Laatikon kasaus on edennyt taas vähän: Pääakselin takapätkän pään laakeri uusittu ja laatikko kasattu pisteeseen, jossa etukansi ja jarrupantojen männät paikoillaan. Seuraavaksi vuorossa onkin takakansi.
Uusi laakeri paikoillaan:
Uudet kytkinpinnat kasattu omiin asetelmiinsa:
Pääakseli kytkimineen paikoillaan etukantta vailla:
Jarrupantojen männät paikoillaan:
Kevät tekee kummia. Kun ulkona paistaa aurinko, ei millään malta hääriä pimeässä pajassa. Niinpä kori on saanu osakseen myös jotain ja vasta illan hämärtäessä on tullut suunnistettua pajaan. Ensimmäiseksi varsinaiseksi kohennustoimenpiteeksi kynnyskotelot sai ulkopuolisen suojauksen. Sitä ennen purin happamat etulokasuojat pois.
Piti käydä romikselta hakemassa sisälokarin tiivistekumi - tuo joka puuttuu tuosta kuvasta - ennen uusien lokareiden asentamista.
Kynnyskotelot jäi syksyllä suojaamatta, kun kylmät ilmat jo vähän yllätti. Nyt lokarien alapään kiinnityskohdat vaativat pikkusen kunnostusta. Ohessa linkitetty kuvasarja.
Etulokarin alapään kiinnitys ruosteessa
Toinen puoli hiottu ja pensselipohjamaalissa
Kynnyskotelo kiveniskusuojalla käsiteltynä
Kynnyskotelo pintavärissä
Niinhän siinä kävi, että tunkin reikien ympärille hitsattujen paikkojen kohdat jäi törkeesti näkvyiin. Kuvittelin, että kiveniskusuoja olisi jättänyt paksumman kerroksen ja että sillä olisi saanut peitettyä enemmän, mutta ei se oikein onnistunut. Olkoon toistaiseksi noin. Ehdin jo vetää siihen innoissani pintavärin, joten harkitaan korjausta myöhemmin.
Asentelin tunkin reikien tulpat ja tunkin kohtien kumit. Sitten olikin vuorossa etulokarit. Nää on siis tarvikelokarit maalautettuna 199-väriin Tässä muutama surkea kuva. Koko auto on pölyn peitossa.
Paljon muutakin pientä on tapahtunut. Vaihdoin peilit ehjiin, kiinnitin etuoven oviverhoilun vaihdettuun etuoveen, maalauksia, kotelosuojauksia, listojen kiinnityksiä, vilkkuja...
Nyt pitäis vielä maalata muutamat hitsaukset: takavalon ympärys, takalokarit, takahelma. Kohdat paklattu ja pohjamaalattu.
Seuraava isompi homma olisi takaluukun purkaminen, vaihto ja kasaaminen. Mulla on siis hyväkuntoinen vaihtotakaluukku, jossa ei ole mitään kiinni. Ja auton alle pitäis mönkiä rapsimaan muutamat pintaruostepaikat puhtaiksi ja suojaamaan ne. Onhan tässä vielä vaikka mitä muutakin...
Hei, mutta mikäs pömpeli on tämä peltinen musta noiden muovipallojen edessä tuolla kuskin puoleisen lokarin takaosassa?
Putki siitä näyttäisi kulkevan konehuoneeseen.
Konehuoneeseen se tulee tuon hydrauliöljysäiliön lähelle, mutta ei siihen näytä mikään menevän. Mikä siis on tämän käyttötarkoitus ja mitä siihen kuuluis mennä (ja mistä)?