Käykö M110 koneen autom. M116:n jatkoksi?
Käykö M110 koneen autom. M116:n jatkoksi?
Eli käykö tuon 280:n koneen perästä automaatti 350 perään? Pykäliähän siinä on yksi enempi, mutta mitä tuo haittaa.
Re: Käykö M110 koneen autom. M116:n jatkoksi?
Ei taida käydä. Muistaakseni V8 oli halkasialtaan isompi kiinnitys siinä kopassa ja ei taida kestää laatikko tuota vääntöä.
- w203 C55T -06
- ex w211 E320 -02
- ex w208 CLK 320 -98
- ex w210 E430T -98
- ex w201 2.6E -87
- ex w115 350E -75
- ex w211 E320 -02
- ex w208 CLK 320 -98
- ex w210 E430T -98
- ex w201 2.6E -87
- ex w115 350E -75
Re: Käykö M110 koneen autom. M116:n jatkoksi?
Ei tuo väännöistä varmaankaan jää kiinni. Ei tuossa 350 vääntö oo kuin 30% isompi ja on lisäksi kierroskone.
Mutta miten on tuo kiinnityksen sopivuus. Pitempihän se varmaankin on, mutta onhan noita V8 myös nelilovisella niin lyhyempi sopiva kartaani varmaankin löytyy.
Mutta miten on tuo kiinnityksen sopivuus. Pitempihän se varmaankin on, mutta onhan noita V8 myös nelilovisella niin lyhyempi sopiva kartaani varmaankin löytyy.
Re: Käykö M110 koneen autom. M116:n jatkoksi?
Tähänkö ei sitten ässä-miehiltä löytynyt varmaa tietoa?
Re: Käykö M110 koneen autom. M116:n jatkoksi?
Ilmeisesti kukaan ei ole pistänyt neli- ja kolmilovista askia vierekkäin ja tutkinut asiaa, vaikka sinänsä olisi ihan tarpeellista selvittää.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: Käykö M110 koneen autom. M116:n jatkoksi?
Siis varma tieto on, että M110 -koneen kaaveli on täysin eri, kuin M116-koneessa. Eli suoraan ei sovi. Näppärä mies voi kyllä onnistua vaihtamaan kaavelin, vanhemmissa toosissa se kun on erillinen osa.
Turbiineissa on myös eroja, alle ja yli vm. -72 eivät sovi ristiin, ja vanhempia on vielä 2 eri rihlalla. Ja kiinnityksissä vetolevyyn on eroja.
Ylläoleva koskee siis niitä toosia, joissa öljypohja kiinni 4 pultilla. 6-pulttisissa kaaveli on kuoren kanssa samaa valua ja niiden turbiinit ei myöskään sovi ristiin vanhempien kanssa.
Turbiineissa on myös eroja, alle ja yli vm. -72 eivät sovi ristiin, ja vanhempia on vielä 2 eri rihlalla. Ja kiinnityksissä vetolevyyn on eroja.
Ylläoleva koskee siis niitä toosia, joissa öljypohja kiinni 4 pultilla. 6-pulttisissa kaaveli on kuoren kanssa samaa valua ja niiden turbiinit ei myöskään sovi ristiin vanhempien kanssa.
JariN
Re: Käykö M110 koneen autom. M116:n jatkoksi?
Sieltähän tuli vastauksia, kiitos siitä. Pitää unohtaa tuo M110:n vaihtoehto.
Vielä onko nuo 4-pulttisella öljypohjalla olevat aina 3-vaihteisia?
Ja onko noissa 70-80 lukujen 3-kolmivaihteisissa (autom.) 107, 108, 109 ja 116 korisissa sama laatikko? Eli 350, 450 ja 6,9 koneiden perässä. Välityssuhteet on ainakin kaikissa samat. Kenen tekemä se on kun ei löytynyt luettelosta, jossa oli listattuna MB:n automaatteja.
Vielä onko nuo 4-pulttisella öljypohjalla olevat aina 3-vaihteisia?
Ja onko noissa 70-80 lukujen 3-kolmivaihteisissa (autom.) 107, 108, 109 ja 116 korisissa sama laatikko? Eli 350, 450 ja 6,9 koneiden perässä. Välityssuhteet on ainakin kaikissa samat. Kenen tekemä se on kun ei löytynyt luettelosta, jossa oli listattuna MB:n automaatteja.
Re: Käykö M110 koneen autom. M116:n jatkoksi?
4-pulttiset on 3 tai 4 vaihteisia, 6-pulttiset 4 tai 5 vaihteisia.
Yleensä isompi koneisten toosissa on vahvempia sisuskaluja, vaikka välitykset olisikin samat.
MB yleensä tekee tomaattinsa itse, poikkeuksena etuveto Vito, jossa ZF.
Yleensä isompi koneisten toosissa on vahvempia sisuskaluja, vaikka välitykset olisikin samat.
MB yleensä tekee tomaattinsa itse, poikkeuksena etuveto Vito, jossa ZF.
JariN
Re: Käykö M110 koneen autom. M116:n jatkoksi?
Onko noissa kuoret kuitenkin samat?JariN kirjoitti:4-pulttiset on 3 tai 4 vaihteisia, 6-pulttiset 4 tai 5 vaihteisia.
Yleensä isompi koneisten toosissa on vahvempia sisuskaluja, vaikka välitykset olisikin samat.
MB yleensä tekee tomaattinsa itse, poikkeuksena etuveto Vito, jossa ZF.
Löytyykö noille 116:n kolmivaihteisille laatikoille numeroa 722xxxx tai jotain?