W124 bensa -88, virta-avain ei yhtäkkiä käännykkään

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
RenLagun
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ma 31.01.2011 16:49
Paikkakunta: Espoo

W124 bensa -88, virta-avain ei yhtäkkiä käännykkään

Viesti Kirjoittaja RenLagun »

Yhtäkkiä ei virta-avain käännykkään enää kuin sen varran etä rattilukon saa pois päältä mutta ei enempää.
Aiemmin joutui kääntämään avainta takaisinpäin jonkin verran että sai lämpöpuhalluksen toimimaan virtojen ollessa päällä. Virtalukon avain ja ovenavain ollut myös riparia koko lyhyen omistuksen ajan.
Olisko pikadiagnoosia antaa kellään? Ei ole aiempaa virtalukon irrotuskokemusta mutta peukalo ei ole kuitenkaan ihan keskellä kämmentä. Tuon kai saisi hinattua lähimmälle korjaamolle hinausköyden hinnalla koska rattilukon saa kerran pois päältä. Mutta onkohan kalliskin keikka tiedossa?
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 bensa -88, virta-avain ei yhtäkkiä käännykkään

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Ohjeet patruunan vaihtoon löytyvät haulla tältäkin foorumilta. Erittäin pala kakkua. :D
Täältä vielä video:
http://www.youtube.com/watch?v=H2kAIA2-sZ8" onclick="window.open(this.href);return false;
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3990
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 bensa -88, virta-avain ei yhtäkkiä käännykkään

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Moi.

Kuten Harri126 tuossa mainitsi, aiheesta on infoa tällä foorumilla. Paljon. Hakutoiminnolla sitä löytyy, mutta helposti pääset myös eteenpäin vaikkapa niin, että avaat tämän ketjun:http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 97&start=0 Siellä ketjun kolmannessa viestissä on aika monta linkkiä, osa niistä on Mersufoorumille ketjuun, jossa on taas lisää linkkejä. Ja paljon kuvia.

Ja mainitaan nyt vielä, että tuossa edellisen viestin Youtube-linkissä se video on W123:n virtalukkoa kuvaava, eikä se ole W124:ssä tarkalleen samanlainen. Samantyylinen kylläkin.

T:Timo
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
RenLagun
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ma 31.01.2011 16:49
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 bensa -88, virta-avain ei yhtäkkiä käännykkään

Viesti Kirjoittaja RenLagun »

Kiitos molemmille tähän asti. Hyviä linkkejä ja kuvia. Mitenkähän tarkka vaatimus tuo 2mm paksuus tuossa työkalussa on? Onkohan 1,38mm tarpeeksi. Sattuisi olemaan 1,5mm neliön kaapelia hyllyssä. Se on tosin kuparia eli ehkä liian pehmeää...? Laskin tuon läpimitan A=pii*r^2 kaavasta. Tuo D=2mm kaapeli olisi pii:n neliöistä eli 3,14 neliömillimetriä. (toivottavasti meni oikein). Mahdanko löytää vanhaa lankahenkaria...:-)
Tuo patruuna maksaa Veholla 113€. Mahtaakohan riittää ? Kuitenkin se patruuna pitää ensin saada väännettyä asentoon 1 (avain noin kello 14:0-20:00 asennossa) muuten menee vaikeaksi...eikö niin?...ja kalliiksi.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W124 bensa -88, virta-avain ei yhtäkkiä käännykkään

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Ota tavallinen fillarin pinna ja hio kärkiin viiste tuo virtalukon siirtäminen riitää kun saa ns radioasennon päälle niin patruuna irtoaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
teem085
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Ti 14.10.2008 18:40
Paikkakunta: Oulu

Re: W124 bensa -88, virta-avain ei yhtäkkiä käännykkään

Viesti Kirjoittaja teem085 »

Juu,eikä sen viisteen tarvi olla se 45 astetta,mulla riitti ku pyöristi vain kummastaki pinnasta päät...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3990
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 bensa -88, virta-avain ei yhtäkkiä käännykkään

