Automaatti kysymys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Mezee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 06.02.2011 20:55

Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja Mezee »

E240 vm 2000 tällä +/- eli itsevaihto mahiksella olevalla askilla..
Moniko vaihteinen loota on kysessä, kun 120km/h vauhdissa on kierrokset 4000..tuntuu jotenkin vähän kovilta, ihan kuin isoin vaihde puuttuis..muuten pelaa onkelmitta..
Vai onko nää vaa tiheillä välityksillä?
T: tuore Mersun ostaja
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja Tomp »

5-vaihteinen sen pitäs olla. Oletko kokeillut ajaa pakko vaihteella? Eli lähtee ykkösellä liikkeelle ja itse vaihtaa aina isompaa. Sitte pystyy selvittämään mihin asti vaihteet pelaa. Mut aika kovilta kierroksilta noi kuulostaa, mikäli vitonen toimii.
Mezee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 06.02.2011 20:55

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja Mezee »

jos oikein laskin ni 4 löytyy vaan..ja samassa pysyy kierrokset 120 vauhdis
turjake
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ma 18.10.2010 00:18

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja turjake »

Mitään en mistään tiedä mutta päässä laskien on jotain vikaa, eikös E240 pitäisi kuitenkin kulkea jotain 220 km/h, noilla välityksillä silloin olisi kierroksia liki 8000. Eli jos on kiekkamittari kunnossa, ei voi olla isoin vaihde päällä.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Niinhän tuossa sanottiin, että 4 on isoin vaihde joka menee päälle ja laatikko luultavasti on 5 vaihteinen. Nyt vain joku joka tietäisi mistä vikaa hakemaan.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Käsittääkseni kyseisessä autossa on sähköohjattu 5-vaihteinen automaattilaatikko. Eli vaihdekepissä 4-vaihteen jälkeen vaihdekeppiä siirretään oikealle ( nuolikuva ), jolloin 5-vaihde kytkeytyy päälle. Jos ei kytkeydy, on syytä viedä auto starin tutkittavaksi....vika voi olla venttiililohkossa tai ohjainlaitteessa tai sitten on laatikkoöljyt liian vähissä.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jonnekin *:rin piuhan päähän ja vaihteiston testi ajossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Mezee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 06.02.2011 20:55

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja Mezee »

Tänään ajaessa kierrokset olivat n 3250, 130Km/h vauhdissa, edistystä..Ettei nyt vaa vanhat opitut arvot junnaa(ostin auton juuri), eli kun on ns oppivasta askista kyse?
Onko kellää tietoa saako opitut arvot nollattua ilman testeriä, miten ja kannattaako?
Onko kellää kokemuksia carsoft 7,4 testeristä ? pääseekö tietolistoihin käsixi tai ohjelmointeihin?
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja JariN »

Resetointi meni jotenkin noin:

-Istu autoon, ovet kiinni
-Virta päälle, älä käynnistä
-Kaasu ihan pohjaan
-N. 15 sek. kuluttua päästä kaasu
-Ota virta pois päältä, jätä avain virtalukkoon
-Istu autossa hiljaa n. 3min., koskematta mihinkään, edes radioon. Hiljaa voi vaikka rukoilla, jos siltä tuntuu... :wink:

Nyt pitäis olla "oppivat" arvot resetoitu. Eikä toi ole vitsi, vaikka voi vähän siltä kuulostaa.

Vaihteiston vikakoodien luvulla ja poistolla+ öljymäärän tarkistuksella kannattaisi kyllä aloittaa.
Ilmoita missäpäin maata vaikutat, niin joku varmaan tietää mestan, joka noi osaa tehdä siellä päin.
JariN
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JariN kirjoitti:Resetointi meni jotenkin noin:

-Istu autoon, ovet kiinni
-Virta päälle, älä käynnistä
-Kaasu ihan pohjaan
-N. 15 sek. kuluttua päästä kaasu
-Ota virta pois päältä, jätä avain virtalukkoon
-Istu autossa hiljaa n. 3min., koskematta mihinkään, edes radioon. Hiljaa voi vaikka rukoilla, jos siltä tuntuu... :wink:

Nyt pitäis olla "oppivat" arvot resetoitu. Eikä toi ole vitsi, vaikka voi vähän siltä kuulostaa.

