Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
Onkos bensa moottoriin mitään mahdollisuuksia tehon lisäkseen esim. säädöillä kuten diesel moottoreihin tuntuu olevan??
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
nooo kyllä sitä säätämälläkin jotakin saadaan aikaseks, mutta ei nyt varsinaisesti pelkällä säätämisella mahdottomia saada. osia vaihtamalla sitten lisää potkua. pensakoneistahan saadaan tehoja vaparinakin pihalle, jos vaan osataan ottaa. hyvät, tarkoitukseen sopivat nokka-akselit, kansi johki osaavalle pajalle, venttiilit isommiks, venajouset jämäkiks, sytkä? kai sillekkin jotakin voi tehdä, muutaku säätää ajotuksen sopivaks, pakosarja, pakari, imusarja, putsari jne.
diiselikoneesta ei vaparina saada mahdottomia tehoja, kun ne ei yksinkertasesti kierrä. pensakoneestahan saadaankin osaavissa käsissä vaikka mitä tehoja. tääläkin ollu jokunen topikki, missä viritellään pensakonetta. ainakin yks oli ässäläinen v8:lla. ihan mukavasti siihenkin kuulemma paukkuja tuli. tota projektit osioo selailee läpi, niin sieltä löytyy kaiken laista.
diiselikoneesta ei vaparina saada mahdottomia tehoja, kun ne ei yksinkertasesti kierrä. pensakoneestahan saadaankin osaavissa käsissä vaikka mitä tehoja. tääläkin ollu jokunen topikki, missä viritellään pensakonetta. ainakin yks oli ässäläinen v8:lla. ihan mukavasti siihenkin kuulemma paukkuja tuli. tota projektit osioo selailee läpi, niin sieltä löytyy kaiken laista.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
Tehon lisäämiseksi pitää saada enemmän ilmaa kulkemaan koneen läpi, pääasiallisesti neljä keinoa kevyimmästä tehokkaimpaan:
1. Virtauksen helpottaminen, eli laajemmat kiilloitetut imukanavat, suodattimet, pakosarja, pakoputki, venttiliajoitus etc.
2. Lisää kierroksia, voi edellisten lisäksi vaatii jäykempiä venttiilijosia etc.
3. Lisää iskutilavuutta
4. Ahtaaminen, eli ylipaine imusarjaan turbolla tai kompressorilla
1. Virtauksen helpottaminen, eli laajemmat kiilloitetut imukanavat, suodattimet, pakosarja, pakoputki, venttiliajoitus etc.
2. Lisää kierroksia, voi edellisten lisäksi vaatii jäykempiä venttiilijosia etc.
3. Lisää iskutilavuutta
4. Ahtaaminen, eli ylipaine imusarjaan turbolla tai kompressorilla
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
Vaihtamalla nokalle ahtamoton AMG-tekniikalla olevan V6...V8 tai V12.kari v kirjoitti:Onkos bensa moottoriin mitään mahdollisuuksia tehon lisäkseen esim. säädöillä kuten diesel moottoreihin tuntuu olevan??

Ja jos oikein pirusti täytyy saada tehoja lisää, niin täytöstä lisää.

Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
Ja sitten vielä ne Ilokaasuvermeet lisäks niin johan lähtee. 

