W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Kaimann
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 14.10.2010 14:37
Paikkakunta: Karasjok, Norja

W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja Kaimann »

Ollut jo jonkun aikaa auton vaihto ajankohtainen asia, ja mieli on vaihtunut kelien mukana merkistä ja mallista toiseen. Tällä hetkellä olis W211(vm-04-> -05 E farkku)lähimpänä sydäntä. Siksipä tiedustelemaan kokemuksia ja muuta faktaa teiltä jotka voisitte jotakin tietääkin.
Jotain olen täältä haeskellut ja lukenut, mutta pientä tarkennusta kaipaa vielä.

1. Mikä on tämä glykolien joutuminen vaihdelaatikkoon onglemien laajuus, vuosimallit, koneet, automaattiko pelkästää vaiko myöskin manuaaliaski?
2. Perushuoltojen hinnat noin periaatteella, eli korjaamo ja paikkakunta kohtaisia eroja tiedetään olevan.
3. Dieselkoneiden kestävyys 200cdi-270cdi. Tältäkin foorumilta löytyy vissiin jo 500tkm keikanneita eemeleitä. Pääseekö noihin lukemiin nätillä käytöllä ja säännöllisellä huollolla vai joutuuko vaihtamaan koko tekniikan edestä osia?Tarkoitus olisi kuitenki hankkia auto seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi suurinpiirtein, toki jos arvalla voitetaan niin vaihtuuhan se aikaisemmin.
4. Onko olemassa joku yksittäinen osa tai elementti, joka voisi todennäköisesti hajota, ja porsiessaan ajaa normaalin työssäkäyvän ihmisen narunjatkoksi(lue maksaa ihan liikaa). Toki automaatti omassa pienessä mielessä on sellanen mahdolliinen murheenkryyni, vai onko sekin lähes tulkoon täysin toimintavarma laitos. Yhden W211 farkun tiedän missä oli ilmajousien kanssa jotaki häikkää muutamaan otteeseen. Auto oli kylläkin ammattikäytössä(taksi).
Autot joita olen katsellut ovat olleet n.200tkm ajettuja, onko tuossa kilometrimääräässä joku tosi todennäköinen vikakohta vai voiko huoletta ostaa täydellä huoltokirjalla olevan kamppeen? Vai onko köyhän parempi osataa saabbi :shock:

Kertokaa toki jos meni bemaristilla puurot ja vellit sekaisin mallimerkintöjen suhteen.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

moro.
ei ole juuri tuosta w211 korista kokemusta omakohtaisesti mutta olen melko tarkkaan perkannut tätä palstaa ja tullut siihen mielentilaan että taitaa olla yksi vikaherkimmistä ja vaikeimmista korjattavista....fiksummat korjaa.

itse olen pariinkin otteeseen katsellut vaihtoa W211 E500 malliin....mutta jos nyt olisin vaihtamassa helppo korjauksisen harrasteautoni W210 E420 mallin tuohon W211 malliin....

ottaisin ehkäpä 220cdi tai jollakin perus b-koneella....ilman airmatikkia.

tuntuu että joka kerta kun on kyseessä W211 malli se on airmatic tai sähköjarrut.....??? sitten taitaa olla tuo ohjaus yhtenä ongelmana, jokin venttiili siellä aina jumittaa....

tosin viatonta autoa ei olekaan...ja näissä väyrysissä on sitten jousikuppia, ruostetta ja muuta pikku kivaa.... :D
mutta eihän se oliskaan harrastus jos ei vähän joutuisi tekemäänkin....
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Melkein parempi katsella niitä faceliftattuja, olikohan ~06 vuodesta, joku paremmin perillä oleva tarkentaa. Noilla kilometreillä kannattaa vakuuttua siitä, että automaattiaskiin on vaihdeltu öljyjä, koneet kestää mekaanisesti ihan hyvin, apulaitteet voi kenkkuilla.
Tiedät paikan, kokeile
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Mariini kirjoitti:Melkein parempi katsella niitä faceliftattuja, olikohan ~06 vuodesta, joku paremmin perillä oleva tarkentaa.
n. 6/2006
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Kaimann
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 14.10.2010 14:37
Paikkakunta: Karasjok, Norja