Vaihteiston vikakoodien luvulla ja poistolla+ öljymäärän tarkistuksella kannattaisi kyllä aloittaa.
Ilmoita missäpäin maata vaikutat, niin joku varmaan tietää mestan, joka noi osaa tehdä siellä päin.
Vai pitikö se poljin pitää pohjassa kun virran kääntää pois ja vasta siteen
kun on kääntänyt virran takaisin päälle päästää ylös(en muista...)

mutta senhän kyllä huomaa ajossa onko resetoitunut vai ei
aina ei meinaa jostain syystä toi oppiva systeemi oppia uusine tavoille,
sillon resetti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja JariN »

Se "oppiminen" on oikeastaan mainosmiesten keksintö, alunperäinen tarkoitus on eliminoida laatikon tiivisteiden, kytkimien ym. kulumisesta aiheutuvaa toiminnan muutosta muuttamalla vastaavasti elektronisesti vaihteiden kytkeytymisaikoja.

Ajatuksena hieno, mutta suunnittelija ei kai ole huomioinut, että maailmassa on maa (Suomi) jossa kaasua ei juuri paineta ja nopeusrajoitukset on maailman alhaisimpia.

Yks tuttu osti aikanaan uuden Voyagerin, isolla koneella vielä. Sen emäntä kuskaili sillä pääasiassa tenavia tarhaan, lyhyttä matkaa hiljaa ja varovasti.

Joskus isäntä lähti kapineella vähän kauemmas, kiroili kun laite ei kulje mihinkään ja vei merkkiliikkeeseen korjattavaksi, olihan uudessa autossa takuu.

Lopulta ne ilmoitti, muutaman kerran aikansa ihmeteltyään, että laatikko oppii rauhallisen ajotyylin ja siksi ei hae pienempää poljettaessa. Muutaman kymmenen kilometrin "sikapoljenta" auttoi, alkoi taas pienempää pykälää löytyä polkaistessa eikä laatikko vaihtanut isompaa enää armottomasti liian aikaisin.

Chrysler nelivaihteinen etuveto toosa oli eka, missä tuo "oppiminen" oli toteutettu.

Vanhemmissa, ei sähköohjatuissa toosissa, vaihtohetket on pääasiassa vapaakytkimien varassa, kunnes seuraava vaihde on kytkeytynyt, näin laatikko ei "hurahda" tyhjää vaihteiden välissä.

Tuo yllämainittu "sysleri" oli aikanaan eka toosa, jossa vapaakytkimiä ei lainkaan käytetty, elektroniikka ohjaa sitä niin tarkasti, ettei "välivapaita" ole. Eikä myöskään kahta vaihdetta yhtä aikaa päällä.

Esim. MB:n 722.6 5-vaihteisessa on vielä 2 vapaakytkintä, vaikka onkin "oppiva", eivät kai ole täysin luottaneet itsekään ohjelmiinsa.
Jos toinen laukeaa, alkaa 1-2 vaihto kusaista, toisen lauetessa taas 2-3 vaihto.

Uudessa 7-vaihteisessa ei vapaakytkimiä enää ole.

Joskus, jos MB:n 722.6 -laatikko on ollut totaalisen "p**ka jostain mekaanisesti, mutta vielä kuitenkin toiminut, että sillä on jotenkin voinut ajaa, korjattu tai tilalle vaihdettu ehjä ei ole alkanut toimia kunnolla vaikka vikamuistin tyhjentää, resetoi ja "opettaa". Täytösarvot on ainakin osittain olleet silloin viallisella toosalla "tapissa".

Mutta kas, yön yli huilattuaan toimii kuin junan vessa, älkää vaan multa kysykö, että miksi.

Huh, kun tuli tekstiä. Toivottavasti edes joku jaksoi lukea....
JariN
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Mezee kirjoitti:Tänään ajaessa kierrokset olivat n 3250, 130Km/h vauhdissa, edistystä..Ettei nyt vaa vanhat opitut arvot junnaa(ostin auton juuri), eli kun on ns oppivasta askista kyse?
Onko kellää tietoa saako opitut arvot nollattua ilman testeriä, miten ja kannattaako?
Onko kellää kokemuksia carsoft 7,4 testeristä ? pääseekö tietolistoihin käsixi tai ohjelmointeihin?
carsoftalla voi:
nollata vaihteiston (huomattavasti paremmin kuin tuolla kaasupolkimella, kokemusta on.)
voi ottaa livedataa vaihteistosta, vaihtokohdat ja väännöt jne.
testata vaihteiston toiminnot w/s.