M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Mersumies
- Viestit: 2608
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
Kaikkein halvin tapa virittää Mercedes Benziä on ostaa valmis paketti tarvittavilla osillakari v kirjoitti:Onkos bensa moottoriin mitään mahdollisuuksia tehon lisäkseen esim. säädöillä kuten diesel moottoreihin tuntuu olevan??
jonka saa vielä tehtaan testaamana. Tällä tavalla välttyy tuotekehitykseltä ja loputtomalta
määrältä testausta ja kalliita moottoreita ja korjaamotilojen hankinnalta.
Mercedes Benziä saa suuritehoisinakin versioina valmiiksi testattuna. Eli lyhyesti, jos teho ei riitä niin ostaa sellaisen version jossa teho riittää.
Tuo halvin ja luotettavin tapa saada tehoa. Sitten on niitä hokkuspokkus-viilaajia jotka parhaimmillaan voivat jopa nostaa
moottorin tehoja mutteivät anna sille paketille mitään takuuta ja kustannus on paljon suurempi kuin tehtaan jäljiltä.
Itselläni on sellainen vakiokuntoinen ahdettu pappamalli joka kulkee vain 220km/h ja 0-100km/h menee yli 9 sekuntia.
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
laitas nyt joku linkki vaikka jostain 800-1000 heppaisesta tehtaan (mersun) paketista w124 koriseen bensamersuunE200kompressor kirjoitti:
Kaikkein halvin tapa virittää Mercedes Benziä on ostaa valmis paketti tarvittavilla osilla
jonka saa vielä tehtaan testaamana. Tällä tavalla välttyy tuotekehitykseltä ja loputtomalta
määrältä testausta ja kalliita moottoreita ja korjaamotilojen hankinnalta.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
Juu, ja se mainittu ilokaasu eli kemiallinen hapetin täydentää listan. Loppu on hienosäätöä,mese230te kirjoitti:Tehon lisäämiseksi pitää saada enemmän ilmaa kulkemaan koneen läpi, pääasiallisesti neljä keinoa kevyimmästä tehokkaimpaan:
1. Virtauksen helpottaminen, eli laajemmat kiilloitetut imukanavat, suodattimet, pakosarja, pakoputki, venttiliajoitus etc.
2. Lisää kierroksia, voi edellisten lisäksi vaatii jäykempiä venttiilijosia etc.
3. Lisää iskutilavuutta
4. Ahtaaminen, eli ylipaine imusarjaan turbolla tai kompressorilla
kuten välijäähdytys eli hapen lisääminen ilman lämpötilaa alentamalla ahdetuissa autoissa.
Jos auto on vähäpäästöinen, niin helpointa lienee vaihtaa tehokkaampi moottori tai jopa koko auto.
Mersun tapauksessa esim. AMG-malleja voi suositella.
Pelkkiä lastuvirityksiäkin lienee saatavilla, mutta ne lailliset lastuviritykset eivät lisää tehoa kovin paljon vähäpäästöisinä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
-
- Mersumies
- Viestit: 2608
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
Kuinka pitkän takuun annat tuollaiselle paketille ja millä tavalla ajo-ominaisuudet ja kestotesti moottorille on suoritettu?napa kirjoitti:laitas nyt joku linkki vaikka jostain 800-1000 heppaisesta tehtaan (mersun) paketista w124 koriseen bensamersuunE200kompressor kirjoitti:
Kaikkein halvin tapa virittää Mercedes Benziä on ostaa valmis paketti tarvittavilla osilla
jonka saa vielä tehtaan testaamana. Tällä tavalla välttyy tuotekehitykseltä ja loputtomalta
määrältä testausta ja kalliita moottoreita ja korjaamotilojen hankinnalta.
kyllä ne on kuule vieläkin itse tehtävä... hinnasta nyt ei kai tarvitse edes keskutella, että tuleeko halvemmaksi tehdä itse, vai ostaa valmis paketti...
Paljonko maksaa?
Riittääkö 10 000€? Tuolla summalla saa jo luotettavan vakiomallin...
Kukaan ei tarvitse 800-1000hp pakettia mihinkään yleisessä liikenteessä olevaan henkilöautoon. Jo yksinkertaisesti siitä syystä, että sellaisella ajaminen on rikollinen teko.
Puhumattakaan siitä ettei edes ammattimaisen kilpa-ajajan taidot riitä sellaisen tehon käyttämiseen.
Kun hieman mietit niin tuollainen amisviiksi-asenne jää taka-alalle...
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
toiset ajaa ja toisilta karkaa se 150 heppainenkin käsistä... ei niitä koneen kaikkia tehoja ole pakko aina olla käyttämässä
mitähän olis, joku reilu 1000 heppainen h-auto ollut tehokkain millä olen ajellut yleisessä liikenteessä ilman ongelmia
se on aina se sama max. 80 km/h mitä ajelen, oli sitten millainen "hävittäjä" tai vakio fiat 600 alla...


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
Puhuuko napa jostain rekka-autosta vai onko se jotain märkää fantasiaa w124:stä missä on 1000 hp
Näissä nettivirityksissä kun noi satkut lähtevät aina juoksemaan vähän turhan kovaa ja korkealle.

Näissä nettivirityksissä kun noi satkut lähtevät aina juoksemaan vähän turhan kovaa ja korkealle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
ei se ollu w124, eikä kyllä mersukaan... mutta h-auto kuitenkin... eikä se 1000 heppaa nyt edes ole kauhean paljon jostain +500 kuutiotuumaisesta isolohkosta (n. 125 heppaa/ltr...)veskola kirjoitti:Puhuuko napa jostain rekka-autosta vai onko se jotain märkää fantasiaa w124:stä missä on 1000 hp![]()
Näissä nettivirityksissä kun noi satkut lähtevät aina juoksemaan vähän turhan kovaa ja korkealle.

edit: tänään muuten kannattaa katsoa puskuri, tulee 21.20 kakkoselta ja siinä on joku "vanha skoda" esittelyssä (ei kuitenkaan ole nyt siitä autosta kyse, millä itse olen ajellut, mutta samaa sarjaa)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
Nothing beats cubic inches!
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
napa kirjoitti:
edit: tänään muuten kannattaa katsoa puskuri, tulee 21.20 kakkoselta ja siinä on joku "vanha skoda" esittelyssä (ei kuitenkaan ole nyt siitä autosta kyse, millä itse olen ajellut, mutta samaa sarjaa)
Plosilan Petrihän Kurikasta siinä Skodallaan hullutteli.

