Kertokaa joku viisammista mikä pitää autossani kovan pamauksen kiihdyttäessä/kierroksia antaessa. Ääni kuuluu luultavasti konehuoneen puolelta. Auto myös välillä rupeea kovan kiihdytyksen jälkeen röpöttämään ja täristää koko ajoneuvoa.
Luulin ensin että ääni kuuluu perästä, mutta auton seisoessa ja nopeasti kaasua annettaessa kuului sama pamaus.
Onko kellään mahdollista kokemusta tälläisestä
Auto on C 280 automaatti.
W202 Konehuoneessa pamahtaa??
Re: W202 Konehuoneessa pamahtaa??
Vaikuttaa sytytyshäiriöltä,joku pytty ei sytytä jokakerta ja sitten kun sytyttää niin paukahtaa,Puola,johdot yms.
testeriin olisi viisain viedä ettei tarvitse arvailla,katalysaattori ei oikeen tykkää tuosta paukuttelusta
testeriin olisi viisain viedä ettei tarvitse arvailla,katalysaattori ei oikeen tykkää tuosta paukuttelusta

ML W164
Re: W202 Konehuoneessa pamahtaa??
Entä moottorin kumityynyt?
Re: W202 Konehuoneessa pamahtaa??
täältä vara osaa jos jokin rikki. löytyy esim koko koenkkin tarvittaessa 0400-187251
Re: W202 Konehuoneessa pamahtaa??
Moottorin tyyny aiheutti mun autossa kuvauksen kaltaisen äänen. Kiihdytettäessä paukahti ja sit alko resonoimaan ja puisti ku piru kerjäläistä kun pysäytti auton. moottorijarrutuksella kolahti toisenkerran ja sit ei täristäny. Moottorityyny oli rikki ja se kolahdus johtu siitä että koneen korva jäi kantamaan kun kone kiihdytyksessä kallistui. sit se tipahti takas kumityynyn varaan toisessa tilanteessa. Ei maksanu montaa kymppiä uusia molemmat korvakot. oli se ehjäkin tyyny nimittäin toista senttiä matalampi ku uus. Nehän on kai öljytäytteisiä, puhutaan hydraulisista tyynyistä.
Re: W202 Konehuoneessa pamahtaa??
joo se olis kyllä halvempi vaihto ehto kun alkaa koko mottia vaihtaan.. jaa onkohan ne sellasii öljytäytteisiä? tämän yhden mesen purkaneena näyttivät minusta aivan normikumityynyiltä... tiedä sitten kun en paremmin perehtyny. jos ovat on kyllä iso riski hajota tai ainakin isomoi kuin jos olisivat täyttä kumia..ei tarvi kuin pieni halkein niin öljyt ovat ulkona ja sitten ovat varmaankin aika veltot.. olis kyllä kiva tietää minkälaiset ne ovat oikeesti kun nykyinen kulkupeli on -98 C280 et tietää tästäkin seurata jos alkaa elpyyn..
Re: W202 Konehuoneessa pamahtaa??
jarskak kirjoitti:Moottorin tyyny aiheutti mun autossa kuvauksen kaltaisen äänen. Kiihdytettäessä paukahti ja sit alko resonoimaan ja puisti ku piru kerjäläistä kun pysäytti auton. moottorijarrutuksella kolahti toisenkerran ja sit ei täristäny. Moottorityyny oli rikki ja se kolahdus johtu siitä että koneen korva jäi kantamaan kun kone kiihdytyksessä kallistui. sit se tipahti takas kumityynyn varaan toisessa tilanteessa. Ei maksanu montaa kymppiä uusia molemmat korvakot. oli se ehjäkin tyyny nimittäin toista senttiä matalampi ku uus. Nehän on kai öljytäytteisiä, puhutaan hydraulisista tyynyistä.
Nokkapelti ylhäällä auton seistessä niin paukaus on niin luja että kuulostaa laukaukselta. Jokin lyö johonkin muoviosaan kenties? kun auton sammuttaa niin se täristys loppuu ja tilanne nollaantuu...