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja Kaimann »

Mariini kirjoitti:Melkein parempi katsella niitä faceliftattuja, olikohan ~06 vuodesta, joku paremmin perillä oleva tarkentaa. Noilla kilometreillä kannattaa vakuuttua siitä, että automaattiaskiin on vaihdeltu öljyjä, koneet kestää mekaanisesti ihan hyvin, apulaitteet voi kenkkuilla.
Alkaa hinta karkaamaan liias ylös. Joutuu sitten sitten ostaa jonkun touranin ja kärsiä tulevat vuodet :cry:
Jotakin pientä meekanista puolta pystyy kyllä itsekkin jotenkin parsimaan, mutta nuo henkimaailman jutut(sähköt,automaattilaatikko) laittaa kyllä tämän kaverin polvilleen. Eikö se mersu olekkaan se lujin enää :D
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Ainakin omaan ei faceliftiin ollut tyytyväinen. Laatikot ja koneet kestää kyllä.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Erittäin hyvä auto ajaa, todella mukavaa kyytiä. Itsellä oli hetken aikaa S220CDI ja hyvin toimi, MUTTA aina on se vaara Airmatic autossa ja farmarissa, että ilmajouset antautuu. Vika voi olla yhtähyvin parin euron tiiviste tai monen tonnin jousien vaihto. Jarruissa ei ollut itsellä suuria ongelmia, mitä nyt joskus se piti jarrua pohjassa ihan omatoimisesti, mutta pääsääntöisesti toimi hyvin. Hyvin huollettu ja tarkalla pidolla ollut yksilö lienee sieltä turvallisimmasta päästä, jopa todellisella huoltokirjalla oleva taksi taitaa olla järkevä 300tkm ruuvattuihin "150tkm" ajettuun verrattuna, toki jos pystyy todistamaan että autolla on ajettu vaikka se 150tkm, niin mikä ettei, tosin siellä 200tkm paremmalla puolella ne ongelmat sitten alkaakin, jos alkaa. Oma mielipide on että ostaisin toistekkin, mutta rautajousisen sedanin ja avantgarden ;)
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Kaimann
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 14.10.2010 14:37
Paikkakunta: Karasjok, Norja

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja Kaimann »

EVO X kirjoitti:Erittäin hyvä auto ajaa, todella mukavaa kyytiä. Itsellä oli hetken aikaa S220CDI ja hyvin toimi, MUTTA aina on se vaara Airmatic autossa ja farmarissa, että ilmajouset antautuu. Vika voi olla yhtähyvin parin euron tiiviste tai monen tonnin jousien vaihto. Jarruissa ei ollut itsellä suuria ongelmia, mitä nyt joskus se piti jarrua pohjassa ihan omatoimisesti, mutta pääsääntöisesti toimi hyvin. Hyvin huollettu ja tarkalla pidolla ollut yksilö lienee sieltä turvallisimmasta päästä, jopa todellisella huoltokirjalla oleva taksi taitaa olla järkevä 300tkm ruuvattuihin "150tkm" ajettuun verrattuna, toki jos pystyy todistamaan että autolla on ajettu vaikka se 150tkm, niin mikä ettei, tosin siellä 200tkm paremmalla puolella ne ongelmat sitten alkaakin, jos alkaa. Oma mielipide on että ostaisin toistekkin, mutta rautajousisen sedanin ja avantgarden ;)
Sen minä arvasinkin,että on mukavaa kyytiä. Itellä alla tällä hetkellä e46 318i sedani jollaki sporttialustalla, tuntuu pikku hiljaa että alkaa skolioosi vaivata ja hampaat murenee suuhun.
Kolme lastaki on siunaantunut 5v, 2v ja 8kk, siksi kuvittelisin että joutuu farkun tai jonkun tila-auton laittaa.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Turhaa pelottelua tuo w211 vikaherkkyys. Myöskään ruosteongelmaa ei käytännössä ole, kuten edeltäjissä. Suurin osa autoista toimii ihan ilman mitään ihmeellistä. Tuskin niissä muuten olisi suuria kilometrilukemia, jos niillä ei pysty ajamaan. Itsellä on kokemusta w201, w124, 210, 202 ja nyt w211 kohta 20 vuoden ajalta, ja myös jopa työkseni olen noita korjaillut. Nyt on menossa w211 kestotesti, kirjoitan kaikki viat foorumille topicissani.