Vääntöä oli sopivasti, ettei Skodan jarrut kyenneet vastustamaan raakaa voimaa.

Kurikasta löytyy muitakin hulluja, jotka ovat karanneet vastaavasta hoitolaitoksesta.

Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
kari v kirjoitti:Onkos bensa moottoriin mitään mahdollisuuksia tehon lisäkseen esim. säädöillä kuten diesel moottoreihin tuntuu olevan??
tässä yksi http://www.youtube.com/watch?v=VVfwRcdf ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
itsellä projekti käynnissä.
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
Mitä autoa sä olet virittämässä? Sehän riippuu pitkälti siitä mitä tekniikkaa ko. autossa on. W123 280E mersuun saa AAMG viripakettia joka on 235hv eli 50 heppaa lisää. W124 saa myös AMG tavaraa. Uudemmissahan sitten on vähä nii ja näin, moni lupaa ohjelmalla jopa 50hv lisää mutta ite kyllä olen skeptinen moisille lupauksille.kari v kirjoitti:Onkos bensa moottoriin mitään mahdollisuuksia tehon lisäkseen esim. säädöillä kuten diesel moottoreihin tuntuu olevan??
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
Laitetaas tänne kun läheltä liippaava topicci jo valmiina, elikkäs. mitä kokemuksia tuollaisen r129 sl500 -93 virittämisestä? lastua näyttää olevan tarjolla mutta mikä oikeasti hyöty? muuta kuin bensan kulutusta lisää?
mersut ovat työni sekä intohimoni...
MB w202 220cdi
MB w123 300D
MB w202 220cdi
MB w123 300D
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
Sergey kirjoitti:Mitä autoa sä olet virittämässä? Sehän riippuu pitkälti siitä mitä tekniikkaa ko. autossa on. W123 280E mersuun saa AAMG viripakettia joka on 235hv eli 50 heppaa lisää. W124 saa myös AMG tavaraa. Uudemmissahan sitten on vähä nii ja näin, moni lupaa ohjelmalla jopa 50hv lisää mutta ite kyllä olen skeptinen moisille lupauksille.kari v kirjoitti:Onkos bensa moottoriin mitään mahdollisuuksia tehon lisäkseen esim. säädöillä kuten diesel moottoreihin tuntuu olevan??
Mielessä on W 211, E 500 bensa V8,vm. 2004, 306 hp vakiona. Josko tuohon sais ilman koneen aukasua lissää potkua...

nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
E200kompressor kirjoitti:
Kukaan ei tarvitse 800-1000hp pakettia mihinkään yleisessä liikenteessä olevaan henkilöautoon. Jo yksinkertaisesti siitä syystä, että sellaisella ajaminen on rikollinen teko.
Puhumattakaan siitä ettei edes ammattimaisen kilpa-ajajan taidot riitä sellaisen tehon käyttämiseen.
Miks melkein aina kun puhutaan virittämisestä niin joku laukoo samoja vitsauksia, miks, mitä järkee, vakiollaki pääsee, ynm..
Eikö se riitä, että haluaa? Eikä 1000hv omaavan auton ajaminen tietääkseni ole rikos, vai missä pykälässä niin lukee?
Miks E200kompressor ajaa mersulla? Ladallaki pääsee paikasta A paikkaan B. Joku corollaki olis halvempi, eikä edes liiku noin lujaa, eihä suomes saa ajaa kun max.120km/h

