Automaatti kysymys
Automaatti kysymys
E240 vm 2000 tällä +/- eli itsevaihto mahiksella olevalla askilla..
Moniko vaihteinen loota on kysessä, kun 120km/h vauhdissa on kierrokset 4000..tuntuu jotenkin vähän kovilta, ihan kuin isoin vaihde puuttuis..muuten pelaa onkelmitta..
Vai onko nää vaa tiheillä välityksillä?
T: tuore Mersun ostaja
Moniko vaihteinen loota on kysessä, kun 120km/h vauhdissa on kierrokset 4000..tuntuu jotenkin vähän kovilta, ihan kuin isoin vaihde puuttuis..muuten pelaa onkelmitta..
Vai onko nää vaa tiheillä välityksillä?
T: tuore Mersun ostaja
Re: Automaatti kysymys
5-vaihteinen sen pitäs olla. Oletko kokeillut ajaa pakko vaihteella? Eli lähtee ykkösellä liikkeelle ja itse vaihtaa aina isompaa. Sitte pystyy selvittämään mihin asti vaihteet pelaa. Mut aika kovilta kierroksilta noi kuulostaa, mikäli vitonen toimii.
Re: Automaatti kysymys
jos oikein laskin ni 4 löytyy vaan..ja samassa pysyy kierrokset 120 vauhdis
Re: Automaatti kysymys
Mitään en mistään tiedä mutta päässä laskien on jotain vikaa, eikös E240 pitäisi kuitenkin kulkea jotain 220 km/h, noilla välityksillä silloin olisi kierroksia liki 8000. Eli jos on kiekkamittari kunnossa, ei voi olla isoin vaihde päällä.
Re: Automaatti kysymys
Niinhän tuossa sanottiin, että 4 on isoin vaihde joka menee päälle ja laatikko luultavasti on 5 vaihteinen. Nyt vain joku joka tietäisi mistä vikaa hakemaan.
Re: Automaatti kysymys
Käsittääkseni kyseisessä autossa on sähköohjattu 5-vaihteinen automaattilaatikko. Eli vaihdekepissä 4-vaihteen jälkeen vaihdekeppiä siirretään oikealle ( nuolikuva ), jolloin 5-vaihde kytkeytyy päälle. Jos ei kytkeydy, on syytä viedä auto starin tutkittavaksi....vika voi olla venttiililohkossa tai ohjainlaitteessa tai sitten on laatikkoöljyt liian vähissä.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Automaatti kysymys
Jonnekin *:rin piuhan päähän ja vaihteiston testi ajossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Automaatti kysymys
Tänään ajaessa kierrokset olivat n 3250, 130Km/h vauhdissa, edistystä..Ettei nyt vaa vanhat opitut arvot junnaa(ostin auton juuri), eli kun on ns oppivasta askista kyse?
Onko kellää tietoa saako opitut arvot nollattua ilman testeriä, miten ja kannattaako?
Onko kellää kokemuksia carsoft 7,4 testeristä ? pääseekö tietolistoihin käsixi tai ohjelmointeihin?
Onko kellää tietoa saako opitut arvot nollattua ilman testeriä, miten ja kannattaako?
Onko kellää kokemuksia carsoft 7,4 testeristä ? pääseekö tietolistoihin käsixi tai ohjelmointeihin?
Re: Automaatti kysymys
Resetointi meni jotenkin noin:
-Istu autoon, ovet kiinni
-Virta päälle, älä käynnistä
-Kaasu ihan pohjaan
-N. 15 sek. kuluttua päästä kaasu
-Ota virta pois päältä, jätä avain virtalukkoon
-Istu autossa hiljaa n. 3min., koskematta mihinkään, edes radioon. Hiljaa voi vaikka rukoilla, jos siltä tuntuu...
Nyt pitäis olla "oppivat" arvot resetoitu. Eikä toi ole vitsi, vaikka voi vähän siltä kuulostaa.
Vaihteiston vikakoodien luvulla ja poistolla+ öljymäärän tarkistuksella kannattaisi kyllä aloittaa.
Ilmoita missäpäin maata vaikutat, niin joku varmaan tietää mestan, joka noi osaa tehdä siellä päin.
