"superturbojen" imusarjat

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Ja mää mietin edelleen sitä, että kun tuossa halkosarjan virtaavuudessa hävitään niin paljon, että jos on hyvin muotoiltu pulssisarja niin kerkiääkö lämpö muka siirtyä siinä? Jos kumminki kärjistetysti puhutaan pelkästään pakolämmöstä (moottorin toiminnassa kun on noita muuttujia, niin jos ajatellaan nyt pelkästään sen pakolämmön kautta...) niin eikö tuollasen halkosarjan virtaavuus ole niin huono, että se kerkeää lämpöä luovuttamaan monet kerrat siinä missä jouheva pulssisarja? Siis lyhkänen pitää sen pulssisarjankin olla, sehän on suoraan verrannollinen siihen lämmönluovuttamiseen, mutta tuo muoto on mun mielestä aika tärkeä...? Onko ollu pakolämpö mittareita noissa halkosarjoilla tehyissä? Ja samassa systeemissä käytetty jonkinlaista pulssisarjaa ja siitä pakolämpö?


Ja vieläkin jaksan kysyä sitä, että mitä se pakolämpö vaikuttaa, miksi sitä haetaan? Jos ajatellaan sellanen systeemi, että ahtopaine on täysin sama, pakopaine täysin sama, syöttö sama jne. Niin vetääkö se paremmin jos on pakokaasu kuumaa? Vai kuvastaako se vaan sitä palotapahtumaa, eli sillon on sylinterissä kaikki kunnossa, jos pakokaasu on kuumaa? Vai haetaanko sillä kuumalla pakokaasulla enemmän tilavuutta pakokaasuun -> enemmän ahtoa?

Sori jos joku on jo selvittäny tän, mutta ma ei ymmarra vieläkään... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja napa »

korkeat pakolämmöt on siis ei toivuttu sivuvaikutus sinänsä, mutta kun ilman lämpöä ei ole tehoakaan... kyllä se tuolla jo aikaisemmin selostettiin... tai sitten oli joku muu topiikki (olisko ollut se mäntä juttu...)

mutta mitä kuumempina ne pakokaasut saadaan ahtimelle asti, niin silloin niistä saadaan myös enemmän tehoa ahtimen pyörittämiseen, noin yleisti ottaen, rajahan menee siinä pakosiiven sulamisen kohdalla :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

napa kirjoitti:korkeat pakolämmöt on siis ei toivuttu sivuvaikutus sinänsä, mutta kun ilman lämpöä ei ole tehoakaan... kyllä se tuolla jo aikaisemmin selostettiin... tai sitten oli joku muu topiikki (olisko ollut se mäntä juttu...)

mutta mitä kuumempina ne pakokaasut saadaan ahtimelle asti, niin silloin niistä saadaan myös enemmän tehoa ahtimen pyörittämiseen, noin yleisti ottaen, rajahan menee siinä pakosiiven sulamisen kohdalla :D
No siis joo, näin mää oon ymmärtäny.

Mutta, jos saadaan sellanen pulssisarja, (lyhkänen, ja vaikka se keraaminen pinnote jopa sisälle?) ettei se hukkaa lämpöä (energiaa) ja virtaa hyvin (paljon paremmin ku halkosarja) niin eikös se oo sillon paras? Tai siis tuon mukaan. Mää vaan luulisin että se halkosarja hukkaa enemmän energiaa ku pakokaasut juoksee päin seiniä (niinku jeemu joskus osuvasti ilmas...) kuin se jouhevasti virtaava sarja.

Luulisin, että se "suurempi teho halkosarjoista" johtuu muista tekijöistä. On vaan sattunu palaset kohalleen ja onnistunut kokonaisuus... Mutta jos sitä on testattu samanlaista konetta kummallakin sarjalla, ja halkosarjasta penkitetty enemmän, ni uskottavahan se on... :roll:

Toki testaus menee luulemisen edelle.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja napa »

tässä nyt varmaan seka taas se sama juttu mikä joskus aikaisemminkin, kun jotku käsittää halkosarjan sellaiseksi 6-1 putkeksi, joka on tehty 5 minuutissa... eli suora putki, mihin on hitsattu sama määrä "primäärejä" 90 asteen kulmassa, mitä on koneessa pyttyjä...

se cumminsin halko josta on ollut puhetta, on siis juuri sellainen mahdollisimman lyhyt pulssisarja ja se on siis "paras" tai ainakin hyvin lähellä sitä... eli lyhyt, mutta virtaukset ei sekaa toisten sylinterien pakotahteja/ole mitään äkkimutkia/tilavuuden muutoksia ja jouheva...