-
- Mersumies
- Viestit: 2608
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
Tabuli kirjoitti:E200kompressor kirjoitti:
Miks melkein aina kun puhutaan virittämisestä niin joku laukoo samoja vitsauksia, miks, mitä järkee, vakiollaki pääsee, ynm..
Eikö se riitä, että haluaa? Eikä 1000hv omaavan auton ajaminen tietääkseni ole rikos, vai missä pykälässä niin lukee?
Miks E200kompressor ajaa mersulla? Ladallaki pääsee paikasta A paikkaan B. Joku corollaki olis halvempi, eikä edes liiku noin lujaa, eihä suomes saa ajaa kun max.120km/h
Minäpäs kerron kun ei oikein tuo ajatus sinulle selvinnyt. Se, että haluaa tehdä jotakin idioottimaista EI riitä syyksi
tehdä typeryyksiä, joiden seurauksena voi olla onnettomuuksia joissa voi sivullisia kuolla.
Ymmärrän hyvin ettei jokaista Pelle Pelotonta voi vahtia eikä estää mutta heitä ei pidä myöskään yllyttää typeryksiinsä.
Tuollainen tekstissä aiemmin mainittu 1000hp takavetomersu on malliesimerkki hölmöydestä. Ei siksi etteikö sellaista voisi tehdä
vaan siksi että se on ympäristölle todella vaarallinen. Sellaisen kuljettaja voi ja saakin tappaa itsensä kunhan siitä ei koidu kustannuksia muille vakuutuksenottajille. On myös suotavaa, että niin tapahtuu.
Mutta EI OLE suotavaa että sellaisen kuski vetää perä edellä luistossa lastenvaunujen päälle ja tappaa viattomia ihmisiä.
Suomessakin harrastetaan erästä seuraamaani suosikkilajia, drag racingia, jossa voi toteuttaa juuri tuollaisilla laitteilla stripillä sitä
omaa osaamistaan ja täysin laillisesti ja ilman sivullisille aiheutuvaa vaaraa.
Mersulla ajelen siksi koska ennen ostamista luulin sen olevan laadukas ja kestävä kulkuneuvo. Nyt Mercedes Benzin omistavana
tiedän totuuden kun olen korjannut rikkinäisiä afrikassa ja espanjassa tehtyjä alkuperäisiä Mercedes Benz-komponentteja.
Toyota Corolla on se auto jolla on usein haettu varaosia aitoon rikkinäiseen Mercedes Benz-henkilöautoon. Näitä käyntejä on ollut jo nyt paljon enemmän kuin Toyotassa on koskaan vikoja ollut.
Niistä suosittelemistani tehdaslaitteista löytyy tehoja tuonne 500hp saakka ja jokainen niistä tehdastekoisista autoista on perusteellisesti testattu ja hyväksi todettu ja joissa on alusta-/jarrukomponentit mitoitettu kokonaisuuteen sopiviksi.
Ja mikä parasta, sellaisen valmiin käytetyn auton ostaminen esim. Saksasta on todella helppoa ja vieläpä halpaa verrattuna omiin
autotallivirityksiin, jotka erittäin todennäköisesti johtavat huonoon lopputulokseen.
Miten muuten edes voisi käydä kun vastassa on kokonaisen Daimler-Benzin monikymmenenvuotinen tekninen tietotaito....?
Laitappas paremmaksi kun lähtökohtana on olemassa olevan auton myynti ja tehokkaan auton osto, tuossa esimerkkejä mitä jo
muutamalla tonnilla saa:
Mercedes-Benz E 430 Avantgarde - Limousine
"VOLL VOLL VOLL Limousine
28217 BREMEN
205 kW (279 PS), Silber metallic, Automatik
Klimaautomatik, Lederausstattung, Schiebedach
Fahrzeug parken
EZ 04/1995 109.123 km
3.999 EUR
Mercedes-Benz E 420 Avantgarde Limousine
78549 Spaichingen
HU 9/2011
205 kW (279 PS), Schwarz metallic, Automatik
Klimaautomatik, Leichtmetallfelgen, Zentralverriegelung
Fahrzeug parken
EZ 08/1996 111.000 km
5.300 EUR
Mercedes-Benz E 430 Avantgarde Limousine
40227 Düsseldorf
HU 5/2011
205 kW (279 PS), Schwarz, Automatik
Klimaautomatik, Umweltplakette 4 (Grün)
Fahrzeug parken
EZ 06/1998 127.000 km
4.450 EUR
Mercedes-Benz E 420 Limousine
72793 Pfullingen
205 kW (279 PS), Schwarz, Automatik
Klimaautomatik, Umweltplakette 4 (Grün)
Fahrzeug parken
EZ 09/1994 140.000 km
Brutto 5.499 EUR Netto 4.621 EUR
Mutta koska vaatimukset ovat kovemmat, ei pelkkä pappamalli 279hp riitä vaan tarvitaan jotakin parempaa:
"
Mercedes-Benz E 55 AMG Limousine
81739 München
260 kW (354 PS), Silber, Automatik
