124 300d super turbotus
Re: 124 300d super turbotus
Öljynlämpö kannattaa mitata sieltä öljypohjasta, eli siihen sopiva reikä ja semosella erikoiskierretapilla jenkat niin se anturi tiivistyy siihen, väliin kierrelukitetta. Öljynpaineen saa tai pitäisi saada siitä öljynsuodattimen kotelosta, eikös siinä vakionakin ole se öljynpainekello ja mittari sille ? Ellei ole niin siinä pitäisi olla tulppa, johon sopii / saa sovitettua tarvikekellon (paineanturin).
Yleensä noihin vaihdellaan laakereita kampiakselille samalla kun tehdään ST, mutta ei kai se vältämätöntä ole.
Ennakko riippuu mikä pumppu siinä on ja miten se pumpun tekijä on se ajoitusmerkin laittanut. Ilmeisesti et enää pääse tarkistamaan mikä ennakko siinä nyt on, joten ehkä helpointa olisi kysäistä pumpun tekijältä tai koneen niputtjalta mikä ennakko siihen kuuluu...tai sitten vain lähtee joutsenkaulalla ihmettelemään sitä ajoitusta.
Yleensä noihin vaihdellaan laakereita kampiakselille samalla kun tehdään ST, mutta ei kai se vältämätöntä ole.
Ennakko riippuu mikä pumppu siinä on ja miten se pumpun tekijä on se ajoitusmerkin laittanut. Ilmeisesti et enää pääse tarkistamaan mikä ennakko siinä nyt on, joten ehkä helpointa olisi kysäistä pumpun tekijältä tai koneen niputtjalta mikä ennakko siihen kuuluu...tai sitten vain lähtee joutsenkaulalla ihmettelemään sitä ajoitusta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Re:
napa kirjoitti:tänään purkasin eilen hakemaani M103 2.6 konetta... meinas tulla aivan ilopissat housuun, kun huomasin, ettei pyttyjen välistä oltukaan vedetty lohkoa halki, kuten on dieseleissä ja käsittääkseni myös M103 3.0 ja M104 moottoreissa... tuostahan rakentaa vaikka mitä, jos tekisin kireän vaparin, niin ehdottomasti 2.6 lohko pohjaksi
dieselin 84 mm iskulla ja 90 mm männällä tuosta sais 3206 cc koneen, mutta se ei enää kovin suuria ahtoja varmaan kestäisi, vaikka siihen pystyis vielä liekkirenkaat tekemäänkin, kun ei ole sitä halkeamaa pyttyjen välissä... 3 litraisen lohkossa kunnollisten liekkirenkaiden teko on kyseenalaista jo vakio porauksellakin, kun menee sylinteri puhki vesikanavaan sen halkioimen takia
samalla sain kiertarin mittoja selville, mutta ainut mikä tuossa hirvittää, on koneen runkolaakerit ja niiden pukit aika aneemisen kokoiset ne on, mutta kai ne kestää
tuossa vielä kuva selventämään pyttyjen välistä materiaali määrää vakiolla 82.9 mm porauksella...
niillä 85 mm evo mitsun männillä ja dieselin kampiakselilla tuo vaikuttais kyllä erittäin mielenkiintoiselta lohkolta luultavasti joutuu vain käyttämään tuon omaa 2.6 kantta, että liekkirenkailla on jotain mistä "ottaa kiinni" kannen puolelta no, imuvena on vähän pienempi, mutta on siinä hieman varaa suurentaa, kun porauskin suurenee...
[ http://jysal.pp.fi/mersu/300E/260_lohko.jpg ]
.....Navalinean RST renkailla toimii m104 90mm porauksella. Ovat mittatilaustavaraa kylläkin.
[url=http://www.500whp.net]500whp.net[/url]
Re: 124 300d super turbotus
Lisää hölmöjä kysymyksiä...minkälaisia jarruja olette 124 käyttäneet kun on st tehty ? katsoo jos saa tuon koneen joskus pyörimään ja pelaamaan niin vois jarruihinkin sijoittaa joskus...
Re: 124 300d super turbotus
Mulloli omas w124 monivena pensan 4-mäntä etuset ja w124 farkun taka pysäyttimet.amatimees kirjoitti:Lisää hölmöjä kysymyksiä...minkälaisia jarruja olette 124 käyttäneet kun on st tehty ? katsoo jos saa tuon koneen joskus pyörimään ja pelaamaan niin vois jarruihinkin sijoittaa joskus...
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: 124 300d super turbotus
124 farkun takajarrut on aika somat, onko jossain 200d:ssä muka vielä pienemmät
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 124 300d super turbotus
Onhan ne 124 farkun takalevyt kai 274mm kooltaan? Oliko sitten monivena bensassa vielä jäähdytettyä versiota olemassa?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: 124 300d super turbotus
jeemu kirjoitti:Mulloli omas w124 monivena pensan 4-mäntä etuset ja w124 farkun taka pysäyttim
mites käykö nuo ihan heittämällä paikalleen vai joutuuko tekemään paljon muutostöitä ?
Re: 124 300d super turbotus
e500 jarruja on näkyny kans...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 124 300d super turbotus
Olikos se niin että e500 jarru(t) ja 16 tuuman vanne ei sovi yhteen ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 124 300d super turbotus
Voi ollakki, 17" oli sillon alla.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 124 300d super turbotus
Niin w124 sedan vs farkku on eri takajarrut. Mulla oli koko akselisto farkusta.
