mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
kylmänä ottaaa normaali kierrokset mutta sitten kun lämpiää niin max kierros 3000 sitten taas voi kohta ottaa kierroksia mutta vain hetkellisesti
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
Ettei menisi vikatilaan välillä
Näillä mennään
S203.216 Ceemeli
W903.662 316CDI Laulupiili
Exät yhteensä noin 20 tähdellistä
S203.216 Ceemeli
W903.662 316CDI Laulupiili
Exät yhteensä noin 20 tähdellistä
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
Mitä tarkoittaa tuo vikatila??hotari kirjoitti:Ettei menisi vikatilaan välillä
mb w210 290td -97
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
vikatila tarkoittaa että auto säästää itseään että ei menisi mikään rikki isommin kun jotain on rikki nytten.
laitat piuhan nokkaan sen auton niin saat selville mikä on vikana...
laitat piuhan nokkaan sen auton niin saat selville mikä on vikana...
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
Tuo vastaus ei ole lohkolämmittimen piuha vaan tarkoitaa testeriämikipp kirjoitti:vikatila tarkoittaa että auto säästää itseään että ei menisi mikään rikki isommin kun jotain on rikki nytten.
laitat piuhan nokkaan sen auton niin saat selville mikä on vikana...

Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
sori tämä suuri virhe...joo tosiaan etit jonkun tyypin käsiin kuka sen vikakoodin lukee. voi myös olla että saa sen kuitattua pois jos ei oo mikään isovika...arska10 kirjoitti:Tuo vastaus ei ole lohkolämmittimen piuha vaan tarkoitaa testeriämikipp kirjoitti:vikatila tarkoittaa että auto säästää itseään että ei menisi mikään rikki isommin kun jotain on rikki nytten.
laitat piuhan nokkaan sen auton niin saat selville mikä on vikana...
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
Vaimon autossa (290 td sedan -97) sama vika, muutaman kerran pitkällä matkalla huomannut, että motarilla ei pääse rekan ohi kun ei ota kierroksia... Soitin sitten Mynä-Dieseliin, ja sieltä sanottiin, että mene Vehoon, että moottori on vikatilassa vaikka merkkivalo ei palakkaan. Vehoon siksi, että "tarvike" lukijat ei välttämättä löydä koodia. No, varasin ajan Vehon sähkärille joka oli epäuskoinen, sai auton kulkemaankin (ehkä hiukan kylmänä) "riittävästi", mutta sitten kun auto kytkettiin vikakoodinlukijaan, niin tulihan sieltä odotettu vikakoodi. En nyt pääse tarkistamaan, mikä oli viallisen osan nimi, eikä autokaan ole ihan lähellä... mutta se osa on siinä moottorin päällä ihan tyrkyllä, olisko siinä imuilmakanavan läpät.... Hyvä puoli tässä on, että osan hinta on muistaakseni 100 EUR, hiukan alle . Jostain muualta sen olisi kyllä saanut muutan egen halvemmalla. No, vaimon autosta poistettiin ko vikakoodit, mutta on ne varmaan tulleet takasin. Täytyy jossain vaiheessa vaihtaa osa itse ja mennä uudestaan poistattamaan vikakoodit. Kuitenkin, vaimon mielestä auto kulkee nytkin ihan tarpeeksi, ... Jos löydän Vehon tulosteen, niin laitan tänne vielä tiedon mikä oli viallisen osan tarkka nimi.
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
Viallinen osa oli nimeltään "Imusarjan katkaisumoottori" hinta 92 EUR. Vikakoodi oli P1470 , tarkoittaen: painesäätöläppä tai ahtopaineen säätö viallinen. Onkos se sitten niin että tuo "Imusarjan katkaisumoottori" ja painesäätöläppä ovat sama asia?
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
kävin tänään veholla niin joku oli laitanut imusarjan läpän tukkoon.eli nyt ottaa kierroksia myös lämpösenä mutta ei vie
lä kulje normaallisesti vaihettiin ahtopaineen säädin sinne ilmasuorattimen alle.mutta ei toivottua tulosta eli ei ota turboa mukaan sitten meinas että pitäis vaihtaa sen alipaine säädin vai mikä se on joka on aika pieni joka on siinä päällä kuskin puolella lähellä sulake rasiaa mutta kone huoneen puollella ylhäällä kiinni pellissä.tai sitten se ilma antura joka maksaa 300-400e.tietokone sano että tarkista ahtopaine.se toinen säärin maksaa noin vain 60e.mutta kun se ottaa kyllä kieroksia niin se meinas että ilma antura on ehjä.mistä tota ilma anturaa vois kysyä eli auto on 290td.
