Minulla on vanhempi 1993 automaatti W124 (200E farmari) mikä päätti jättää minut tielle kesken saunareissun. Eli yhtään mitään varoittamatta eteenpäin vievät vaihteet lopettivat toimimasta ja auto jätti avantosaunapuhtaan kuljettajansa tielle. Vain pakki toimii. Sain peruuteltua auton hieman turvallisempaan paikkaan ja nyt kysynkin: Onko arvoisalla foorumilla mitään kokemuksia, missä vika. Vaihteistoöljyt olivat tallella.
Nopeista vastauksista kiitollinen.
Ramleri
W124 (200E -93) automaattiv. jätti matkan kesken ajon?
Re: W124 (200E -93) automaattiv. jätti matkan kesken ajon?
Sama tapahtui minulle eilen,auto on korjaamolla ja vikaa ei vielä tiedä! 1,2 ja pakki toimii.!
Takapannan tappi pudonnut paikoiltaan tai pahemmassa tapauksessa panta poikki.Ramleri kirjoitti:Minulla on vanhempi 1993 automaatti W124 (200E farmari) mikä päätti jättää minut tielle kesken saunareissun. Eli yhtään mitään varoittamatta eteenpäin vievät vaihteet lopettivat toimimasta ja auto jätti avantosaunapuhtaan kuljettajansa tielle. Vain pakki toimii. Sain peruuteltua auton hieman turvallisempaan paikkaan ja nyt kysynkin: Onko arvoisalla foorumilla mitään kokemuksia, missä vika. Vaihteistoöljyt olivat tallella.
Nopeista vastauksista kiitollinen.
Ramleri
Öljyt pois laatikosta, pohja auki ja suodatin pois. Yleensä suodattimen päältä löytyy pieni paksupäinen tappi.
JariN
Kiitos nopealle vastaajalle, mutta kun en itse ole auton korjaaja niin jouduin viemään autoni korjattavaksi eräälle automaattilaatikoiden korjaamiseen paneutuneelle henkilölle. VIKA OLI, kuten minulle kerrottiin: Automaattilaatikon takimmaisen jarrupannan tapit tai yksi tappi (n. 2 cm pitkä) oli irronnut koska tappia tai tappeja paikallaan pitävä muovinen "prikka" tai "klipsi" oli haurastunut ja rikkipoikki. Korjauksen hinta oli noin tonnin (1000 €)!!, mikä ei sisällä laatikon irroittamista, kiinnittämistä eikä öljyjä. Taisi sitten ollakin ajallisesti kova homma, vai olikohan? Automaattilaatikoihin perehtyneet saavat kommentoida.
Vai tulikohan minulle "tuntemattomuuslisä" tuohon laskuun mukaan?
Ps. Arvosta suuresti tämän sivuston asiallisia viestiketjuja ja asiantuntevia opastuksia.
Vai tulikohan minulle "tuntemattomuuslisä" tuohon laskuun mukaan?
Ps. Arvosta suuresti tämän sivuston asiallisia viestiketjuja ja asiantuntevia opastuksia.
kyllä se on aina niin kun automaatti aski otetaan syyniin, ni se on 1xxx€ hintaista toimintaa. Tuo olisi kannattant tehdä toisin, eli vaihtaa sinne samanlainen toimiva käytetty. Toisaalta kuinka kauan se sitte kestää? onki eri asia, mutta tonnil saa jo useita kappaleita laatikoita.
Nyt kun sulla on se loota rempattu, niin ainaki on tiedossa se, että se kestää seuraavat 20v moitteitta.
Nyt kun sulla on se loota rempattu, niin ainaki on tiedossa se, että se kestää seuraavat 20v moitteitta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021