kyllä "tärpäteissäkin" on käytetty niitä toisenmallisia, kuin pulssisarjoja ihan MM tasollakin (ralleissa), formuloissa on tainnut sentään aina olla pulssisarjat (hieman eri kierrosluvut varmaan kyseessä :wink: )

mulla olis tarkoitus rakentaa kokeeksi lyhyt pulssisarja tuohon oman 300E:n M103 koneen kylkeen, eli sellainen "cummins halko" tai jotain sinne päin... kun ei sinne mitään "käärmeenpesää" enää sovita konehuoneeseen remmin ja holsetin lisäksi :oops:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

ite oon ajatellu kans silleen että se cummis sarja on "halko" mallin pulssisarja ja tärpättisarja on se 6kpl metrin mittaasia yhtäpitkiä putkia ja ne sitte vielä yhdistyy johonkin hormiin ja turpo siihen päähän yks reikääsellä pakopesällä

täysin päin seiniä mallisesta sarjasta ei viitti edes puhua kun vähällä työllä siitä sais paaaljon paremman
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

norsu kirjoitti:Pulssisarjan idea on hieman hakusessa, jos sen yhteydessä ajatellaan ahtimelle tulevia pulsseja. Tässä käsiteltiin imareita ja ilman virtausta ja nyt on jo kolmen kautta neljän karretit tapetilla... Rautalankarullani ei nyt kyllä riitä tätä selvittämään... :lol: Pulssisarjalla ei ole mitään tekemistä ahtimen entryjen kanssa saati että se liittyisi edes ahtimeen mitenkään.

Noista esimerkeistä minulle tulee ihan ensmäisenä mieleen kiloheppasen trattorin kierrosluvun nostaminen esmes tuhannella. Neljän tonnin kiekoilla palotapahtuma on vielä helppo hallita ja voimalukemat on jo jotain vallan muuta.

Mites tuo 600hv pyöriltä on mennyt vartilla ja paljonko siinä on painoa kopassa? Loppunopeus? Varsinkin puolimatkan aika/nopeus kiinnostaa, kun siihen on vertailukohtaa Maken mesen tiukimmasta vedosta.




tuo mistä kerroin on kaverin jokapäiväinen normi käyttis 124 farkku eikä sillä oo tarkoitus kilpailla
nyt on varmaan jo 35000km takana ilman pienintäkään rempaa :D
p.s eikä pakosarjaakaan ole tarvinnu parsia 8)
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5516
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja S202 »

veskola kirjoitti:OT: Sulla lienee tietoa miten tuollaisia öljyputkia loihditaan ?

[ http://teamlmd.1g.fi/kuvat/e30%20330Cd/10022011291.jpg/_smaller.jpg ]

Onko se vain sopiva putki taivuteltuna sopivasti ja sitten pneumatiikkakauppa osaa loihtia siihen sopivat liittimet (jotkin leikkuurengsliitokset) päihin ?
Eiköhän tollaset putket taivuttele kuka vaan ja ihan hydrauliikkakaupasta saa tarvittavat liitososat :D
S124 300TE
W124 300D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja veskola »

Haluatko sä nauruttaa itseäsi kun mä menen taivuttamaan tommosta metalliputkea polvea vasten ja laitan kuvan tänne...mutta juu, eikös muuten hydrauliikkakaupoissakin ole niitä putken taivutuslaitteita...no anyway, offtopiikkia, mutta tuommosia olen kaivannnut jo aiemminkin kun ei kumiputket taivu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja napa »

siis kyllähän ne taivuttaa ne putket valmiiksi, siellä hyrdauliikka liikkeessä, jos vain on antaa mitat, että kuinka paljon ja mistä kohtaa... se on niille kuitenkin ihan jokapäiväistä hommaa... minäkin kävin teettämässä uudet vaihteiston öljynkierron putket tuohon omaan 300E, kun kaikki mitä kaupattiin oli läpi mätiä... ja uudet olis maksanut auton hinnan veholla :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Leze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: La 10.09.2005 18:20

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja Leze »

Stonehead kirjoitti:asia on kyllä valitettavasti niin että se cummins mallinen "halkosarja" on edelleen paras dieseliin jos sen vaan saa pysyyn kasas.
jos ei huvita uskoa niin kokeilkaa penkis! tehkää halko ja tärpätti sarja, sitte kattokaa tulokset niin loppuu tuo kakstahtisarjojen tyrkytys öljypolttimeen...
Tähän vielä pakko sanoa, että tuo cummins-mallin sarja on hyvästikkin pulssisarja :D