lä kulje normaallisesti vaihettiin ahtopaineen säädin sinne ilmasuorattimen alle.mutta ei toivottua tulosta eli ei ota turboa mukaan sitten meinas että pitäis vaihtaa sen alipaine säädin vai mikä se on joka on aika pieni joka on siinä päällä kuskin puolella lähellä sulake rasiaa mutta kone huoneen puollella ylhäällä kiinni pellissä.tai sitten se ilma antura joka maksaa 300-400e.tietokone sano että tarkista ahtopaine.se toinen säärin maksaa noin vain 60e.mutta kun se ottaa kyllä kieroksia niin se meinas että ilma antura on ehjä.mistä tota ilma anturaa vois kysyä eli auto on 290td.
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
Kannatisiko avata se muovinen putki joka menee imusarjalle ja katsoa kuinka tukossa imusarja on epäilen että imusarja tukossa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
uskaltaako sen itse tehdä että ei mene vika koodia päälle?se huolto mies meinas että on tukossa että tarvii kenkää koska joku tiedemies oli laittunut sen ilmaläpän tukkoon
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
Jos erg on tiensäpäässä niin kanataa tulpata se siinä erg:n alipaineventiilille tulee musta kumiletku sinne letkuun sopivan kokoinen hauli
ja letku takas kiinni ja sitten vaan kunnon ajoa voi olla ettei nuo paskat lähde tuolta imusarjasta muuten kuin irroitamalla imusarjan
ja putsaamalla sen.Ei se muoviputki ole kuin yhdellä klemmarilla kiinni siinä imisarjassa
ja letku takas kiinni ja sitten vaan kunnon ajoa voi olla ettei nuo paskat lähde tuolta imusarjasta muuten kuin irroitamalla imusarjan
ja putsaamalla sen.Ei se muoviputki ole kuin yhdellä klemmarilla kiinni siinä imisarjassa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
että ei mene vika koodia päälle?
Vikakoodi on vikakoodi, se ei vaikuta kulkemiseen.vikakoodin lukee. voi myös olla että saa sen kuitattua pois jos ei oo mikään isovika..
Vikatilan aiheuttaa vika joka pitää korjata, sitten on taas vedot tallella vaikkei vikamuistia tyhjentäisikään.
wiimax.fi
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
Minun ymmärryksen mukaan mokomassa kapistuksessa ei ole mitään imusarjan läppiä. Tai ei ainakaan minun pirssissä ole... On vain tuo egr, jonka voi tukkia aivan hyvin joko kaljatölkin palasella, tai kumiletkuun laitetulla haulilla. Jälkimmäinen konsti kait parempi.
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
Tervehdys !
Siinä coolerin ja imusarjan välisessä putkessa on varmaan samanlainen lämpöanturi kuin samalla koneella olevassa Sprinterissäkin, putsaa se vaikka rasvanpoistosprayllä jos rasvainen. Auttanut ainakin minulla tilapäiseen tehon puutteeseen.
Siinä coolerin ja imusarjan välisessä putkessa on varmaan samanlainen lämpöanturi kuin samalla koneella olevassa Sprinterissäkin, putsaa se vaikka rasvanpoistosprayllä jos rasvainen. Auttanut ainakin minulla tilapäiseen tehon puutteeseen.
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
Melkein löisin vetoa että ahtopaineen säätimelle ei riitä alipaine,silloin herjaa juuri tuota P1470 koodia!
alipaine on haaroitettu jarrutehostajan letkusta ja haarautuu vänkärin puolella konehuoneen nurkasta auton sisälle ja toinen haara menee ahtopaineen säätimelle,nyt jos autossa vuotaa VÄHÄNKÄÄN esin lämmityslaitteen alipainehimmelit niin alipainetta ei riitä ahtopaineen säätimelle.
saat testattua sen helposti kun laitat sisätiloihin menevän alipaineputken tukkoon ja käyt koeajolla,ja avot,mersu toimii
Olen lähes varma että vika on siinä SINUNKIN autosta