Fahrzeug parken
EZ 12/1998 178.000 km
6.900 EUR
Neu
Mercedes-Benz AMG Limousine
13357 Berlin
HU 1/2011
260 kW (354 PS), Blau metallic, Automatik
Klimaautomatik, Umweltplakette 4 (Grün)
Fahrzeug parken
EZ 12/1997 222.000 km
6.950 EUR
Neu
Mercedes-Benz Mercedes E 55 AMG Limousine
34123 Kassel
HU 8/2012
260 kW (354 PS), Silber metallic, Automatik
Klimaautomatik, Umweltplakette 4 (Grün)
Fahrzeug parken
EZ 07/1998 220.000 km
6.999 EUR
Mercedes-Benz E 55 AMG AVANTGARDE Limousine
PL - 05-830 NADARZYN
260 kW (354 PS), Silber, Automatik
Klimaautomatik, Lederausstattung, Schiebedach
Fahrzeug parken
BJ 1998 249.167 km
7.282 EUR 29.000 PLN
Mercedes-Benz E 55 AMG AVANTGARDE Limousine
38820 Halberstadt
HU 9/2011
260 kW (354 PS), Automatik
Klimaautomatik, Umweltplakette 4 (Grün)
Fahrzeug parken
EZ 10/1998 153.000 km
7.300 EUR
Mercedes-Benz E 55 AMG---- VOLL VOLL VOLL Limousine
21357 Bardowick
260 kW (354 PS), Schwarz metallic, Automatik
Klimaautomatik, Umweltplakette 4 (Grün)
Fahrzeug parken
EZ 09/1998 156.000 km
7.400 EUR
Mercedes-Benz E 50 AMG Designo 2 Farben Leder, VOLL Limousine
71229 Leonberg
HU 4/2011
255 kW (347 PS), Silber metallic, Automatik
Klimaautomatik, Umweltplakette 4 (Grün)
Fahrzeug parken
EZ 10/1996 178.000 km
7.499 EUR
Mercedes-Benz E 55 T AMG X-Pipe Vollausst. Kombi
21629 Neu Wulmstorf
HU 10/2011
260 kW (354 PS), Silber metallic, Automatik
Klimaautomatik, Lederausstattung, Schiebedach
Fahrzeug parken
EZ 12/1999 170.000 km
7.500 EUR
Mercedes-Benz E 55 AMG mit LPG Limousine
49565 Bramsche
HU 7/2011
260 kW (354 PS), Schwarz metallic, Automatik
Klimaautomatik, Umweltplakette 4 (Grün)
Fahrzeug parken
EZ 08/1997 185.000 km
7.500 EUR
Mercedes-Benz E 55 AMG Limousine
LV - LV-1050 Riga
260 kW (354 PS), Silber metallic, Automatik
Lederausstattung, Leichtmetallfelgen, Zentralverriegelung
Fahrzeug parken
EZ 08/2000 195.000 km
7.900 EUR
Neu
Mercedes-Benz E 55 AMG VOLLAUSSTATTUNG Limousine
78727 Oberndorf
260 kW (354 PS), Schwarz metallic, Automatik
Klimaautomatik, Lederausstattung, Schiebedach
Fahrzeug parken
EZ 06/1999 194.000 km
7.900 EUR
Neu
Mercedes-Benz E 55 AMG Limousine
72202 Nagold
HU 2/2013
260 kW (354 PS), Schwarz metallic, Automatik
Klimaautomatik, Umweltplakette 4 (Grün)
Fahrzeug parken
EZ 10/1997 175.000 km
7.900 EUR
Mercedes-Benz E 55 AMG/ Klima/Xenon/Navi/Leder/Standheizung Limousine
01587 Riesa
HU 3/2011
260 kW (354 PS), Schwarz metallic, Automatik
Klimaautomatik, Umweltplakette 4 (Grün)
Fahrzeug parken
EZ 01/1998 227.000 km
7.950 EUR
Mercedes-Benz E 55 T AMG Kombi
37079 Göttingen
HU 4/2009
260 kW (354 PS), Blau metallic, Automatik
Klimaanlage, Umweltplakette 3 (Gelb)
Fahrzeug parken
EZ 05/2000 200.000 km
8.300 EUR
Mercedes-Benz E 55 AMG , 4-Matic,SD,Belüftung,Holzlenkrad. Limousine
58452 Witten
HU 5/2011
260 kW (354 PS), Silber metallic, Automatik
Klimaautomatik, Umweltplakette 4 (Grün)
Fahrzeug parken
EZ 01/2001 224.435 km
Brutto 8.589 EUR Netto 7.218 EUR
Mercedes-Benz E 55 AMG Designo *Facelift* Limousine
36088 Hünfeld
HU 9/2012
260 kW (354 PS), Schwarz, Automatik
Klimaautomatik, Umweltplakette 4 (Grün)
Fahrzeug parken
EZ 08/1998 190.500 km
8.800 EUR
"
Siksi Tabuli, siksi...
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
miksi sä edes tyrkytät tuollaisia mopoja
mulla on työ traktorissakin enemmän hevosvoimia, kuin noissa yhdessäkään sun mainostamassa autossa
eikä mun silti tarvitse sillä kaahata... joskus menee koko kesä, etten paina kaasua yli puolenvälin (yli 1600 rpm)
ei se tarkoita sitä, että jos sinä et hallitse kaasujalkaasi, että kukaan muukaan ei sitä hallitsisi
joku 500-700 hp on vielä ihan ok. tehot normaali tieliikenteeseen ja saahan sellaisiakin ihan kaupasta, mutta ei muutamalla tonnilla... kuten itse tekemällä