-Istu autoon, ovet kiinni
-Virta päälle, älä käynnistä
-Kaasu ihan pohjaan
-N. 15 sek. kuluttua päästä kaasu
-Ota virta pois päältä, jätä avain virtalukkoon
-Istu autossa hiljaa n. 3min., koskematta mihinkään, edes radioon. Hiljaa voi vaikka rukoilla, jos siltä tuntuu...

Nyt pitäis olla "oppivat" arvot resetoitu. Eikä toi ole vitsi, vaikka voi vähän siltä kuulostaa.
Vaihteiston vikakoodien luvulla ja poistolla+ öljymäärän tarkistuksella kannattaisi kyllä aloittaa.
Ilmoita missäpäin maata vaikutat, niin joku varmaan tietää mestan, joka noi osaa tehdä siellä päin.
JariN
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Automaatti kysymys
Vai pitikö se poljin pitää pohjassa kun virran kääntää pois ja vasta siteenJariN kirjoitti:Resetointi meni jotenkin noin:
-Istu autoon, ovet kiinni
-Virta päälle, älä käynnistä
-Kaasu ihan pohjaan
-N. 15 sek. kuluttua päästä kaasu
-Ota virta pois päältä, jätä avain virtalukkoon
-Istu autossa hiljaa n. 3min., koskematta mihinkään, edes radioon. Hiljaa voi vaikka rukoilla, jos siltä tuntuu...![]()
Nyt pitäis olla "oppivat" arvot resetoitu. Eikä toi ole vitsi, vaikka voi vähän siltä kuulostaa.
Vaihteiston vikakoodien luvulla ja poistolla+ öljymäärän tarkistuksella kannattaisi kyllä aloittaa.
Ilmoita missäpäin maata vaikutat, niin joku varmaan tietää mestan, joka noi osaa tehdä siellä päin.
kun on kääntänyt virran takaisin päälle päästää ylös(en muista...)
mutta senhän kyllä huomaa ajossa onko resetoitunut vai ei
aina ei meinaa jostain syystä toi oppiva systeemi oppia uusine tavoille,
sillon resetti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Automaatti kysymys
Se "oppiminen" on oikeastaan mainosmiesten keksintö, alunperäinen tarkoitus on eliminoida laatikon tiivisteiden, kytkimien ym. kulumisesta aiheutuvaa toiminnan muutosta muuttamalla vastaavasti elektronisesti vaihteiden kytkeytymisaikoja.
Ajatuksena hieno, mutta suunnittelija ei kai ole huomioinut, että maailmassa on maa (Suomi) jossa kaasua ei juuri paineta ja nopeusrajoitukset on maailman alhaisimpia.
Yks tuttu osti aikanaan uuden Voyagerin, isolla koneella vielä. Sen emäntä kuskaili sillä pääasiassa tenavia tarhaan, lyhyttä matkaa hiljaa ja varovasti.
Joskus isäntä lähti kapineella vähän kauemmas, kiroili kun laite ei kulje mihinkään ja vei merkkiliikkeeseen korjattavaksi, olihan uudessa autossa takuu.
Lopulta ne ilmoitti, muutaman kerran aikansa ihmeteltyään, että laatikko oppii rauhallisen ajotyylin ja siksi ei hae pienempää poljettaessa. Muutaman kymmenen kilometrin "sikapoljenta" auttoi, alkoi taas pienempää pykälää löytyä polkaistessa eikä laatikko vaihtanut isompaa enää armottomasti liian aikaisin.
Chrysler nelivaihteinen etuveto toosa oli eka, missä tuo "oppiminen" oli toteutettu.
Vanhemmissa, ei sähköohjatuissa toosissa, vaihtohetket on pääasiassa vapaakytkimien varassa, kunnes seuraava vaihde on kytkeytynyt, näin laatikko ei "hurahda" tyhjää vaihteiden välissä.
Tuo yllämainittu "sysleri" oli aikanaan eka toosa, jossa vapaakytkimiä ei lainkaan käytetty, elektroniikka ohjaa sitä niin tarkasti, ettei "välivapaita" ole. Eikä myöskään kahta vaihdetta yhtä aikaa päällä.