Etujarrut meni muutaman millin speiserillä. 300 -24v oli noi etuset
Etujarrut meni muutaman millin speiserillä. 300 -24v oli noi etuset
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: 124 300d super turbotus
hahaaa unohtunu muuten mainita et mersuun tullu liki 10 000km joka kuu eli noin 60-70tkm ajettu ja saanu pölläkkää kyllä vitusti eli kestäny kaikkien epäilyistä huolimatta ja loppua ei näy ainakaa viel mersu jää varmaa talviautoks ja täytyy kesän aikaa vähä fiksailla pakosarja laippaa ja kaikkea pientä mut kannatti tehä tulipa luettua koko topikki läpi huvin vuoks kyll monenlaista juttua käyty läpi :DDD
johtaja: Antti Peltomäki
Re: 124 300d super turbotus
peltsi_racing kirjoitti:hahaaa unohtunu muuten mainita et mersuun tullu liki 10 000km joka kuu eli noin 60-70tkm ajettu ja saanu pölläkkää kyllä vitusti eli kestäny kaikkien epäilyistä huolimatta ja loppua ei näy ainakaa viel mersu jää varmaa talviautoks ja täytyy kesän aikaa vähä fiksailla pakosarja laippaa ja kaikkea pientä mut kannatti tehä tulipa luettua koko topikki läpi huvin vuoks kyll monenlaista juttua käyty läpi :DDD
Ite hommasin halvalla vaparista tehdyn ST ja ajoin 2500km ja kiertokanki kolmesta kohtaa lohkosta läpi...ties jo ostaessa että pommi tuo on mutta nyt pitäs saada alkuperäinen turbokone saada kiinni ja säädettyä
Viimeksi muokannut amatimees, To 10.03.2011 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: 124 300d super turbotus
joo vaara piilee mut ite kyll tosiaanki tyytyväinen kestoon.. tavallaan ihmettelen
johtaja: Antti Peltomäki
Re: 124 300d super turbotus
-
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: 124 300d super turbotus
no mutta nyt ku kevät tuli lumi suli kaduilta asfaltti esiin tuli ja kunnon repäsy niin kappas laatikosta 3 hävis kauan kyll menikin...
johtaja: Antti Peltomäki
Re: 124 300d super turbotus
En jaksa nyt lukee koko topicia mut ei kohtuu selailulla auennu et onko sulla nyt ne öljyruiskut siellä vai ei? ku niitten tärkeyttä niin kovasti jokapaikassa ihmetellään
- TurboDiesel
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: La 17.05.2008 12:22
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: 124 300d super turbotus
Kävin eilen kans penkittämässä alavudella oman 190 300d vaparisuperin. Jo menomatkalla meni kans askista kolmonen sileeks, mut hyvin kuitenki pelas muuten. Rykiä siittä irtos 381hv / 533nm 2bar ahdoilla. Kikkailemalla olis varmaan saanu 400 rikki kun olis vetäviä laittanu lisää. Saa nähdä kauanko tää vaparisuperi kestää.peltsi_racing kirjoitti:no mutta nyt ku kevät tuli lumi suli kaduilta asfaltti esiin tuli ja kunnon repäsy niin kappas laatikosta 3 hävis kauan kyll menikin...
Mb 190d om606 st 722.6
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: 124 300d super turbotus
no mikä ettei ilmottelehan miten käy ku annat runtua
johtaja: Antti Peltomäki
Re: 124 300d super turbotus
Mitä sä ny alavudella kävit Missä sielä ees on se penkkiTurboDiesel kirjoitti:Kävin eilen kans penkittämässä alavudella oman 190 300d vaparisuperin. Jo menomatkalla meni kans askista kolmonen sileeks, mut hyvin kuitenki pelas muuten. Rykiä siittä irtos 381hv / 533nm 2bar ahdoilla. Kikkailemalla olis varmaan saanu 400 rikki kun olis vetäviä laittanu lisää. Saa nähdä kauanko tää vaparisuperi kestää.peltsi_racing kirjoitti:no mutta nyt ku kevät tuli lumi suli kaduilta asfaltti esiin tuli ja kunnon repäsy niin kappas laatikosta 3 hävis kauan kyll menikin...
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: 124 300d super turbotus
vielä se vaan laatikko paukkuu mut ei hajoa. eile kävin vetää kesän ekat KUNNON purniksit ku oli käyty lakasee meidän kenttä puhtaaks mut ketuttaa vaa polttaa ku ei oo 3 mut onse kyll vaan kivaa
johtaja: Antti Peltomäki
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: 124 300d super turbotus
Kukahan oli esitelly omaa superia oulun zeppeliinin shellillä, työkaveri meinas että lankku riistäyty heti penkkaan ku vähän kikkaili. Oli vieressä tankannu äijä ihmetelly että mikä hullu tuo oli:D
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:08
- Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
Re: 124 300d super turbotus
justiin ja justiin mahtuu 16 vanteet paljon ei jää satulaan tilaa mutta riittävästiveskola kirjoitti:Olikos se niin että e500 jarru(t) ja 16 tuuman vanne ei sovi yhteen ?
Se mistä ei tuu savua ei voi olla voimaa!! :D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: 124 300d super turbotus
sitten loota korjattu ja uudestaan hajotettu ketun hieno homma... kyllähän se viikon kestikin no nyt sit menny: perä,vetari,2 laatikkoa! mutta kone se vaan pauhaa
johtaja: Antti Peltomäki
Re: 124 300d super turbotus
Kenen tekemä loota sulla on kun ei viikkoa kestä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: 124 300d super turbotus
mercedes-benz siinä taitaa lukea eli vakio paska...
johtaja: Antti Peltomäki