alipaine on haaroitettu jarrutehostajan letkusta ja haarautuu vänkärin puolella konehuoneen nurkasta auton sisälle ja toinen haara menee ahtopaineen säätimelle,nyt jos autossa vuotaa VÄHÄNKÄÄN esin lämmityslaitteen alipainehimmelit niin alipainetta ei riitä ahtopaineen säätimelle.
saat testattua sen helposti kun laitat sisätiloihin menevän alipaineputken tukkoon ja käyt koeajolla,ja avot,mersu toimii




ML W164
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
Itellä oli juuri tuosta haaroituksesta täysin tukossa. Siellä on pirun pieni sihti joka menee herkästi tukkoon.Teppo L kirjoitti:alipaine on haaroitettu jarrutehostajan letkusta
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
Tuo alipaine vuoto kanattaa tsekakata olen nähnyt noita imusarjoja joilla on ajettu ns kaupunkiajoa vain niin tuon egr:n takia ovat meneetTeppo L kirjoitti:Melkein löisin vetoa että ahtopaineen säätimelle ei riitä alipaine,silloin herjaa juuri tuota P1470 koodia!
alipaine on haaroitettu jarrutehostajan letkusta ja haarautuu vänkärin puolella konehuoneen nurkasta auton sisälle ja toinen haara menee ahtopaineen säätimelle,nyt jos autossa vuotaa VÄHÄNKÄÄN esin lämmityslaitteen alipainehimmelit niin alipainetta ei riitä ahtopaineen säätimelle.
saat testattua sen helposti kun laitat sisätiloihin menevän alipaineputken tukkoon ja käyt koeajolla,ja avot,mersu toimii![]()
Olen lähes varma että vika on siinä SINUNKIN autosta
![]()
niin tukkoon että ei ole kuin peukalon mentävä reikä niin eipä siinä paljon nuo ahtopaineet auta
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
toi alipaine kyllä on hyvä syy tarkistaa.lämpö vivut kyllä toimii.menen huonenna kokeilemaan sitä ilmamassamittaria toisesta autosta niin tietää sen sitten.eli huolto mies sano että yksi vika voi olla se mihin tulee yksi letku joka on siinä lähellä johon tulee se kaasuvaijeri päätyy se on siinä pelissä kiinni mootorihuoneen puollella on aika pieni osa.se lämpö anturi kyllä toimi siinä tietokoneessa joka on siinä cooleri putkessa.eli on vaihdettu se ahtopaineen säärin joka oli siellä ilmaputsarin alla.otin tänään sen imuputken pois oli sillä vähän töhnään mutta ei niin hirveesti että kyllä ilma kulkee.
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
Joo ne vivut ja säätimet kyllä toimii,on tullut jo useampi mersu vastaan jossa sama vika.
ne alipaineputket on pirunpieniä halkaisijoiltaan että jos vuotaa jostakin niin heti tulee paine-ero putken toiseenpäähän.
erääseen farkkuun laitoin omistajan pyynnöstä oman alipainelinjan tehostajan putkelta sinne turbon säätöventtiiliin
alipainepumpussa riittää varmasti kapasiteettia eikä jarruteho kärsi vaikka vähän jostain vuotaakin,ne putket on vaan niin pirun ohuet
ne alipaineputket on pirunpieniä halkaisijoiltaan että jos vuotaa jostakin niin heti tulee paine-ero putken toiseenpäähän.
erääseen farkkuun laitoin omistajan pyynnöstä oman alipainelinjan tehostajan putkelta sinne turbon säätöventtiiliin

alipainepumpussa riittää varmasti kapasiteettia eikä jarruteho kärsi vaikka vähän jostain vuotaakin,ne putket on vaan niin pirun ohuet

ML W164
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
eli se huolto mies tarkasti sen osan joka on siinä kaasuvaijerin lähellä sillä oli mekaaninen alipaine pumppu jossa mittari ja kun se oli siinä tietokoneessa niin ne paineet heitteli liikaa sitä se meinas että siinä vika se osa tulee kyllä kohta.niin saa sitten kokeilla että autaako.sitten se meinas että jos ei vikaa löydy niin pitää tarkistaa sähköjohdot joka menee sinne ahtopaineen säätimelle joka on siellä ilmaputsarin alla joka vaidettiin uuteen turhaan.
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
teppo l eli se alipaine letku haaroituu siittä hanti miehen sivusta siinä on se iso boxi se on aika alhaalla eli voiko sen jos laittaa suoraa toisella putkella kokeilla eli sieltä jarru tehostajalta suoraa sinne ilmaputsarin alle onkop se pako kaasu säärin josta se haaroituu myös siihen ahtosäätimeen joka uusittiin se letku on kyllä pientä noin 4-5mm ja väri on harmaa eli kun se letku tulee sieltä mootorin takaa pellin välistä niin onko siellä muita haaroituksia välillä kun siellä vasta kun menee sisälle autoon?
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
Ei ole muita haaroituksia,voit vetää sen putken tehostajan haarasta suoraan sinne turbon säätöventtiilille tai pakokaasunkierrätys venttiilille,kuitenkin molemmille venttiilille pitää tulla se alipaine muutoin tulee vikatila!
ML W164
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
kävin tänään kokeilemassa sitä ilmamassamittaria ja sitä toista joka on siinä kaasuvaijerin lähellä.ei muutunut kulku ja sitten kokeilin sitä suora alipaine putkea eikä siitäkää muutosta eli ei ole vuotoa.ja katsoin muukit alipaine putket.huolto mies meinas että pitää katsoa ne johdot joka lähtee sieltä alipaine säätimestä sinne tietokone boxiin eli voi olla myös boxi rikki tein taas tänä aamuna sen havainon että kulkee paremmin kylmänä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
mielenkiinnosta, onko vika löytynyt?
Re: mikä vikana kun ei kulje 290 td farkku-96
eikö tuossa vedetä alipaineella hukkaportti kiinni? jollei varma alipaine turbolle auttanut niin olisko vika sitten itse hukkaportin modulaattorissa. Mulla pikku vuoto ajovalojen korkeudensäädössä hukkas myös voimat, meni kun vaparikone. Mittaapa ahdot.
Ari
Ari