ei voi:
muuttaa vaihteiston asetuksia tai koneen jne ohjelmia.
Opel, "weird lieben autos"....
APL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:54

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja APL »

JariN kirjoitti:
Esim. MB:n 722.6 5-vaihteisessa on vielä 2 vapaakytkintä, vaikka onkin "oppiva", eivät kai ole täysin luottaneet itsekään ohjelmiinsa.
Jos toinen laukeaa, alkaa 1-2 vaihto kusaista, toisen lauetessa taas 2-3 vaihto.

Uudessa 7-vaihteisessa ei vapaakytkimiä enää ole.
Minä jaksoin lukea. Hyvä, että joku jaksaa kirjoittaa!

Oma w211 320cdi 4matikk vuosimallia 2007 ja kilsoja noin 94 tuhatta. Kylmänä varsinkin (ja tietyissä tilanteissa lämpimänäkin) 1->2 tuntuu todella kusaisevan, sen verran venyvää on voiman siirtyminen eri vetopyörästölle. Päälle kytkeytymisen tuntee persiissä, jopa pihanopeuksissa. Vikakoodia ei tuosta ole vielä löytynyt, ei Veholla eikä foorumin kokeneen kaverin käsissäkään.

Miten on, voisitteko suositella toimenpiteitä asian ennallistamiseksi. Muutoinhan tuo olisi ihan rapsakka peli, jos pieniä moitteita ei lausuta ääneen. Mitä se KYB-venttiili tekee tai jättää tekemättä rikkouduttuaan? Huoltovihkossa on leima ja pukki oikeassa kilsamäärässä.
Kiitos.

/P
E320CDI
211.089
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

*:rila voi oppineisuuden resetoida(joskus se ei muuten opi uusille tavoille vaikka pitäisi ajotavan muutoksen jälkeen niin tehdä)
sen voi tehdä vaikka vain yhdelle vaihdolle,

7V laatikon voi opettaa *:rila vaikka vaihde kerrallan vaihtamaan ylös tai alas tai vaikka yhden vaihtamis kerran pelkästään,
lisäksi sen vaihtamis ohjelmaan oli johonkin version korjaus päivitys

E:vika koodia ei tule jos toiminta on vielä jotenkin rajoissa(arvoja ajossa tutkimalla voi asiaa koitta selvittä onko joku arvo jo lähellä rajaa)

(KYB ventiili) turbinilukon solenoidi ohjaa ko luko kytkeytymistä jos siihen tulee vikaa ei lukko kytkeydy tai voi kytketyä miten sattuu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Mezee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 06.02.2011 20:55

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja Mezee »

Vika taisi löytyä!!
Kiitos foorumilaisten, otin automaatin boxin tänään auki, ja kappas öljyä täysi..prkle
Pesin piirilevyn ja liittimet aisiaan tarkoitetulla puhdistus aineella moneen kertaan ja kuivasin paineilmalla.
Lyhyt ajo töistä kotiin n 3 km ja aski toimi kuin ajatus, vaihto pehmeästi ja piti kierrokset matalina.
Oliskohan tässä ollut vika ? ..tanan kapilaari ilmiö..
Kysymys.. miten estää, mistä johtuu öljyn nouseminen johtoa pitkin boxiin? Onko jotain tehtävissä, helposti?
Avatar
ari y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: To 10.03.2005 21:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja ari y »

Sähköpistoke vaihtoon,se on siinä laatikon oikeassa kyljessä,mistä johdot menee laatikon sisään.O-renkaat vuotaa ja öljy pääsee nousemaan boxiin.Maksaa jotain 7€.
Mun autossa johtonippu on puristettu nippusiteellä 5cm jälkeen pistokkeesta.Ehkä estää öljyn nousemisen tulevaisuudessa?Vielä ei ole vuotaneet tiivisteet.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sitä läpi vientiä kun vaihtaa niin sen kiinitys pultin kanssa tarkana, öljyä sieltä tulee myös ulos (eli varraa öljyä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
vilkku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 04.04.2010 21:42

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja vilkku »

Mikä lie vikana, kun CDI 5- vaihteisessa 4 -vaihde
on jumissa? Yleensä nuo menee 2 -vaihteelle
kun tulee vikaa.