ei se tarkoita sitä, että jos sinä et hallitse kaasujalkaasi, että kukaan muukaan ei sitä hallitsisi

joku 500-700 hp on vielä ihan ok. tehot normaali tieliikenteeseen ja saahan sellaisiakin ihan kaupasta, mutta ei muutamalla tonnilla... kuten itse tekemällä

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumies
- Viestit: 2608
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
napa kirjoitti:miksi sä edes tyrkytät tuollaisia mopojamulla on työ traktorissakin enemmän hevosvoimia, kuin noissa yhdessäkään sun mainostamassa autossa
eikä mun silti tarvitse sillä kaahata... joskus menee koko kesä, etten paina kaasua yli puolenvälin (yli 1600 rpm)
ei se tarkoita sitä, että jos sinä et hallitse kaasujalkaasi, että kukaan muukaan ei sitä hallitsisi![]()
joku 500-700 hp on vielä ihan ok. tehot normaali tieliikenteeseen ja saahan sellaisiakin ihan kaupasta, mutta ei muutamalla tonnilla... kuten itse tekemällä
No mikset sinä Napa, mene tienaamaan miljoonia kisakuskina kun olet niin taitava?
Kun hieman tuosta amisviiksi-asenteesta kasvat niin ymmärrät mistä on kysymys.
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
A. olen liian iso ja painava... ja olen tainnut muutaman miljoonan ehtiyt jo tienata "kuskina"... en toki kisakuskina, vaan traktori/kaivurikuskinaE200kompressor kirjoitti:
No mikset sinä Napa, mene tienaamaan miljoonia kisakuskina kun olet niin taitava?
Kun hieman tuosta amisviiksi-asenteesta kasvat niin ymmärrät mistä on kysymys.

B. en tykkää ajaa lujaa, mutta pidän siitä, että autossa/työkoneessa/kulkuneuvossa yleensä on tehoreserviä

ja luulen että ainut jolla on amisviiksi asenne tässä keskustelussa olet sinä, koska et tajua, että ei aina ole pakko ajaa "täyzii"...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumies
- Viestit: 2608
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
napa kirjoitti:E200kompressor kirjoitti:
A. olen liian iso ja painava... ja olen tainnut muutaman miljoonan ehtiyt jo tienata "kuskina"... en toki kisakuskina, vaan traktori/kaivurikuskina![]()
B. en tykkää ajaa lujaa, mutta pidän siitä, että autossa/työkoneessa/kulkuneuvossa yleensä on tehoreserviä![]()
ja luulen että ainut jolla on amisviiksi asenne tässä keskustelussa olet sinä, koska et tajua, että ei aina ole pakko ajaa "täyzii"...
Jos et tykkää ajaa lujaa niin silloinhan kerkiää vähemmälläkin teholla, esim 350hp:llä...?
Mutta toistaiseksi et ole esittänyt minkäänlaista vaihtoehtoa tai ideaa kysyjän ongelmaan eli ahtamattoman bensiinimoottorin tehonlisäykseen.
Minä esitin jo useita konkreettisisa vaihtoehtoja, jotka ovat toteuttamiskelpoisia, laillisia ja toimivia.
Esitä sinä nyt omasi niin saadaan tämä keju eteenpäin.
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
selvis, että auto on niin uusi (2004 mallinen kai), johon niitä tehoja haaveillaan lisää, joten ei maksa vaivaa... auton pitää olla riittävän vanha, että saa toteuttaa itseään 