"Halko"
Kuva

cummins
Kuva
MB W123 300D 2.0
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja laineracing »

napa kirjoitti:siis kyllähän ne taivuttaa ne putket valmiiksi, siellä hyrdauliikka liikkeessä, jos vain on antaa mitat, että kuinka paljon ja mistä kohtaa... se on niille kuitenkin ihan jokapäiväistä hommaa... minäkin kävin teettämässä uudet vaihteiston öljynkierron putket tuohon omaan 300E, kun kaikki mitä kaupattiin oli läpi mätiä... ja uudet olis maksanut auton hinnan veholla :D
Jos taivuttelee jotn 10-12mm hytikka putkia,saa niihin halvalla ostettua taivutinta. Eikä toi isompika mitää kuukiviä maksa. Helppo taivutella ite sopivia osasia.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja napa »

laineracing kirjoitti:
Jos taivuttelee jotn 10-12mm hytikka putkia,saa niihin halvalla ostettua taivutinta. Eikä toi isompika mitää kuukiviä maksa. Helppo taivutella ite sopivia osasia.
niin no, olen aina tottunut taivuttamaan liikkeessä mallin mukaan, kun ei se maastossa niin hauskaa hommaa ole (kaivinkoneeseen niitä saa aina välillä olla noutamassa)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
patroltd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:36

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja patroltd »

Stonehead kirjoitti:no jos vielä pakosarjoista :D :D

itse omissa kokeiluissa totesin että jos mersun 606:een kylkeen hx 50/60 niin mitä lyhee sarja sen paremmin pelaa niin minkäs sille voi kun pyörältä kuitenkin liki 600hp ja laatikkona 722.3 Ranacon penkis, tai voihan siihen teherä metrinen kuurenputken sarja mutta sitte pitää olla joku juuttuva karretin kolomonen että herää...

tästä on sitte laput :!:
Löytyykö tämän alakerrasta girdle?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mikä hitto on girdle ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Girdle" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva


Aijaa taitaa olle kyse tästä :lol:

Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Asiaan liittyen, onko jollain moinen piirrettynä että vois käyttää orig ölijypumppua?
Toiha vaatii lieviä muutoksia mm ölijypohojaan.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

jeemu kirjoitti:Asiaan liittyen, onko jollain moinen piirrettynä että vois käyttää orig ölijypumppua?
Toiha vaatii lieviä muutoksia mm ölijypohojaan.

mulla olis tummonen rautaasena sekä piirrettynä, orkkis pumppu passaa ketjua vähän jatkamalla ja ö-pohjan takapäätä ainoastaan joutuu vähän jalostaa vaidelaatikon pulttien kohorilta
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Stonehead kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Asiaan liittyen, onko jollain moinen piirrettynä että vois käyttää orig ölijypumppua?
Toiha vaatii lieviä muutoksia mm ölijypohojaan.

mulla olis tummonen rautaasena sekä piirrettynä, orkkis pumppu passaa ketjua vähän jatkamalla ja ö-pohjan takapäätä ainoastaan joutuu vähän jalostaa vaidelaatikon pulttien kohorilta
Ei kuulosta pahoilta muutoksilta, mut pitäs saaja pyttyä lyhempää :oops:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

kyllähän se lyhyempiki kanootille menee jotta tämän tarvii, ei vissiin oo kuulemma vaikiaa teherä lyhyempi laaserjamppaa ku haastattelin :D :D
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja esko »

olis kans girdle ostoslistalla mutta seuraavaan setupiin kun konesta seuraavan kerran parannellaan,,,,,,,,,,,, :roll:
damperi kampiakselin päähän kans pitäis parantaa, toivon mukaan saadaan versio :roll: yleisempäänkin myyntiin,
uusi topic tästä sitten :wink:
superturboa alkaen 2003
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja kynsi »

stone, mun kans tarttis uppia alakertaa joskus, ja tuon gridlen vois ostaa. (Pelkästä kuvastakin voisin maksaa (kaveri leikkaa) jos ne on sun kopiraittia :lol:)
[url=http://www.500whp.net]500whp.net[/url]
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

kynsi kirjoitti:stone, mun kans tarttis uppia alakertaa joskus, ja tuon gridlen vois ostaa. (Pelkästä kuvastakin voisin maksaa (kaveri leikkaa) jos ne on sun kopiraittia :lol:)