Ai niin ja tosiaan mukava, lämmin ja suorituskykyinen, todennäköisesti myös turvallinen kolaritilanteessa.
Avatar
PYY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Su 17.10.2010 14:11
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaata

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja PYY »

Ensimmäiset ~20tkm koettuna ja ostin viime lokakuussa ~215tkm ajettuna, voin vain suositella. Omani 2004 loppuvuodesta valmistunut "05 malli" ja 280CDI rivikutosella, ei airmatic. Oli mobilolife huoltokirja saksan MB liikkeestä jonka varmistivat sekä huoltoliike, että ensimmäinen ja ainoa minua edeltänyt omistaja. + Veholla käydessä totesivat että mobilolife jatkuu ja on voimassa jos heillä huollattaa... no päädyin sitten kuitenkin huollattamaan muualla/itse :)

eli pientä huomiota siihen hankintaan ja varusteisiin eikä haaveile niistä autoscoutin ja mobile de:n kaikkein halvimmista, itse päädyin jopa ostamaan suomalaiselta trokarilta, kun en omin avuin olisi saksasta hakemalla paljoa säästänyt... ja pystyin auton historian varmistamaan etukäteen.

Eihän täällä kukaan kulje omaansa kehumassa, itsekkin yleensä kirjoitan kun jotain on vialla/epäselvää ja kaipaa viisaampien apuja, että silläkin varmaan hieman negatiivista mainetta.

Niin ja useamp diesel toyota avensis oli sitten ennen tätä joista osa uusia, ei ole samalta planeetalta nämä autot etenkään ajattevuudeltaan ei. Kyllä "mersu on mersu".... itse asiassa ostin tämän mesen alkujaan riskiksi diesel "kakkosautoksi" vaunun vetoon, mutta ensimmäisen 600km työreissun kun kävin mesellä, niin kummasti tämä AUTO vain vei miehen ja tästä tulikin ykköspeli matkantekoon ja varmuudella hankin 211 koppasen mersun myös toiseksi autoksi.

Tähän saakka huoltojen ja varaosien kustannukset noin 650€, josta 350€ "pakollista" ja 300€ sitten "kaiken varalta" huollettua... jahka autolle tulee vuosi täyteen niin julkaisen sitten 45-60tkm yhteenvedon. Kaikki on pilkuntarkasti excelissä nihilistillä tallessa :)
Viimeksi muokannut PYY, Ma 28.02.2011 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."

Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Omalla S211 2005 ei faceliftillä olen ajanut nyt reilu 62000 km ja olen ollut tyytyväinen. Autolla on yhteensä ajettu 176000. Mitään erityisen kallista ajaminen ei ole ollut huoltojen/korjausten osalta ja auto kuluttaakin vähän. Voin suositella varauksetta ostamaan myös muun kuin faceliftin. Yleensä ne, jotka sitä faceliftiä hehkuttavat, eivät edes ole omistaneet vanhempaa. On toki totta, että vanhimmissa esiintyy glygoliongelmaa automaateissa ja SBC-yksikkö voi aiheuttaa ongelmia. Moneen ne on kyllä jo vaihdettukin. Omani uskaltaisin myydä ainakin hyvällä omallatunnolla eteenpäin, koska se on erinomainen ja toimiva auto.
Kaimann
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 14.10.2010 14:37
Paikkakunta: Karasjok, Norja