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Jees, hyvä juttu, jos ohjeista on hyötyä!
RenLagun kirjoitti: Mitenkähän tarkka vaatimus tuo 2mm paksuus tuossa työkalussa on? Onkohan 1,38mm tarpeeksi. Sattuisi olemaan 1,5mm neliön kaapelia hyllyssä. Se on tosin kuparia eli ehkä liian pehmeää...?
Veikkaisin, että 1,4mm saattaa juuri ja juuri riittää, mutta kuparilanka kyllä nimenomaan on helposti turhan pehmeää. Eli kun se ylempi lanka ensin painaa virtalukon peltikielekkeen alas, se voi helposti taipua sen verran, ettei enää osu siihen rungossa kiinni olevaan valettuun kielekkeeseen, joka sen pitäisi vetää sisäänpäin. Parempi idea varmasti on kyllä noudattaa arska10:n ohjetta pyöränpinnan käyttämisestä - siitä saa sopivan paksuisen ja riittävän jäykän työkalun (sellainen itsellänikin oli).
RenLagun kirjoitti:Tuo patruuna maksaa Veholla 113€. Mahtaakohan riittää ? Kuitenkin se patruuna pitää ensin saada väännettyä asentoon 1 (avain noin kello 14:0-20:00 asennossa) muuten menee vaikeaksi...eikö niin?...ja kalliiksi.
Kun vaihtaa patruunan, niin kannattanee hankkia uusi avain samalla, ne kun tapaavat vissiin kulua vähän niin kuin pareiksi. Muistelisin, että alkuperäisenä hankittuna sarjoitettu patruuna ja yksi avain olivat yheensä noin 130€. Käyttöautolta. Noin muuten sen pitäisi kyllä riittää, jos saat sen avattua ilman muiden paikkojen rikkomista. Patruuna pitäisi saada käännettyä juuri noin kun kuvasit, muuten menee rikkomishommiksi. Tosin, silloinkin sen nähtävästi pystyy tekemään kohtuullisilla vaurioilla, mutta mulla kun ei siitä ole kokemusta, niin en yritäkään sen tarkemmin neuvoa, ettei tule puhuttua ihan pehmeitä... :wink:
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 bensa -88, virta-avain ei yhtäkkiä käännykkään

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Jos lukkoa ei saa kääntymään radioasentoon taitaa helpoin konsti olla se, että pienellä poralla kalvaa haitat ulos. Sitten saa käännettyä oikeaan asentoon ja patruuna tulee ulos.
Jos halvalla haluaa päästä, eikä eri avaimet virtalukkoon ja oviin haittaa on Motonetissä patruuna avaimineen reilulla kolmellakympillä.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1499
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Re: W124 bensa -88, virta-avain ei yhtäkkiä käännykkään

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Ei muuta,kuin patruuna vaihtoon ja viipymättä.Kokemuksesta voin sanoa,että on aika vit...homma vaihtaa,jos vaikka avain katkeaa tai avain ei enää käännykään kunnolla.Jos saat virtaasentoon vai kuinka se menikään ja puikot kolosista sisään.
Jos en ihan väärin muista,niin olikos koko lukkosarja w124:een kauhean kallis?Poistuis tuo 2-avainjärjestelmä.
Viisaat kertokoon!
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W124 bensa -88, virta-avain ei yhtäkkiä käännykkään

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kanattaa tosiaan vaihtaa ensitilassa jos vain saa avaimen radio asentoon muuten jos avain ei käänny ja rattilukko satuu olemaan päällä
niin on tosi kusinen homma jos sarsjoitat avaimen alkuperäiselle niin on suuri vaara ettei oven lukot enää aukea uudella avimella
kun nekin ovat kuluneet
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1499
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Re: W124 bensa -88, virta-avain ei yhtäkkiä käännykkään

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Niin tuota tarkoitin,sitä että eikös uuden lukkosarjan saanut suhteellisen edukkaasti?En tiedä onko euron myötä hinnat noussu,mutta kaveri kertoi joskus vaihtaneensa.Sarjassa siis tulee kaikki ovien,takaluukun ja hanskalokeron patruunat.Mikä mahtaa olla päivän hinta ja onhan siinä vähän askartelua!
Toisaalta,vaikka 2-avainjärjestelmä olisi käytössä,niin monella varmaan kauko-ohjattu keskuslukko käytössä...
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
RenLagun
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ma 31.01.2011 16:49
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 bensa -88, virta-avain ei yhtäkkiä käännykkään