Esim. MB:n 722.6 5-vaihteisessa on vielä 2 vapaakytkintä, vaikka onkin "oppiva", eivät kai ole täysin luottaneet itsekään ohjelmiinsa.
Jos toinen laukeaa, alkaa 1-2 vaihto kusaista, toisen lauetessa taas 2-3 vaihto.
Uudessa 7-vaihteisessa ei vapaakytkimiä enää ole.
Joskus, jos MB:n 722.6 -laatikko on ollut totaalisen "p**ka jostain mekaanisesti, mutta vielä kuitenkin toiminut, että sillä on jotenkin voinut ajaa, korjattu tai tilalle vaihdettu ehjä ei ole alkanut toimia kunnolla vaikka vikamuistin tyhjentää, resetoi ja "opettaa". Täytösarvot on ainakin osittain olleet silloin viallisella toosalla "tapissa".
Mutta kas, yön yli huilattuaan toimii kuin junan vessa, älkää vaan multa kysykö, että miksi.
Huh, kun tuli tekstiä. Toivottavasti edes joku jaksoi lukea....
Ajatuksena hieno, mutta suunnittelija ei kai ole huomioinut, että maailmassa on maa (Suomi) jossa kaasua ei juuri paineta ja nopeusrajoitukset on maailman alhaisimpia.
Yks tuttu osti aikanaan uuden Voyagerin, isolla koneella vielä. Sen emäntä kuskaili sillä pääasiassa tenavia tarhaan, lyhyttä matkaa hiljaa ja varovasti.
Joskus isäntä lähti kapineella vähän kauemmas, kiroili kun laite ei kulje mihinkään ja vei merkkiliikkeeseen korjattavaksi, olihan uudessa autossa takuu.
Lopulta ne ilmoitti, muutaman kerran aikansa ihmeteltyään, että laatikko oppii rauhallisen ajotyylin ja siksi ei hae pienempää poljettaessa. Muutaman kymmenen kilometrin "sikapoljenta" auttoi, alkoi taas pienempää pykälää löytyä polkaistessa eikä laatikko vaihtanut isompaa enää armottomasti liian aikaisin.
Chrysler nelivaihteinen etuveto toosa oli eka, missä tuo "oppiminen" oli toteutettu.
Vanhemmissa, ei sähköohjatuissa toosissa, vaihtohetket on pääasiassa vapaakytkimien varassa, kunnes seuraava vaihde on kytkeytynyt, näin laatikko ei "hurahda" tyhjää vaihteiden välissä.
Tuo yllämainittu "sysleri" oli aikanaan eka toosa, jossa vapaakytkimiä ei lainkaan käytetty, elektroniikka ohjaa sitä niin tarkasti, ettei "välivapaita" ole. Eikä myöskään kahta vaihdetta yhtä aikaa päällä.
Esim. MB:n 722.6 5-vaihteisessa on vielä 2 vapaakytkintä, vaikka onkin "oppiva", eivät kai ole täysin luottaneet itsekään ohjelmiinsa.
Jos toinen laukeaa, alkaa 1-2 vaihto kusaista, toisen lauetessa taas 2-3 vaihto.
Uudessa 7-vaihteisessa ei vapaakytkimiä enää ole.
Joskus, jos MB:n 722.6 -laatikko on ollut totaalisen "p**ka jostain mekaanisesti, mutta vielä kuitenkin toiminut, että sillä on jotenkin voinut ajaa, korjattu tai tilalle vaihdettu ehjä ei ole alkanut toimia kunnolla vaikka vikamuistin tyhjentää, resetoi ja "opettaa". Täytösarvot on ainakin osittain olleet silloin viallisella toosalla "tapissa".
Mutta kas, yön yli huilattuaan toimii kuin junan vessa, älkää vaan multa kysykö, että miksi.
Huh, kun tuli tekstiä. Toivottavasti edes joku jaksoi lukea....
JariN
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Automaatti kysymys
carsoftalla voi:Mezee kirjoitti:Tänään ajaessa kierrokset olivat n 3250, 130Km/h vauhdissa, edistystä..Ettei nyt vaa vanhat opitut arvot junnaa(ostin auton juuri), eli kun on ns oppivasta askista kyse?