Vikaluku tietty auttaa... mutta jos joku tietäisi jo jotain.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

vilkku kirjoitti:Mikä lie vikana, kun CDI 5- vaihteisessa 4 -vaihde
on jumissa? Yleensä nuo menee 2 -vaihteelle
kun tulee vikaa.

Vikaluku tietty auttaa... mutta jos joku tietäisi jo jotain.
Vaihtaa siis ihan normallisti 4asti?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
vilkku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 04.04.2010 21:42

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja vilkku »

Ei. Jumissa nelosessa. Painettu väkisin P asentoon ja varmaan jotain rikki mennyt ja silti 4 päällä.
Mezee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 06.02.2011 20:55

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja Mezee »

Ei mee putkeen ei..
Laatikkoöljyjen ja liittimen vaihdon jälkeen ei toimi ku R ja 2 eli joku vikatila ilm päällä..
Mielestäni vaihdoin ihan kuten piti..Käytin kuumaksi(lämpimäksi) avasin propun ja otin vanhat talteen..tuli vajaa 3 l..loput loiskahti pohjan mukana lattialle..
Vanha liitin irti, uusi tilalle . Öljypohja pesuun.. Kuivattu.. uusi suodatin uusi tiiviste, pohja takaisin.
Lainasin tikun korjaamolta.
Öljyä askiin . Eka 2l ja käyntiin ja P,N,R,D läpi 3 sek kussakkin asennossa . Tarkastus P asennolla käynnissä 25 asteisena , tikun asteikon 25 ylärajassa..(eli kun tikussa on 25 alä ja ala sekä 80 ylä ja ala)..
Piti lähteä koe ajolle läpimäx ajaa ,mut eipä vaihda isommalle ei nii millään eikä auta nollaus ei akun navan irroitus..
Osaisko joku sanoa mikä meni ..tuix? tai mitä tehä?
Avatar
dante
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 15.10.2008 16:48
Paikkakunta: Nurmes

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja dante »

Kaverilla oli sama ongelma,boxin puhdistuksen jälkeen toimi jonkun aikaa,mutta ei auttanu muu kuin boxin vaihto.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

vilkku kirjoitti:Ei. Jumissa nelosessa. Painettu väkisin P asentoon ja varmaan jotain rikki mennyt ja silti 4 päällä.
Mistä syystä alkujaan painettu väkisin ?

jonekin *:rin piuhan päähän niin näkee mikä sieltä on hajonnut (keppi yksikkö, purkaminen ja kassaminen jos näkyy joku paikoiltaan oleva)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mezee kirjoitti:Ei mee putkeen ei..
Laatikkoöljyjen ja liittimen vaihdon jälkeen ei toimi ku R ja 2 eli joku vikatila ilm päällä..
Mielestäni vaihdoin ihan kuten piti..Käytin kuumaksi(lämpimäksi) avasin propun ja otin vanhat talteen..tuli vajaa 3 l..loput loiskahti pohjan mukana lattialle..
Vanha liitin irti, uusi tilalle . Öljypohja pesuun.. Kuivattu.. uusi suodatin uusi tiiviste, pohja takaisin.
Lainasin tikun korjaamolta.
Öljyä askiin . Eka 2l ja käyntiin ja P,N,R,D läpi 3 sek kussakkin asennossa . Tarkastus P asennolla käynnissä 25 asteisena , tikun asteikon 25 ylärajassa..(eli kun tikussa on 25 alä ja ala sekä 80 ylä ja ala)..
Piti lähteä koe ajolle läpimäx ajaa ,mut eipä vaihda isommalle ei nii millään eikä auta nollaus ei akun navan irroitus..
Osaisko joku sanoa mikä meni ..tuix? tai mitä tehä?
Puolet öljyistä jäi vanhaa(joskus silloin käy että lika mitä siellä on lähtee liikeele ja jumitta ventiilin)

toimiko auto ennen liitimen vaihtoa?
oliko liitimessä/johdossa öljyä? jos oli kurkka onko öljy noussut ohjain boxsiin
liitimen ja johdon kanssa tarkkan menee helposti väärän asentoon

jonnekin *:rin piuhan päähän
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Mezee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 06.02.2011 20:55