Viesti Kirjoittaja RenLagun »

Hyvä juttu että monella on kokemusta asiasta, ei muuten mutta onpa foorumista ainakin kivasti apua :-)
Yhteenvetoa vielä teidän avuliaista viesteistä:
- Pyöräliikkeeseen siis hakemaan pyöränpinnaa, ei pitäisi montaa egeä maksaa. Viisteen pitäis kai olla aika loiva, jotain 70 tai 20 astetta riippuen miten sen ajattelee, terävämpi piikki kuin 45 astetta siis.
- Autossa taitaa nyt jo olla kaikissa esiintyvissä lukoissa eri sarjoitukset, eli Motonetin vinkki on aika houkutteleva. Epäilen vaan että menee lukkopesäkin uusiksi, ei nimittäin käänny kuin vähän matkaa sen verran että rattilukko menee pois päältä. Taitaa mennä porahommiksi... Tuo 113€ Vehosta muuten sisältää yhden avaimen.
Mahtaakohan noi Motonetin osat vaan sopia kaasariautoon? 48-8649 hylsy =>MB-W124/201, 48-8650rattilukko=> , 48-2278 virtalukonpohja=> MB 124/201
Sääli ettei ole Dieseli tai ainakin ruisku, olisi osia paljon paremmin tarjolla.
Mistähän kohtaa niitä haittoja pitää alkaa porailla ettei siitä ole haittaa :-)
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W124 bensa -88, virta-avain ei yhtäkkiä käännykkään

Viesti Kirjoittaja napa »

siis mitä hemmettiä... pitäiskö w124 olla vain 1 avain, joka sopii oviin ja virtalukkoon :shock: mun kaikissa w124 on aina ollut eri avain oveen ja eri avain virtalukkoon (tosin kaikkiin w124 mihin olen kokeillut, olen päässyt yhdellä tietyllä toyotan avaimella sisälle, mutta se taas ei ole sopinut minkään virtalukkoon :mrgreen: )
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 bensa -88, virta-avain ei yhtäkkiä käännykkään

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

RenLagun kirjoitti:Hyvä juttu että monella on kokemusta asiasta, ei muuten mutta onpa foorumista ainakin kivasti apua :-)
Yhteenvetoa vielä teidän avuliaista viesteistä:
- Pyöräliikkeeseen siis hakemaan pyöränpinnaa, ei pitäisi montaa egeä maksaa. Viisteen pitäis kai olla aika loiva, jotain 70 tai 20 astetta riippuen miten sen ajattelee, terävämpi piikki kuin 45 astetta siis.
- Autossa taitaa nyt jo olla kaikissa esiintyvissä lukoissa eri sarjoitukset, eli Motonetin vinkki on aika houkutteleva. Epäilen vaan että menee lukkopesäkin uusiksi, ei nimittäin käänny kuin vähän matkaa sen verran että rattilukko menee pois päältä. Taitaa mennä porahommiksi... Tuo 113€ Vehosta muuten sisältää yhden avaimen.
Mahtaakohan noi Motonetin osat vaan sopia kaasariautoon? 48-8649 hylsy =>MB-W124/201, 48-8650rattilukko=> , 48-2278 virtalukonpohja=> MB 124/201
Sääli ettei ole Dieseli tai ainakin ruisku, olisi osia paljon paremmin tarjolla.
Mistähän kohtaa niitä haittoja pitää alkaa porailla ettei siitä ole haittaa :-)
Miksei sopisi 48-8649?
Kaveri on joutunut poraamaan paristakin haitat pois. Olisikohan ollut 2 mm terä?
Avaimen reiästä sisään ja varovasti kalvaa, ettei terä katkea. Pikku hiljaa ne haitat irtoilee ja välillä kannattaa ronkkia niitä ulos, haittaamasta työskentelyä. :D
Aikaa menee ja tupakkaa, jos sattuu polttamaan. :D
Härski hemmo katsastaa taloyhtiön pyöräkellarin hylätyt fillarit. :wink:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
RenLagun
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ma 31.01.2011 16:49
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 bensa -88, virta-avain ei yhtäkkiä käännykkään

