211:n ovenkahva
211:n ovenkahva
Mites lähtee irti toi kuskin oven kahva, siis ulkopuolinen?
Täytyykö irroittaa sisäpuolen paneelit ja mites ne sitten lähtee irti?
Täytyykö irroittaa sisäpuolen paneelit ja mites ne sitten lähtee irti?
Re: 211:n ovenkahva
Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 211:n ovenkahva
WIS neuvoo ottamaan oven tiivisteen alta ruuvin esille ja sen aukaisemaan. Sitten lukkosylinteri lähtee irti. Kahvaa nykäistään taakse, jolloin se irtoaa. Akun miinusnapa pitää irrottaa ennen operaatiota.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: 211:n ovenkahva
Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 15:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 211:n ovenkahva
Siinä kahvassa on kiinni monta liitiintä ja johtoa kuvista päätelen, ja ne johdot voi ottaa oikarin runkoon tai sitten ei kertakaikkiaan kestä irrotusta virrta päällä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: 211:n ovenkahva
Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 15:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 211:n ovenkahva
Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 15:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 211:n ovenkahva
Voisin lähettää WIS:sin ovenpurkuohjeet sähköpostilla. Laitatko osoitteen YV:llä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: 211:n ovenkahva
Ei ne johdot nyt kovin helpolla ota maihin sieltä liittimistä ja oviohjainlaitteen tällä puolen on kohtalaisesti oikosulkusietoakin vaikka ei sitä erityisesti kannata kokeilla. En kyllä itse ottaisi akkua irti jos pelkästään ovea puretaan. Virrat tietenkin visusti pois päältä ettei airbagiä poksautella vahingossa (vaikeata sekin mutta ei kannata riskeerata). Tämä nyt vain oma mielipiteeni, kukin irrottelee akkua niin kuin haluaa.PaHa kirjoitti:OK. Ja kiitos. Kysyin sen vuoksi kun kammoksun tuota akun irroittelua tässä w211:sessa...kttopar kirjoitti:Siinä kahvassa on kiinni monta liitiintä ja johtoa kuvista päätelen, ja ne johdot voi ottaa oikarin runkoon tai sitten ei kertakaikkiaan kestä irrotusta virrta päällä.
Re: 211:n ovenkahva
Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 15:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 211:n ovenkahva
Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 15:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 211:n ovenkahva
Mulla on varmaan samantyyppinen urakka edessä takaoven kohdalla. Kahvanderi oli jäässä ja murjasin voimalla auki. Nyt hantaakissa on pieni välys. Ei siis lopu kesäajalta askarteluleikit mesen kanssa.
t. Tuoppi
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
Re: 211:n ovenkahva
Auttaako nämä ovipaneelin kanssa turaamiseen?
http://www.youtube.com/watch?v=quf6GhUPd2U&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=Fit2Q7oQQYk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=quf6GhUPd2U&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=Fit2Q7oQQYk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Mese 200 CDI Avantgarde -06.
Re: 211:n ovenkahva
ainiin unohdin kirjottaa että itse tehnyt kerran ja videossa meni turhab helposti. Kannattaa motonetistä etc... vastaavasta liikkeestä hakemassa kyseiseen työhön tarkoitetut muvi lasta etc...
Mese 200 CDI Avantgarde -06.
Re: 211:n ovenkahva
Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 15:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 211:n ovenkahva
Moi,
en ole. Mulla oli ongelmia Ikkuna lukitus napin kanssa. Ku otat niitä paneleit airti niin muist varoa sitä Harness (litteä ja leveä) kaapelia. Kuulemma saakelin kallis ja herkkä menemään rikki
en ole. Mulla oli ongelmia Ikkuna lukitus napin kanssa. Ku otat niitä paneleit airti niin muist varoa sitä Harness (litteä ja leveä) kaapelia. Kuulemma saakelin kallis ja herkkä menemään rikki
Mese 200 CDI Avantgarde -06.
Re: 211:n ovenkahva
Oven pahvin irroitus on w211 yhtä helppoa kuin vaikka 123. Kestää n 6-7 minuuttia. Jos tarvetta, voin laittaa kuvasarjan jossa näkyy kyseiset ruuvit (3+1 kpl) ja johdot (liittimet riippuen ovesta ja varusteista n 3-5 kpl).
Re: 211:n ovenkahva
Laita vaan kuvia, pitäisi päästä käsiksi takaoven lukkomoottoriin.
BMW E61 530 xd M-Sport
ex. MB E 220 CDI Elegance
ex. MB E 220 CDI Elegance
Re: 211:n ovenkahva
W211 ovenkahvan raplaaminen suht helppoa kun tietää miten kahvan mekaniikka toimii. WIS ohjeet oleelliset jos ei muuten ole tuttu.
Tarvittavat työkalut erilaisia torxeja, muistaakseni T20-T30 ja pitkät jatkot niin pärjää. Ja jatkojen osalta semmonen juttu, että se ovitiivisteen takana oleva kahvan kiristystorxin reikä on halkaisijaltaa 10mm! Itse porasin sitä vähän suuremmaksi. Niitä lastoja sun muita, millä ovipaneelin irrottaa, jokanen käyttää halunsa mukaan, mutta ite en tarvinnut. Kannattaa varoa ettei väännä särki mitään jos lastoja käyttää.