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
Niinkuin tuossa yksi kertoi, ettei 1000 hv autolla ole kielletty ajamasta tieliikenteessä.
Kyllä se vaan on kielletty, kun lukee lainsäädäntöä sieltä rivien välistä.
Ainuttakaan ajopeliä noilla teholuvuilla ei saa Suomessa hyväksytettyä tieliikenteeseen....se on varma juttu se.
Kyllä olen myös ehdottomasti sitä mieltä, ettei omaviritteisiä pyydyksiä näkyisi muun liikenteen joukossa.
Ne omatekoiset pyydykset eivät ole lähelläkään sellaista vaatimustasoa koko ajoneuvon tyyppihyväksynnän suhteen, joten varmuudella ne ovat hengenvaarallisia ajopelejä. Ja niitä vaatimuksia täyttäviä muutoksia ei tehdä muutamalla tonnilla autoon.
Kyllä nämä autojen virittelijät ovat poika...tai sanoisiko keskenkasvuisia....tai sitten mitään piittamattomia ääliöitä, joilla on tärkeintä näyttämisen halu ja mahdollinen kullinjatke.
Edit; Täytyy senverran täsmentää, että onhan niitä yli 1000 hv menopelejä Suomessakin, mutta vain raskaankaluston puolella...mutta niissä onkin sitten nopeudenrajoittimet.
Kyllä se vaan on kielletty, kun lukee lainsäädäntöä sieltä rivien välistä.
Ainuttakaan ajopeliä noilla teholuvuilla ei saa Suomessa hyväksytettyä tieliikenteeseen....se on varma juttu se.
Kyllä olen myös ehdottomasti sitä mieltä, ettei omaviritteisiä pyydyksiä näkyisi muun liikenteen joukossa.
Ne omatekoiset pyydykset eivät ole lähelläkään sellaista vaatimustasoa koko ajoneuvon tyyppihyväksynnän suhteen, joten varmuudella ne ovat hengenvaarallisia ajopelejä. Ja niitä vaatimuksia täyttäviä muutoksia ei tehdä muutamalla tonnilla autoon.
Kyllä nämä autojen virittelijät ovat poika...tai sanoisiko keskenkasvuisia....tai sitten mitään piittamattomia ääliöitä, joilla on tärkeintä näyttämisen halu ja mahdollinen kullinjatke.
Edit; Täytyy senverran täsmentää, että onhan niitä yli 1000 hv menopelejä Suomessakin, mutta vain raskaankaluston puolella...mutta niissä onkin sitten nopeudenrajoittimet.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
tässähän vois samaan syssyyn alkaa vikiseen jostakin pakokaasupäästöistä ja siitä kuinka maapallo pilaantuu liiallisesta autoilusta.
voi hyvät hyssykät sentään mitä pelleilyä. antaa ihmisten harrastella mitä huvittaa. jos joku toisen tappaa jollakin paskalla katiskalla, niin laki kyllä huolehtii siitä, että saa sitten sitä, mitä on tilannutkin. turha niistä on etukäteen ruikuttaa. A: koska siitä ei ole mitään hyöty ja B: koska niitä autoja viritellään kuitenkin.
voi hyvät hyssykät sentään mitä pelleilyä. antaa ihmisten harrastella mitä huvittaa. jos joku toisen tappaa jollakin paskalla katiskalla, niin laki kyllä huolehtii siitä, että saa sitten sitä, mitä on tilannutkin. turha niistä on etukäteen ruikuttaa. A: koska siitä ei ole mitään hyöty ja B: koska niitä autoja viritellään kuitenkin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Mersumies
- Viestit: 2608
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
pera8x kirjoitti:tässähän vois samaan syssyyn alkaa vikiseen jostakin pakokaasupäästöistä ja siitä kuinka maapallo pilaantuu liiallisesta autoilusta.
voi hyvät hyssykät sentään mitä pelleilyä. antaa ihmisten harrastella mitä huvittaa. jos joku toisen tappaa jollakin paskalla katiskalla, niin laki kyllä huolehtii siitä, että saa sitten sitä, mitä on tilannutkin. turha niistä on etukäteen ruikuttaa. A: koska siitä ei ole mitään hyöty ja B: koska niitä autoja viritellään kuitenkin.
Oikeassa aikuisten elämässä asiat eivät mene niin, että saa tehdä mitä haluaa ja vasta sitten puututaan jos
joku kuolee tai vammautuu. Kuolemaa ei hyvitetä millään eikä koskaan.
Oikeassa elämässä on kokemuksen kautta opittu, ettei kännissä saa ajaa eikä kaahailu kannata eikä 1000hp autoja saa katsastettua.
Minäkin saattaisin haluta pössyttää hassista, vetää kahtasataa moottoritiellä ja ampua samaan aikaan konekiväärillä ikkunasta. Mitä se kenellekään kuuluu jos muutaman sarjan omaksi ilokseen laskee...?