Viesti Kirjoittaja RenLagun »

Joo, ei taida kääntyä avaimella, aikaa on tullut käytettyä jonkin verran. Tai ainakin ottaa sen verran vastaan ettei ainakaan avaimella pysty kääntämään ilman että sekin katkeais sinne sisään. Toi poraamishomma alkaa vaikuttaa ihan potentiaaliselta vaihtoehdolta. Eli joutuu opettelemaan murtomiehen hommia, ehkä pitää pitää henkilöllisyyspaprut matkassa jos poliisit sattuu paikalle ja alkaa ihmettelemään kun porataan oman auton virtalukkoa ;-) . Keskeltäkö ne haitat on kiinni, että 2mm poralla reikää siihen keskelle, ja sitten haitta kerrallaan poisnyppien...
Olisikohan pöllömpi vaihtoehto laittaa rattilukon sijasta semmonen erillinen rattilukko (punainen tanko) ? Ja sitten vaan painonappi startille ja vissiin jonkinlainen katkaisin virtalukoksi, vaikkapa oikein avaimella oleva katkaisin? Nykyäänhän monissa autoissa painetaan nappulasta kuten joskus ennen vanhaan kun halutaan startata :-) Ajonestoahan autossa ei ole.
MiksaV82
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 13.06.2011 10:11

Re: W124 bensa -88, virta-avain ei yhtäkkiä käännykkään

Viesti Kirjoittaja MiksaV82 »

arska10 kirjoitti:Kanattaa tosiaan vaihtaa ensitilassa jos vain saa avaimen radio asentoon muuten jos avain ei käänny ja rattilukko satuu olemaan päällä
niin on tosi kusinen homma jos sarsjoitat avaimen alkuperäiselle niin on suuri vaara ettei oven lukot enää aukea uudella avimella
kun nekin ovat kuluneet
Onkos jollain jotain vinkkiä mitä tehdä täysjumitustilanteessa? Oma W124 -92 300D turbo jumahti pihan parkkiruutuun. Rattilukko on siis päällä eikä avain ei käänny edes senvertaa, että saisi rattilukon pois päältä. :( Mikäköhän siinä hajosi, lukon pesä vai rattilukko?

Menikö tuossa koko virtalukon runko + rattilukko yhdistelmä vaihtoon? Voisiko sen lukkorunkon saada pois jos väkisin yrittäsi kääntää vaikka isolla meisselillä virtalukkoa sen verran, että saisi rattilukon pois päältä, jolloin saisi lukkorunkon irti? Tarvitsi vaihtaa vaan lukkorunko + lukon pesä.

Vai onko tuon niin kusinen homma, että kannattaa hinauttaa korjaamolle?
Avatar
dante
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 15.10.2008 16:48
Paikkakunta: Nurmes

Re: W124 bensa -88, virta-avain ei yhtäkkiä käännykkään

Viesti Kirjoittaja dante »

Kaveri neuvo semmosen konstin,että toinen kaveri nakuttelee pitkän meisselin ja vasaran avulla virtalukon kehää ympäriinsä ja toinen renkuttaa avainta.Tällä konstilla lähti minun entisestä lukosta avain kääntymään.
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 920
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: W124 bensa -88, virta-avain ei yhtäkkiä käännykkään

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

dante kirjoitti:Kaveri neuvo semmosen konstin,että toinen kaveri nakuttelee pitkän meisselin ja vasaran avulla virtalukon kehää ympäriinsä ja toinen renkuttaa avainta.Tällä konstilla lähti minun entisestä lukosta avain kääntymään.
Joo ja kyllä se yleensä lähtee kiertymään kun malttaa istua vääntelemään vaikka viideksi minuutiksi. Siinä se yht'äkkiä sitte vaan kiertyykin. Sitte vaan siihen "radio" asentoon,tapit reikiin,lukkosylinteri ulos ja uutta hakemaan. Meisselillä virtalukon pohjasta kiertämällä käyntiin ja menox!
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W124 bensa -88, virta-avain ei yhtäkkiä käännykkään