Ovipaneeli on muistaakseni 4 torxilla kiinni. Eli yksi sen srs vai mikä lie kolikon kokoisen muovisuojan takana, kaksi oven kahvan takana (muovisuojan alla, väännä ala reunasta auki), ja yksi tuhkakupin kotelon takana. Kotelossa myös muoviklipsut mitä hellittämällä kotelo tulee ulos. Sitten vaan ovipaneeli varovasti irti muovikiinnikkeiltään. Vetää vaan ulos päin. Paneelissa johtoja ja vaiereita muutamia. Avausmekanismin vaieri, kaiuttimien johdot riippuen mitä kaiuttimia on, ja sitten tämä leveä ja litteä johdin.
Kun paneeli irti joutuu repimään sitä eristettä hiukan oven takaosasta lähtien irti, sen verran että pääsee käden kanssa oven alaosasta kahvan mekaniikkaan käsiksi. Siellä on semmonen muovinen töttetö oven välissä tukemassa mikä pitää ottaa myös pois edestä. Lähtee kieräyttämällä hiukan, että muovi klipsut irtoaa ja sitten vaan veke sieltä.
Sitä lukkomoottori laitetta ei tarvi irrottaa sen enempää mistään, jos vain kahvassa ongelmat.
Kahva irtoo kun oven tiivistettä oven perästä vähän raottaa niin näkyy tämä 10mm reikä, niin sieltä jatkovarsilla (noin 100mm) torxiavain sisään ja ruuvi sen verran löysälle että kahvan perä löysällä. Ei kokonaan irti. Sitten kahva perineen irti varovasti vähän takaviistoon auton menosuuntaan nähen.
Jos kahva ollu vähän hölö niin tod.näk vika siinä kahvan vastapuolen muovirungossa palautus mekanismissa. Se muovinen valuosa on varsin heikko ja särkyy kun kahvaa kovasti vetelee. Joten jokanen miettiköön ja tutkikoon korjaako vanhan rungon jotenkin vai vaihtaako uuteen. Ite korjasin rautalangalla pihinä ukkona. Voi olla että huono rakasu mutta katotaan nyt kuin kauan pitää.
Sitten vaan hilut takaisin oveen niinkun olikin.
Ainiin ja ei tullut turvatyynyt nenille! En tiä kuin lähelläkään oli, mutta akun piuhat kiinni ja välillä avaimet virtalukossakin kun ikkunaa nosteli haha. No tarkkana kannattaa aina olla.
Ikkunasta sen verran että alhaalla kun panelia irrotin ja ylhäällä kun kahvaa koplasin.
Tarvittavat työkalut erilaisia torxeja, muistaakseni T20-T30 ja pitkät jatkot niin pärjää. Ja jatkojen osalta semmonen juttu, että se ovitiivisteen takana oleva kahvan kiristystorxin reikä on halkaisijaltaa 10mm! Itse porasin sitä vähän suuremmaksi. Niitä lastoja sun muita, millä ovipaneelin irrottaa, jokanen käyttää halunsa mukaan, mutta ite en tarvinnut. Kannattaa varoa ettei väännä särki mitään jos lastoja käyttää.
Ovipaneeli on muistaakseni 4 torxilla kiinni. Eli yksi sen srs vai mikä lie kolikon kokoisen muovisuojan takana, kaksi oven kahvan takana (muovisuojan alla, väännä ala reunasta auki), ja yksi tuhkakupin kotelon takana. Kotelossa myös muoviklipsut mitä hellittämällä kotelo tulee ulos. Sitten vaan ovipaneeli varovasti irti muovikiinnikkeiltään. Vetää vaan ulos päin. Paneelissa johtoja ja vaiereita muutamia. Avausmekanismin vaieri, kaiuttimien johdot riippuen mitä kaiuttimia on, ja sitten tämä leveä ja litteä johdin.
Kun paneeli irti joutuu repimään sitä eristettä hiukan oven takaosasta lähtien irti, sen verran että pääsee käden kanssa oven alaosasta kahvan mekaniikkaan käsiksi. Siellä on semmonen muovinen töttetö oven välissä tukemassa mikä pitää ottaa myös pois edestä. Lähtee kieräyttämällä hiukan, että muovi klipsut irtoaa ja sitten vaan veke sieltä.
Sitä lukkomoottori laitetta ei tarvi irrottaa sen enempää mistään, jos vain kahvassa ongelmat.
Kahva irtoo kun oven tiivistettä oven perästä vähän raottaa niin näkyy tämä 10mm reikä, niin sieltä jatkovarsilla (noin 100mm) torxiavain sisään ja ruuvi sen verran löysälle että kahvan perä löysällä. Ei kokonaan irti. Sitten kahva perineen irti varovasti vähän takaviistoon auton menosuuntaan nähen.
Jos kahva ollu vähän hölö niin tod.näk vika siinä kahvan vastapuolen muovirungossa palautus mekanismissa. Se muovinen valuosa on varsin heikko ja särkyy kun kahvaa kovasti vetelee. Joten jokanen miettiköön ja tutkikoon korjaako vanhan rungon jotenkin vai vaihtaako uuteen. Ite korjasin rautalangalla pihinä ukkona. Voi olla että huono rakasu mutta katotaan nyt kuin kauan pitää.
Sitten vaan hilut takaisin oveen niinkun olikin.
Ainiin ja ei tullut turvatyynyt nenille! En tiä kuin lähelläkään oli, mutta akun piuhat kiinni ja välillä avaimet virtalukossakin kun ikkunaa nosteli haha. No tarkkana kannattaa aina olla.
Ikkunasta sen verran että alhaalla kun panelia irrotin ja ylhäällä kun kahvaa koplasin.