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja Kaimann »

Eipä ole ruotsissa ihan joka nurkalla manuaali diesel eemelifarkkua myytävänä :(
Kaimann
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 14.10.2010 14:37
Paikkakunta: Karasjok, Norja

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja Kaimann »

Löysin tällaisen nettiautosta http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3814207
Jotenki tuntuu olevan edullinen kun kuitenki suht tuore isolla koneella oleva avantgarde.
Pitäiskö hälytyskellojen soida vai tietääkö joku kyseisen tuojan luotettavaksi?
Olishan tuo 32ocdi aika mukava peli, vaikka jotenki tuntuu että pitäis tyytyä 220seen.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Kaimann kirjoitti:Löysin tällaisen nettiautosta http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3814207
Jotenki tuntuu olevan edullinen kun kuitenki suht tuore isolla koneella oleva avantgarde.
Pitäiskö hälytyskellojen soida vai tietääkö joku kyseisen tuojan luotettavaksi?
Olishan tuo 32ocdi aika mukava peli, vaikka jotenki tuntuu että pitäis tyytyä 220seen.
Tuon verranhan nuo Saksasta tuotuna suunnilleen maksaa. Ei tuo erityisen halpa ole, ei toki mitenkään kalliskaan.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
-M-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ma 07.05.2007 23:30
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja -M- »

Tuossa on ilmeisesti saksanpään alkuperäinen myyntiilmoitus.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos oikein ymmärsin tuon osion niin myyjä on ainakin ollut rekisteröitynä tuolla noin 12v, joten jokseenki luotettava saattaisi olla...


-M-
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

-M- kirjoitti:Tuossa on ilmeisesti saksanpään alkuperäinen myyntiilmoitus.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Enpäs huomannutkaan, että nettiautossa hinta on tuo + 1200,-. Sitten ei tosiaankaan ole mitenkään erityisen edullinen.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Ei tuossa itse tuomalla montaa sataa säästä, jos maksaa Saksan päässä pyntihinnan autosta.
Kaimann
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 14.10.2010 14:37
Paikkakunta: Karasjok, Norja

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja Kaimann »

Vois kuvitella että noilla ammatilaistuojilla on suhteet kunnossa ja hinnat kohillaan.
rydinhojenga
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 24.02.2011 00:24
Paikkakunta: helsinki

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja rydinhojenga »

Itselleni on juuri tulossa samanlainen, mutta -05 mallinen ja hintakin on aika sama. tuonti maksaa mulle 1650€, pihaan tuotuna suomen siirtokilvissä.

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vsreunczrq34" onclick="window.open(this.href);return false;

Tommonen. Osta ihmeessä pois!
Jaguar XJS-HE V12 -83
MB E320T CDI DPF Avantgarde -05
Ex. BMW R100GS-91
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja nautseri »

rydinhojenga kirjoitti:Itselleni on juuri tulossa samanlainen, mutta -05 mallinen ja hintakin on aika sama. tuonti maksaa mulle 1650€, pihaan tuotuna suomen siirtokilvissä.

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vsreunczrq34" onclick="window.open(this.href);return false;

Tommonen. Osta ihmeessä pois!
Osaapa olla juuri samanlainen kuin omani.
Paitsi väri, :wink:
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Tämä nyt ei ihan tänne kuulu mutta oman meseni ostin suomesta. Oli saksan tuonti ja verot piti maksaa ite. Autosta maksoin verottomana 17500€, verot oli 8419,39€.