Tässä on puhuttu 800-1000hp tehoista takavetoisessa Mersussa. Nuo ovat vain lukuja ruudulla mutta jonkinlaista suuruusluokkaa
saa kun katsoo todellisen ammattimiehen otteita oikealla nelivetoautolla vaikkei tehoa ole kuin reilut 600hp.
Tuohan ei hyvälle traktorikuskille riitä edes kauppakassiksi...
http://www.youtube.com/watch?v=MSrDD3tcibU" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
Mikä esim: tässä on vikana, ettei suomessa sais rekisteriin ? http://auto.howstuffworks.com/bugatti.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Bugatti Veyron 1001hp
Muutenkin tämän tapaiset inttämiset pitäisi ohjata jollekkin omalle sivulle tai ainakin tehdä oma otsikko.
Yleensä ottaen se joka maksaa omasta autosta maltaita, tai on nähnyt sen eteen vaivaa satoja tai tuhansia työtunteja, niin harvemmin ottaa sellaisen riskin että tuhoaa sillä itsensä tai muita. Jos tuo olisi päin vastoin niin tien penkereet olisi täynä autoja raatoineen.
Tällä hetkellä nuo liikenteen kuolin tilastot kaunistuu pääasiassa 99% rattijuopoista ja itsemurhien tekiöistä joille ei oikein voi mitään. Vielä harvemmin siellä makaa yli 300hv supereja yms.
Nämäkin masentuneet vois virkistyä tai ainakin siirtää itsemurhaa yms jos heillä olisi tuollainen 1000hv peli alla, joka voi pistää endorfiinit virtaamaan jo silkasta äänestä saatika muuten antaa elämän iloa...
-M-
Bugatti Veyron 1001hp
Muutenkin tämän tapaiset inttämiset pitäisi ohjata jollekkin omalle sivulle tai ainakin tehdä oma otsikko.
Yleensä ottaen se joka maksaa omasta autosta maltaita, tai on nähnyt sen eteen vaivaa satoja tai tuhansia työtunteja, niin harvemmin ottaa sellaisen riskin että tuhoaa sillä itsensä tai muita. Jos tuo olisi päin vastoin niin tien penkereet olisi täynä autoja raatoineen.
Tällä hetkellä nuo liikenteen kuolin tilastot kaunistuu pääasiassa 99% rattijuopoista ja itsemurhien tekiöistä joille ei oikein voi mitään. Vielä harvemmin siellä makaa yli 300hv supereja yms.
Nämäkin masentuneet vois virkistyä tai ainakin siirtää itsemurhaa yms jos heillä olisi tuollainen 1000hv peli alla, joka voi pistää endorfiinit virtaamaan jo silkasta äänestä saatika muuten antaa elämän iloa...
-M-
-
- Mersumies
- Viestit: 2608
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Ahtamattoman bensamoottorin "viritys"
-M- kirjoitti:Mikä esim: tässä on vikana, ettei suomessa sais rekisteriin ? http://auto.howstuffworks.com/bugatti.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Bugatti Veyron 1001hp
Muutenkin tämän tapaiset inttämiset pitäisi ohjata jollekkin omalle sivulle tai ainakin tehdä oma otsikko.
Yleensä ottaen se joka maksaa omasta autosta maltaita, tai on nähnyt sen eteen vaivaa satoja tai tuhansia työtunteja, niin harvemmin ottaa sellaisen riskin että tuhoaa sillä itsensä tai muita. Jos tuo olisi päin vastoin niin tien penkereet olisi täynä autoja raatoineen.
Tällä hetkellä nuo liikenteen kuolin tilastot kaunistuu pääasiassa 99% rattijuopoista ja itsemurhien tekiöistä joille ei oikein voi mitään. Vielä harvemmin siellä makaa yli 300hv supereja yms.
Nämäkin masentuneet vois virkistyä tai ainakin siirtää itsemurhaa yms jos heillä olisi tuollainen 1000hv peli alla, joka voi pistää endorfiinit virtaamaan jo silkasta äänestä saatika muuten antaa elämän iloa...
-M-
Hienoa, että olet Rumiluksen ja minun kanssani samaa mieltä omien viritysten epävarmuudesta ja tehdastekoisen auton suosimisesta
Tosin esittämäsi tilastot eivät prosenttien osalta ole todellisia.
Todellakin, olet oikeassa siinäkin ettei Suomessa ole tilastoitu yhtään 1001hp Bugattin aiheuttamaa onnettomuutta mutta sen sijaan tuhansia Mercedes Benz-autoilla joissa on dieselmoottori.
Looginen päätelmä on selkeästi se, että dieselmoottorilla ihminen vaipuu epätoivoon ja Bugatissa tulee onnelliseksi.