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja Mezee »

Laatikko toimi normaalisti ennen liitttimen ja öljyn vaihtoa..
Öljyt oli n vuosi sitten vaihdettu aikasemmin eikä olleet kovin paskaset, tosin ainahan noihin paskaa kertyy..
"Liittimen saa helposti väärin" tarkotitko että liittimen sinne pohjaan joka on askissa vai sen pohjan sinne askiin?
Se mulla kävi mieles ja sen monta kertaa katoin mut nyt ku sanoit nii se liitin jäi kyllä hieman eri asentoo(ehkä). Jos oli ennen klo 11 nii nyt oli 10 , siis minne se johto nippu lähtee liittimestä, mutta toisaalta luulis ettei mee pohjaan jos on väärässä asennossa, kun se sillä keltasella kiertokauluksella vedetään pohjaan..
Mezee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 06.02.2011 20:55

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja Mezee »

joo ja avasin ohjainlaitteen uudelleen, nyt oli kuiva!
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mezee kirjoitti:Laatikko toimi normaalisti ennen liitttimen ja öljyn vaihtoa..
Öljyt oli n vuosi sitten vaihdettu aikasemmin eikä olleet kovin paskaset, tosin ainahan noihin paskaa kertyy..
"Liittimen saa helposti väärin" tarkotitko että liittimen sinne pohjaan joka on askissa vai sen pohjan sinne askiin?
Se mulla kävi mieles ja sen monta kertaa katoin mut nyt ku sanoit nii se liitin jäi kyllä hieman eri asentoo(ehkä). Jos oli ennen klo 11 nii nyt oli 10 , siis minne se johto nippu lähtee liittimestä, mutta toisaalta luulis ettei mee pohjaan jos on väärässä asennossa, kun se sillä keltasella kiertokauluksella vedetään pohjaan..
Sen palan mikkä on siinä laatikon johdin levyssä kiinni
jos yhtään sitä epäilet tarkista se(pahimmasa tapauksessa on mennyt laatikon puolen piikit ruttun)

johto nippu lähtee laatikosta ohjain boxsille
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
vehka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Pe 25.06.2010 22:44

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja vehka »

ML mersussa ei ota kepistä(-) pienenpää vaihdetta päälle ja jos sattuu ottamaan niin hyppää heti D lle.Onko vka kepissä vai voisko johtua siitä liittimestä.En ole kurkannu onko öljynen..se liitin. Onko se liitin laatikon oik. kupeessa niinku aikasemmin oli kirjoitettu? onhan ML laatikko eri kun Hehkilöautojen,vai?? Voi olla kepin jossain liussa vika,sitä ei vielä tarkisteetu. Öljyt vaihdettu n 15.000 sitten mutta ei huuhtelemalla.Laatikko vaitaa muuten D llä ihan ok.Autolla aj. 122,000km. (ainakin)=tuontiauto.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

vehka kirjoitti:ML mersussa ei ota kepistä(-) pienenpää vaihdetta päälle ja jos sattuu ottamaan niin hyppää heti D lle.Onko vka kepissä vai voisko johtua siitä liittimestä.En ole kurkannu onko öljynen..se liitin. Onko se liitin laatikon oik. kupeessa niinku aikasemmin oli kirjoitettu? onhan ML laatikko eri kun Hehkilöautojen,vai?? Voi olla kepin jossain liussa vika,sitä ei vielä tarkisteetu. Öljyt vaihdettu n 15.000 sitten mutta ei huuhtelemalla.Laatikko vaitaa muuten D llä ihan ok.Autolla aj. 122,000km. (ainakin)=tuontiauto.
jos on 5V(auton ikä kone?) sähkölaatiko niin sama on kuin hautoissa lisätty vaan jakolaatiko, samoin kepit ym viatkin on samat
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
vehka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Pe 25.06.2010 22:44

Re: Automaatti kysymys

Viesti Kirjoittaja vehka »

Auto on 270cdi -01 5-vaihteinen automaatti.Osaatko sanoa mistä toi kyseinen vika vois johtua? Jos kepistä onnistuu saamaan vaihteita pienemmälle niin pelkkä hipaisu niin vaide on D:llä.Ajoa se ei haittaa,mutta....saishan se pelatakkin.Kiitos tähänastisesta.
Vastaa Viestiin