Auto on siis tämmönen

MB E320 V6 7G, vm. 06 facelift
- nappanahka sisusta etupenkit : lämmitys + tuuletus
- comand
- harmon kardon äänentoisto 7.1
- Bi-xenon +ILS
- Autossa on se puhelin valmius, että BT-mokkula kiinni niin johan toimii

Auto on ollu meillä vajaan vuoden, sen aikana auto on ollu "tohtorin" luona kuusi kertaa. Kaikki kerrat, jolloiin auto on ollu tohtorin luona eivät ole autosta johtuneet. Ne käynti kerrat ovat olleet:
1. Tuulilasin vaihto
2. Hiukkassuodattimen paine-eroanturin vaihto (ens kerralla lähtee koko hiukkassuodatin)
3. Määräaikaishuolto
4. Korikorjaus (tehtaan piikkiin)
5. Vaihdelaatikon ja perän öljyjen vaihto
6. Korikorjaus (etupuskurin maalaus, vasen etulokarin vaihto yms. pientä). Tässä hommassa oli se onni, että puskurissa alkoi olemaan pientä kiven iskua niin paljon, että kyllä se maalaukseen joutikin. ;)

Autolla ollaan ajeltu nyt noin 30tkm ja ollaan oltu todella tyytyväisiä. Menihän tuohon autoon vielä jokunen tonni kun osti talvirenkaat, webaston (mallikohtanen asennus ite) ja teetätti ruostesuojauksen. Nyt auto on hyvässä kunnossa ja toivottavasti saadaan emännän kanssa nauttia siitä pitkät ajat.

Ainua asia jota nyt olen miettinyt, että tilaisko Kiinasta star:in ja alkais tekeen ite kaikki huollot. Jotenkin en pääse paikallisen merkkiliikkeen kanssa samalle aaltopituudelle, joten siellä huollattaminen ei tule enään kysymykseen.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja mol »

PEPI kirjoitti: 4. Korikorjaus (tehtaan piikkiin)
Mikäs tuo homma oli?
C220d T 4-Matic
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja PEPI »

mol kirjoitti:
PEPI kirjoitti: 4. Korikorjaus (tehtaan piikkiin)
Mikäs tuo homma oli?
Niitä kohtia korjattiin kolmekappaletta ja yksi omaan piikkiin. Ne tehtaan maksamat kohdat:
1. takakontin luukussa sinkkipiikki. kohta oli suoraan siinä rekisterikilven alapuolella. Piikki oli pieni ja oli aika vaikia saaha hyvät kuvat tehtaalle.
2. vasemman puolen takaovessa oli alimman saranan alapuolelta ruoste irrottanu maalin irti. Oli ihan kaks sellaista peukalonpään kokoista länttiä. Siis siinä sisäpuolen pellissä mikä on normaalisti B-pilaria vasten.
3. Vasenpuoli takasuojankaaren alkupäähän oli tullu kiven isku ja oli lähteny maali irti. Pitäisi laittaa molemmille puolille tähän kiveniskuteipit tai jotain. Tällä foorumilla oli kuvatkin jossakin.

4. Tämä meni omaan piikkiin. oikeanpuolen ovia hieman paikkamaalattiin.

Liikkeessä kuvattiin vauriokohdat ja huoltokirja todella tarkasti. onneksi oli huoltokirja ja kaikki huollot oli tehty valtuutetussa huollossa. Autohan on saksantuonti ja mitään vinoilua ei tullu huoltoliikkeen puolesta siittä, että auto on saksan tuonti.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
rydinhojenga
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 24.02.2011 00:24
Paikkakunta: helsinki

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja rydinhojenga »

Olen vasta vähän aikaa omistanut/ajellut -05 W211:llä ja todennut ainakin sen, että mahtava auto ajaa ja herkut airmatesta ilmastoituihin penkkeihin, muita mainitsettamaakaan, toimineet hienosti. Itsekkin odotan pelolla tulevia korjaus laskuja, mutta olen ajatellut niin, että k.o. auto on painava ja täynnä elektroniikkaa ja herkkuja, että niitä pakostakin tulee. Mutta koska ainakin itse olen aika herkkuperse ainakin mukavuuden suhteen niin olen valmis siitä maksamaankin. Vikatilastoihin ei mielestäni aivan sokeesti kannata tuijottaa. Eihän pikkusiin vähän varusteltuihin riisipusseihin niin paljon vikoja tulekkaan, kun ei ole mihin voisikaan. Luxus mersu perseen alle, niin ainakin välillä hymyilyttää.
Jaguar XJS-HE V12 -83
MB E320T CDI DPF Avantgarde -05
Ex. BMW R100GS-91
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

