Voi v**** näitä juutalaisten autoja. Vikaa vian perää, mutta ei siitä enempätä.
W210 290td, torstaina duunista lähtiessä ei edes startti pyörähtänyt. Noh tuon ilmiön seurauksena tuli hommattua uusi akku sitten seuraavana päivänä, ja elämä tuntui taas hymyilevän hetken aikaa. Lauantai menikin ihan normaalisti, ja tänään 12h käyttämättömyyden jälkeen sama homma. Ei edes ovet auennu keskuslukituksen nappulasta, ja piti murtautua vara-avaimella sisään. Vanha täyteen ladattu akku paikalle ja tallille ihmettelemään mikä piru sitä akkua syö.
Miinus napa irti akusta ja Fluke kouraan. Ohivuotovirta 5 Ampeeria mitäh????
Sulakeboksista kaikki sulakkeet läpi käyty ja yhteisvirta sieltä oli jotain ~8mA, eli kaiketi ok. Rokkivehkeitä ei löydy vielä, ja ainoat lisävarusteet on Alpinen mankka ja elektroninen painemittari. Keskuslukitusta rämpyttämällä ei muutu tuo virrankulutus mihinkään.
Jotain suuntaan antavaa vinkkiä mihin suuntaan kannattas kääntyä, ennen kuin kantaa tuon romun paalaamolle?
Akku tyhjä yön aikana!
Re: Akku tyhjä yön aikana!
Siis mittasitko vain yhden sulakeboksin kautta menevän virran? Olihan se akku kiinni ennen mittarin lukemista riittävän pitkään että ohjainlaitteet ovat lepotilassa (jos tuossa tarvii odotella). Täytyyhän sen virran johonkin mennä jos sieltä akun navasta mitattuna 5A löytyy.
Re: Akku tyhjä yön aikana!
Nakkasin sen kannen auki siitä sulakeboksista missä on se kaasuvipu ja tehostin, eli oikea ylänurkka eestä katottuna.
Sieltä vaan peräkanaa irti sulakkeita ja virtoja mittailemaan mitä sieltä kulkee. Tais jostain infrapunalähettimestä joku pari milliampeeria irrota ja kojelaudan mittaristosta joku 5 ja jostain muualta vielä vajaa ampeeri tms.
Sitten nakkasin akusta miinus kengän pois ja huitasin isoimmalle ampeeri alueelle mittarin ja annoin olla pari minuuttia paikallaan. Joku 7A hetkellisesti ja tasottu sinne 5.10A hujakoille ja pysyi siinä. Jostakin tuo vuoto tulee mutta en minä tiedä. Vasta pari kuukautta auto ollut ja lähes kokoajan jotain rassattavaa ollut.
Paljonko laturin kuuluu ladata kun kaikki valot on päällä, puhaltimet tapissaan yms. sähköhärdellit? Ei paljoa yli 13V irronnu vaikka jenkaa anto yli 3 tonnia. Sitten kun kaikki sähköt pois päältä, niin joku 13.8V tulee pihalle.
Sieltä vaan peräkanaa irti sulakkeita ja virtoja mittailemaan mitä sieltä kulkee. Tais jostain infrapunalähettimestä joku pari milliampeeria irrota ja kojelaudan mittaristosta joku 5 ja jostain muualta vielä vajaa ampeeri tms.
Sitten nakkasin akusta miinus kengän pois ja huitasin isoimmalle ampeeri alueelle mittarin ja annoin olla pari minuuttia paikallaan. Joku 7A hetkellisesti ja tasottu sinne 5.10A hujakoille ja pysyi siinä. Jostakin tuo vuoto tulee mutta en minä tiedä. Vasta pari kuukautta auto ollut ja lähes kokoajan jotain rassattavaa ollut.
Paljonko laturin kuuluu ladata kun kaikki valot on päällä, puhaltimet tapissaan yms. sähköhärdellit? Ei paljoa yli 13V irronnu vaikka jenkaa anto yli 3 tonnia. Sitten kun kaikki sähköt pois päältä, niin joku 13.8V tulee pihalle.
-
- Mersumies
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Akku tyhjä yön aikana!
Vaihdoin saksalaisen Mercedes Benzin alkuperäisen laturin (made in South-Afrika) espanjalaiseen Mercedes Benz-laturiin.maKe| kirjoitti:
Paljonko laturin kuuluu ladata kun kaikki valot on päällä, puhaltimet tapissaan yms. sähköhärdellit? Ei paljoa yli 13V irronnu vaikka jenkaa anto yli 3 tonnia. Sitten kun kaikki sähköt pois päältä, niin joku 13.8V tulee pihalle.
Sekä afrikkaianen että espanjalainen Mercedes Benz-sähkö virtasi 13,82V jännitteellä ilman kuormitusta ja siellä 13,60V kaikki mahdollinen kuormitus päällä.
Joten jonnekin sitä Mercedes Benz-sähköä sinulla menee ja kovasti.
"Vasta pari kuukautta auto ollut ja lähes kokoajan jotain rassattavaa ollut."
Älä hätäile tuon kanssa. Puolen vuoden päästä niitä vikoja on ollut jo kahdeksan kuukautta. Mutta olet silti paljon paremmassa asemassa kuin W211-mallin omistajat koska heillä niitä vikoja vasta riittääkin.
Re: Akku tyhjä yön aikana!
putuaako virran kulutus jos nappaa laturista piuhan irti? Ettei oo diodi vika?
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: Akku tyhjä yön aikana!
Anna olla se virranmittaus kytkettynä koko ajan kun käytät sulakkeita irti vuoronperään. Jos noin ei löydy niin vuoto on todennäköisimmin laturissa ja senkin voi todeta irroittamalla laturin pistokkeen laitteen perästä. Onko autossa ylimääräisen näköisiä piuhoja jäänteenä puretiusta lisälaiitteista. Kaikki TI-miehet eivät näet käytä sulakkeita kun kytkeskelevät menemään. "Mitäpä niitä turhaan laittelemaan; palavat vielä" 

