W124 200 jälkikäynti, Pierburg 175 ongelmaa
W124 200 jälkikäynti, Pierburg 175 ongelmaa
Hei,
Jälkikäyntiä, eikä muutenkaan oikein toimi kunnolla. Käynnistyy kylmänä huonosti.
Olen vaihtanut kalvon, sekä imusarjan ja kaasarin välisen laipan. Laipassa oli kulumaa (liekkö ollut löysällä) ja kumikin näytti vähän hapertuneelta. Olen myös putsannut kaasaria. Sitä alaspäin sojottavaa juttua (jälkikäynnin solenoidi?) en irrottanut kun oli niin tukevan näköisesti kiinni että pelkäsin hajottavani jotain jos lähden irrottamaan. Tietääkö kukaan tuleeko sille solenoidille sähköpiikki kun sammuttaa sähköt vai häviääkö sähköt solenoidilta silloin? Kuitenkaan johdon irrottaminen ei sammuta moottoria. Kuuluuko näin olla?
Alkaiskohan tämä malli kuulua jo tänne koska tekniikka foorumilla on näköjään ainakin turha odottaa mitään vastauksia...
Onko ketään joka olisi saanut toimimaan kunnolla näitä kaasareita. Tässä on vielä jonkin matkaa kuljettavana ennenkuin kaikki toimii kunnolla edellisten omistajien jäljiltä. Tuon Pulldown hidastajan (vai mikälie oikealta nimeltään) kytkennästä kaipaisin tietoa myös. Ryypyn lämpövastukselle ei myöskään mene sähköä, pitänee etsiä oikea sulake. Jos Haynesissä on noita tietoja voisin harkita semmoisen ostoa.
Hankalaa kun ei ole toista autoa mihin vertaisi, eikä tietoakaan helpolla heru mistään.
Jälkikäyntiä, eikä muutenkaan oikein toimi kunnolla. Käynnistyy kylmänä huonosti.
Olen vaihtanut kalvon, sekä imusarjan ja kaasarin välisen laipan. Laipassa oli kulumaa (liekkö ollut löysällä) ja kumikin näytti vähän hapertuneelta. Olen myös putsannut kaasaria. Sitä alaspäin sojottavaa juttua (jälkikäynnin solenoidi?) en irrottanut kun oli niin tukevan näköisesti kiinni että pelkäsin hajottavani jotain jos lähden irrottamaan. Tietääkö kukaan tuleeko sille solenoidille sähköpiikki kun sammuttaa sähköt vai häviääkö sähköt solenoidilta silloin? Kuitenkaan johdon irrottaminen ei sammuta moottoria. Kuuluuko näin olla?
Alkaiskohan tämä malli kuulua jo tänne koska tekniikka foorumilla on näköjään ainakin turha odottaa mitään vastauksia...
Onko ketään joka olisi saanut toimimaan kunnolla näitä kaasareita. Tässä on vielä jonkin matkaa kuljettavana ennenkuin kaikki toimii kunnolla edellisten omistajien jäljiltä. Tuon Pulldown hidastajan (vai mikälie oikealta nimeltään) kytkennästä kaipaisin tietoa myös. Ryypyn lämpövastukselle ei myöskään mene sähköä, pitänee etsiä oikea sulake. Jos Haynesissä on noita tietoja voisin harkita semmoisen ostoa.
Hankalaa kun ei ole toista autoa mihin vertaisi, eikä tietoakaan helpolla heru mistään.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2852
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: W124 200 jälkikäynti, Pierburg 175 ongelmaa
" onclick="window.open(this.href);return false;
Oletko nuo ohjeet tsekannut?
Kaasarit on kyllä sadistisia laitteita. Mulla on odottamassa uudet tuplazenithit kevätsäitä ja asennusta.![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Oletko nuo ohjeet tsekannut?
Kaasarit on kyllä sadistisia laitteita. Mulla on odottamassa uudet tuplazenithit kevätsäitä ja asennusta.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: W124 200 jälkikäynti, Pierburg 175 ongelmaa
Omassa w115 autossa jälkikäynnin esto toimii niin että kaasarin alla on solenoidi joka työntää tapin sinne suuttimeen ettei bensa kulje. Solenoidia ohjaa sitten aikaviive rele joka on mun autossa sulakerasian yhteydessä. Omasta releestä oli konkka antautunut ja transistori rikki, tosin en ole vielä testannut toimiiko se nyt kun auto on landella ja osa on kädessä. Kondensaattori releeseen maksoin 50 senttiä samoin transistori. Eli kun laitat autosta virrat pois avaimesta niin tapin pitäisi estää bensan meno. ainakin omassa siinä on 6-16s aikaviive jonka jälkeen tappi palautuu alas. Jonkin ajan päästä kun virrat on käännetty pois niin pitäisi kuulua naks ääni kun tappi tulee alas, jos olen oikein ymmärtänyt.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: W124 200 jälkikäynti, Pierburg 175 ongelmaa
Kiitti vastauksesta ! En hetkeen olekaan rassannut autoa enkä hokannut että on tullut vastauksiakin kuin vasta nyt. Uusia murheita virtalukon kanssa joka ajoi tänne foorumille taas, mutta siitä oma otsikkonsa.Aapo.T kirjoitti:Omassa w115 autossa jälkikäynnin esto toimii niin että kaasarin alla on solenoidi joka työntää tapin sinne suuttimeen ettei bensa kulje. Solenoidia ohjaa sitten aikaviive rele joka on mun autossa sulakerasian yhteydessä. Omasta releestä oli konkka antautunut ja transistori rikki, tosin en ole vielä testannut toimiiko se nyt kun auto on landella ja osa on kädessä. Kondensaattori releeseen maksoin 50 senttiä samoin transistori. Eli kun laitat autosta virrat pois avaimesta niin tapin pitäisi estää bensan meno. ainakin omassa siinä on 6-16s aikaviive jonka jälkeen tappi palautuu alas. Jonkin ajan päästä kun virrat on käännetty pois niin pitäisi kuulua naks ääni kun tappi tulee alas, jos olen oikein ymmärtänyt.