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Oon joskus nylpyttänyt tuota avainta melkein tunnin vähä painaen ja nylpyttäen ja taas pikkuisen nostaen niin on se jossain välissä
mennyt radio-asentoon kerran oon pihdeillä vääntänyt en niin kovaa ettei avain katkea ja aukesi vaatii vaan hyvät hermot.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
MiksaV82
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 13.06.2011 10:11

Re: W124 bensa -88, virta-avain ei yhtäkkiä käännykkään

Viesti Kirjoittaja MiksaV82 »

MiksaV82 kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Kanattaa tosiaan vaihtaa ensitilassa jos vain saa avaimen radio asentoon muuten jos avain ei käänny ja rattilukko satuu olemaan päällä
niin on tosi kusinen homma jos sarsjoitat avaimen alkuperäiselle niin on suuri vaara ettei oven lukot enää aukea uudella avimella
kun nekin ovat kuluneet
Onkos jollain jotain vinkkiä mitä tehdä täysjumitustilanteessa? Oma W124 -92 300D turbo jumahti pihan parkkiruutuun. Rattilukko on siis päällä eikä avain ei käänny edes senvertaa, että saisi rattilukon pois päältä. :( Mikäköhän siinä hajosi, lukon pesä vai rattilukko?

Menikö tuossa koko virtalukon runko + rattilukko yhdistelmä vaihtoon? Voisiko sen lukkorunkon saada pois jos väkisin yrittäsi kääntää vaikka isolla meisselillä virtalukkoa sen verran, että saisi rattilukon pois päältä, jolloin saisi lukkorunkon irti? Tarvitsi vaihtaa vaan lukkorunko + lukon pesä.

Vai onko tuon niin kusinen homma, että kannattaa hinauttaa korjaamolle?
Aukeshan tuo. Ensin yritin nitkutella avaimella yms nätisti, mutta 45min jälkeen ei ollut tapahtunut mitään. Sitten voima käytöön. Ensin katkesi avain lukkoon, joten saha ja pora esiin. Sahasin sen mustan kupin halki ja porasin haittalevyt pois. Porailussa ja sahauksessa meni noin tunti ja uuden veroinen tuli.

Vikana oli murtunut lukon kehä (niinkuin muillakin tällä foorumilla). Rattilukko aukesi heti kun sai lukon sylinterin pois.
Avatar
RenLagun
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ma 31.01.2011 16:49
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 bensa -88, virta-avain ei yhtäkkiä käännykkään

Viesti Kirjoittaja RenLagun »

RenLagun kirjoitti:Yhtäkkiä ei virta-avain käännykkään enää kuin sen varran etä rattilukon saa pois päältä mutta ei enempää.
Aiemmin joutui kääntämään avainta takaisinpäin jonkin verran että sai lämpöpuhalluksen toimimaan virtojen ollessa päällä. Virtalukon avain ja ovenavain ollut myös riparia koko lyhyen omistuksen ajan.
Olisko pikadiagnoosia antaa kellään? Ei ole aiempaa virtalukon irrotuskokemusta mutta peukalo ei ole kuitenkaan ihan keskellä kämmentä. Tuon kai saisi hinattua lähimmälle korjaamolle hinausköyden hinnalla koska rattilukon saa kerran pois päältä. Mutta onkohan kalliskin keikka tiedossa?
Sain lukon kääntymään jo pari kuukautta sitten. Käänsin sen mustan renkaan 180 astetta ja sitten lähtikin yhtäkkiä kääntymään. Oli kuuma kesäpäivä ja rasvat notkeita jotka sinne lukkoon runsain määrin eri aikoina olin lukkoon ruiskutellut. Patruunan vaihto Motonetista ostettuun. Vara-avain tuli mukaan.

Nyt toimii lukko kuin unelma eikä tarvii enää pelätä että jää sen vian takia tielle. Kiitos kaikille neuvoista.

Ominaisuutena on vielä että puhallin toimisi niin joutuu kääntämään avainta pikkuisen takaisinpäin (lienee virtalukon pohjan vika- kannattaisikohan sekin vaihtaa-iso homma?-ettei jätä tielle.)
Vastaa Viestiin