W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Re: Akku tyhjä yön aikana!
Täytynee tuo laturin ja startin piuha kokeilla vuoronperään irti ja mittailla uudestaan. Jokunen ukkeli epäili laturia, starttia tai virtalukkoa.
Onneks on tuo lämmin talli missä rynytä menemään.
E: Ei pärkele kun on paljon häkkyröitä tuon laturin edessä. Pakko ajaa huomenna montulle ja alakautta irrotella ne piuhat.
Otin myös akun + navasta ne kolme rengasliitintä mihin tulee hiukea nippu jotain 2.5neliön piuhoja sulaketaululta. Eipä niidenkään poisto vielä kertonut virran syönnin syytä ja hehkureleen töpseleiden irrotuskaan. Sitten meni hankalaksi jos laturin pois otollakaan ei tule muutosta.
Voi kohta olla ostoilmotusta W124:lle.
Onneks on tuo lämmin talli missä rynytä menemään.
E: Ei pärkele kun on paljon häkkyröitä tuon laturin edessä. Pakko ajaa huomenna montulle ja alakautta irrotella ne piuhat.
Otin myös akun + navasta ne kolme rengasliitintä mihin tulee hiukea nippu jotain 2.5neliön piuhoja sulaketaululta. Eipä niidenkään poisto vielä kertonut virran syönnin syytä ja hehkureleen töpseleiden irrotuskaan. Sitten meni hankalaksi jos laturin pois otollakaan ei tule muutosta.

Voi kohta olla ostoilmotusta W124:lle.

Re: Akku tyhjä yön aikana!
Onkos tuossa mallissa keraamista lämmitintä?
MB 190E (ex)
MB 200T (ex)
MB C180(ex)
MB Vito -98(ex)
MB Vito -00(ex)
MB Vito -03(ex)
MB Sprinter -07(ex)
MB Sprinter -08(ex)
MB E220 CDI -05(ex)
MB R 320 CDI -06
Suzuki Hayabusa GSX1300R -99
Suzuki Hayabusa GSX1300R -09
MB 200T (ex)
MB C180(ex)
MB Vito -98(ex)
MB Vito -00(ex)
MB Vito -03(ex)
MB Sprinter -07(ex)
MB Sprinter -08(ex)
MB E220 CDI -05(ex)
MB R 320 CDI -06
Suzuki Hayabusa GSX1300R -99
Suzuki Hayabusa GSX1300R -09