Nostetaanpa vanhaa aihetta hieman ylös. Puolentoista vuoden ajamisen ja runsaan 60 000 kilometrin jälkeen on tullut huomattua, että mersu on mukava auto ajaa. Ainoa mikä tuossa tympäisee on ruoste. Ostohetkellä fiksailtu auto näytti virheettömältä, eikä nytkään ole ongelmia kuin pientä kuplimista ovissa (keskellä ja listojen reunoilla) ja kaarissa. Mutta silti, nopeasti näyttää edistyvän tuo tauti.

Moni on varmaan lukenut siitä oululaisesta taksikuskista, joka oli jo pari vuotta sitten ajanut w211:llä yli miljoona kilometriä. Oli vaihdettu laatikot ja monet muutkin osat, mutta auto oli edelleen varsin ryhdikkään näköinen. Tulee vain mieleen, että ajaisihan noilla pitkäänkin, kun vain kori kestäisi paremmin. Lopullinen kysymys lienee, että onko mitään järkeä vaihtaa 250 tkm väyrystä huomattavasti enemmän ajettuun w211:een? Kävin tuossa vilkaisemassa yhtä tasan puoli miljoonaa ajettua w211:stä, vuosimalli 2003, enkä löytänyt korista valittamista. Kontin luukkua oli maalattu, mutta muuta fiksailun jälkeä en löytänyt. Ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö muuta olisi tehty. Nyt näyttää siltä, että jos tuolla väyrysellä haluaa ajaa edes puoli miljoonaa täyteen, saa vaihtaa peltiä enemmän ja vähemmän tai maalata todella runsaasti. Eikö tuo facelift w211 ole vielä ilman hiukkassuodatinta?

Edit: suhari olikin oululainen.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Timpsula kirjoitti: Eikö tuo facelift w211 ole vielä ilman hiukkassuodatinta?

.
Mun pre-faceliftissäkin on jo hiukkaspönttö, mutta se onkin saksalaiseksi tehty ja kutoskone.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

W211:en on näköjään mahdollista saada kääntyvä takapenkki? http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5662342" onclick="window.open(this.href);return false;. Missä ihmeessä näissä on polttoainetankki, jos se ei ole selkänojan takana? Ovatko kaatuvat penkit yleinenkin varuste/ominaisuus?
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Näissä tankki on istuinosan alla... harmittaa että omassa ei ole kaatuvia penkkejä :thumbdown:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Timpsula kirjoitti:W211:en on näköjään mahdollista saada kääntyvä takapenkki? Ovatko kaatuvat penkit yleinenkin varuste/ominaisuus?
Ei ole yleinen varuste sedaneissa. Tunnistaa helpolla kun katsoo takakoppaan. Esim takakopan yläreunassa kahvat, niillä saa selkänojat kaadettua.
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: W211 kestävyydestä ja kustannuksista

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

Tomp kirjoitti:
Timpsula kirjoitti:W211:en on näköjään mahdollista saada kääntyvä takapenkki? Ovatko kaatuvat penkit yleinenkin varuste/ominaisuus?
Ei ole yleinen varuste sedaneissa. Tunnistaa helpolla kun katsoo takakoppaan. Esim takakopan yläreunassa kahvat, niillä saa selkänojat kaadettua.
Näinhän se menee, että käytännölliset varusteet eivät ole yleisiä. Mersuissa onneksi monet ovat. Jos tankki on kerran penkin alla, voisihan tuo ominaisuus vakiona :roll:.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Vastaa Viestiin