Oikein valaisevaa eli sopii kuvaan. Elikkä sen solenoidin kuuluu siis toimia hetken aikaa sammutuksen jälkeen releen, konkan ja trankulla toteutetun kytkennän avulla. Sen takia ei pelkkä sähköjohdon irrotus siis pysäytä autoa. Pojan Mesestä oli sulake nro 11 muistaakseni palanut (voi olla itse aiheutettua noiden johtojen kanssa labratessa). Mutta laitoin sen automaattiryypyn lämmitysvastuksen johdot kiinni ja solenoidien johdot sekä vaihdoin sulakkeen. Tuntuisi jälkikäynti loppuneen ja ryyppykin taitaa toimia jotenkuten ja menee pois päältäkin sopivassa ajassa. Mutta mitä se kaasarin yläpuolinen pötkylä (solenoidi?) tekee? Jos vaikka olisi hyvä tietää
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: W124 200 jälkikäynti, Pierburg 175 ongelmaa
Niin se pötkylä siis näkyy <<---tuossa etualalla oikealla
Re: W124 200 jälkikäynti, Pierburg 175 ongelmaa
Ainakin jotain vastaavan näköistä sivua olen katsellut. Automaattiryyppyä tuossa ei taideta käsitellä...Petteri Kivimäki kirjoitti:
Oletko nuo ohjeet tsekannut?
Kaasarit on kyllä sadistisia laitteita. Mulla on odottamassa uudet tuplazenithit kevätsäitä ja asennusta.
Re: W124 200 jälkikäynti, Pierburg 175 ongelmaa
Omassa W124 200:ssa tuntuu aavistus jälkikäyntiä ilmenevän. Pitää tarkistaa solenoidin toiminta.
W126 260SE 1988
W124 220TE 1993
W124 220TE 1993
Re: W124 200 jälkikäynti, Pierburg 175 ongelmaa
Kannattaa nyt huomioida, ettei w124 ole w115, solenoidin toimintaan on lisätty myös moottorijarrutuksen aikainen polttoaineensyötön katkaisu. W124:ssä on myös ainakin yksi lämpöohjattu alipaineventtiili kylmäkäynnin ohjaamiseen. kylmäkäynnistykseen vaikuttaa myös kuinka kaasuttimen tyhjäkäyntiruuvit (kylmälle ja kuumalle on omansa) on säädetty.
Ei ne kaasuttimet rakettitiedettä ole, mutta hyvät ohjeet ne vaatii, sopivat työkalut, viitseliäisyyttä ja ohjeiden seuraamista....niin ja näin syksyn kylmetessä 175.nen tykkää tentusta. Ilman sitä kaasutin tuppaa jäätämään n. 2km. ajon jälkeen, kun kaasutinta lämmittävä vesi ei ole vielä ehtinyt kuumaksi ja ryyppy tippuu pois.
Petterin ohjeet on ihan hyvät yleisohjeet, niistä tosiaan puuttuu vaan harmillisesti nuo ryypyn ohjeet. W124:äänkin saa hyviä ohjeita mm. ebaystä CD:llä...tulee koko w124, mutta ne ovat lähes aina saksaksi. Jenkkeihin ei w124.ää ole koskaa taidettu viedä Strömbergilllä, joten englanninkieliset on vähissä. Edes Mercedesksen WIS:ssä ei juuri ollut 175 infoa englanniksi...tarkistin äsken, joten saksan opettelu auttaa.![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ei ne kaasuttimet rakettitiedettä ole, mutta hyvät ohjeet ne vaatii, sopivat työkalut, viitseliäisyyttä ja ohjeiden seuraamista....niin ja näin syksyn kylmetessä 175.nen tykkää tentusta. Ilman sitä kaasutin tuppaa jäätämään n. 2km. ajon jälkeen, kun kaasutinta lämmittävä vesi ei ole vielä ehtinyt kuumaksi ja ryyppy tippuu pois.
Petterin ohjeet on ihan hyvät yleisohjeet, niistä tosiaan puuttuu vaan harmillisesti nuo ryypyn ohjeet. W124:äänkin saa hyviä ohjeita mm. ebaystä CD:llä...tulee koko w124, mutta ne ovat lähes aina saksaksi. Jenkkeihin ei w124.ää ole koskaa taidettu viedä Strömbergilllä, joten englanninkieliset on vähissä. Edes Mercedesksen WIS:ssä ei juuri ollut 175 infoa englanniksi...tarkistin äsken, joten saksan opettelu auttaa.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W124 200 jälkikäynti, Pierburg 175 ongelmaa
Tuossa hieman purkukuvia. Kuvassa 5 (Bild 5) on w123/4 :ssä käytetty malli:
http://www.ruddies-berlin.de/Zenith_Str ... rgaser.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa sitten hiukan asiaa Saksan kielikursseille:
http://www.ruddies-berlin.de/se175cdt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ruddies-berlin.de/Zenith_Str ... rgaser.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa sitten hiukan asiaa Saksan kielikursseille:
http://www.ruddies-berlin.de/se175cdt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.