Onko kellää tietoa saako opitut arvot nollattua ilman testeriä, miten ja kannattaako?
Onko kellää kokemuksia carsoft 7,4 testeristä ? pääseekö tietolistoihin käsixi tai ohjelmointeihin?
nollata vaihteiston (huomattavasti paremmin kuin tuolla kaasupolkimella, kokemusta on.)
voi ottaa livedataa vaihteistosta, vaihtokohdat ja väännöt jne.
testata vaihteiston toiminnot w/s.
ei voi:
muuttaa vaihteiston asetuksia tai koneen jne ohjelmia.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Automaatti kysymys
Minä jaksoin lukea. Hyvä, että joku jaksaa kirjoittaa!JariN kirjoitti:
Esim. MB:n 722.6 5-vaihteisessa on vielä 2 vapaakytkintä, vaikka onkin "oppiva", eivät kai ole täysin luottaneet itsekään ohjelmiinsa.
Jos toinen laukeaa, alkaa 1-2 vaihto kusaista, toisen lauetessa taas 2-3 vaihto.
Uudessa 7-vaihteisessa ei vapaakytkimiä enää ole.
Oma w211 320cdi 4matikk vuosimallia 2007 ja kilsoja noin 94 tuhatta. Kylmänä varsinkin (ja tietyissä tilanteissa lämpimänäkin) 1->2 tuntuu todella kusaisevan, sen verran venyvää on voiman siirtyminen eri vetopyörästölle. Päälle kytkeytymisen tuntee persiissä, jopa pihanopeuksissa. Vikakoodia ei tuosta ole vielä löytynyt, ei Veholla eikä foorumin kokeneen kaverin käsissäkään.
Miten on, voisitteko suositella toimenpiteitä asian ennallistamiseksi. Muutoinhan tuo olisi ihan rapsakka peli, jos pieniä moitteita ei lausuta ääneen. Mitä se KYB-venttiili tekee tai jättää tekemättä rikkouduttuaan? Huoltovihkossa on leima ja pukki oikeassa kilsamäärässä.
Kiitos.
/P
E320CDI
211.089
211.089
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Automaatti kysymys
*:rila voi oppineisuuden resetoida(joskus se ei muuten opi uusille tavoille vaikka pitäisi ajotavan muutoksen jälkeen niin tehdä)
sen voi tehdä vaikka vain yhdelle vaihdolle,
7V laatikon voi opettaa *:rila vaikka vaihde kerrallan vaihtamaan ylös tai alas tai vaikka yhden vaihtamis kerran pelkästään,
lisäksi sen vaihtamis ohjelmaan oli johonkin version korjaus päivitys
E:vika koodia ei tule jos toiminta on vielä jotenkin rajoissa(arvoja ajossa tutkimalla voi asiaa koitta selvittä onko joku arvo jo lähellä rajaa)
(KYB ventiili) turbinilukon solenoidi ohjaa ko luko kytkeytymistä jos siihen tulee vikaa ei lukko kytkeydy tai voi kytketyä miten sattuu
sen voi tehdä vaikka vain yhdelle vaihdolle,
7V laatikon voi opettaa *:rila vaikka vaihde kerrallan vaihtamaan ylös tai alas tai vaikka yhden vaihtamis kerran pelkästään,
lisäksi sen vaihtamis ohjelmaan oli johonkin version korjaus päivitys
E:vika koodia ei tule jos toiminta on vielä jotenkin rajoissa(arvoja ajossa tutkimalla voi asiaa koitta selvittä onko joku arvo jo lähellä rajaa)
(KYB ventiili) turbinilukon solenoidi ohjaa ko luko kytkeytymistä jos siihen tulee vikaa ei lukko kytkeydy tai voi kytketyä miten sattuu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Automaatti kysymys
Vika taisi löytyä!!
Kiitos foorumilaisten, otin automaatin boxin tänään auki, ja kappas öljyä täysi..prkle
Pesin piirilevyn ja liittimet aisiaan tarkoitetulla puhdistus aineella moneen kertaan ja kuivasin paineilmalla.
