W211 E320 CDi ilmajousitus jäätyy
W211 E320 CDi ilmajousitus jäätyy
Onko mitään konstia estää jäätyminen? kovalla pakkasella ei nosta perää ylös aivan kuin kompura jäätyisi.vein lämpöiseen talliin yöksi se suli ja taas toimii mut kuinka kauan pakkaset senkun jatkuu.
Re: W211 E320 CDi ilmajousitus jäätyy
Tästä taitaa olla aika monta threadiä. Kokeile hakua "airmatic" tms.
e: Esim. tässä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=71964" onclick="window.open(this.href);return false;
e: Esim. tässä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=71964" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 E320 CDi ilmajousitus jäätyy
Taitaa olla sen verran palkeissa tai tiivisteissä vuotoa, että tulee kylmillä keleillä ilmat pihalle. Lämpimällä/lämpimässä, lämpö laajentaa materiaaleja sen verran, että vuotokohdat painuvat kiinnemmäs ja kompuran tuottama ilma pysyy järjestelmässä paremmin. Ehjän perän ei kuulu laskea oikeastaan ollenkaan, kovallakaan pakkasella. Osia siis vain vaihtoon.
Tämä on se ilmaperän klassisin ja oikeastaan ainoa rikkoutumistapa. Tästä kronologisesti edettäessä, seuraava etappi on se, että perä vajoaa myös lämpimässä. Sen jälkeen vuoto kasvaa ajan kuluessa finaalivaiheeseensa, eli kompura huutaa tappiin asti, kunnes hirttää kiinni.
Alkuvaiheessa riittää, kun korjaa ilmajouset. Jos lykkää korjausta niin joutuu uusimaan ilmajouset+kompuran.
Tämä on se ilmaperän klassisin ja oikeastaan ainoa rikkoutumistapa. Tästä kronologisesti edettäessä, seuraava etappi on se, että perä vajoaa myös lämpimässä. Sen jälkeen vuoto kasvaa ajan kuluessa finaalivaiheeseensa, eli kompura huutaa tappiin asti, kunnes hirttää kiinni.
Alkuvaiheessa riittää, kun korjaa ilmajouset. Jos lykkää korjausta niin joutuu uusimaan ilmajouset+kompuran.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: W211 E320 CDi ilmajousitus jäätyy
Kuvaus ei ollut ihan kattava mutta ymmärsin että perä kyllä nousee pakkasellakin mutta ei ihan ylös asti ja tulkitsin tuosta että se pysyy siinä saavutetulla tasolla kun erikseen ei mainittu että nostoyrityksen jälkeen tipahtaisi alas.
Minusta tuo viittaisi kompressoriongelmaan (suodatin, kuivain tai vaan kompressori loppu). Muista threadeista näkyy että pakkasella se jousi saattaa tipahtaa mutta uskoisin että kyse yleensä ei ole palkeen vuodosta vaan venttiilin vuodosta kylmässä. Tässä selvästikin eri tilanne jos auto ei nouse kunnolla ylös käynnistyksen jälkeen.
Minusta tuo viittaisi kompressoriongelmaan (suodatin, kuivain tai vaan kompressori loppu). Muista threadeista näkyy että pakkasella se jousi saattaa tipahtaa mutta uskoisin että kyse yleensä ei ole palkeen vuodosta vaan venttiilin vuodosta kylmässä. Tässä selvästikin eri tilanne jos auto ei nouse kunnolla ylös käynnistyksen jälkeen.
Re: W211 E320 CDi ilmajousitus jäätyy
Kiitoksia vinkeistä.minusta tuntuu kanssa että kompura vetelee viimeisiä on ruvennut pitämään käydessään meteliä.
Re: W211 E320 CDi ilmajousitus jäätyy
Oma näköjään laskee myös takakulmasta jos seisoo kylmässä ulkona, nousee kyllä nätisti ylös kun käynnistää. Mitähän osaa tuolta joutuu todennäköisesti vaihtamaan, ja onko kalliskin pieti?Division kirjoitti:Taitaa olla sen verran palkeissa tai tiivisteissä vuotoa, että tulee kylmillä keleillä ilmat pihalle. Lämpimällä/lämpimässä, lämpö laajentaa materiaaleja sen verran, että vuotokohdat painuvat kiinnemmäs ja kompuran tuottama ilma pysyy järjestelmässä paremmin. Ehjän perän ei kuulu laskea oikeastaan ollenkaan, kovallakaan pakkasella. Osia siis vain vaihtoon.
Re: W211 E320 CDi ilmajousitus jäätyy
Minulla aloitti noin pari viikkoa sitten vasemman takakulman laskemisen. Yhden yön jälkeen auto oli aivan normaalissa asennossa. Jouduin päivän aikana autoa siirtämään pihassa ja siitä alkoi perä vajumaan aika nopeasti. Sain aika nopeasti varattua ajan huoltoon vikokoodien lukemiseen ja testerissä ilmoitettiin ilmavuotoa että jostain solenoidiventtiili ongelmasta. Vikakoodien lukemisen jälkeen nollattiin tiedot ja varattiin uusi aika venttiilin vaihdolle viikon päähän. Myöhemmin ei enää tullutkaan uusia vikakoodeja mutta ei myöskään havaittu vuotoja vaikka siinä ajassa olisi pitänyt perän laskea. Autoon ei tehty kuitenkaan mitään vaan epäiltiin kylmän aiheuttamia ongelmia. Viime aikoina on perä vajunut mutta ei niin nopeasti.
Luultavasti kompressori olisi kohta menossa vaihtoon kun tänään kuulin sen pitävän ensimmäistä kertaa äänekkäämpää surinaa.
Luultavasti kompressori olisi kohta menossa vaihtoon kun tänään kuulin sen pitävän ensimmäistä kertaa äänekkäämpää surinaa.
Volkswagen Passat 2.0 tdi Variant Highline -07
EX: MB E320T CDIA Avantgarde 2004
EX: MB E320T CDIA Avantgarde 2004
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 E320 CDi ilmajousitus jäätyy
Aika monnen kerttan muissa ketjuissa kirjoiteltu aihe
(jotenkin kun saisi samaan paikkan niin että tarviseva löytäisi tiedon että ei samoja kysymyksiä ja vastauksia kerrasta toiseen toistaa...)
järjestelmän huolto, suodatin, kuivain, järjestelmä kuivaksi, venttilin jäätymistä voi koitta estää laittamalla järjestelmään tilkan tenua
(jotenkin kun saisi samaan paikkan niin että tarviseva löytäisi tiedon että ei samoja kysymyksiä ja vastauksia kerrasta toiseen toistaa...)
järjestelmän huolto, suodatin, kuivain, järjestelmä kuivaksi, venttilin jäätymistä voi koitta estää laittamalla järjestelmään tilkan tenua
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 E320 CDi ilmajousitus jäätyy
Tässä jotakinCDI203 kirjoitti:Aika monnen kerttan muissa ketjuissa kirjoiteltu aihe
(jotenkin kun saisi samaan paikkan niin että tarviseva löytäisi tiedon että ei samoja kysymyksiä ja vastauksia kerrasta toiseen toistaa...)
järjestelmän huolto, suodatin, kuivain, järjestelmä kuivaksi, venttilin jäätymistä voi koitta estää laittamalla järjestelmään tilkan tenua
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =+airmatic" onclick="window.open(this.href);return false;