastusjakso, ku edellinen loppu viime heinäkuussa, joten pitäis vissii pikkuhiljaa aktivoitua tuon käyttiksen suhteen, ni vois sit laittaa kesiksen vaik pariks kuukaueks huilaamaan.
ensiviikolla, jos on hyvät kelit, niin ajattelin kaivaa 300E:n irti hangesta ja käydä katsastamassa sen vaihteeksi eikös nyt kuitenkin saa jo ajella kesärenkailla
tänään kävin katsastamassa 200E:n ja nyt sen voi taas huoletta laittaa huilaamaan, kun on leima voimassa ensi vuoden keväälle... meni muuten läpi huomautuksitta
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Talviunilla vielä, vaikka mieli tekisi mennä herättelemään ja ajelemaan kun on talvilomakin ja aikaa olisi...
Aiheen vierestä: Miten pystäristä -71 saa niskatuet irti? Olen nitkutellut niitä joka suuntaan, mutta eivät lähde irti. Nousevat kyllä ylimpään asentoon.
Vai ovatko vain uutuuden jäykkiä?
Aiheen vierestä: Miten pystäristä -71 saa niskatuet irti? Olen nitkutellut niitä joka suuntaan, mutta eivät lähde irti. Nousevat kyllä ylimpään asentoon.
Pystärin niskatuet saa silleen irti, että painaa selkänojan takaseinässä olevaa kohtaa, joka vapauttaa lukituszydeemin. En kuolemaksenikaan muista oliko vasemmalla vai oikealla puolella painettava kohta..
Tänään tympäs työt ja akka siihen malliin, et piti lähtee testaan miten venttiilinsäätö vaikutti (kaks pakoventtiiliä kanttas). Hyvin pelitti, käy nätisti. Huonot kitkarenkaat ja takeveto on aika eksoottinen yhdistelmä.
Ei varsinainen kesäauto, vaan Langiprojektin elimenluovuttajaa kaivettu hangesta. Lähti käyntiin melko helposti pakkasten jäljiltä, mutta kivikovat unirojalit ei jäällä paljon pitäneet ja pystäri odottelee kevättä suunnilleen samoilla sijoillaan..
Ei liity tähän aiheeseen mitenkään, vaan kerrankos nämä on mennyt vähän ohi. Käsittääkseni tuo Petterin auto on yksityistuontia,(onhan tuo kuvan sinun autosta ) vaan miten siinä on mustat kilvet, jos ne saakin siihen nykyään vuosimallin perusteella, niin miten se tunnus valitaan?
Juu yksityistuontia on, mutta käyttöönottovuosi on se mikä mustissa kilvissä meinaa. Eli ennen vuotta 1973 käyttöönotetut autot voi halutessaan varustaa mustilla kilvillä, vaikka ne olis toissavuonna tuotu Suomeen.
Kilvet tilataan ja maksaa konttorilla 20 € ja lirkuttelua katiskalle. Kilvet saa kun vie vanhat vaihdossa.
Juu, näi oletinkin. Tuo vaan kiinnostaa miten tuo tunnus valitaan. Pitääkö ekaks ottaa tiskiltä vaan seuraava kilpi ja muuttaa se myöhemmin mustapohjaiseksi. Eihän sitä kaiketi voi sanoa("uuden"/tuonti) auton kohdalla, että otan esim. xxx-xxx kilven. Vanhan autonhan saat rekisteröityä sille vanhalle kilvelle jos se on vapaa.
tango kirjoitti:Juu, näi oletinkin. Tuo vaan kiinnostaa miten tuo tunnus valitaan. Pitääkö ekaks ottaa tiskiltä vaan seuraava kilpi ja muuttaa se myöhemmin mustapohjaiseksi. Eihän sitä kaiketi voi sanoa("uuden"/tuonti) auton kohdalla, että otan esim. xxx-xxx kilven. Vanhan autonhan saat rekisteröityä sille vanhalle kilvelle jos se on vapaa.
Voi tilata mustilla jo valmiiksi.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Miten se tunnus valitaan? Sanot tiskillä että haluan mustapohjaiset kilvet, tunnuksella XMI-13, onko se siinä? Vai näyttääkö se henkilö sieltä, että meillä on seuraava kilpi GVN-125, otatko tämän mustana, vai valkoisena?
En muista enää miten rekisterikilven määräytyminen meni, mutta EGM-918 -mustakilpi maksoi sen 20 €, mutta käsittääkseni jos olisin halunnut jonkun muun rekkarin, olisi pitänyt maksaa 1 000 € erikoiskilvestä..
Eilen karautin Coupen tallista ja ajoin kilsan matkan pajalle. Pitää bensavuoto auton alta saada korjattua ennen viikonlopun pidempää ajorupeamaa.
Petteri Kivimäki kirjoitti:Juu yksityistuontia on, mutta käyttöönottovuosi on se mikä mustissa kilvissä meinaa. Eli ennen vuotta 1973 käyttöönotetut autot voi halutessaan varustaa mustilla kilvillä, vaikka ne olis toissavuonna tuotu Suomeen.
Tähän vielä sellainen tarkennus, että ulkomailta tuotuna mustat kilvet saa kunhan auto on otettu käyttöön ennen 1972. Mun auto otettu käyttöön 1.1.1972 ja siten valkoiset kilvet.
hismajestics kirjoitti:Tähän vielä sellainen tarkennus, että ulkomailta tuotuna mustat kilvet saa kunhan auto on otettu käyttöön ennen 1972. Mun auto otettu käyttöön 1.1.1972 ja siten valkoiset kilvet.
2.1. Mustapohjaisten ja museoajoneuvon rekisterikilpien saamisen edellytykset
Mustapohjaiset rekisterikilvet voi saada ennen vuotta 1972 Suomessa käyttöönotettuun autoon, ennen vuotta 1973 käyttöönotettuun perävaunuun sekä ennen vuotta 1974 käyttöönotettuun moottoripyörään. Myös erityiskilven voi saada näihin ajoneuvoihin mustapohjaisena. Ulkomailta tuodulle, ennen vuotta 1972 käyttöönotetulle ajoneuvolle voidaan myös myöntää mustapohjaiset rekisterikilvet mikäli asiakas haluaa.