Lyhyt ajo töistä kotiin n 3 km ja aski toimi kuin ajatus, vaihto pehmeästi ja piti kierrokset matalina.
Oliskohan tässä ollut vika ? ..tanan kapilaari ilmiö..
Kysymys.. miten estää, mistä johtuu öljyn nouseminen johtoa pitkin boxiin? Onko jotain tehtävissä, helposti?
Kiitos foorumilaisten, otin automaatin boxin tänään auki, ja kappas öljyä täysi..prkle
Pesin piirilevyn ja liittimet aisiaan tarkoitetulla puhdistus aineella moneen kertaan ja kuivasin paineilmalla.
Lyhyt ajo töistä kotiin n 3 km ja aski toimi kuin ajatus, vaihto pehmeästi ja piti kierrokset matalina.
Oliskohan tässä ollut vika ? ..tanan kapilaari ilmiö..
Kysymys.. miten estää, mistä johtuu öljyn nouseminen johtoa pitkin boxiin? Onko jotain tehtävissä, helposti?
Re: Automaatti kysymys
Sähköpistoke vaihtoon,se on siinä laatikon oikeassa kyljessä,mistä johdot menee laatikon sisään.O-renkaat vuotaa ja öljy pääsee nousemaan boxiin.Maksaa jotain 7€.
Mun autossa johtonippu on puristettu nippusiteellä 5cm jälkeen pistokkeesta.Ehkä estää öljyn nousemisen tulevaisuudessa?Vielä ei ole vuotaneet tiivisteet.
Mun autossa johtonippu on puristettu nippusiteellä 5cm jälkeen pistokkeesta.Ehkä estää öljyn nousemisen tulevaisuudessa?Vielä ei ole vuotaneet tiivisteet.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Automaatti kysymys
sitä läpi vientiä kun vaihtaa niin sen kiinitys pultin kanssa tarkana, öljyä sieltä tulee myös ulos (eli varraa öljyä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Automaatti kysymys
Mikä lie vikana, kun CDI 5- vaihteisessa 4 -vaihde
on jumissa? Yleensä nuo menee 2 -vaihteelle
kun tulee vikaa.
Vikaluku tietty auttaa... mutta jos joku tietäisi jo jotain.
on jumissa? Yleensä nuo menee 2 -vaihteelle
kun tulee vikaa.
Vikaluku tietty auttaa... mutta jos joku tietäisi jo jotain.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Automaatti kysymys
Vaihtaa siis ihan normallisti 4asti?vilkku kirjoitti:Mikä lie vikana, kun CDI 5- vaihteisessa 4 -vaihde
on jumissa? Yleensä nuo menee 2 -vaihteelle
kun tulee vikaa.
Vikaluku tietty auttaa... mutta jos joku tietäisi jo jotain.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Automaatti kysymys
Ei. Jumissa nelosessa. Painettu väkisin P asentoon ja varmaan jotain rikki mennyt ja silti 4 päällä.
Re: Automaatti kysymys
Ei mee putkeen ei..
Laatikkoöljyjen ja liittimen vaihdon jälkeen ei toimi ku R ja 2 eli joku vikatila ilm päällä..
Mielestäni vaihdoin ihan kuten piti..Käytin kuumaksi(lämpimäksi) avasin propun ja otin vanhat talteen..tuli vajaa 3 l..loput loiskahti pohjan mukana lattialle..
Vanha liitin irti, uusi tilalle . Öljypohja pesuun.. Kuivattu.. uusi suodatin uusi tiiviste, pohja takaisin.
Lainasin tikun korjaamolta.
Öljyä askiin . Eka 2l ja käyntiin ja P,N,R,D läpi 3 sek kussakkin asennossa . Tarkastus P asennolla käynnissä 25 asteisena , tikun asteikon 25 ylärajassa..(eli kun tikussa on 25 alä ja ala sekä 80 ylä ja ala)..
Piti lähteä koe ajolle läpimäx ajaa ,mut eipä vaihda isommalle ei nii millään eikä auta nollaus ei akun navan irroitus..
Osaisko joku sanoa mikä meni ..tuix? tai mitä tehä?