näitä olis parinviikon päästä saatavilla eikä oo hirviän kallihia
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Mistä värkistä näitä girdlejä ootte tehny? Chevyyn tarvis kans jotku tuet tehä...tuskin mistää 37sta ainakaa kantsii, mut onko 52 tarpeeks hyvää? Entä jousiteräs tai hardox? Ja onko tuo hardox kuin kovaa työstää jos se ois hyvää?
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mulla ei ole hajuakaan mikä on gridle. mutta materiaaleista sen verran, että jos hommaan tarvitaan hyvää kulutusterästä, niin semmosia kyllä löytyy nykyään melko halvallakin suomenmaasta ja hardox kuuluu niihin. taikka tarkemmin, jos tarpeena on korkea myötä/murto lujuus ja taikka kulutuskestävyys, niin molemmat ominaisuudet löytyy hyvistä nykyteräksistä. monasti ne on vielä karkenevia, taikka karkaistuja, paljon seostettuja teräksiä, mutta siitä huolimatta kohtalaisen hyvin hitsautuvia. (ainakin osassa teräksistä joutuu esikuumentaan, jos meinaa migillä hitsata. mukaan lukien vaikka perus om601-603 tms mersun (valuteräs)pakosarja. esikuumentamalla estetään halkeilu ja saadaan hyvä, pitävä ja kestävä lopputulos. toinen vaihtoehto on hitsata kovilla virroilla, mutta ei niin hyvä. ite olen vetäny vaan punaseks ja sitten tinannu kasaan ja terpeen mukaan antanu jäähtyä hissukseen villoissa. hyvin on toiminu. jotkut kyllä sanoo, ettei sais liikaa kuumentaa. en tiedä.)

tohon fe37 verrattuna noita parempia teräksiä on kestävyydeltään ainakin 3-4 kertaa jyräkämpiä. siis hankaus ja muu mekaaninen rasituskestävyys. eikä joku perus huonekaluputki ole oikein missään suhteessa kovin hyvää, jos verrataan parempiin. mutta kuitenkin moneen hommaan riittävän hyvää.

jos ihan kunnolla tarvis infoo matskuista, niin tarvis perehtyä enemmän ja tarkemmin. mullakin on vaan semmonen perustieto hanskassa. sekin varmaan jo vähän vanhentunutta tietoa. se ainakin on tiedossa, että suomessa osataan valmistaa hyviä teräksiä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja laineracing »

http://teamlmd.1g.fi/kuvat/e30%20330Cd/.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;

pulssisarja,78pakoropelli 22 pesä...
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

laineracing kirjoitti:http://teamlmd.1g.fi/kuvat/e30%20330Cd/.mp4

pulssisarja,78pakoropelli 22 pesä...
Onko siellä dumppi kun ei sakkaa yhtään? Ei ainakaan kuulu tuossa videossa...? :shock:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 364
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja mamu »

Upataas nyt tätä vanhaa, ekaa topikkia.

(AMW kotelo + kartioputki) Tuplaplenum -sarja suunnitelmissa OM605 moottoriin. Mitenkä nuo suppilot siellä kotelon sisässä? Kovinkin tarpeelliset, vai bensamiesten höyhöttelyjä? Selventäkää tyhmälle. :D Samalla nekin tulisi, kun koko sarjaa väsää.

Ostin tuossa valmiiks pätkäistyn 606tbo imusarjan. Siitähän on menty viimeinen runneriputki pätkäisemään, eikä sovi tuollaisenaan enää 603tbo öljyjalan kanssa. Vahvistakaa teoriani siitä, että tuo on tehty vituiksi. Vai passaako se edes monivenan suodatinjalalla, tuskinpa vaan... :evil:
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Olisi pitänyt ottaa yksi pytty välistä eikä päästä.

Kuva

Ite otin nelosen putken pois.
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 364
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja mamu »

Voi kirosana sentään!

No nakataan sekin romulavalle. Amw koteloiden lisäksi ostan kyllä ne imutorvetkin.
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Multa löytyy torvia.eikö löydy sitä taaimmaista runneria? Kyllähän sen sarjan hitsaa kasaan ku vaan tekee jigin ettei tartte tuhottomasti plaanailla.
värit väreihin ja loput maihin.
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 364
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: "superturbojen" imusarjat

Viesti Kirjoittaja mamu »

masa201 kirjoitti:Multa löytyy torvia.eikö löydy sitä taaimmaista runneria? Kyllähän sen sarjan hitsaa kasaan ku vaan tekee jigin ettei tartte tuhottomasti plaanailla.
Katsellaan niitä torvia, jahka tulee ajankohtaisemmaksi. No siinäpä se, kun ei sitä vikaa runneria enää ole! Ostin tämän kaverilta, joka oli saanut tämän "projektina" autonsa mukana. Eli tekijä ja runneri on molemmat ties missä...

Alustavasti ostin 606 vaparin sarjan, josta voisi ehkä käyttää runnereita? Vai tottakai nekin on ihan erilaiset....? :cry:
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
Vastaa Viestiin