Jotain olen täältä haeskellut ja lukenut, mutta pientä tarkennusta kaipaa vielä.
1. Mikä on tämä glykolien joutuminen vaihdelaatikkoon onglemien laajuus, vuosimallit, koneet, automaattiko pelkästää vaiko myöskin manuaaliaski?
2. Perushuoltojen hinnat noin periaatteella, eli korjaamo ja paikkakunta kohtaisia eroja tiedetään olevan.
3. Dieselkoneiden kestävyys 200cdi-270cdi. Tältäkin foorumilta löytyy vissiin jo 500tkm keikanneita eemeleitä. Pääseekö noihin lukemiin nätillä käytöllä ja säännöllisellä huollolla vai joutuuko vaihtamaan koko tekniikan edestä osia?Tarkoitus olisi kuitenki hankkia auto seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi suurinpiirtein, toki jos arvalla voitetaan niin vaihtuuhan se aikaisemmin.
4. Onko olemassa joku yksittäinen osa tai elementti, joka voisi todennäköisesti hajota, ja porsiessaan ajaa normaalin työssäkäyvän ihmisen narunjatkoksi(lue maksaa ihan liikaa). Toki automaatti omassa pienessä mielessä on sellanen mahdolliinen murheenkryyni, vai onko sekin lähes tulkoon täysin toimintavarma laitos. Yhden W211 farkun tiedän missä oli ilmajousien kanssa jotaki häikkää muutamaan otteeseen. Auto oli kylläkin ammattikäytössä(taksi).
Autot joita olen katsellut ovat olleet n.200tkm ajettuja, onko tuossa kilometrimääräässä joku tosi todennäköinen vikakohta vai voiko huoletta ostaa täydellä huoltokirjalla olevan kamppeen? Vai onko köyhän parempi osataa saabbi

Kertokaa toki jos meni bemaristilla puurot ja vellit sekaisin mallimerkintöjen suhteen.