Laatikkoöljyjen ja liittimen vaihdon jälkeen ei toimi ku R ja 2 eli joku vikatila ilm päällä..
Mielestäni vaihdoin ihan kuten piti..Käytin kuumaksi(lämpimäksi) avasin propun ja otin vanhat talteen..tuli vajaa 3 l..loput loiskahti pohjan mukana lattialle..
Vanha liitin irti, uusi tilalle . Öljypohja pesuun.. Kuivattu.. uusi suodatin uusi tiiviste, pohja takaisin.
Lainasin tikun korjaamolta.
Öljyä askiin . Eka 2l ja käyntiin ja P,N,R,D läpi 3 sek kussakkin asennossa . Tarkastus P asennolla käynnissä 25 asteisena , tikun asteikon 25 ylärajassa..(eli kun tikussa on 25 alä ja ala sekä 80 ylä ja ala)..
Piti lähteä koe ajolle läpimäx ajaa ,mut eipä vaihda isommalle ei nii millään eikä auta nollaus ei akun navan irroitus..
Osaisko joku sanoa mikä meni ..tuix? tai mitä tehä?
Re: Automaatti kysymys
Kaverilla oli sama ongelma,boxin puhdistuksen jälkeen toimi jonkun aikaa,mutta ei auttanu muu kuin boxin vaihto.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Automaatti kysymys
Mistä syystä alkujaan painettu väkisin ?vilkku kirjoitti:Ei. Jumissa nelosessa. Painettu väkisin P asentoon ja varmaan jotain rikki mennyt ja silti 4 päällä.
jonekin *:rin piuhan päähän niin näkee mikä sieltä on hajonnut (keppi yksikkö, purkaminen ja kassaminen jos näkyy joku paikoiltaan oleva)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Automaatti kysymys
Puolet öljyistä jäi vanhaa(joskus silloin käy että lika mitä siellä on lähtee liikeele ja jumitta ventiilin)Mezee kirjoitti:Ei mee putkeen ei..
Laatikkoöljyjen ja liittimen vaihdon jälkeen ei toimi ku R ja 2 eli joku vikatila ilm päällä..
Mielestäni vaihdoin ihan kuten piti..Käytin kuumaksi(lämpimäksi) avasin propun ja otin vanhat talteen..tuli vajaa 3 l..loput loiskahti pohjan mukana lattialle..
Vanha liitin irti, uusi tilalle . Öljypohja pesuun.. Kuivattu.. uusi suodatin uusi tiiviste, pohja takaisin.
Lainasin tikun korjaamolta.
Öljyä askiin . Eka 2l ja käyntiin ja P,N,R,D läpi 3 sek kussakkin asennossa . Tarkastus P asennolla käynnissä 25 asteisena , tikun asteikon 25 ylärajassa..(eli kun tikussa on 25 alä ja ala sekä 80 ylä ja ala)..
Piti lähteä koe ajolle läpimäx ajaa ,mut eipä vaihda isommalle ei nii millään eikä auta nollaus ei akun navan irroitus..
Osaisko joku sanoa mikä meni ..tuix? tai mitä tehä?
toimiko auto ennen liitimen vaihtoa?
oliko liitimessä/johdossa öljyä? jos oli kurkka onko öljy noussut ohjain boxsiin
liitimen ja johdon kanssa tarkkan menee helposti väärän asentoon
jonnekin *:rin piuhan päähän
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Automaatti kysymys
Laatikko toimi normaalisti ennen liitttimen ja öljyn vaihtoa..
Öljyt oli n vuosi sitten vaihdettu aikasemmin eikä olleet kovin paskaset, tosin ainahan noihin paskaa kertyy..
"Liittimen saa helposti väärin" tarkotitko että liittimen sinne pohjaan joka on askissa vai sen pohjan sinne askiin?
Se mulla kävi mieles ja sen monta kertaa katoin mut nyt ku sanoit nii se liitin jäi kyllä hieman eri asentoo(ehkä). Jos oli ennen klo 11 nii nyt oli 10 , siis minne se johto nippu lähtee liittimestä, mutta toisaalta luulis ettei mee pohjaan jos on väärässä asennossa, kun se sillä keltasella kiertokauluksella vedetään pohjaan..
Öljyt oli n vuosi sitten vaihdettu aikasemmin eikä olleet kovin paskaset, tosin ainahan noihin paskaa kertyy..
"Liittimen saa helposti väärin" tarkotitko että liittimen sinne pohjaan joka on askissa vai sen pohjan sinne askiin?
Se mulla kävi mieles ja sen monta kertaa katoin mut nyt ku sanoit nii se liitin jäi kyllä hieman eri asentoo(ehkä). Jos oli ennen klo 11 nii nyt oli 10 , siis minne se johto nippu lähtee liittimestä, mutta toisaalta luulis ettei mee pohjaan jos on väärässä asennossa, kun se sillä keltasella kiertokauluksella vedetään pohjaan..
Re: Automaatti kysymys
joo ja avasin ohjainlaitteen uudelleen, nyt oli kuiva!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Automaatti kysymys
Sen palan mikkä on siinä laatikon johdin levyssä kiinniMezee kirjoitti:Laatikko toimi normaalisti ennen liitttimen ja öljyn vaihtoa..
Öljyt oli n vuosi sitten vaihdettu aikasemmin eikä olleet kovin paskaset, tosin ainahan noihin paskaa kertyy..
"Liittimen saa helposti väärin" tarkotitko että liittimen sinne pohjaan joka on askissa vai sen pohjan sinne askiin?
Se mulla kävi mieles ja sen monta kertaa katoin mut nyt ku sanoit nii se liitin jäi kyllä hieman eri asentoo(ehkä). Jos oli ennen klo 11 nii nyt oli 10 , siis minne se johto nippu lähtee liittimestä, mutta toisaalta luulis ettei mee pohjaan jos on väärässä asennossa, kun se sillä keltasella kiertokauluksella vedetään pohjaan..
jos yhtään sitä epäilet tarkista se(pahimmasa tapauksessa on mennyt laatikon puolen piikit ruttun)
johto nippu lähtee laatikosta ohjain boxsille
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Automaatti kysymys
ML mersussa ei ota kepistä(-) pienenpää vaihdetta päälle ja jos sattuu ottamaan niin hyppää heti D lle.Onko vka kepissä vai voisko johtua siitä liittimestä.En ole kurkannu onko öljynen..se liitin. Onko se liitin laatikon oik. kupeessa niinku aikasemmin oli kirjoitettu? onhan ML laatikko eri kun Hehkilöautojen,vai?? Voi olla kepin jossain liussa vika,sitä ei vielä tarkisteetu. Öljyt vaihdettu n 15.000 sitten mutta ei huuhtelemalla.Laatikko vaitaa muuten D llä ihan ok.Autolla aj. 122,000km. (ainakin)=tuontiauto.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Automaatti kysymys
jos on 5V(auton ikä kone?) sähkölaatiko niin sama on kuin hautoissa lisätty vaan jakolaatiko, samoin kepit ym viatkin on samatvehka kirjoitti:ML mersussa ei ota kepistä(-) pienenpää vaihdetta päälle ja jos sattuu ottamaan niin hyppää heti D lle.Onko vka kepissä vai voisko johtua siitä liittimestä.En ole kurkannu onko öljynen..se liitin. Onko se liitin laatikon oik. kupeessa niinku aikasemmin oli kirjoitettu? onhan ML laatikko eri kun Hehkilöautojen,vai?? Voi olla kepin jossain liussa vika,sitä ei vielä tarkisteetu. Öljyt vaihdettu n 15.000 sitten mutta ei huuhtelemalla.Laatikko vaitaa muuten D llä ihan ok.Autolla aj. 122,000km. (ainakin)=tuontiauto.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Automaatti kysymys
Auto on 270cdi -01 5-vaihteinen automaatti.Osaatko sanoa mistä toi kyseinen vika vois johtua? Jos kepistä onnistuu saamaan vaihteita pienemmälle niin pelkkä hipaisu niin vaide on D:llä.Ajoa se ei haittaa,mutta....saishan se pelatakkin.Kiitos tähänastisesta.